Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:56

Ayasha schreef:
ach dan kan je van elke ruiter die de grond in geboort wordt zeggen dat ze hun bek moeten houden want ze hebben het zichzelf gezocht. In dit geval worden ze beschuldigt van een door de F.E.I niet toegestane daad en daar zij dat volgens de F.E.I niet doen is dat laster en eerroof. En ongeacht naar wie dat gericht is, dat moet aangepakt worden. Ook een, in mijn mening, omhooggevallen journalistje. Of ze nu LDR of rollkur rijdt volgens bokkers doet er in dit topic helemaal niet toe.

Het doet er inderdaad niet toe of ze volgens bokkers LDR rijdt of rollkur. Maar kan jij aan de hand van foto's vertellen wat nu LDR en wat nu Rollkur is? Ook als je Anky LDR ziet rijden, zie ik niet of dit LDR of Rollkur is, want de laatste keer dat ik het zag, ging het met het nodige gezaag en getrek, er zijn zelfs filmpjes van :)

En nu kan je twee dingen doen, aanklagen of zorgen dat je je techniek inzichtelijk maakt. En dat laatste is imo een veel positivere manier om in het nieuws te komen, dan een journalist aan te klagen die in feite gewoon rapporteert wat ze ziet. De media kan je niet controleren, LDR is dan misschien toegestaan, heel veel mensen vinden het nog steeds walgelijk om te zien en associeren Anky dus automatisch met rollkur, want hoe zie je het verschil tussen Rollkur en LDR?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:57

horseyfries schreef:
Wat een raar bericht, er klopt geen hout van. Eerst is het Anky die de rechtzaak aanspant tegen Appels, daarna is het andersom, eerst wil Anky niet dat foto's van haar gebruikt worden als voorbeeld van rollkur, vervolgens zou ze het zelf ontwikkelt hebben.
Volgens mij is dit geschreven door iemand die niet eens een klokje heeft horen luiden, laat staan dat die wist waar de klepel hing.
En ook nogal één zijdig belicht moet ik zeggen, niet bepaald een journalistiek hoogstandje dit....

Hier ben ik het mee eens. Het is een ontzettend raar bericht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:58

_San87_ schreef:
Het doet er inderdaad niet toe of ze volgens bokkers LDR rijdt of rollkur. Maar kan jij aan de hand van foto's vertellen wat nu LDR en wat nu Rollkur is? Ook als je Anky LDR ziet rijden, zie ik niet of dit LDR of Rollkur is, want de laatste keer dat ik het zag, ging het met het nodige gezaag en getrek, er zijn zelfs filmpjes van :)

En nu kan je twee dingen doen, aanklagen of zorgen dat je je techniek inzichtelijk maakt. En dat laatste is imo een veel positivere manier om in het nieuws te komen, dan een journalist aan te klagen die in feite gewoon rapporteert wat ze ziet. De media kan je niet controleren, LDR is dan misschien toegestaan, heel veel mensen vinden het nog steeds walgelijk om te zien en associeren Anky dus automatisch met rollkur, want hoe zie je het verschil tussen Rollkur en LDR?

Vind je het eerlijk om jouw gebrek aan kunnen te botvieren op een ander? En ja, je ziet het verschil. Als je je verdiept hebt wel. ;)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:01

Tallie1979 schreef:
Goh, wat een lekker ouderwets moddergevecht in de media! :D

Sjef zegt dit, Appels zegt dat, en dan word alles publiekelijk gemaakt.. JEEEEEEEEEEEEEEETJE wat kinderachtig :')

Zo dacht ik er ook over.
Probeert men zo misschien mentaal op Bondscoach Sjef Janssen en het Nederlands dressuurteam in te spelen uit angst dat dit team hoge scoren gaat neerzetten en daar nu even wat mentale verwarring en onzekerheid wil brengen?

