Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dure merries kopen? Wat dacht je van de urine kopen van de fokker???
Marilyn_C schreef:Citaat:Dure merries kopen? Wat dacht je van de urine kopen van de fokker???
Opzicht een netjes idee, maar toch kan ik wel begrijpen waarom premarin "fabrieken" dat niet doen. Ten eerste kost het ze meer moeite en tijd, ten tweede kost het ze waarschijnlijk meer geld dan dat ze hun eigen merries hebben, en ten derde, dan hebben ze minder winst omdat ze geen paarden aan de slager kunnen verkopen.
Citaat:Hmmm, denk dat een eigen paard onderhouden meer kost dan het kopen van urine...
Onderhoud weegt niet op tegen de opbrengst bij de slacht...
Marilyn_C schreef:En denk maar niet dat premarin merries onderhouden worden hoor. Het is bio industrie, en de bedrijven denken alleen aan geld. De merries krijgen het goedkoopste hooi om nog op hun benen te kunnen staan, maar that's it. Vaak is er dan ook flinke verwaarlozing, en daarom ben ik er ook zo ontzettend op tegen.
Ben overigens ook vegetariër, omdat ik ook echt niet te maken wil hebben met dierenleed.
HRE schreef:@ Marilyn; ik kan het niet laten maar waarom ga je dan niet biologisch eten?Respecteer je keuze verder als vegatariër hoor dus zie dit niet als een aanval.
Citaat:Tjeee, wat een pessimistisch beeld...
Geloof dat je je nog nooit heb begeven op dergelijk terrein....![]()
Misschien eens een kijkje nemen daar... Goede medicijnen zijn afkomstig van gezonde dieren!
In Nederland zal geen dergelijke bio-industrie zijn, zeker niet met paarden.
Koeien en varkens worden negatief gezien, maar we leven in Nederland.
Als vegetariër moet je dan ook geen brood en snoep eten dat van de supermarkt afkomstig is.
TheHorseInn schreef:Ik Probeer gewoon zo min mogelijk paard te eten!!!
In de C1000 leg ik het altijd op de kop en daar andere vleeswaren overheen![]()
Citaat:Paarden die ingeslapen worden, worden naar rendac gebracht. Daar op 60 graden tot stukjes van 60 mm gemalen, en via een heel proces omgezet in vloeistoffen voor bijvoorbeeld lijm of drop. Eet smakelijk.
Citaat:Even samenvattend trouwens, wie niks van ingeslapen paarden wil, voortaan ook voor u niet meer:
VanHuisUit schreef:Misschien komt het omdat we opgegroeid zijn tussen de boeren & op het boerenland![]()
Overigens wordt op shetlanders totaal geen winst gemaakt door een Nederlandse slachter want de kosten van keuren en administratie zijn meestal meer dan wat het opbrengt aan vlees.