Paardeneigenaren gemeente Hulst beboet voor mest op straat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:34

Ik wil wel eens een praten met die wethouder :j Vast 1tje die geen paarden heeft of er iets mee te maken heeft.
Nou dat wordt de schep en vuilniszak meenemen onderweg.. *Ik zie mezelf al rijden _O- *
Hoe komen ze der op... Sorry hoor.

Als je kans hebt, zet je je paard in de berm, tuurlijk. Dat is het beetje fatsoen dat je moet hebben. Maar als het mogelijk is natuurlijk!

En ik als inwoner van Hulst kan me geen plekken bedenken waar er paardenpoep ligt binnen de bebouwdekom.

chivaldi

Re: Paardeneigenaren gemeente Hulst beboet voor mest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:38

jeetje wat zijn er nog veel mensen uit zeeuws vlaanderen en gemeente hulst op bokt schrik ik van haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:45

Tuurlijk iedereen moet het maar leuk vinden als er een flinke hoop voor je oprit ligt.

De ene reactie hier is:
Tja dan moet men maar niet in een boerendorp gaan wonen.

De andere reactie:
Dan moeten ze maar meer ruiterroutes maken.

Nog een andere:
Tja een ruiterroute door ons (dichte) bebouwde kom is helaas niet mogelijk... dus pech voor de mensen.

Nog 1:
Dan moeten eerst de andere maar eens hun troep gaan opruimen.

Conclusie:
Het is iedereen zijn probleem..... behalve die van de ruiters!

(en dat vind ik persoonlijk een rare instelling)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:28

straks moeten we ook nog paardenbelasting gaan betalen :Y)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:56

ruiter1992 schreef:
straks moeten we ook nog paardenbelasting gaan betalen :Y)

dat zou ook niet echt fair zijn, best een groot deel van de ruiterij komt alleen met de trailer over straat :+
(niet dat belasting altijd fair is...)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:56

Brainless schreef:
Tuurlijk iedereen moet het maar leuk vinden als er een flinke hoop voor je oprit ligt.

De ene reactie hier is:
Tja dan moet men maar niet in een boerendorp gaan wonen.

De andere reactie:
Dan moeten ze maar meer ruiterroutes maken.

Nog een andere:
Tja een ruiterroute door ons (dichte) bebouwde kom is helaas niet mogelijk... dus pech voor de mensen.

Nog 1:
Dan moeten eerst de andere maar eens hun troep gaan opruimen.

Conclusie:
Het is iedereen zijn probleem..... behalve die van de ruiters!

(en dat vind ik persoonlijk een rare instelling)

Sluit ik me bij aan :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 00:18

troi schreef:
Vind het volkomen terecht. Gewoon met je laars de berm in schuiven en klaar..

Dat is niet opruimen hoor...

De hondenpoep mag je ook niet in de berm of groenstroken achterlaten, dat moet ook in een prullenbak.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:29

bij met ons boerenblaricum waar we het mogen laten liggen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:42

Heb meer dan 20 jaar naast de gemeente hulst gewoond en heb mijn paarden er nu nog staan. Ik denk dat het uiteraard een heel klein beetje eraan ligt waar je paard poept. Wel ben ik het er mee eens dat ze wat meer ruiterroutes mogen maken hier. Je bent nu vaak gedwongen om door dorpskernen heen te rijden om ergens te komen. Binnen in Hulst snap ik het heel erg goed, Hulst draait toch grotendeels op toerisme ( belgen).
Maar het is gewoon niet echt altijd mogelijk om je poep mee te nemen. Dan zouden ze net als voor honden overal prullenbakjes moeten gaan zetten zodat je het daar in kan gooien en dat gaat ook weer niet door de jeugd die er dan zijn vuil in gaat gooien als ze op de fiets naar school gaan.

Hondenbelasting is een pure afpersing in nederland. Je betaald voor de reinigiging van de dingen die je hond in het openbaar zou kunnen doen ( ook al komt je hond nooit in het openbaar) maar wanneer hij dan iets doet dan moet je een boete betalen! Dus dat gaat niet op in mijn straatje.. Even een kleine toelichting WAAROM we hondenbelasting moeten betalen, zou fijn zijn (moet ik nu gelukkig niet meer).

Maar goed, over de paarden, dan met een poepzak rijden, maar dan moet de gemeente wel met plekken komen waar die poepzakken geleegd kunnen worden!!!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:31

Mmm lees dit nu pas...
Ik woon ook in de gemeente Hulst en rij met mijn paard en het shetje van mijn dochter buiten in de bebouwde kom omdat er anders weinig te rijden is hier in de buurt.
Dan zal ik vanaf nu maar op mijn onrustige anda een schep en zak op me rug binden en als ik met mijn dochter en shet op stap ben het allemaal maar in de hand nemen.
Wat een onzin weer, de gemeente Hulst verzint steeds meer onnozele regels...
Hondenpoep niet meer in de bebouwde kom? zegt de gemeente raad nou dan mogen ze hier tegenover op het paadje eens gaan kijken hoeveel hondenpoep (hopen die van een shetlander kunnen zijn zo groot) er ligt op het paadje zelf terwijl er aan beide kanten van het wandelpad grote groene stroken gras zijn.
Mijn hond poept en plast netjes op het gras en dan ruim ik de poep ook nog netjes op, maar het gaat me net iets te ver om een schep en zak mee te nemen voor de mest van me paard en waar moet ik vervolgens die mest dan kwijt??

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:49

Kan jij de Clingse bossen niet in, of richting de Witte Bergen?

