Hippiade pony's en hackneys op zaterdag 28 augustus afgelast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yvette10

Re: Hippiade pony's en hackneys op zaterdag 28 augustus afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:51

Bigone, ik ben het ook helemaal met je eens wat jij hierover zegt. Dit zou zeker te sprake moeten komen.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:40

Wat ontzettend jammer dat de pony's afgelast is maar zeker een zeer wijs besluit van de KNHS, op deze manier is het onverantwoord om te rijden. Ik moet zaterdag 4 september rijden in een Z viertal kur op muziek maar ben heeel benieuwd of het wel door gaat. De vooruitzichten zijn nog niet zo heel veel belovend dus ik ben er bang voor dat het voor die tijd nog niet zo heel veel gedroogd zou zijn. Dinsdag wordt er ook nog eens de Rabo dag geregen dus dan zullen de banen helemaal wel om te huilen zijn vrijdag en zaterdag.

Jannyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:31

Dat is wel erg jammer voor de deelnemers... maar een hele goeie beslissing van de organisatie!
tis toch niet normaal hoeveel water er is gevallen!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:33

Van de rabodag zal je niet veel meer kunnen merken op het terrein, die mogen allemaal op het zand nu.
Verder hoop ik maar dat de paarden wel door gaat, anders kunnen we met de pony's een andere datum wel vergeten lijkt mij.
Maar we houden moed ;)

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:35

__Marloes schreef:
Ik als deelnemer vind het erg jammer, we hadden hier een leuke wedstrijd van de kring die afgemeld was en al, ook kringkampioenen huldeging afgezegt, en dan nog niet alle tijd en energie van alles alvast verzamelen en regelen is bijna weggegooit... ik hoop dat ze zsm een geschikte lokatie/datum vinden. maar vind het echt een schande. zo'n grasbodem zoals ze daar hebben is al veel te glad als het heeft gemiezert...
Hoop dat ze er iets van leren...

Nou daar heb je wel een punt de bodem in Ermelo is erg slecht behalve dan de zand banen!
De gras banen zijn nog nooit in goeie conditie geweest en ieder jaar hoor je daar weer mensen over klagen, daarnaast vindt ik ook dat juist de KNHS een fantastische bodem zou moet hebben! Tegenwoordig heb je zoveel mogelijkheden zie bijvoorbeeld de banen in Almelo.

Heel sneu voor de pony ruiters, die hebben daar naar uitgekeken maar idd veiligheid boven alles! Misschien dat er dan nu eindelijk eens iets wordt gedaan aan de gras baan :o

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:38

ojele schreef:
De bodem is juist heel erg goed in Ermelo. Er is de afgelopen jaren heel veel geinvesteerd. Wat ik begrepen heb zijn de zandbodems zeker niet het probleem, die zijn snel weer goed. De achterberg grasbodems kunnen ook veel hebben, maar er is echt sprake van overmacht. ERg makkelijk om dat te zeggen dat het aan iets anders ligt. Voor mij een compliment dat ze het afgezegd hebben

Als je daar ieder jaar komt weet je dat het altijd ploeteren is over de grasbanen, zelfs als er een beetjes regen valt!
Er ligt GEEN dreinage onder die bodems en als ie er wel ligt dan werkt hij niet!

Alleen de zandbodems zijn van goeie kwaliteit!
Dus niet geheel overmacht.... goed materiaal is het halve werk, ook voor de KNHS.

fame1306

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:08

Helaas heeft de KNHS zijn lesje nog steeds niet geleerd. Natuurlijk kun je niet tegen zo veel regen op, maar ook al regent het maar een beetje, de bodem daar is meteen nat. Ik rijd al verschillende jaren op de Hippiade en iedere keer weer is het een ellende. Absoluut niet kampioenschapwaardig. Je kunt alleen maar hopen dat je paard netjes door de modder sjokt en dat je geen fouten maakt, want van een eerlijke wedstrijd is zeker geen sprake op de grasbodem in Ermelo! Ik hoop dat ze daar eens over nadenken en een alternatief zoeken voor het gras. Ik geloof ook niet dat de bodem volgende week wel droog genoeg zal zijn als er honderden paarden over lopen.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:52

Vorig jaar was ik ook bij de hippiade en zaten toen ook best veel auto's vast in het modder. Ben het eens met Scandicnr1, zeker het KNHS zou een goede bodem moeten hebben.
Heel jammer voor wie het aankomend weekend niet doorgaat, hopelijk komt er nog een andere datum!

Double07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:20

Het is erg jammer voor diegene die naar de hippiade mochten, maar ik vind het wel een heel verstandig besluit.
Voor volgende week moet ik het nog zien of de bodem wel droog genoeg is, aangezien het water in Ermelo altijd slecht wegloopt.
Ik hoop dat ze een oplossing kunnen vinden, maar ik zie het nog gebeuren dat er dit jaar helemaal geen hippiade is.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:43

Double07 schreef:
Het is erg jammer voor diegene die naar de hippiade mochten, maar ik vind het wel een heel verstandig besluit.
Voor volgende week moet ik het nog zien of de bodem wel droog genoeg is, aangezien het water in Ermelo altijd slecht wegloopt.
Ik hoop dat ze een oplossing kunnen vinden, maar ik zie het nog gebeuren dat er dit jaar helemaal geen hippiade is.

Dat zou toch te erg voor woorden zijn, als KNHS zou ik mij nu toch wel even achter de oren krabben zo niet heel erg :o

Brillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:00

egt jammer dat de hippiade is afgelast, ik had me er zo op verheugd. Nu maar hopen dat het nog een andere keer door kan gaan.... geen hippiade zou ik wel erg triest vinden |(

xxilse14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:11

ik ben 5 min. geleden thuisgekomen vanuit de KNHS zomerinstructieweken en inderdaad het hele terrein staat blank! we konden niet springen omdat die bak onder water lag en zelfs de slaapzalen bleven niet droog, gellukkig daardoor wel een extra keertje gecrosst!!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:15

Geen wonder dat die slaapzalen niet droog bleven, die zitten ook minimaal 50cm. onder normaal niveau daar. :+

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:16

xxilse14 schreef:
ik ben 5 min. geleden thuisgekomen vanuit de KNHS zomerinstructieweken en inderdaad het hele terrein staat blank! we konden niet springen omdat die bak onder water lag en zelfs de slaapzalen bleven niet droog, gellukkig daardoor wel een extra keertje gecrosst!!!

Idd het terrein was echt erg! Water spoot gewoon van het dak af, douches waren onder gelopen omdat de putjes het niet meer aan konden enz. De Crossbaan was één grote waterbak, bodem was bijna niet meer te zien.

xxilse14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:18

WiskyBokjes schreef:
xxilse14 schreef:

Idd het terrein was echt erg! Water spoot gewoon van het dak af, douches waren onder gelopen omdat de putjes het niet meer aan konden enz. De Crossbaan was één grote waterbak, bodem was bijna niet meer te zien.

uhuh klopt maar daardoor was het extra leuk om te crossen!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:23

ik kom net terug van de knhs, instructieweken en echt alles staat daar blank. je zakt enorm veel weg in de bakken en op het gras.. Was echt een ramp voor de kinderen, al met alles is alles wel goed opgelost en is de week een top week geweest