Losgeslagen trailer met vier pony's belandt in de sloot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Re: Losgeslagen trailer met vier pony's belandt in de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:32

Deze mensen wonen bij mij in het dorp, ik rij er regelmatig langs. Ze hebben erg mooie Welsh A pony's. Die kunnen prima met z'n 4en in een 2 paards trailer. De trailer is waarschijnlijk zo gemaakt dat ze er dwars in kunnen.
De bestuurder en bijrijdster zijn naar het ziekenhuis overgebracht. Ik hoor binnenkort vast wel hoe het met ze gaat.

Wel een vreselijk naar ongeluk... Je zult in je spiegel maar zo'n idioot aan zien komen en geen kant op kunnen!
Gelukkig waren er mensen bij die de pony's konden bevrijden uit de trailer.

Deniisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:49

echt zielig voor die paarden en die meneer
maar die dronke man dat vind ik ook niet kunnen

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:53

jeetje het zal je maar gebeuren!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:12

oo die, die hebben zo,n pony gefokt waar ik bijzonder van gecharmeerd ben...de evertshoeve angali.

hoop echt dat alles oke is met ze...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 19:31

De inzittenden hebben verwondingen aan het gezicht, hals en armen opgelopen, maar het gaat voor zover ik weet gelukkig om lichte verwondingen.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:44

Wat erg! Hopelijk hebben de pony's er niks aan overgehouden.
Die trailer kan niet zomaar los zijn geschoten ...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:46

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om hier zomaar namen van slachtoffers neer te zetten, dat soort berichten worden dus ook verwijderd.

anais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:55

Het werd vanochtend omgeroepen op de CK voor Welsh ponies in Kootwijk.
De bestuurder en zijn vrouw hebben geen ernstige verwondingen opgelopen,
De ponys zijn er ook goed van af gekomen.
2 Welsh A merries van rond de 1.20 met veulen passen gemakkelijk in een twee paards trailer met tussenschot.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:56

zelfs in een 1.5 paards kun je met gemak 2 welshen parkeren :). hebben ze nog een zee van ruimte.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:33

Vreselijk om mee te maken. Onze hengstenhouder reed er achter en heeft alles kunnen zien, moet en beste knal zijn geweest. Zij hebben ook geholpen in eerste instantie, maar omdat zijn ook pony's meehadden zijn zij verder gereden, je kan immers moeilijk met volgeladen trailer aan de snelweg blijven staan.

Jammer dat er gespeculeerd wordt over de toestand van de trailer, lijkt jullie dat op de plaats hier? Het is allemaal al tragisch genoeg, een dronken kerel op de weg die deze dag, waar deze mensen zo enorm naar hebben uitgekeken, voor ze heeft verpest. Wat zeg ik, hij heeft gespeelt met levens en hij mag nog 'blij' zijn dat de schade 'redelijk' beperkt is gebleven. Als er een gek met een rotgang achterop je trailer schiet heb je niks meer wat je kunt. :n Ze hebben inderdaad de bestuurder die ze aangereden heeft moeten tegenhouden, die was zo dwaas dat hij dacht zijn auto wel weer te starten en weg te rijden.

Heb net iets over de verwondingen gehoord, maar vind het niet op z'n plek me daar over uit te laten tot alles geheel duidelijk is.

Betreft 2 A-merries en veulens in trailer, dit pas meer dan prima!

Verder sterkte toegewenst voor de personen in kwestie én de pony's. :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:00

Jeetje, je grootste nachtmerrie als je met je trailer op weg gaat!!
Vreselijk. Ik hoop dat de dronken dader goed gestraft word!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:20

Was vanmorgen inderdaad schrikken toen we bij aankomst dit verhaal hoorde.

Beetje jammer dat hier meteen conclusies worden getrokken over de hoeveelheid pony's. 2 merries van ca. 1.20m met 2 veulens moet het probleem niet zijn.

Ik wil het echtpaar ook veel sterkte toe natuurlijk en hoop dat ze er snel weer bovenop zijn (ook wel het een en ander gehoord). En dat de pony's de schrik ook snel bekomen zijn!

Wat Jody al zegt, wat zo'n mooie/leuke dag moet worden voor die mensen meteen naar de vernieling geholpen door zo'n idioot die toch achter het stuur kruipt.

