Wonderbaarlijke genezing voor twee paarden uit Canada

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Wonderbaarlijke genezing voor twee paarden uit Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:29

Ik vind het geweldig dat ze deze dieren zo gered hebben! krijg er tranen van,en denk dat ze dat echt wel met voldoende pijnstilling e.d. gedaan hebben.

Bentleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:30

ben blij voor de paardjes dat het nu beter gaat ;)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:38

Ja zeker, wat fijn dat het allemaal goed is gegaan!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:49

Hoe kunnen mensen het zo ver laten komen? Jeetje zeg, een lintje voor alle vrijwilligers en sponsers die hun hart, energie en tijd in deze paardjes stoppen.

brittje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:16

dit is echt heel erg !!!!!!!!
zoon erge verwaarloozing heb ik nog nooit gezien!!
hier kan je gewoon om janken |(

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:25

Kimmie_girl schreef:
En wat een verhaal ook van Sugar het Belgische trekpaard. Wel grappig dat in Belgie een Vlaams paard heet (uit een reactie van pagina 1)! Hier in NL heet het wel een Belgisch trekpaard.

Volledig verkeerd. Hoewel het ras "Belgisch Trekpaard" ook in België gewoon bestaat, is Sugar wel degelijk een Vlaams Paard. Dat zijn twee verschillende stamboeken en enkel het laatste is goed vertegenwoordigd in Noord-Amerika.

Ik vind het super dat deze paarden opnieuw levensvreugde mochten vinden...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:29

het verhaal van het belgische trekpaard vind ik nog erg goed, dier ziet er werkelijk prachtig uit, en zo te horen heeft hij het even moeilijk gehad,maar knapte hij daarna op.

het verhaal van Sugar vind ik persoonlijk gewoon pure dierenmishandeling. dacht dat het een instantie was die voor dierenwelzijn was :=
een dier met zo'n wond en zoveel pijn gewoon even maanden laten zitten omdat er een veulen uitmoet?
geef d'r dan iets om dat veulen te aborteren, of maak de merrie zelf af, maar je laat toch serieus niet een dier alleen zo ronmdlopen met extreem veel pijn puur omdat je het zelf wil? :n

superfijn dat het nu goed gaat met merrie en veulen, maar ik vind dit geen hulp meer, maar het doorslaan van het perse in leven willen houden van dieren zonder bij het welzijn van het dier stil te staan

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:34

SuSEQ schreef:
Wat ze in Amerika en Canada een "Belgian" noemen, heet hier een Vlaams Paard en geen Belgisch Trekpaard. Natuurlijk is dat wel de letterlijke vertaling van "belgian draft", maar je noemt een quarterhorse toch ook geen kwartpaard?

Ik dacht in eerste instantie ook, waar heeft die het nou over? "Barriere" tussen vlaamse en nederlandse taal :Y)
Opgezocht, inderdaad er bestaat een Vlaams Paard, ik begreep dat ze het momenteel aan het terugfokken zijn? Enkel nog in Amerika?
En nog even voor het verschil: Belgisch Trekpaard

Maar goed, ik wou je haast uitlachen.. Helaas op tijd kunnen inslikken :D
Laatst bijgewerkt door Meloen op 11-08-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:37

Jeetje, die eerste foto van dat gat lijkt echt gewoon gefotoshopt (en nog niet zo goed ook, omdat zoiets gewoon echt mega onrealistisch is)..
Wat goed dat de mensen van de organisatie en die vrijwilligers zich zo hebben ingezet, petje af !

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:42

Dagmar_k schreef:
Opgezocht, inderdaad er bestaat een Vlaams Paard, ik begreep dat ze het momenteel aan het terugfokken zijn? Enkel nog in Amerika?
En nog even voor het verschil: Belgisch Trekpaard

Er zijn een zeventiental jaar geleden enkele paarden geïmporteerd naar België uit Canada en Amerika om het ras te herintroduceren. Ze worden nu terug op redelijke schaal gefokt in Vlaanderen. Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan zijn ze nooit weg geweest en gelukkig maar...

