juline schreef:Kan er geen fokverbod worden uitgeroepen voor de komende 5 jaar ofzo en eerst eens de huidige aanbod markt uit dunnen?
Er staan al zoveel "schattige" veulentjes op marktplaats en dergelijke. Laat die penny's die dan maar kopen en naar de vernieling rijden omdat ze zonodig een pony moeten. En laat mensen eerst eens goed nadenken voor ze een paard kopen.
Ik zou ook wel een eigen paard willen en tja aanschaf zou misschien wel lukken maar dan.. Nee ik ben zo wijs om er niet aan te beginnen tot ik het me echt kan veroorloven. En misschien moet er ook minder luxe verwacht worden van pensionstallen zodat de prijzen daar ook naar beneden kunnen...
Als ik hier een paard zou willen stallen praat ik al over minstens 200 euro in de maand. Maar van mij hoeft er geen solarium te staan en hoef ik geen 2 binnenbakken en een super gedraineerde buitenbak. Een paard hoeft dit ook niet. Een paard is veel gelukkiger in een weiland met vriendjes..lijkt mij..
Ook zouden mensen beter na moeten denken of ze tijd voor een paard hebben. Zodat het beestje niet voor de volle mep geld op een pensionstal hoeft te staan waar alles gedaan wordt.
Maar zo kan ik nog lang doorgaan en of het zinnig is weet ik niet haha
Zo'n fokverbod is dus weer slecht voor de economie... Wil je de paardensector uitbannen ofzo???