HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:12

Ik zeg ook niet dat je het als een aanval zag, maar ik wilde het iig duidelijk maken dat dat het niet was. Mocht men het wel denken.

Verder vind ik het een rare manier van werken, om paarden vanaf papier te selecteren, zonder de situatie een keer irl gezien te hebben. Zodat men ook weet welk 'probleempaard' de ring in stapt, of het wel het paard is met het probleem, en of een show op HE nu wel de juiste oplossing is voor sommige paarden. Een extreem angstig paard op HE, lijkt me helemaal niet zo fijn en lijkt me ook niet thuis te horen op zo een show. Volgens mij heeft zo'n dier veel meer baat bij hulp 'thuis'.

chllover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:44

chetan is iig niet angstig in zijn doen en laten hij heeft dat probleem en dat zal niet anders worden bij een show. het is een hengst dus hij zal juist meer opgefokt zijn op een andere locatie. ik weet niet hoe dat zit bij de andere paarden maar voor chetan is het geen probleem op een andere locatie.

Shalisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:46

Hallo allemaal,
Even een kleine toevoeging voor chetan, ik ken het paard zeer goed zijn huidige eigenaar heeft hem ruim tien jaar geleden gekocht, op dat moment was chetan 2 en een half jaar. De huidige eigenaar was toen zijn 10 de eigenaar. Voor hem lopen is echt gevaarlijk want hij denderd gewoon over je heen helemaal met de bak in of uit en zijn stal in en uit. Ze zijn al die tijd al dingen aan het proberen ook met rijden want je kan echt niet zomaar even opstappen en wegrijden. Chllover kan er nu redelijk goed mee overweg, maar er hoeft echt geen vreemde op te stappen want die probeerd hij er zo snel mogelijk weer af te gooien, door middel van steigeren, bokken , snel rondjes draaien, in je benen bijten enz enz. In zijn stal is het een schat, hij vind het heerlijk op gepoets te worden enzo en ook iedereen kan en mag zo zijn stal in maar voor de rest is het 1 groot drama.
voor de rest wil ik iedereen succes toe wensen.

paardbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:25

Mindim schreef:
Ik zeg ook niet dat je het als een aanval zag, maar ik wilde het iig duidelijk maken dat dat het niet was. Mocht men het wel denken.

Verder vind ik het een rare manier van werken, om paarden vanaf papier te selecteren, zonder de situatie een keer irl gezien te hebben. Zodat men ook weet welk 'probleempaard' de ring in stapt, of het wel het paard is met het probleem, en of een show op HE nu wel de juiste oplossing is voor sommige paarden. Een extreem angstig paard op HE, lijkt me helemaal niet zo fijn en lijkt me ook niet thuis te horen op zo een show. Volgens mij heeft zo'n dier veel meer baat bij hulp 'thuis'.

Ja vind, ik ook een rare manier
Maar je moet rooi me de riemen die je hebt en als je zie niet in het egt kan zien
En vind dat de omschrijving goed te begrijpen bij elk paard
en je wel een goed beeld geeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:39

Nou, mensen zullen eerder over het problemen van het paard hebben, dan over fouten die men zelf maakt. Dus beschrijvingen in deze situaties lijken me nooit helemaal het goede beeld geven.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:05

Ik ben het met jullie eens, ik ben de eigenaresse van de welsh cob met een trailerlaadprobleem en ook wij doen een heleboel fout tijdens het laden, maar soms zie ik geen andere uitweg dan mezelf om te draaien naar de pony, want anders volgt ze sowieso niet. Ga er vanuit dat er ook aandracht wordt besteed aan de eigenaren, want anders wordt het probleem denk ik niet voor langere tijd opgelost..

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:14

Zena staat ook in de top 7 van trailerlaadproblemen.

Wij hebben al van alles geprobeerdt met voer, streng zijn, verdoven etc...
Zena wil er gewoon niet op.

