Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:14

Ik denk dat als de reining hier in Nl. groter wil worden je aan Anky een uitstekend ambassadrice hebt.
Reken maar dat zelfs Studio Sport hier aandacht aan gaat besteden terwijl er anders nog geen minuut reining te zien zou zijn.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:18

Ik vind het een geweldige prestatie. Dat ze nu in reining (ook wel bekend als reiniging :D ) uitkomt ipv dressuur. Het beste dressuurpaard heeft ze momenteel niet, des te groter is de uitdaging om nu in de westernsport te presteren.
Jammer voor Jurgen, maar mooi voor Anky, en de westernsport die nu zeker meer aandacht zal gaan krijgen.

quarterH

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:24

heel erg jammer dat Jurgen niet mee gaat! Hierdoor slinken de kansen van Nederland nog meer!

Ik vind Anky super om de western/reining sport te promoten BINNEN NEDERLAND.
echt waar, super top, vooral doorgaan vooral ook omdat ze dat zien dat het echt niet zo makkelijk is (ze rijd nog geen 70 op een 74+ paard).

Maar Anky in de reiningsport op internationaal (laat staan WEG) niveau is in mijn ogen echt een lachertje!! en een blamage voor nederland op de weg.
Dat we niet het sterkts mogelijke team hebben (we missen bv Michel en Ruben al) dat wisten we. Maar hiermee wordt het nog erger. sorry maar ze kunnen beter niet gaan.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:27

Cayenne schreef:
tamoreliefje schreef:
Geweldig, moet echt spannend voor haar zijn.
Zou ze geen stukje geschiedenis schrijven hiermee?

Wanneer er iemand van het dressuurteam uitvalt *klopt heel hard op hout*, dan is ze de eerste amazone die in 2 disciplines uitkomt en schrijft ze inderdaad geschiedenis.

Er is toch al iemand die in 2 disciplines uitkomt? Stond laatst op de voorpagina, een jong, buitenlands meisje, zowel SGW als Dressuur dacht ik...

Edit: ik zie dat iemand me al voor was met deze opmerking. Mijn excuses.
Laatst bijgewerkt door itsmi op 31-08-10 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:27

owja en bokt: hadden jullie nu echt geen slechtere foto kunnen vinden?
geen chaps, korte teugel, mond half open.... lekkere promotie

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:33

quarterH schreef:
heel erg jammer dat Jurgen niet mee gaat! Hierdoor slinken de kansen van Nederland nog meer!

echt waar, super top, vooral doorgaan vooral ook omdat ze dat zien dat het echt niet zo makkelijk is (ze rijd nog geen 70 op een 74+ paard).

Maar Anky in de reiningsport op internationaal (laat staan WEG) niveau is in mijn ogen echt een lachertje!! en een blamage voor nederland op de weg.
Dat we niet het sterkts mogelijke team hebben (we missen bv Michel en Ruben al) dat wisten we. Maar hiermee wordt het nog erger. sorry maar ze kunnen beter niet gaan.

70... 74+ ???
Sorry ben nogal een n00b op westerngebied :P
Ik zat me idd al af te vragen hoe ze t voor elkaar kreeg in zo korte tijd op dat niveau te komen maar dat blijkt dus al mee te vallen :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:35

Ik vind het gaaf voor haar!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:38

winnietje: bij Reining krijg je scores. een eindscore van 70 wil zeggen dat je alle onderdelen naar behoren hebt uitgevoerd, dus gewoon goed.
anky scoort daaronder.
terwijl dit paard scores van boven de 74 heeft laten zien wat dus heeeeeeeeeeel goed is (paard is wederldkampioen geweest!).

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:47

Kunnen de western kenners mij wat namen noemen van ruiters die naar hun mening wél op WEG thuis horen?
Ik ben totaal niet thuis in deze tak van sport, maar als ik de reacties zo lees zijn er 1000-den andere/betere kandidaten dan Anky...
En waarom worden die dan niet als reserve geplaatst???
(je maakt me overigens niet wijs dat geld hierbij een rol speelt....)
Neem aan dat er ook een bondscoach voor de reining is toch?? En waar baseert deze dan zijn keuze op???

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:48

Jasmijn76 schreef:
Cayenne schreef:
Dat wordt donderdag 30 september met z'n allen voor de buis _O-
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de reining-ers van Bokt dit zien. Ze is wel binnen no-time opgeklommen natuurlijk :)

idd...zelfs de huistuinenkeukendressuurbosknolrijders zitten opeens voor de buis(incl.ik!) :D

goed woord voor scrabbele of galgje _O-

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:48

Wat jammer voor Jurgen...

