Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Ik zeg ook niet dat je het als een aanval zag, maar ik wilde het iig duidelijk maken dat dat het niet was. Mocht men het wel denken.
Verder vind ik het een rare manier van werken, om paarden vanaf papier te selecteren, zonder de situatie een keer irl gezien te hebben. Zodat men ook weet welk 'probleempaard' de ring in stapt, of het wel het paard is met het probleem, en of een show op HE nu wel de juiste oplossing is voor sommige paarden. Een extreem angstig paard op HE, lijkt me helemaal niet zo fijn en lijkt me ook niet thuis te horen op zo een show. Volgens mij heeft zo'n dier veel meer baat bij hulp 'thuis'.
Mindim schreef:Nou, mensen zullen eerder over het problemen van het paard hebben, dan over fouten die men zelf maakt. Dus beschrijvingen in deze situaties lijken me nooit helemaal het goede beeld geven.
marijkedam schreef:Mindim schreef:Nou, mensen zullen eerder over het problemen van het paard hebben, dan over fouten die men zelf maakt. Dus beschrijvingen in deze situaties lijken me nooit helemaal het goede beeld geven.
In mijn geval heb ik juist heel duidelijk gezegd dat we een leiderschaps- en vertrouwensprobleem hebben. Dus een mensenprobleem. Vind het namelijk ook niet juist om de schuld bij het paard neer te leggen. Het paard reageert op de ruiter/verzorger en de mogelijkheden die hem geboden worden.
Juist daarom leek mij de hulp van Annemarie een goede zet.
Uiteraard heb ik gewoon les met mijn paard, maar mijn instructrice kan er natuurlijk niet altijd zijn. Dus kan ik wat extra handvaten gebruiken hoe ik situaties moet oplossen anders dan rijtechnisch.
Mindim schreef:Nou, mensen zullen eerder over het problemen van het paard hebben, dan over fouten die men zelf maakt. Dus beschrijvingen in deze situaties lijken me nooit helemaal het goede beeld geven.
[***] schreef:Ik heb ook gestemd, ik ben erg benieuwd naar de sessies met deze paarden.
Ik vraag mij af of het mogelijk is om deze sessies vast te leggen op video (duidelijk beeld en geluid), zodat het ook door mensen bekeken kan worden welke niet op HE hebben kunnen zijn.. Of dat het gewoon nog een keer terug gekeken kan worden door mensen.
Maar weet niet of zoiets ook ervoor georganiseerd wordt?
Motje11 schreef:En verder vind ik het niet raar om paard alleen door een schriftelijke omschrijving uit te kiezen. Daardoor kunnen wij getuige zijn van de eerste ontmoeting tussen Annemarie en het paard. (dat hoop ik tenminste)
En leuk dat wij mee mogen beslissen wie het worden.