"Paardenvlees is het schoonste vlees dat er bestaat"

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheHorseInn
Berichten: 3092
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:42

Ik hoef Never Nooit paardenvlees!

Gelukkig mijn moeder ook niet!

Wij eten gewoon kipfrikkandelen enzo!

Stel nou:

jij hebt je paard verkocht!
Maar die moet plotseling weer weg wegens geldproblemen!

Eet je misschien wel je eigen paard op!
Ieuw!!!


Als je paard nou gewoon helemaal niks kan!


Zo verhaal van de moeder van mijn pony!

De moeder van mijn pony bleek redelijk goed te zijn!

(hh kent de pony,heeft haar zelf gehad)

Pony is verkocht,weer verkocht en is opeens naar de slacht gegaan!

Beestje was nog niet zo heel oud en had verder helemaal niks!

Man Was ook niet failet ofzo,pony had nog niet te koop gestaan ofwat!

Hup,gewoon naar de slacht!



Ik hoef echt never nooit paardenvlees!

Marilyn_C
Berichten: 132
Geregistreerd: 17-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:42

Citaat:
Dure merries kopen? Wat dacht je van de urine kopen van de fokker??? ;)


Opzicht een netjes idee, maar toch kan ik wel begrijpen waarom premarin "fabrieken" dat niet doen. Ten eerste kost het ze meer moeite en tijd, ten tweede kost het ze waarschijnlijk meer geld dan dat ze hun eigen merries hebben, en ten derde, dan hebben ze minder winst omdat ze geen paarden aan de slager kunnen verkopen.
Laatst bijgewerkt door Marilyn_C op 04-09-10 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:42

VanHuisUit: +:)+
Jij verdient niet heel bokt over je heen, je verdient een pluim door zoiets moois over Van Veen te vertellen.
En dat laatste, ben ik het wel aardig met je eens!

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:43

Marilyn_C schreef:
Citaat:
Dure merries kopen? Wat dacht je van de urine kopen van de fokker??? ;)


Opzicht een netjes idee, maar toch kan ik wel begrijpen waarom premarin "fabrieken" dat niet doen. Ten eerste kost het ze meer moeite en tijd, ten tweede kost het ze waarschijnlijk meer geld dan dat ze hun eigen merries hebben, en ten derde, dan hebben ze minder winst omdat ze geen paarden aan de slager kunnen verkopen.


Hmmm, denk dat een eigen paard onderhouden meer kost dan het kopen van urine...
Onderhoud weegt niet op tegen de opbrengst bij de slacht... :n

HRE

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Gieten

Re: "Paardenvlees is het schoonste vlees dat er bestaat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:46

TheHorseInn; je kan je ook verschrikkelijk aanstellen...
en dat is het risico van verkopen.. Maar anyway je moet het zelf weten ;)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: "Paardenvlees is het schoonste vlees dat er bestaat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:46

TheHorseInn: Weet je dat er ook restanten van paarden in snoepjes verwerkt zitten?????

Marilyn_C
Berichten: 132
Geregistreerd: 17-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:47

Citaat:
Hmmm, denk dat een eigen paard onderhouden meer kost dan het kopen van urine...
Onderhoud weegt niet op tegen de opbrengst bij de slacht... :n


En denk maar niet dat premarin merries onderhouden worden hoor. Het is bio industrie, en de bedrijven denken alleen aan geld. De merries krijgen het goedkoopste hooi om nog op hun benen te kunnen staan, maar that's it. Vaak is er dan ook flinke verwaarlozing, en daarom ben ik er ook zo ontzettend op tegen.

Ben overigens ook vegetariër, omdat ik ook echt niet te maken wil hebben met dierenleed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:48

@TheHorseInn
Paarden die ingeslapen worden, worden naar rendac gebracht. Daar op 60 graden tot stukjes van 60 mm gemalen, en via een heel proces omgezet in vloeistoffen voor bijvoorbeeld lijm of drop.
Eet smakelijk.

HRE

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Gieten

Re: "Paardenvlees is het schoonste vlees dat er bestaat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:50

@ Marilyn; ik kan het niet laten maar waarom ga je dan niet biologisch eten? ;) Respecteer je keuze verder als vegatariër hoor dus zie dit niet als een aanval.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:52

Marilyn_C schreef:
En denk maar niet dat premarin merries onderhouden worden hoor. Het is bio industrie, en de bedrijven denken alleen aan geld. De merries krijgen het goedkoopste hooi om nog op hun benen te kunnen staan, maar that's it. Vaak is er dan ook flinke verwaarlozing, en daarom ben ik er ook zo ontzettend op tegen.