Op zich wel een mooie kans voor Anky. Ik wens haar in ieder geval veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:53

Ze is opgeroepen( en daarvoor aangewezen) en dus gaat ze, de verantwoordelijkheid daarvoor ligt niet bij haar maar bij degene die selecteert. Je hoort je als reserve voor te bereiden en klaar te staan indien nodig.

Als ze nee had gezegd ( want ik maak geen kans en ben nog niet goed genoeg) dan hadden velen haar een arrogante ****** genoemd, die alleen maar wat doet als ze weet dat ze kan winnen...

Ik hoop dat ze zichzelf overtreft, en daardoor weliswaar nooit de beste kan zijn,maar een goede prestatie kan neerzetten voor een reserve.

Edit: toch niet zo makkelijk typen op de ipad

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:57

Ik vind het ontzettend leuk voor haar dat haar harde werken beloond wordt en denk dat je geen beter voorbereide reserve kan vinden dan Anky die echt wel overal rekening mee houdt, en verder vind ik het superjammer voor Jurgen en ik hoop dat zijn paard ok is.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:58

Go Anky op naar WEG :-)
Ene laat het spaarvarkentje voor de western sport maar flink groeien!!!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:00

quarterH schreef:

Zouden zo mijn woorden kunnen zijn geweest :j !!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:11

Jij schrijft het, ik dacht het quarterH

Manie, ik denk wel degelijk dat geld een belangrijke rol speelt. De westernsport is gewoon nog niet zo groot dat alle top/goede ruiters ook vette sponsors hebben en zonder wordt 't toch een duur grapje denk ik want ik ga er niet van uit dat de organisatie alles betaalt voor de deelnemers. De meeste reiningruiters runnen ook gewoon een trainingsstal waar ze dagelijks paarden voor anderen trainen en dat zijn meestal geen megagrote stallen met veel co-trainers die die paarden kunnen trainen, 't is dus niet alleen geld voor de trip maar ook het missen van inkomsten tijdens hun afwezigheid.
Talent is leuk in de topsport maar zonder geld kom je er echt niet, zo simpel is het.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:38

manie schreef:
Kunnen de western kenners mij wat namen noemen van ruiters die naar hun mening wél op WEG thuis horen?
Ik ben totaal niet thuis in deze tak van sport, maar als ik de reacties zo lees zijn er 1000-den andere/betere kandidaten dan Anky...
En waarom worden die dan niet als reserve geplaatst???
(je maakt me overigens niet wijs dat geld hierbij een rol speelt....)
Neem aan dat er ook een bondscoach voor de reining is toch?? En waar baseert deze dan zijn keuze op???

Er zijn er in ieder geval geen 1000 die beter zijn, want zoveel reiningruiters zijn er niet eens in Nederland. :D

En om namen te noemen... Laten we beginnen met de mensen die op het afgelopen WRAN NK (wat Jurgen Pouls volgens mij won) de finale wél gehaald hebben. Ik kan helaas de uitslagen niet meer online vinden dus ik weet niet hoeveel het er precies waren, maar ik schat een stuk of 15.

Dat geld een rol speelt kan ik niet bewijzen, maar ik weet wel dat de Nederlandse reiningruiters over het algemeen geen geld hebben om in Amerika wedstrijden te rijden. Die moeten hun centjes verdienen met het lesgeven aan mensen die ook wel eens graag een westernzadel op hun tinker willen proberen ;). Anderen hebben geen eigen stal en moeten gewoon werken. Reiners met bijvoorbeeld een eigen vrachtwagen zijn volgens mij op één hand te tellen. En zoals Francis als zegt kunnen ze niet zomaar zo lang weg.
Er is ook niet zoiets als een wereldwijde competitie. Als de Nederlanders al eens deelnemen in Amerika dan doen ze dat meestal met paarden van daar.

En ik heb toevallig vorig jaar gehoord van iemand wiens dochter internationaal reed namens Nederland (dus voor de KNHS) dat zij alles zelf moesten betalen. Het was overigens geen reining.

Tja, dat komt dan toch boven als je hoort dat allerlei mensen niet gaan en Anky wel.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 01-09-10 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:44

nou nou Lindy, laten we nu ajb niet een wran NK als leidraad nemen voor mensen die goed genoeg zouden zijn voor een WEG!!!

We zouden wel degelijk een goed team kunnen hebben met Ruben van Dorp, Michel Sandijk, Hubertus Heule, jurgen Pouls en Rieky Young hadden we een degelijk team gehad.

Waarom dit team er niet staat mag je de bondscoach vragen.......

