Pony met gruwelijke beenverwondingen aangetroffen in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Re: Pony met gruwelijke beenverwondingen aangetroffen in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:40

Tjeee... ik ben vorig jaar met stalgenootje meegeroepen naar een wei waar ook een paard in touw verstrikt was geraakt. Was vergelijkbare wond, die is gelijk afgemaakt toen de eigenaren er eenmaal waren.

Hadden ze denk ik met dit paardje ook beter kunnen doen....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:40

ongelofelijk....hoe zuidelijker je komt hoe eigenaardiger mensen met dieren omgaan...hier in frankrijk is het ook al niet veel soeps :(

arm beest! :(:)

lusixarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:44

gadverdamme!!!!! wat een arm dier, ongelukje kan gebeuren met been om n touw, maar dit is wel schandalig hoor! vreselijk

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:50

vind dat ze mensen die dit zo ver kunnen laten komen flink moeten aanpakken! net zoals in Amerika. de bak in en een dikke geld boete! vind het heel sneu voor het dier.. die vraagt er toch niet om echt ongelooflijk dat mensen soms zo met dieren kunnen omgaan.. niet te begrijpen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:08

jemig die wond ziet er echt absurd uit..
hoeveel pijn moet dat dier wel niet gehad hebben..

onderaan het engelse artikel staat trouwens een 'update' van 5 september.
dat de pony een terugval heeft gehad en naar een (andere?) kliniek is overgebracht omdat ze interne bloedingen vermoeden.
en dat ze nu in afwachting zijn hoe ze daar uit gaat komen.

ik vind het overigens wel goed dat ze deze stamcel therapie proberen toe te passen.
maar misschien meer vanuit het oogpunt dat hoe meer er met stamcel therapie geoefend wordt, hoe meer er bekend over raakt, meer mensen krijgen er meer ervaring mee en zo wordt er steeds meer mogelijk op dat gebied.

puur kwa kosten had ik misschien ook het diertje gewoon in laten slapen en voor dat geld 50 andere paarden het leven gered.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:58

belachelijk dat mensen zo omgaan met dieren maarwat ik ook weer niet snap is dat ze die pony niet laten hemelen..Een peesblesure is al een crime voor een paard, laat staan zoiets...

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:55

afmaken kan altijd nog , ook deze wonden kom je in (helaas) nederland ook tegen. Ik heb een aantal jaren bij een paardenarts gewerkt. Veel paarden kwamen er echter wel weer bovenop, met wel enkele littekens. Gelukkig zie je niet veel prikkeldraad om de weilanden meer, de wonden zien er minstens zo gruwelijk uit ( zo niet nog erger). Ik wens ze veel geluk, maar volgens de update is het een lastige klus.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:14

Oh vreselijk zeg. Hoe kan iemand nou paard/pony willen hebben en er niet voor zorgen? ongelooflijk dit.

Ik had het laten inslapen, geen ellendige pijn en alles eromheen meer.

En dan te bedenken dat er in NL paarden erom ingeslapen worden en of geslacht om zware peesblessure, deze pony heeft helemaal niets meer, alleen open wond met bot.

Dus dat zegt me genoeg, peesblessure is gewoon geen pretje voor paarden als ze er al om afgekeurd worden en ingeslapen.

Ik hoop maar dat deze pony het volhoudt en pijnloos als grasmaaier verder kan, al lijkt het me niet zo leuk om te verpieteren in een wei.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:23

Ik snap ten eerste niet dat iemand een pony zo kan laten lijden! Walgelijk gewoon.

Ik snap daarnaast ook niet dat dat beest koste wat kost moet worden gered. Ik had het opgekhaald en af laten maken eerlijk gezegd. Er zijn genoeg paarden met mindere verwondingen die hun hulp hard genoeg kunnen gebruiken. Zou liever zien dat ze daar hun geld in zouden stoppen en deze pony een humaan einde gunnen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:56

Mijn nekharen staan recht overeind!

Geef mij diegene maar die het dat arme, arme dier aangedaan heeft. Heb meer dan genoeg ideeën...

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:25

Ongelofelijke zeg :oo

wat bestaan er toch idioten! 8)7

misslauzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:30

Dit is echt gruwelijk,
soms zou ik de mensen die zo iets met dieren doen zelf echt willen aanvliegen!!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:38

Of het beestje de moeite waard is om nog te redden kan je denk ik alleen beoordelen als je het dier ooit gezien hebt. Ik vind het in ieder geval reuze-interessant om te zien of die stamceltherapie aanslaat. :)

Daar kan je dan óók weer andere paarden mee redden. Dus zinloos is het niet.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:49

Waves schreef:
Of het beestje de moeite waard is om nog te redden kan je denk ik alleen beoordelen als je het dier ooit gezien hebt. Ik vind het in ieder geval reuze-interessant om te zien of die stamceltherapie aanslaat. :)

Daar kan je dan óók weer andere paarden mee redden. Dus zinloos is het niet.