Ben overigens ook vegetariër, omdat ik ook echt niet te maken wil hebben met dierenleed.


Tjeee, wat een pessimistisch beeld...
Geloof dat je je nog nooit heb begeven op dergelijk terrein.... :n

Misschien eens een kijkje nemen daar... Goede medicijnen zijn afkomstig van gezonde dieren!

In Nederland zal geen dergelijke bio-industrie zijn, zeker niet met paarden.
Koeien en varkens worden negatief gezien, maar we leven in Nederland.

Als vegetariër moet je dan ook geen brood en snoep eten dat van de supermarkt afkomstig is.

Marilyn_C
Berichten: 132
Geregistreerd: 17-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:54

HRE schreef:
@ Marilyn; ik kan het niet laten maar waarom ga je dan niet biologisch eten? ;) Respecteer je keuze verder als vegatariër hoor dus zie dit niet als een aanval.


Nou, ook bij biologische bedrijven hebben dieren soms ook nog weinig ruimte. En zo'n dier heeft geen keus dat het geslacht wordt. Ik heb altijd heel veel leuke ervaringen met dieren gehad, en ik wil dus ook graag iets terug doen voor al de liefde die ik krijg van hen. ;)

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: "Paardenvlees is het schoonste vlees dat er bestaat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:57

ik eet wel paardenvlees. Waarom? Het is gezond, heeft een goed leven gehad en ze zijn niet gefokt voor de slacht.

Heel naar dat zoveel mensen noodgedwongen zijn hun paard naar de slacht te brengen maar het is niet anders :(:)

HRE

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Gieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:58

Bij biologische bedrijven hebben de dieren een binnen en buiten stal, genoeg ruimte om te lopen en worden vriendelijk geslacht (wat trouwens ook gewoon gebeurd bij dieren die niet biologisch worden geslacht. Behalve bij kippen dan..) Maar ik snap je ant verder ;)

TheHorseInn
Berichten: 3092
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:59

Ik Probeer gewoon zo min mogelijk paard te eten!!!

In de C1000 leg ik het altijd op de kop en daar andere vleeswaren overheen :') _O-

Marilyn_C
Berichten: 132
Geregistreerd: 17-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:59

Citaat:
Tjeee, wat een pessimistisch beeld...
Geloof dat je je nog nooit heb begeven op dergelijk terrein.... :n

Misschien eens een kijkje nemen daar... Goede medicijnen zijn afkomstig van gezonde dieren!

In Nederland zal geen dergelijke bio-industrie zijn, zeker niet met paarden.
Koeien en varkens worden negatief gezien, maar we leven in Nederland.

Als vegetariër moet je dan ook geen brood en snoep eten dat van de supermarkt afkomstig is.


Daar ben ik ook gelukkig nooit geweest ;) En ik geloof niet dat het in Nederland voorkomt gelukkig, maar ik zeg ook niet dat medicijnen niet op een goede manier worden verkregen hoor :Y) , ik wilde alleen zeggen dat er wel degelijk paarden bio- industrie bestaat. ;)

TheHorseInn
Berichten: 3092
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:59

Dat is wel beetje B*ullshit maar maakt niet uit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:01

TheHorseInn schreef:
Dat is wel beetje B*ullshit maar maakt niet uit :=

Leg eens uit ;)
Wat is bullshit en waarom is het bullshit. Kom eens met argumenten ipv alleen je mening neer te kwakken zonder uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:01

Jeuj een oude discussie laait op. :D

Ik ben groot voorstander van paardenbiefstuk eten. Ik vind het lekker en dan worden de beesten niet voor niets geslacht. En paardenbiefstuk is het enige vlees wat niet voor de slacht gefokt wordt dus vind ik het eigenlijk nog de meest eerlijke vleessoort van allemaal...
Stelletje naievelingen hier :')

Maar goed, ik bedoel het niet lullig hoor, ieder zijn ding.

En ik heb trouwens laatst nog een topic geopend over het 'indammen van wildfokken'. Toch zo'gek idee nog niet?

En atthehorsein: dan is het paard dus voor niks geslacht, lekker ben jij ;)
En trouwens, wie eet hier allemaal frikandellen :D

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:02

TheHorseInn schreef:
Ik Probeer gewoon zo min mogelijk paard te eten!!!

In de C1000 leg ik het altijd op de kop en daar andere vleeswaren overheen :') _O-


Kinderachtig hoor...
Zou je baas eens moeten weten.. Dan lig je er snel uit...