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:51

Ik bedoelde niet dat die finalisten nou per se zo goed zijn, maar wel beter dan Anky. :)
Laatst bijgewerkt door LindyH op 01-09-10 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:54

ipv te zeuren dat het nieuws slecht gebracht wordt zou men beter blij zijn dat de westernsport in het nieuws komt. Er wordt zo vaak gevraagd naar bekendheid, krijgen jullie het begin er van, is het nog nie goed. :)

Fijn voor Anky! Mogen er nog 100 beter zijn dan haar, als die allemaal zeggen "je stikt er maar in want ik heb het geld nie" hebbie der niks an. :)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:55

Volgens mij heeft Elton John hier een toepasselijk liedje voor geschreven.."Its sad, so sad, it is a sad, sad situation and it is getting more and more absurd."

Het team dat quarterH net noemt had het team moeten zijn. Dat zijn ook de NL ruiters die de mogelijkheden hebben om te starten. Namelijk Ruben en Hubertus zitten al in Amerika, Michel heeft met support van Roy de Bruijn ook de mogelijkheden, zelfde geldt voor Jurgen door Edward Patist.. en van Rieky is het ook wel duidelijk hoe zij er komt. De vraag is alleen waarom dit team er niet staat?

1 van de redenen was dat Ruben niet in het team zou mogen omdat hij niet bij de verplichte KNHS bijeenkomsten zou kunnen zijn in Nederland.. (true or not, it is a strange rumour)

en Ayasha, als de westernsport op deze manier in het nieuws komt heb ik liever dat de westernsport helemaal niet in het nieuws komt. Het is toch te sneu voor woorden als de westernsport op deze ongeloofwaardige manier gepromoot gaat worden?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 01:04

Ik heb toch liever aandacht naar aanleiding van goede prestaties dan naar aanleiding van een opvallende deelnemer. Het is geen circusnummer!

Ik vind het vergelijkbaar met Maradonna als coach van het Argentijns elftal bij het afgelopen WK. Niemand twijfelt eraan dat hij een goede voetballer is geweest en hij is echt een icoon met ontzettend veel fans, maar een goede coach is hij niet. Het heeft een berg publiciteit opgeleverd. Denk maar aan het dagelijkse Maradonna-moment in Studio Sport Zomer. Maar de Argentijnse voetballerij heeft zich wel compleet belachelijk gemaakt voor de hele wereld. Daar was ook iedereen het over eens.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 01-09-10 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 01:10

Ayasha schreef:
ials die allemaal zeggen "je stikt er maar in want ik heb het geld nie" hebbie der niks an. :)

Da's wel érg kort door de bocht en slaat nergens op. Ik denk dat er velen zouden staan trappelen om te gaan maar het is niet bepaald realistisch om je zo diep in de schulden te steken dat je failliet gaat om 1 wedstrijd in de States te rijden. Dat heeft niks te maken met niet willen maar gewoonweg niet kunnen.
Wat dat betreft valt er door de overkoepelende organisaties ook nog wel wat te doen aan het zoeken van grote sponsors voor de Reiningsport. Waarom pompt de Rabobank daar niet wat geld in?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 01:11

HT: tja dan moet je zorgen dat jij betere deelnemers kan sturen of niet zeuren en de mensen appreciëren die roeien met de riemen die ze hebben. :)

Francis: kan best. Maar geen bekendheid = geen sponsers. IMO een kans om te nemen. Dan maar effe het ego aan de kant zetten en over 5 jaar WEL sponsers hebben die goede ruiters kunnen ondersteunen. ;)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 01:28

Francis schreef:
Ayasha schreef:
ials die allemaal zeggen "je stikt er maar in want ik heb het geld nie" hebbie der niks an. :)

Da's wel érg kort door de bocht en slaat nergens op. Ik denk dat er velen zouden staan trappelen om te gaan maar het is niet bepaald realistisch om je zo diep in de schulden te steken dat je failliet gaat om 1 wedstrijd in de States te rijden. Dat heeft niks te maken met niet willen maar gewoonweg niet kunnen.
Wat dat betreft valt er door de overkoepelende organisaties ook nog wel wat te doen aan het zoeken van grote sponsors voor de Reiningsport. Waarom pompt de Rabobank daar niet wat geld in?

Hier sluit ik me bij aan. Ik rijdt geen western maar heb wel in het bestuur zitting gehad van een western-organisatie.
Wij hebben in het verleden een western-wedstrijd georganiseerd, de kosten zijn erg hoog, de jury moet vanuit Amerika komen waardoor de inschrijfgelden hoger gesteld moeten worden dan wat wij hier al gewend zijn, laat staan 1 wedstrijd in de States, dat kunnen maar heel weinig mensen bekostigen.

De sponsors zouden daar iets mee willen doen, ik ben bang dat ze dat nu zeker niet zullen doen. Wat dat betreft kan Anky misschien (gezien haar bekendheid) iets betekenen voor deze sport.