Gelukkig reden ze inderdaad met een paar trailers achter elkaar en waren er direct mensen ter plaatse om te helpen.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:43

Ook even een berichtje van mijn kant, want ik was er namelijk bij...

Als ik er weer aan terug denk krijg is weer kippevel en kan ik weer janken ;(

Om kwart voor 6 vertrokken we met 4 trailers met NWR pony's richting Kootwijk voor de centrale keuring, gevolgd door een personenauto zonder trailer. Onderweg waren we achter de trailer van het oudere echtpaar komen te rijden, welke we niet persoonlijk konden, maar wel van naam komen. Op een gegeven moment (vlak voor de afslag Leeuwarden), werden we ingehaald door één of andere idioot die met 150 km/p uur kwam langs racen, waarschijnlijk moest hij richting leeuwaren want hij knalt zijn auto tussen de 1e en 2e trailer, zonder vaart te verminderen knalt hij vervolgens zo bovenop de 1e trailer. Door deze enorme klap is de trailer losgeraakt, de lucht in gevlogen en meerdere keren over de kop gevlogen om vervolgens 30 meter verder tot stilstand te komen in de sloot, onderweg vlogen de pony's samen met de brokstukken uit de trailer ;( Ook de auto is met een gigantische vaart meerdere over de kop gevlogen en op de rechterweghelft op zijn kop neer gekomen. Wij reden in de laatste trailer en zag aan de rechterkant opeens allemaal brokstukken vliegen, vervolgens een trailer die vloog/rolde en in stukjes uiteen barste en ondertussen kwamen er ook nog pony's uitvliegen... ;( ;( echt je ergste nachtmerrie! Wij dachten eerst nog dat het onze voorste trailer was....het leven schiet op zo'n moment echt aan je voorbij..

Op de één of andere manier zijn we met de andere trailers allemaal goed tot stilstand gekomen, terwijl we allemaal in een nachtmerrie waren beland. De voorste trailer is de rollende auto aan de linkerkant gepasseerd, precies tussen de auto van de idioot door die 180 graden gedraaid tegen de vangrail was geklapt. Als de auto van het echtpaar iets meer naar links was gaan stuiteren was het leed helemaal niet te overzien geweest, dan waren we er allemaal bovenop geknald. Nu kon de 3e trailer de vluchtstrook/berm in alsook de 2 achterste trailers. Vervolgens hebben we met z'n allen de 4 pony's (2 welsh A merries met veulen waarvan 1 voor ster en 1 voor keur op moest) gevangen, want die liepen zonder touwen en halsters in de berm helemaal in schock en waarvan 1e nog vastzat aan een tussenschot. Gelukkig hadden we zelf allemaal extra touwen mee en lagen de keuringshoofdstelletjes in het glas op de weg, zodat we die konden gebruiken. Ook kwam er nog een voorbrengen langs die ook naar Kootwijk ging en die ook nog even hielp. Het echtpaar kon gelukkig deels zelf/met hulp uit de achterbak van de auto worden gehaald en hebben we op 2 stoeltjes gezet, ze waren erg gewond in het gezicht en in shock. Na een tijdje kwam dan eindelijk de politie. Ik zal er niet teveel over zeggen, maar er was geen vervoer voor de pony's geregeld, dus we moesten ze maar even vastbinden aan de vangrail :( Bereden politie was nog niet te bereiken, want het was nog vroeg..uhh :o Dus of we zelf niet even vervoer konden regelen....Na 45 minuten zijn we uiteindelijk met de 4 trailers verder gegaan, echtpaar was in de ambulances, en we moesten om half 9 alweer de ring in. Er zijn er 2 van ons achter gebleven voor de pony's, die zijn met de personen auto later gekomen. Een bekende heeft de pony's opgehaald en naar een manege gebracht, helaas was 1 merrie inmiddels heel slecht gaan ademen, die is naar de kliniek in Wolvega gebracht, want ze bleek bloed in de longen te hebben. Verder hadden de pony's aan de buitenkant weinig, vooral wat snijwonden op het hoofd en de veulens hadden niks aan de buitenkant.

Gisteravond hoorde we dat beide mensen nog in het ziekenhuis lagen, dat 1 merrie nog op de manege stond met veulen en de andere merrie in Wolvega moest blijven.....