Verder is het een heel braaf en nuchter dier. 8 weken niet rijden je stapt op en rijdt weg..

Ik hoop wie er ook gekozen mogen worden dat het jullie goede geholpen kunnen worden!!!

Annemarie kan veel doen maar ik ben van mening dat je thuis ook dit goed moet oppakken en ermee moet blijven trainen.

Iedereen veel succes!!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:57

Ik heb een vraag aan de mensen met trailerlaadproblemen.
Er zijn veel meer mensen en bedrijfjes die hulp of cursussen aanbieden voor trailerlaadproblemen, hebben jullie dat wel eens geprobeerd? (en hoe ging het?)
Ik zag het alleen bij Rhoda staan.

En verder vind ik het niet raar om paard alleen door een schriftelijke omschrijving uit te kiezen. Daardoor kunnen wij getuige zijn van de eerste ontmoeting tussen Annemarie en het paard. (dat hoop ik tenminste)
En leuk dat wij mee mogen beslissen wie het worden.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:16

Mindim schreef:
Nou, mensen zullen eerder over het problemen van het paard hebben, dan over fouten die men zelf maakt. Dus beschrijvingen in deze situaties lijken me nooit helemaal het goede beeld geven.

In mijn geval heb ik juist heel duidelijk gezegd dat we een leiderschaps- en vertrouwensprobleem hebben. Dus een mensenprobleem. Vind het namelijk ook niet juist om de schuld bij het paard neer te leggen. Het paard reageert op de ruiter/verzorger en de mogelijkheden die hem geboden worden.
Juist daarom leek mij de hulp van Annemarie een goede zet.
Uiteraard heb ik gewoon les met mijn paard, maar mijn instructrice kan er natuurlijk niet altijd zijn. Dus kan ik wat extra handvaten gebruiken hoe ik situaties moet oplossen anders dan rijtechnisch.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:21

Mijn merrie is al door diverse personen en methodes geprobeerdt te laden... Helaas werkte niks..
De laatste keer laden was niet leuk we zijn in totaal 4 uur bezig geweest.
Zena kwam toen omhoog en haalde haar neus open en moest toen gehecht worden.
Ze was toen verdoofdt door de DA. Hij zei toen hij klaar was "zet haar er maar op, ze zal nu niet tegenwerken", maar ondanks de verdoving was madam nog goed aan het strijden... Uiteindelijk met een haarde tik van zweep met tranen in mijn ogen is ze erop gegaan...

Zena is absoluut niet bank van de trailer, ze eet de brokjes eruit als ik die erin gooi... Geen nare ervaringen..

Ze wil gewoon echt niet op dat ding :+ Maakt niet uit hoe groot of hoe klein, vrachtwagen wilt ze ook niet...

En ik vind het van "levensbelang" dat ze erop gaat..

Stel je voor dat je met spoed naar een kliniek moet of wat dan ook...
Dan sta je daar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:58

marijkedam schreef:
Mindim schreef:

In mijn geval heb ik juist heel duidelijk gezegd dat we een leiderschaps- en vertrouwensprobleem hebben. Dus een mensenprobleem. Vind het namelijk ook niet juist om de schuld bij het paard neer te leggen. Het paard reageert op de ruiter/verzorger en de mogelijkheden die hem geboden worden.
Juist daarom leek mij de hulp van Annemarie een goede zet.
Uiteraard heb ik gewoon les met mijn paard, maar mijn instructrice kan er natuurlijk niet altijd zijn. Dus kan ik wat extra handvaten gebruiken hoe ik situaties moet oplossen anders dan rijtechnisch.

