Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Appieee schreef:Cayenne bedoelt denk ik dat mocht de waakhond een bezoeker met goede bedoelingen overhoopt grijpen... Dat de eigenaar dan een fiks probleem heeft.
mairead schreef:Ik ben ook best wel bang dat mijn spullen gestolen worden, ookal heb ik maar een eenvoudig Wintec-zadeltje.
Er is bij mij op stal vast nog nooit ingebroken, want sommige stalgenoten doen hun kasten niet op slot. Ik heb zelf echter altijd liever gehad dat mijn spullen achter slot en grendel lagen, dus ik draaide mijn kast altijd braaf op slot. Toen dat slot kapot ging heb ik er zelfs dezelfde dag nog een hangslot aan gehangen! Ben ergens wel bang dat zo'n hangslot in het geval van inbraak de dieven op het idee brengt dat er wel een waardevol zadel achter ligt... (komen ze dan even bedrogen uit!)
Gelukkig gaat het om een gesloten erf met veel controle: De meeste kasten staan zowat in het huis van de eigenaren. Er lopen verder honden en de paarden die 's nachts op stal staan, maken meestal wel lawaai als er iemand binnenkomt. En dan is er nog de eigenaar die vast wel met jachtgeweer klaarstaat als die verdachte geluiden hoort... Dus dat stelt mij allemaal wel weer een beetje gerust.
Cayenne schreef:Appieee schreef:Cayenne bedoelt denk ik dat mocht de waakhond een bezoeker met goede bedoelingen overhoopt grijpen... Dat de eigenaar dan een fiks probleem heeft.
Dat bedoel ik inderdaad.
Je zou maar als eigenaar van je paard of pony plotseling op het terrein moeten zijn ivm ziekte oid, en dan loopt er zo'n hond los... Ik had zelf denk ik desnoods een hamer gepakt en op zijn kop geslagen wanneer ik zie dat mijn hond een kind vast heeft en niet meer loslaat. Het kind gaat altijd voor de hond.
Overigens hebben de zadeldieven helemaal geen boodschap aan waakhonden hoor.
Hier in de buurt is ook een stal met 2 grote waakhonden, en ook die zijn niet aangeslagen.
haha 
)