'Ik neem mijn zadel mee naar bed uit angst voor diefstal'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:24

imd

Re: 'Ik neem mijn zadel mee naar bed uit angst voor diefstal'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:28

Gelukkig is mijn zadel het stelen niet waard :=

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:30

bij ons op de manege is het gewoon op vingerafdruk binnenkomen :)
iedereen die dat niet heeft , komt er niet binnen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:31

Gelukkig zijn wij nu klein en hebben we alleen nog maar stallen voor ons zelf geen pension etc

Wel dure zadels maar die liggen lekker in huis en daar blijve ze ook mooi liggen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:31

xx_denise_xx schreef:
bij ons op de manege is het gewoon op vingerafdruk binnenkomen :)
iedereen die dat niet heeft , komt er niet binnen

Dat is gaaf!
Wat een luxe

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:34

Om je zadel nou mee naar huis te nemen ok, maar mee naar bed nemen? Gaat mij toch écht te ver.
Ben blij dat ik een bijna waardeloos zadel heb, dus ik neem niets mee naar huis. Vind ik onzin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 10:37

Appieee schreef:
Cayenne bedoelt denk ik dat mocht de waakhond een bezoeker met goede bedoelingen overhoopt grijpen... Dat de eigenaar dan een fiks probleem heeft.

Dat bedoel ik inderdaad.
Je zou maar als eigenaar van je paard of pony plotseling op het terrein moeten zijn ivm ziekte oid, en dan loopt er zo'n hond los... Ik had zelf denk ik desnoods een hamer gepakt en op zijn kop geslagen wanneer ik zie dat mijn hond een kind vast heeft en niet meer loslaat. Het kind gaat altijd voor de hond.

Overigens hebben de zadeldieven helemaal geen boodschap aan waakhonden hoor.
Hier in de buurt is ook een stal met 2 grote waakhonden, en ook die zijn niet aangeslagen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:38

Ik ben ook best wel bang dat mijn spullen gestolen worden, ookal heb ik maar een eenvoudig Wintec-zadeltje.

Er is bij mij op stal vast nog nooit ingebroken, want sommige stalgenoten doen hun kasten niet op slot. Ik heb zelf echter altijd liever gehad dat mijn spullen achter slot en grendel lagen, dus ik draaide mijn kast altijd braaf op slot. Toen dat slot kapot ging heb ik er zelfs dezelfde dag nog een hangslot aan gehangen! Ben ergens wel bang dat zo'n hangslot in het geval van inbraak de dieven op het idee brengt dat er wel een waardevol zadel achter ligt... (komen ze dan even bedrogen uit!)

Gelukkig gaat het om een gesloten erf met veel controle: De meeste kasten staan zowat in het huis van de eigenaren. Er lopen verder honden en de paarden die 's nachts op stal staan, maken meestal wel lawaai als er iemand binnenkomt. En dan is er nog de eigenaar die vast wel met jachtgeweer klaarstaat als die verdachte geluiden hoort... Dus dat stelt mij allemaal wel weer een beetje gerust. :o

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:42

Gentlegiant schreef:
Waakhonden wat voor honden heb je?

Toendertijd een Herder en een Rottweiller. Die overdag in de kennel zaten, alleen snachts naar buiten gingen. Alleen de eigenaar kan ze terug fluiten. Zijn echt geen lievertjes die ook de eigenaar wel eens grepen :=

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:43

mairead schreef:
Ik ben ook best wel bang dat mijn spullen gestolen worden, ookal heb ik maar een eenvoudig Wintec-zadeltje.

Er is bij mij op stal vast nog nooit ingebroken, want sommige stalgenoten doen hun kasten niet op slot. Ik heb zelf echter altijd liever gehad dat mijn spullen achter slot en grendel lagen, dus ik draaide mijn kast altijd braaf op slot. Toen dat slot kapot ging heb ik er zelfs dezelfde dag nog een hangslot aan gehangen! Ben ergens wel bang dat zo'n hangslot in het geval van inbraak de dieven op het idee brengt dat er wel een waardevol zadel achter ligt... (komen ze dan even bedrogen uit!)