Harstikke goed dan toch :D Er zijn helaas ook velen die niet naar zich zelf en hun doen en laten kijken. Terwijl daar misschien wel het grootste deel van het probleem ligt :D

paardbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 08:29

Mindim schreef:

:D ja dat is ook zo ik zie heel vaak dat mensen aleen over de fouten van het paard paraaten en niet over hun eigen
werk zelf ook met proobleem paarden en zie het regelmaatig dus bedankt om mijn daar op te weizen

maar als ik het lees lijkt mij het door anmarie van toren zelf geschreeven om dat ik altijt veel artikelen van haar lees en de kueze van de worden tipies voor anmarie is
en ik heb ook bij haar op stal stage gelopen dus ken haar wel een klijn betje

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:55

Voor de trailerproblemen heb ik gestemd op Larda, omdat ik het leuk vind dat haar eigenaar haar na 12 jaar nog steeds heeft ondanks het trailerprobleem en ik gun het ze om nu eens iets leuks te gaan doen samen op een andere plek. Ik denk wel dat dit paard niet alleen begeleiding nodig heeft om de trailer in te gaan, maar vooral ook onderweg omdat daar de problemen optraden.

En Rhoda, omdat haar eigenaar er al andere hulp tevergeefs bijgehaald heeft. En als ik het verhaal lees dan gun ik het ze om samen die plannen te verwezenlijken.

Voor de anderen hoop ik ook dat ze hun problemen kunnen oplossen. Fijn dat je hulp aangeboden krijgt via montyroberts.nl. Succes!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:47

En voor de gedragsproblemen heb ik gestemd op Akribat, Esta Chetan en Avignon Z.
Het was moeilijk kiezen, ik hoop dat de rest ook goed geholpen wordt en verheug me erop jullie te zien op Horse Event.

chllover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:57

bedankt dat je op mij gestemd heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:51

[***] schreef:
Ik heb ook gestemd, ik ben erg benieuwd naar de sessies met deze paarden.
Ik vraag mij af of het mogelijk is om deze sessies vast te leggen op video (duidelijk beeld en geluid), zodat het ook door mensen bekeken kan worden welke niet op HE hebben kunnen zijn.. Of dat het gewoon nog een keer terug gekeken kan worden door mensen.
Maar weet niet of zoiets ook ervoor georganiseerd wordt
?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:53

Motje11 schreef:
En verder vind ik het niet raar om paard alleen door een schriftelijke omschrijving uit te kiezen. Daardoor kunnen wij getuige zijn van de eerste ontmoeting tussen Annemarie en het paard. (dat hoop ik tenminste)
En leuk dat wij mee mogen beslissen wie het worden.

Denk niet dat het de eerste ontmoeting is tussen annemarie en de paarden. Zeker bij paarden met trailerlaadproblemen heb ik vernomen dat zij van te voren bij die paarden langs gaat.
Maar ik hoop dat de andere paarden met gedragsproblemen wel voor het eerst in oog staan met annemarie...

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:24

Wat betreft de vraag over het filmen: goed idee! Ik ga kijken of we zoiets kunnen organiseren.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:30

Als ik dit eerder had geweten...
Ik rijd namelijk een merrie met trailerlaad problemen. Het heeft 4 dagen geduurt om haar van het land af te halen.
Maar nu zijn we hard aan het oefenen met trailerladen en gaat het al veel beter. Als we volgend jaar nog het zelfde probleem hebben ga ik me zeker opgeven, maar hoop en denk niet dat het hoeft...

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:54

Hoe laat sluit de stemming en komt de uitslag?
Ik ben nieuwsgierig.... ~~}>

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:56

Ik ben ook heeel nieuwsgierig...:P

Als ik door ben moet ik een hoop gaan regelen oa werk, vervoer etc...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:14

chance schreef:
Ik ben ook heeel nieuwsgierig...:P

Als ik door ben moet ik een hoop gaan regelen oa werk, vervoer etc...

Precies ik ook.. Ohh ik zit vol zenuwen ik hoop het zo :o

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:18

ja balou_k ik heb ook stress hoor hoop zo dat je door mag hihi O:)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:50

Vandaag kunnen mensen nog de hele dag stemmen, om 00:00 sluit de stemming en morgenochtend maken we de winnaars bekend.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:05

He, nog een dag wachten.... :Y)