mariskalove schreef:2 weken terug 100 baaltjes hooi (1,90 de baal, thuis gebracht)!
Wow!! Da's supergoedkoop zeg!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mariskalove schreef:2 weken terug 100 baaltjes hooi (1,90 de baal, thuis gebracht)!
Marloes schreef:Ik vind het ook erg lastig inschatten hoeveel hooi we de paarden moeten geven deze winter.
Vorig jaar heeft alleen die van mij hooi gehad, de eigenaar van die andere twee wilde ze niet bijgevoerd hebben.
Deze winter worden ze gewoon met z'n drieën gevoerd, en moet ik dus gaan verzinnen hoeveel hooi ze nodig hebben.
Sanne kreeg 's winters 1 baal per dag (het land is 's winters een grote zandbak)
Dus nu zouden er 3 balen per dag in moeten, maar is dat niet ontzettend veel?
Dat zouden dan 21 balen per week zijn
Edit: Paarden staan dag&nacht buiten zonder deken. Een Haflinger&2 IJslanders
brightness schreef:maj nou ik weet het niet ik loop stage op manege lelystad maar ik snap nu geloof ik niet meer wat mensen verstaan onder een baal hooi :S wij verdelen een plak kuil meestal onder 3 of 4 paarden .
Pashon schreef:merk er hier weinig van, meer dat ze de prijs wat opschroeven om mee te gaan met de rest dan dat het komt door schaarste.
las dat iemand 60 baaltjes voor 3 paarden de winter door komt?
vind dat heel weinig en eerlijk gezegt niet echt realistisch.
damn, wij voeren in de winter zo'n 1,5 tot 2 baaltjes per paard per dag op.
Urielle schreef:brightness schreef:maj nou ik weet het niet ik loop stage op manege lelystad maar ik snap nu geloof ik niet meer wat mensen verstaan onder een baal hooi :S wij verdelen een plak kuil meestal onder 3 of 4 paarden .
Hoe groot is je baal dan?
Ik heb balen voordroog van 350 kilo, dat is hier 2 plakken per paard en dat twee keer daags.
Op Kapaza staan normaal veel advertenties met hooi en voordroog maar nu bijna allemaal gezocht![]()
Heb wel een adres waar ik goede balen in kan slaan maar ik vraag me af waar ik terecht kan voor transport met de vrachtwagen, want het is een flinke afstand.
Pellie schreef:wat een gel*l zeg.... de prijzen van mijn hooileveranciers zijn ook nog gewoon 2.50 - 3.00 en over komende tekorten heb ik ze ook nog niet gehoord.ik vermoed ook weer dat de media gebruikt wordt om paniek te zaaien en prijzen op te voeren.
brightness schreef:pff geen flauw idee. is allemaal 1 pot nat in lelystad ik weet niet hoeveel kilo ze zijn . overal waar ik stage heb gelopen werden die plakken zo verdeelt. maar ze worden bij ons wel bijgevoert met bix. En een aantal paarden bij ons zijn enorm dik en die geven we dus ook minder en er zijn er aantal die zijn echt idioot dun daar schrok k best van dus die krijgen ook gewoon meer van mij ( was maandag mijn eerste dag op dit adres) .
Pashon schreef:brightness schreef:pff geen flauw idee. is allemaal 1 pot nat in lelystad ik weet niet hoeveel kilo ze zijn . overal waar ik stage heb gelopen werden die plakken zo verdeelt. maar ze worden bij ons wel bijgevoert met bix. En een aantal paarden bij ons zijn enorm dik en die geven we dus ook minder en er zijn er aantal die zijn echt idioot dun daar schrok k best van dus die krijgen ook gewoon meer van mij ( was maandag mijn eerste dag op dit adres) .
Ik denk dat iedereen brok bijvoerd.
Bij ons krijgen de paarden, brok meusli en lucerne bij in de winter en in de zomer geen lucerne buiten het hooi om.
Een paard korten op hooi is nooit goed. als ze moeten afvallen meer beweging geven en minderen in brok nooit in hooi!
grote balen heb je in verschillende gewichten althans bij ons 350/400 kilo en 600 kilo en je hebt ze zelf ook nog van 150 kilo
Wildgirl schreef:Pellie schreef:wat een gel*l zeg.... de prijzen van mijn hooileveranciers zijn ook nog gewoon 2.50 - 3.00 en over komende tekorten heb ik ze ook nog niet gehoord.ik vermoed ook weer dat de media gebruikt wordt om paniek te zaaien en prijzen op te voeren.
Nou idd, hier in groningen/drenthe is er zát hooi...wij hebben 3 snedes binnen dit jaar; de laatste 2x voordroog en 1x kuil evenals alle andere boeren hier in de omgeving.
wij hebben gelukkig meer als genoeg iig