Gelukkig gaat het om een gesloten erf met veel controle: De meeste kasten staan zowat in het huis van de eigenaren. Er lopen verder honden en de paarden die 's nachts op stal staan, maken meestal wel lawaai als er iemand binnenkomt. En dan is er nog de eigenaar die vast wel met jachtgeweer klaarstaat als die verdachte geluiden hoort... Dus dat stelt mij allemaal wel weer een beetje gerust. :o

Vooral op slot blijven doen hoor, anders ben je ook niet verzekerd mocht het wel gestolen worden!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:45

Cayenne schreef:
Appieee schreef:
Cayenne bedoelt denk ik dat mocht de waakhond een bezoeker met goede bedoelingen overhoopt grijpen... Dat de eigenaar dan een fiks probleem heeft.

Dat bedoel ik inderdaad.
Je zou maar als eigenaar van je paard of pony plotseling op het terrein moeten zijn ivm ziekte oid, en dan loopt er zo'n hond los... Ik had zelf denk ik desnoods een hamer gepakt en op zijn kop geslagen wanneer ik zie dat mijn hond een kind vast heeft en niet meer loslaat. Het kind gaat altijd voor de hond.

Overigens hebben de zadeldieven helemaal geen boodschap aan waakhonden hoor.
Hier in de buurt is ook een stal met 2 grote waakhonden, en ook die zijn niet aangeslagen.

De eigenaren van de paarden mogen daar helemaal niet komen en ook niet in nood
De honden zaten tot 12 uur savonds in een hok en smorgens om half 6 gingen ze er weer in
de honden zaten op 800 meter afstand waar de mensen mochten komen en de mensen honden de honden ook helemaal niet zien

De honden met de hamer op de kop slaan niemand kan bij die honden in de buurt komen!
Als ze dat met een hamer gedaan hadden waren er zeker nog meer gewonde gevallen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:51

In dat geval vind ik dat die honden daar helemaal niet hadden mogen zijn, GG. Levensgevaarlijk en ik vind dat niet kunnen. Dan zou ik een andere oplossing gezocht hebben, maar op een plaats waar zoveel (jonge) mensen komen kan zoiets echt niet imo.

Die systemen met pasjes en vingerafdrukken zijn echt super luxe, en lijken me heel handig +:)+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:55

De mensen mogen daar helemaal niet komen de honden stonden daar veilig

Op die plek zaten al 30 jaar honden en nooit wat gebeurt ze zaten achter ons huis

waar zou jij ze graag hebben willen zien zitten dan?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:14

Hierzo mogen ze eerst over het 2m hoge hek, waar een camera (zichtbaar) op gericht staat, dan de lange oprit, langs het huis van de beheerder, langs de schapen en dan zijn ze pas bij de stal..

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:15

Nou mijn zadel gaat weer mee naar huis. Bij ons zijn ze dit jaar ook geweest.. 10 zadels weg.

Zelfde motief als de meeste hier, met kruiwagen gehaald, dekjes eraf gesneden enz..
We hebben nu camera en alarm sensor die dan afgaat..

Maar nu ik lees dat ze dan alsnog komen, ik vertrouw t niet.

Gisteren was ik in de buitenbak aan t paardrijden, kwam er een auto langs gereden met 2 jongens erin.. En die waren zo gefocussed aan t kijken..
Ik vertrouw niemand meer :D haha

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:17

Haha, misschien vonden ze je wel heeeel leuk, of je paard :+

Hier weten de meeste nieteens dát er op ons 'landgoed' paarden staan, zelfs de mensen uit het dorp hier niet :Y)