Is wel toevallig dat zulke berichten altijd in de media komen wanneer er grote evenementen op de agenda staan en dan de trainer wil afleiden van zijn werk! :)*

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:02

horseyfries schreef:
Wat een raar bericht, er klopt geen hout van. Eerst is het Anky die de rechtzaak aanspant tegen Appels, daarna is het andersom, eerst wil Anky niet dat foto's van haar gebruikt worden als voorbeeld van rollkur, vervolgens zou ze het zelf ontwikkelt hebben.
Volgens mij is dit geschreven door iemand die niet eens een klokje heeft horen luiden, laat staan dat die wist waar de klepel hing.
En ook nogal één zijdig belicht moet ik zeggen, niet bepaald een journalistiek hoogstandje dit....

Inderdaad en als ik de eerder gegeven link bekijk, is het geschreven door de advocaat van juffrouw Appels, die dit als een "persbericht" de wereld in helpt, wanhopig op zoek naar een beetje publiciteit. :$
Zeilig, zielig, zielig!! ^)

Trouwens, iedereeem kan zich journalist noemen en dan een hoop bagger over iemand schrijven! Ik begrijp heel goed dat Sjef en Anky dat op een gegeven moment meer dan zat zijn, de woordkeuze van Sjef is dan misschien niet helemaal gentleman-like, en dus ook niet bondscoach-waardig.
Dat is het probleem als je meerdere petten draagt (man van anky <3 , trainer van anky -:) , bondscoach van NL :7 )....

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:03

Ayasha schreef:
horseyfries schreef:
Ja, en LDR is géén rollkur, die definities zijn inmiddels duidelijk (tenminste voor mensen die zich een beetje verdiepen in de materie...)

kheb een kippensoepje nodig want ben het met je eens. :+ :D

dat is ook zo daar zit een verschil tussen, maar het is wel raar dat de KNHS voorbeelden moet geven (zie P&S) aan de hogere ruiters...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:05

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Vind je het eerlijk om jouw gebrek aan kunnen te botvieren op een ander? En ja, je ziet het verschil. Als je je verdiept hebt wel. ;)

Ik zeg toch net, dat wanneer ik het zag het met het nodige gezaag en getrek ging. In mijn boekje is zagen en trekken nog altijd dwingen. Dus inderdaad, als zowel LDR met zagen en trekken moet en Rollkur met zagen een trekken moet, dan zie ik het verschil niet :)

Maar, zoals jij het zo leuk zegt, het zal wel mijn gebrek aan KENNIS, zijn. Want het is geen methode die ik wil KUNNEN.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:05

thysvisscher schreef:
Trouwens, iedereeem kan zich journalist noemen en dan een hoop bagger over iemand schrijven! Ik begrijp heel goed dat Sjef en Anky dat op een gegeven moment meer dan zat zijn, de woordkeuze van Sjef is dan misschien niet helemaal gentleman-like, en dus ook niet bondscoach-waardig.
Dat is het probleem als je meerdere petten draagt (man van anky <3 , trainer van anky -:) , bondscoach van NL :7 )....

Ik vind het het niveau van een 10 jarige.. :')

Maar dit is wel een klassiek geval: "Hij zei, zij zei!!"

En ik vind het een blamage dat dit in de Nederlandse pers wordt uitgevochten! _O- Voor zowel Sjef als Mej. Appels! _O-

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:17

wie weet gaat het wel om deze foto:
http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... ontroversy

niet helemaal een fraai gezicht

Ben benieuwd of er wat meer duidelijke informatie over deze issue komt... Als Sjef dat inderdaad allemaal via e-mail heeft geschreven is dat niet netjes (en ook niet slim :+ )

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:18

horseyfries schreef:
Ja, en LDR is géén rollkur, die definities zijn inmiddels duidelijk (tenminste voor mensen die zich een beetje verdiepen in de materie...)