Voor ons was het een dag om nooit meer te vergeten.....en de meeste van ons zaten erg getraumatiseerd in de auto met trailer op de heen- en terug reis naar Kootwijk..

Ik ben blij dat die idoot zijn rijbewijs kwijt is, want die wilde na het ongeluk nog even in zijn auto stappen en weg rijden :(

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:54

wat een vreselijke ervaring om dit te zien,en om mee te maken,erg eng hoor,ik vind het zielig voor het echtpaar,dat er zo,n abrupt einde aan wat een mooie dag had moeten worden,ik wens jou en iedereen die er bij was heel erg veel sterkte toe.en die klojo,mag nooit meer achter het stuur.hoe haal je het in je hoofd,om er weer achter te willen zitten,een paar nachtjes cel,zouden goed voor hem zijn.heel veel sterkte meis.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:56

Jeetje Cuubje...wat een afschuwelijke verhaal. Dat is echt je ergste nachtmerrie. Ik hoop echt dat het echtpaar en de pony's ( vooral de merrie die nog in de kliniek staat) er goed doorheen komen. Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Zo'n belevenis hakt er flink in... :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:58

@cuubje
Wat een nachtmerrie om mee te maken. gelukkig zijn jullie er allemaal niet bovenop geknald. Ik hoop dat het echtpaar snel hersteld en dat de pony's snel allemaal weer veilig en gezond thuis staan.
:(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:59

Moet vreselijk zijn om daar achteraan te rijden. Die die de trailer aanreed mogen ze nog even zn rijbewijs inhouden. Gelukkig was er snel hulp ter plaatse. Hopen dat het voor mensen en pony's erg meevalt.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:05

Echt walgelijk dat die dronkelappen al rijdend andere mensen leed toe brengen!!!!!!!!! :(
Rijbewijs inhouden vind ik absoluut nog een veel te lage straf!
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen (behalve dan die klootzak met drank op) hoop dat de mensen en het paard er snel weer bovenop zijn

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:05

@cuubje: wat een nachtmerrie zeg...
Hoop dat je er zelf niet al te erg getraumatiseerd bent..
En wat een wonder eigenlijk dat jullie(de trailers die erachter reden) allemaal heelhuids hebben kunnen stoppen :=

Heel veel sterkte ook voor de eigenaren..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:42

Gaatver Cuubje, toen ik gisteren hoorde wie er bij in de colonne reden, heb ik er wel een uur over nagedacht... Bah, verschrikkelijk dat jullie dat mee moesten maken!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:24

Jeetje, dit is echt een verschrikkelijk nachtmerrie.
Cuubje, bedankt voor jou verhaal.
Ik wil iedereen die ermee te maken heeft veel sterkte wensen.
En hoop dat schade bij pony's en eigenaren toch meevalt.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:27

Je reinste nachtmerrie gewoon!

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:30

hoe gaat het met de 4 pony`s?
zijn ze er goed vanaf gekomen??

edit; heb het al gelezen..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:45

Jeetje Cuubje als je dat allemaal ziet gebeuren, dan denk je echt wel even na,
over wat er ook met jullie had kunnen gebeuren als inderdaad die brokstukken anders terecht waren gekomen.

En dat alles door 1 dronken malloot.

Beterschap aan het echtpaar van de pony's
En hopelijk herstellen de pony's ook weer helemaal, ook die die nu in Wolvega staat.

Als ik het zo lees, overigens verbazingwekkend dat de pony's nog leven, trailer paar keer over de kop..
Pony's die eruit geslingerd worden en geen pony die de snelweg op liep...
En dat de eigenaren nog zelf uit hun auto konden klauteren.
Brrrrr, je moet er niet aan denken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:22

De titel begint me steeds meer tegen te staan, zeker na het lezen van het verhaal van Cuubje. Dit is zo'n ongepaste titel, in mijn ogen haast disrespectvol... Er staat losgeslagen trailer, bij het lezen van de voorpagina zou je denken dat het een foutje van de bestuurder is geweest, dat die niet goed heeft gecontroleerd, en dat is wat veel reacties ook lijken te zeggen.
Onzin, dat is de reden niet geweest... Dus NR, please, pas deze titel aan...
Zelfs op 112friesland staat het netter.