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:19

Bij ons stond er gister ook een man voor de poort die er half over heen aan het klimmen was. gelukkig kwam een pensionklant net op dat moment aanrijden. en heeft em dus aangesproken. en ze zijn ook echt heel brutaal. want ze stapte uit en vroeg zo wat ben je aan het doen. zegt die man ja ben rond aan het kijken. vraagt ze ken je die mensen dan. die man zegt ja ik ken ze. en zei vraagt hoe heten ze dan en hij stapt snel zijn auto in en rijd kei hard weg.
even later zitten wij op een bankje op stal. zien we die man achter de bak in de bosje lopen. en die ziet ons in een keer zitten dus die rent weer snel weg.. dit was gewoon op klaarlichte dag!! die zijn echt niet wijs hoor.. maar toen het schemerig begon te worden kwam ie weer terug. hij liep weer over het veld heen die achter de bak ligt. en nu ware we met meer man op stal dus ware we er met zn alle achter na gegaan alleen hij was de bosjes in gedoken dus wij konde hem niet meer vinden. en net toen we terug wouden lopen zagen we hem de bosjes uit rennen en snel de hoek om. dus wij er weer achter aan. en toen stapte die denken wij ergens op de fiets zodat wij em niet meer zouden herkennen ofzo. en is hij weg gefietst. echt heel erg eng. volgens mij hadden ze een plan uitgezet of iets, want het leek net of dat er steeds meer mensen kwamen. bij ons in de straat rijd vooral savonds eigenlijk bijna niemand. alleen nou leek het echt alsof het echt druk was.
maar het scheelt al heel veel dat wij 2 grote honden hier rond hebben lopen. en die schrikken ook snel af.

Ik hoor hier in de buurt ook dat er echt veel word gestolen. gewoon bij stallen word echt alles mee genomen. das echt gewoon niet normaal meer..

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:30

Pff... Het is nu ook niet echt dat de politie hier serieus mee bezig is hoor. Een paar jaar geleden werden er op mijn vorige stal zadels gestolen, meer dan een rondje lopen en tien dingen opschrijven heeft de politie niet gedaan. Wij nog voorzichtig doen ivm mogelijke vingerafdrukken, maar daar werd bij dit soort misdaden niet eens naar gekeken. Die zadeldieven kunnen gewoon ongestraft hun gang gaan... Lekker lucratieve en veilige criminaliteit dus...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:32

Loiz schreef:
Haha, misschien vonden ze je wel heeeel leuk, of je paard :+

Haha kan ook :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:57

Overigens moet ik wel zeggen dat ik het niet echt helemaal 100% ideaal vind dat iedereen hier even vertelt hoe hun stal wel niet beveiligd is. Je weet maar nooit welke mensen hier op Bokt zitten / meelezen en er zijn van allerlei manieren die kunnen achterhalen vanwaar deze berichten gepost zijn.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:37

@ Courses ik ben het met je eens! Wie weet kraken ze wel bokt en kunnen ze zo achterhalen waar je woont! Ik bedoel gekken zat.

Maar ik zou wel gewoon uit voorzorg je zadel meenemen. Bedoel een hoop ellende als je net een passend zadel hebt en je kunt weer een nieuwe kopen!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:47

Heeft iemand ervaring met deze sloten? Ik zit te denken om er zoeentje op mijn kast te doen, als hij doorgeknipt wordt, gaat er een alarm af. http://www.lock-alarm.nl/contents/nl/d3.html

Misschien een tip ook voor anderen?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:55

eens een vraag voor mensen die camera beveiliging hebben.

welke cameras hebben jullie en hoe werken deze camera's . mijn stal is op 15 min. fietsen afstand dus dat moet meegenomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:57

aantal maanden geleden in [***] ook alle zadels van de manege kant gestolen. tsja even niet op letten even niet op slot. en via de zijduur naar binnen. boem alles weg (inc kruiwagens waar ze de zadels hebben in gedaan :P )

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:58

shadowflower schreef:
eens een vraag voor mensen die camera beveiliging hebben.

welke cameras hebben jullie en hoe werken deze camera's . mijn stal is op 15 min. fietsen afstand dus dat moet meegenomen worden.

Wees slim en bespreek dit via PB ;)