Als je geen paard wilt eten, moet je ook geen snoepjes of brood eten, zou resten van paard kunnen bevatten, en dat eten zou wel heel erg hypocriet zijn!!! Denk je niet? ;)

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:02

Joolien zo denk ik er precies over :j Paarden worden er niet voor gefokt, lekker leventje gehad en zelf liefde gekend, dat is het eerlijkste vlees dat er is! Ik eet trouwens bijna nooit frikandellen :+ ik hou van echt vlees en geen afvalvlees :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:05

Even samenvattend trouwens, wie niks van ingeslapen paarden wil, voortaan ook voor u niet meer:

e 7 productlijnen:

* Voedingsmiddelen industrie waaronder:
o Speciale smaak gebruikt voor drop, gestabiliseerde hemoglobine (rode bloedcellen) voor vleesproducten. Gelatine (gel 5)
o Veelal gebruikt in voedingssupplementen, vleeswaren en de gelatine.

* Voer voor huisdieren waaronder:
o Lever, hart, maag en andere dierlijke onderdelen gevriesdroogd of vers. Sonac eend-maaltijd, Sonac lam-maaltijd en ook weer de gelatine (gel 5)
o Veel producten die worden verwerkt in snacks en droog en nat voedsel.

* Viskwekerijen waaronder:
o Vetten, proteïnen (eiwitten) en mineralen, er zijn echter nog wat reglementen gebonden aan het visvoer, dit vanwege de BSE.

* Mengvoederindustire waaronder:
o Vetten, proteïnen (eiwitten) en mineralen. Deze producten worden dus gebruikt voor het maken van mengvoeder.
o Ook hier zitten nog BSE-reglementen aan vast.

* Voeder voor pelsdieren waaronder:
o Vetten, proteïnen (eiwitten) en mineralen. Deze worden gebruikt bij de productie van veevoer, petfood en organische meststoffen.

* Messtoffenindustrie waaronder:
o Proteïnen (eiwitten) en mineralen. Deze worden gebruikt als grondstoffen voor organische meststoffen. Met onder andere "Hoof Meal"

* Technische toepassingen waaronder:
o Vetten, proteïnen (eiwitten) en mineralen. Deze materialen worden bijvoorbeeld gebruikt in de aluminiumindustrie, kleefstoffenindustrie, papierindustrie en kopergieterijen.


oh maar dat mag allemaal wel heaur, alleen vlees mag niet want dat is sielugh

HRE

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Gieten

Re: "Paardenvlees is het schoonste vlees dat er bestaat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:07

Hmm ben nu toch wel heeeel nieuwschierig over de argumenten van thehorsein.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:16

Citaat:
Paarden die ingeslapen worden, worden naar rendac gebracht. Daar op 60 graden tot stukjes van 60 mm gemalen, en via een heel proces omgezet in vloeistoffen voor bijvoorbeeld lijm of drop. Eet smakelijk.


Citaat:
Even samenvattend trouwens, wie niks van ingeslapen paarden wil, voortaan ook voor u niet meer:


Aan het grote geheel kun je niets doen, net als je als fokker er niets aan kunt doen dat andere fokkers het wellicht niet zo streng nemen met selectiebeleid e.d. maar je kunt er als individu wel iets mee, mocht je dat willen.

Maar ik kreeg echt angstdromen bij de gedachte dat onze Sim in een container zou moeten met andere paarden / dierenlijken en dat hij tot lijm of snoep zou worden verwerkt. Ieder zijn eigen keus en mogelijkheden maar dat Simba tot paardenbiefstuk is verworden vind ik dus niet erg. Dat we hem hebben moeten laten afmaken is heel erg, maar dat hij wordt 'hergebruikt' heb ik totaal geen moeite mee. En dan liever in biefstuk of hondenvoer dan in een container gesmeten als grof vuil bij andere lijken, want zo is het wel. Ik vind het wel wat natuurlijks hebben.

Misschien komt het omdat we opgegroeid zijn tussen de boeren & op het boerenland :o
Overigens wordt op shetlanders totaal geen winst gemaakt door een Nederlandse slachter want de kosten van keuren en administratie zijn meestal meer dan wat het opbrengt aan vlees.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-09-10 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:18

VanHuisUit schreef:
Misschien komt het omdat we opgegroeid zijn tussen de boeren & op het boerenland :o
Overigens wordt op shetlanders totaal geen winst gemaakt door een Nederlandse slachter want de kosten van keuren en administratie zijn meestal meer dan wat het opbrengt aan vlees.


Ik denk dat de meeste pro-slachten daar zijn opgegroeid... :j

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:19

Ik ben geboren in de stad en ben pro-slachten :D

maar ik hoor ver vaak hoor van mensen in mijn omgeving dat het zielig is :')
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-09-10 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt