Anky: 'nieuw potentieel superpaard vinden niet realistisch'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:37

Relaxed schreef:
Ik heb het nergens over winnen gehad.. :n

En dan nog... Waarom pakt ze Salinero nu weer op na deze blessure? Het WK doet ze al niet aan mee met hem.. EK volgend jaar? Waar ze ook Parzival en Totilas tegen gaat komen als het allemaal meezit? Dan kan dat jaar tot de OS er ook nog wel bij.. Als ze hem al helemaal had afgeschreven, was ie nu meteen met pensioen gegaan toch? Blijkbaar ziet ze toch nog ergens kansen.. :j

Jij hebt het over aankunnen imo betekend dat winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:38

Je kan in Nederland een heel eind komen zonder een karrevracht geld hoor. Je hebt meer aan doorzettingsvermogen en positieve energie dan aan een bult van andermans geld.

sporter

Relaxed schreef:
Ik las laatst ergens wat het kost om hier aan het NK in de Steeg mee te mogen doen.. Verplicht stalling afnemen en het inschrijven was ook niet mals.. Voor 1 proef was je minimaal €150 ex btw kwijt..

Juist dat bedoel ik. Het kwam neer op 200E per proef.

sporter

Lovely schreef:
Je kan in Nederland een heel eind komen zonder een karrevracht geld hoor. Je hebt meer aan doorzettingsvermogen en positieve energie dan aan een bult van andermans geld.

Ligt er maar net aan wat je een heel end vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:39

sporter schreef:
Relaxed schreef:
Ik heb het nergens over winnen gehad.. :n

En dan nog... Waarom pakt ze Salinero nu weer op na deze blessure? Het WK doet ze al niet aan mee met hem.. EK volgend jaar? Waar ze ook Parzival en Totilas tegen gaat komen als het allemaal meezit? Dan kan dat jaar tot de OS er ook nog wel bij.. Als ze hem al helemaal had afgeschreven, was ie nu meteen met pensioen gegaan toch? Blijkbaar ziet ze toch nog ergens kansen.. :j

Jij hebt het over aankunnen imo betekend dat winnen.

In mijn vervolg reactie zei ik 'in de buurt komen' En dat bedoelde ik ook met aankunnen..

Maar waarom denk jij dan dat Anky Salinero nu wel weer oppakt? Ben ik dan wel benieuwd naar :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:42

Relaxed schreef:
In mijn vervolg reactie zei ik 'in de buurt komen' En dat bedoelde ik ook met aankunnen..

Maar waarom denk jij dan dat Anky Salinero nu wel weer oppakt? Ben ik dan wel benieuwd naar :)

Oke daar heb ik overheen gelezen.

Ze is toch nog reserve op de WEG of zit ik er nu helemaal naast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:42

sporter schreef:
Relaxed schreef:

Oke daar heb ik overheen gelezen.

Ze is toch nog reserve op de WEG of zit ik er nu helemaal naast.

Met PB ja :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:43

Mooi geschreven stukje, en ik kan me helemaal vinden in het punt dat ze toch het liefst de paarden in eigen bezit heeft om dergelijke transacties van paarden, waar je helemaal de klik mee hebt, te voorkomen.

Verder moet alles kloppen om de top te bereiken. Talent, gezondheid van paard en van ruiter, voldoende financiele background of een sponsor, doorzettingsvermogen en een flinke portie geluk. Alleen dan is het mogelijk de top te behalen, en wat nog moeilijker is, daar te blijven. Met alleen geld kom je er niet, met alleen talent kom je er niet, met alleen geluk of gezondheid of een goed paard kom je er niet....

*edit: typo verwijdert
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 18-08-10 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:44

Cassidy schreef:
Mooi geschreven stukje, en ik kan me helemaal vinden in het punt dat ze toch het liefst de paarden in eigen bezit heeft om dergelijke transacties van paarden, waar je helemaal de klik mee hebt, te voorkomen.

Verder moet alles kloppen om de top te bereiken. Talent, gezondheid van paard en van ruiter, voldoende financiele background of een sponsor, soorzettingsvermogen en een flinke portie geluk. Alleen dan is het mogelijk de top te behalen, en wat nog moeilijker is, daar te blijven. Met alleen geld kom je er niet, met alleen talent kom je er niet, met alleen geluk of gezondheid of een goed paard kom je er niet....

Jij omschrijft het precies zoals ik er ook over denk :j Idd een combinatie van vele factoren.. :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:44

Ik zit er helemaal naast dus :P

Maar geen idee. Misschien om bezig te blijven :D
Maar ik zeg ook niet dat het met salinero niks meer gaat worden. Ik zeg alleen dat hij niet beter gaat scoren als Parcival of Totilas.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:45

M_D_H schreef:
Ayasha schreef:
Zoals ik al zei, Nederland bied meer kansen wb Dressuur dan België. ;) Geloof me maar.

mischien...
maar dan moet je nog steeds het geld hebben gehad om eerst een paard te kope wat het minstens red tot de z...
enals je dat geld niet hebt... tjah, dan moet je gewoon heel heel eel heel heel veel geluk hebben, zoals die jongen van jou...
maar dat komt maar zelden voor, en ik denk dat dat minder met doorzettingsvermogen te make heeft alsmede met gewoon heel veel geluk ;)

Niet als je een paard aangeboden krijgt. ;)

relaxed: jullie kunnen tenminste mee doen. Hier niet tenzij je Junioren/Young Riders/GP rijd. :D

sporter: om hier aan het BK mee te doen rijd je of minstens nationaal tussen de pony's (en dat is hier dus over heel België want ik geloof dat nationaal in Nederland wat anders in houd dan hier als ik het zo soms lees) of je bent minstens Junior of hoger. ;) Daarom dus dat ik zei dat Nederland veel meer kansen bied dan België. ;)

Dus of je gaat wat doen en je hebt geen tijd om te zeuren en je hebt kans dat je er komt. Of je blijft hier op bokt.nl zanikken over je talent en gebrek aan geld en wilskracht om er te komen en je bereikt niets óf je ziet in dat je talent toch niet genoeg is om GP te rijden en je stelt je tevreden met wat je hebt en je accepteert dat er mensen zijn die er wel komen omdat ze wel genoeg talent en ondersteuning hebben zonder ze verwend te noemen (want daarmee is deze discussie gestart. :D).

M_D_H

Re: Anky: 'nieuw potentieel superpaard vinden niet realistisch'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:50

kijk en daar komen we dus...
wie bied zijn paard nou aan iemand aan, die nog helemaal niet bewezen heeft dat hij verder kan komen dan een b of l proefje?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:52

Er zijn er genoeg hoor die te krenterig zijn om het paard officieel in training te zetten, die potentie zien in iemand, gratis laten rijden en hopen dat het paard naar een bepaald niveau getilt wordt....

en dat niveau valt soms heel erg mee, en soms heel erg tegen. En dan als het tegenvalt, is de ruiter het paard kwijt, en wordt er gezocht naar de volgende.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 18-08-10 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:53

Mijn vorige lesgeefster bv. :D
En wat Cassidy zegt. Maar je moet wel durven. ;)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:55

sporter schreef:
Lovely schreef:

Ligt er maar net aan wat je een heel end vind.

Nogmaals...zei het al eerder: Adelinde is daar een goed voorbeeld van. En dat vind ik toch een heel end hoor!!!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:56

Ik had ook al eerder geschreven dat er nog wel een paar uitzonderingen te vinden zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:58

adelinde heeft het geluk gehad dat een een goed paard voor de helft al had... ;)

ik denk ook wel dat er een paar uitzonderingen zijn...
maardenk ook dat je daar gewoonheel erg veel voor nodig hebt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:59

Ze heeft later toch pas de helft gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:04

M_D_H schreef:
adelinde heeft het geluk gehad dat een een goed paard voor de helft al had... ;)

ik denk ook wel dat er een paar uitzonderingen zijn...
maardenk ook dat je daar gewoonheel erg veel voor nodig hebt...

Haar geluk begon al toen ze hem als jong paard voor de verkoop te rijden kreeg en hij maar niet verkocht werd.. Pas na het Z2 kampioenschap (dacht ik) heeft ze de helft gekocht..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:06

ik dacht dat ze hem al als jong paard voor de helft had gekocht?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:08

En laten we vooral niet vergeten dat het feit dat Parzival en Adelinde er gekomen zijn meer met kunnen rijden te maken had dan met geluk gezien Parzival geen schatje was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:09

M_D_H schreef:
ik dacht dat ze hem al als jong paard voor de helft had gekocht?

Nope :n Ze is hem als 3/4 jarige gaan rijden omdat ie verkocht moest worden.. Toen is ze er vrij vlot al eens zo hard afgegaan dat ze dr arm had gebroken.. Daarna heeft ze hem weer opgepakt en weer verder gereden voor die verkoop. Alleen werd hij maar nooit verkocht omdat ie zo lastig en moeilijk was.. Toen begon zij er wat in te zien, startte, reed goed en pas toen heeft ze een keer de helft gekocht.. En volgens mij was dit na het NK Z2

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:09

Ayasha schreef:
En laten we vooral niet vergeten dat het feit dat Parzival en Adelinde er gekomen zijn meer met kunnen rijden te maken had dan met geluk gezien Parzival geen schatje was.

Laten we de begeleiding niet vergeten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:10

okey, njaa dacht dat het anders was :P

en vooral het mangement van voer, en stal enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:10

Citaat:
Parzival is gefokt door familie Beyer uit Puiflyk. In 2002 kwam hij voor het eerst onder het zadel van Adelinde terecht. Henk Koers, mede-eigenaar van Parzival, vroeg Adelinde de ruin voor te rijden voor potentiële kopers. De koop ging echter niet door maar Adelinde ging wel door met het trainen van Parzival. Ze pakte de training op bij Johan Hamminga. Al snel werden er succes geboekt.

Twee jaar later, in 2004, werd Parzival Nederlands Kampioen Z2 dressuur. Er kwam wederom interesse in Parzival maar Adelinde werd mede-eigenaar. Later dat jaar werd Parzival gehuldigd als Reservekampioen van de klasse ZZ-Licht tijdens het NK. Het volgende kampioenschap was het duo er wéér bij, wederom Reservekampioen in de klasse ZZ-Zwaar.

Het staat zelfs in de Wiki :)