Dat klopt (of dat zou zo moeten zijn), maar de vele Rollkur rijders zijn nu gewoon grotendeels het zelfde blijven rijden alleen hun noemen het naar mijn idee nu gewoon LDR...
Laatst bijgewerkt door moes op 24-08-10 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:22

Muffin_ schreef:
wie weet gaat het wel om deze foto:
http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... ontroversy

niet helemaal een fraai gezicht

Ben benieuwd of er wat meer duidelijke informatie over deze issue komt... Als Sjef dat inderdaad allemaal via e-mail heeft geschreven is dat niet netjes (en ook niet slim :+ )

Jeetje, dat een paard uberhaupt nog vooruit komt in zo'n houding! :r Vreselijk

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:23

inderdaad daarin ga ik met je mee Moes!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:24

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:26

pfffff....krijgen we weer de voors en de tegens....vind het allemaal weer een hoop gebakken lucht en een bak gezeik om niets...sjef is geen gentlemen en ik snap werkelijk niet dat dat duitse blad nog steeds bezig is met de heksenjacht op A&S...moeten de lezers toch ook moe van worden!...is kinderachtig ten top!

moes

DDW1190 schreef:
inderdaad daarin ga ik met je mee Moes!

En nog erger: Vele Amateurs denken het nu ook te kunnen toepassen op hun paard omdat vele grote ruiters het doen en nu zeker omdat dan ook geoorloofd is, zolang het maar LDR heet...
Maar goed, het is geen toppic specifiek over Rollkur/LDR dus ik hou op :x

Thomas

Ik snap trouwens ook niet dat ze wil dat die foto's er af moeten? Ze is toch altijd zo voor haar manier van rijden ????

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:32

Thomas schreef:
Ik snap trouwens ook niet dat ze wil dat die foto's er af moeten? Ze is toch altijd zo voor haar manier van rijden ????

Haar foto's worden in verband gebracht met Rollkur en mw v Grunsven past alleen maar LDR toe hoor! :+ ;)

En wees nou eerlijk, foto's van je eigen rijden zien kunnen zeer confronterend zijn, dat weten we allemaal! _O-

Neverhere

Re: Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:33

In de titel staat dat Anky de journaliste wil aanklagen en de laatste zin van het artikel zegt dat de journaliste Sjef aanklaagt wegens intimiderende mailtjes.
Kortom: ze klagen elkaar dus aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:34

Ik vind die foto ook een erg slecht voorbeeld. Je ziet geen beenzetting, als een paard er vandoor wil gaan parkeer ik hem ook met zijn kin op zijn borst indien mogelijk, liever 2 secondjes met de kin op de borst trekken dan dat ie er vandoor vliegt en zichzelf en alles rondom hem in gevaar brengt. Je weet niet wat er op dat moment gebeurt.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:36

ik snap het nog niet helemaal maar vooruit
het is een vreemde zaak

Emmablodwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:37

gaaan we weer, het blijft maar aan de gang

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:40

Ayasha schreef:
Ik vind die foto ook een erg slecht voorbeeld. Je ziet geen beenzetting, als een paard er vandoor wil gaan parkeer ik hem ook met zijn kin op zijn borst indien mogelijk, liever 2 secondjes met de kin op de borst trekken dan dat ie er vandoor vliegt en zichzelf en alles rondom hem in gevaar brengt. Je weet niet wat er op dat moment gebeurt.

Ik snap wat je bedoeld, maar je kunt wel aan de lichaamstaal van het stuk paard en ruiter aflezen dat dit zeer waarschijnlijk wel rollkur werk betreft en niet een paard wat er vandoor gaat o.i.d.

vessuvius

Re: Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:42

dr gaat bij mij altijd een soort bel af als de woorden Anky,rollkur
vers online nieuws zijn,...

mooie tweet Bokt :)

SoraYa_X3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:43

Wat belachelijk van Anky :Y)

Astrid Appels heeft gelijk, meningsuiting mag.
Ik denk dat Anky zal verliezen (mss hoop ik ook wel een klein beetje op :Y) Beetje slecht van me )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:43

moes schreef:
Ayasha schreef:

Ik snap wat je bedoeld, maar je kunt wel aan de lichaamstaal van het stuk paard en ruiter aflezen dat dit zeer waarschijnlijk wel rollkur werk betreft en niet een paard wat er vandoor gaat o.i.d.

dat kan je adh van een half been en een beetje arm?
Straf.