Ook ik ben best benieuwd naar het onderzoeken van stamcel-therapie. Maar moet dat nu bij dit dier? Die heeft al genoeg geleden lijkt me. Dan nog, is onderzoek nooit in het belang van het individuele dier, maar -inderdaad- op langere termijn van belang voor de hele populatie paarden. Echter blijf ik vinden dat bij het revalideren van vlucht- en kuddedieren (waaronder dus paarden) extra goed moet worden afgewogen of de stress en (tijdelijke of blijvende) invaliditeit tijdens de behandeling opweegt tegen het eindresultaat.

Ik blijf erbij; laat deze inslapen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:14

Waarom die pony een jaar lang pijn laten lijden..? Waarom niet gewoon laten gaan?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:31

ik snap ook wel dat dit voor de diergeneeskunde ongetwijfeld een bijzonder interessante casus is en dat ze daar een hoop van kunnen leren wat in de toekomst op andere dieren gebruikt kan worden maar ik vind niet dat dat ten koste van het welzijn van dit dier moet gaan

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:33

hé wat akelig zeg! :(
ik snap niet dat iemand het zo ver kan laten komen.
ik hoop dat het allemaal goed komt!

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:35

Heh bah, en dankzij dierenbeulen, er weer een proefkonijn bij.
Ik snap ook niet, dat ze deze pony niet laten inslapen, en het geld steken in paarden die nog wél een goede toekomst voor de boeg hebben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:39

bijdehandje1 schreef:
Ik snap ook niet, dat ze deze pony niet laten inslapen, en het geld steken in paarden die nog wél een goede toekomst voor de boeg hebben.

Wat ik dacht!
Ik denk dat deze pony beter af is, als hij zo snel mogeljk niks meer voelt.

Waarom moeten sommige mensen zo nodig extreme gevallen tot in den treure proberen erdoorheen te slepen, ondanks uit dierenwelzijn-aspect blijkt dat een andere oplossing veel vrediger is?

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:57

F_Orumster schreef:
bijdehandje1 schreef:

Wat ik dacht!
Ik denk dat deze pony beter af is, als hij zo snel mogeljk niks meer voelt.

Waarom moeten sommige mensen zo nodig extreme gevallen tot in den treure proberen erdoorheen te slepen, ondanks uit dierenwelzijn-aspect blijkt dat een andere oplossing veel vrediger is?

Jij en ik zitten helemaal op één lijn. Dit lijkt mij geen doen en dan is het zonde van het geld, en zonde van de levenskwaliteit van zo'n dier, want die krijgt geen leven meer. Met het geld wat hiermee gemoeid gaat worden, kan men tientallen dieren redden die er minder erg aan toe zijn, maar net zo goed als ter dood veroordeeld te boek staan.

Om even een voorbeeld te noemen, in de Oosvaardersplassen zijn de afgelopen winter totaal nutteloos honderden paarden doodgegaan, doodgehongerd. Allemaal gezonde dieren, die niets mankeerden.

Deze pony ondergaat nu ongewild een martelgang, die niet hoeft, omdat laten inslapen én goedkoper én humaner is. Laat ze toch alsjeblieft dat geld spenderen aan paarden liefst binnen Nederland of net daarbuiten, die nog wel een hele redelijke kans hebben om binnen een paar maanden weer kerngezond te worden.

Keesface

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 07:43

Horrific!
Echt misselijkmakend. Ik hoop voor de pony dat het allemaal snel voorbij is. Hoe dan ook..:(

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 07:51

Interessant, dat geloof ik wel, maar mij irriteert het echt enorm dat er dan weer een rekeningnr bij staat.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:43

Ik lees net op de site van de foto's dat de pony ziek is geworden en dat ze testen aan t doen zijn waardoor het komt..

Bah hoe kan je zo iets doen zeg :@
Maar ook ik vraag me af of het niet beter is voor het dier om het te laten inslapen. Wat is de kans dat ze het gaat redden met zon vreselijke wond.
Hoe graag ik t ook hoop dat de pony beter wordt , ik had het denk ik anders gedaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:08

Arm dier.
Afmaken lijkt me nu ook een stuk beter. Alleen al als je bedenkt hoeveel dieren er momenteel wachten op een lieve nieuwe eigenaar, waarvan er veel zelfs niks mankeren.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:41

Op dit moment lijken de "redders" alleen nog maar met 1 ding bezig te zijn. Geld inzamelen en niet aan het lijden van de pony.
Snap die artsen dan ook niet hoor. Tuurlijk wil je tot op zekere hoogte alles doen om een dier te redden maar er zijn toch grenzen. Jammer dat het diertje niet voor zichzelf kan kiezen, dan koos ze waarschijnlijk ook wel de minst pijnlijke weg.