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:24

Ligt er dan echt zoveel poep in de gemeente Hulst?
Het lijkt wel alsof alle straten er helemaal vol mee liggen.
Woon zelf in Valkenburg(LB) en kom nauwelijks paardenstront tegen in de bebouwde kom,zelfs in het bos zie ik het niet vaak. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:26

Er ligt hier helemaal niet veel :n Dan eerder die boeren die het slik niet opruimen wat van hun trekkerbanden af komt _O- Die mogen wel wat meer beboet worden...

Komen ze geld te kort ofzo :n ?

Maar hé, Hulst haalt de voorpagina! :D

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:42

veerledec schreef:
Kan jij de Clingse bossen niet in, of richting de Witte Bergen?

Grapje zeker over de Clinge bossen?? Daar mag je niet met je paard in.
Witte bergen word niet bijgehouden door de gemeente of wie dat dan ook moet doen dus daar is geen door komen aan vanwege alle bebossing die over de wandelpaden heen komt groeien.
Toevallig woon ik in Clinge en moet ik eerst nog een stuk bebouwde kom door eer dat ik bij beide aankom.

Wat Bizzybijtje zegt klopt ook, hier ligt helemaal niet veel paardenpoep maar wel erg veel slik van de boeren. Waardoor je met je net opnieuw gespoten auto bijna in de greppel beland en god dankt dat je mannetje erg goed kan rijden. Maar dat is weer een ander verhaal.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:35

Ik kom ook uit Clinge ;), ik kon wel buitenom naar de Witte Bergen, dus daar ging ik meestal heen. Achterom kon ik ook wel door naar de Clingse bossen, wij gaven gewoon even gas als we de boswachter dachten te zien :+.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:51

veerledec schreef:
Ik kom ook uit Clinge ;), ik kon wel buitenom naar de Witte Bergen, dus daar ging ik meestal heen. Achterom kon ik ook wel door naar de Clingse bossen, wij gaven gewoon even gas als we de boswachter dachten te zien :+.

(leuk dat je ook uit Clinge komt, waar heb je gewoont? Mag per pb hoor :) )
Witte bergen is bijna helemaal dicht begroeid en mijn anda is nog niet helemaal verkeersmak dus rijdt hem liever nog even op de weg om hem overal aan te laten wennen.
Clingse bossen neem ik het risico niet om met mijn kleine meid en haar shetje te gaan rijden want ik kan dus niet vol gas weg met haar... Tegenwoordig is het ook smoordruk in de Clingse bossen en wil het niet op mijn geweten hebben iemand om ver te rijden met een jong paard.

Ik vind dat je hier gewoon op de weg moet kunnen rijden, die boete steken ze maar ergens **** maar niet in mijn brievenbus. Zoals Bizzybijtje al zei zoveel paardenpoep ligt er niet op de wegen hier.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:45

Moeten ze hier doen :D. Meer dan de helft van de poep wat op straat ligt is van de bereden politie. :j

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:18

Wat leuk al die grens gevallen hier :) (Zie huiskamer topic Grensgevallen).
De witten bergen? Waar ligt dat?

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:32

Allegandra schreef:

De witte bergen ligt achter Clinge als je richting Nieuw Namen gaat aan de rechterkant de tweede afslag na het kamp van Clinge. De Woestijnestraat heet die straat waar je af moet slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:33

Allegandra schreef:

Valt idd behoorlijk op hoeveel Hulstenaren er hier zitten :)) !

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:44

@Krissie0: Oké daar :) Iets te ver vanaf Koewacht(waar mijn paard staat). Haha

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:45

Ja dat viel mij ook al op, nooit gedacht dat dat zo was...

Alexandra dat is idd een endje rijden vanaf Koewacht en ook niet echt de moeite waard voor die lange rit te paard. Kun je beter 't bos in gaan bij Heikant/Sint Jansteen.

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:12

Daar komen wij regelmatig :j en rondom het Boscafé :)

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:04

Bizzybijtje schreef:
Er ligt hier helemaal niet veel :n Dan eerder die boeren die het slik niet opruimen wat van hun trekkerbanden af komt _O- Die mogen wel wat meer beboet worden...

Komen ze geld te kort ofzo :n ?

Maar hé, Hulst haalt de voorpagina! :D

ff geheel offtopic, maar hier haak ik ff op in, als rasechte boerendochter, maar van wat hier word gezegd gaan mn haren wel ff overeind :(
Boeren zijn toen met het laatste ongeluk op de hulsterseweg ook door het slijk gehaald wbt deze stelling van jou en geheel onterecht, las ook iets van een ander met de nieuwe overgespoten auto?? Als 'stadsmensen' zo dom zijn om bv hard te gaan vliegen in de polders waar je maar 60 mag in de tijd dat er veel gerooid/oogst word van het land dan moet je de polderwegen niet opzoeken! Ik kan me geeneen boer in onze omtrek heugen wie het niet wegveegt/schraapt als ze klaar zijn op het land en anders staan er langs 2 kanten een waarschuwingsbord.
Waar je geen weet van heb moet je niet over gaan zeuren of gaan afvallen.

Maar goed wat ik ervan begrijp is dat dat wetsvoorstel er nog niet door is? Ze moeten eens wat logischer gaan nadenken...

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:14

Nou ja waarom niet? Hondendrollen moeten toch ook van de weg gehaald worden, waarom paardenmest dan ook niet? Of iig in de berm schuiven... Als ik met mn paard door de wijk ga en ze mest een keer dan fiets ik daarna nog even terug (als er geen berm is)

En wat die polder wegen, dat zijn meestal geen doorgaande wegen voor auto's..