Er is enkel een probleem met de babylonische spraakverwarring. :D

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:10

Wat geweldig hoe die mensen zich (belangeloos) voor deze dieren hebben ingezet! En dan ook nog met goed resultaat. Super.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:33

Is dit bokt? Zijn dit allemaal Nederlandse en Belgische paardenliefhebbers?
Twee paarden die heel diep gezeten hebben, die de hel gezien hebben zijn er door goede zorg, dag en nacht inzet en waarschijnlijk heel veel tranen van de vrijwilligers helemaal bovenop gekomen. Kijk naar die laatste foto van Sugar, wat een prachtig paard is me dat!
En dan? Wat zeggen sommige bokkers? Is dit wel eerlijk geweest, hadden ze geen andere paarden kunnen redden, waarom hebben ze ze niet laten inslapen,...pfffff.
Ik ben echt zooooo blij dat ik geen vrijwilliger ben bij een dierenopvangcentrum. Wat je ook doet, het is nooit goed. Bah!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:39

wat geweldig hoe die mensen het hebben gedaan!
en zeker niet hebben opgegeven!

wat een mooi paard is die Sugar geworden!

super! :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:26

MerensBibi schreef:
Fantastisch dat deze inspanning geslaagd is, hulde aan de verzorgers!
Misselijkmakend, dat er in en land als Canada ook zulke verschikkelijke 'mensen' wonen, die dit dieren aandoen..

Had je dan echt anders verwacht omdat het Canada is of zo??? Dit soort mensen wonen overal in elk land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:27

Lowara schreef:
het verhaal van het belgische trekpaard vind ik nog erg goed, dier ziet er werkelijk prachtig uit, en zo te horen heeft hij het even moeilijk gehad,maar knapte hij daarna op.

het verhaal van Sugar vind ik persoonlijk gewoon pure dierenmishandeling. dacht dat het een instantie was die voor dierenwelzijn was :=
een dier met zo'n wond en zoveel pijn gewoon even maanden laten zitten omdat er een veulen uitmoet?
geef d'r dan iets om dat veulen te aborteren, of maak de merrie zelf af, maar je laat toch serieus niet een dier alleen zo ronmdlopen met extreem veel pijn puur omdat je het zelf wil? :n

superfijn dat het nu goed gaat met merrie en veulen, maar ik vind dit geen hulp meer, maar het doorslaan van het perse in leven willen houden van dieren zonder bij het welzijn van het dier stil te staan

Moet je even het topic beter lezen, paard had veel pijn bij binnenkomst, logisch toch, toen was het ontstoken en volgeladen met pus. Moet je het engelse stuk even lezen.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:38

Wat fijn dat het zo geweldig is afgelopen!
Ik snap niet dat sommige mensen het dier willen afmaken terwijl je bijv bij dit verhaal duidelijk kunt zien dat deze paarden met goede zorg het konden overleven.
Naar mijn mening zijn er tegenwoordig veel mensen die veels te snel roepen dat je een ziek dier maar moet inslapen.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:53

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geloof ik fijner had gevonden als deze paarden afgemaakt zouden zijn op het moment dat ze ze gevonden hadden. Dat is ook heel zielig maar nu hebben ze zo lang pijn gehad......

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:29

Mindim schreef:
Lowara schreef:

Moet je even het topic beter lezen, paard had veel pijn bij binnenkomst, logisch toch, toen was het ontstoken en volgeladen met pus. Moet je het engelse stuk even lezen.

Ik ben het volledig eens met Lowara, en zij heeft vast net zo goed gelezen als ik. Dus daar verandert de mening heus niet door.
De merrie moet ongelooflijke pijn gehad hebben toen ze bij de organisatie kwam. Ze kwam in december en haar veulen werd in mei geboren. Waarom zo lang wachten? Aborteer je de vrucht, dan help je zo'n paard direct. De kans op complicaties is veel te groot om het risico van wachten te nemen toch?

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:25

Wat heftig dat gat! Wel gaaf dat mensen zich zo inzetten! :D

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:27

Gini schreef:
Twee paarden die heel diep gezeten hebben, die de hel gezien hebben zijn er door goede zorg, dag en nacht inzet en waarschijnlijk heel veel tranen van de vrijwilligers helemaal bovenop gekomen. Kijk naar die laatste foto van Sugar, wat een prachtig paard is me dat!
En dan? Wat zeggen sommige bokkers? Is dit wel eerlijk geweest, hadden ze geen andere paarden kunnen redden, waarom hebben ze ze niet laten inslapen,...pfffff.
Ik ben echt zooooo blij dat ik geen vrijwilliger ben bij een dierenopvangcentrum. Wat je ook doet, het is nooit goed. Bah!

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:32

Jeetje.. tranen in mijn ogen.. twee wonderpaarden (en hun verzorgers).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:36

snater schreef:
Ik ben het volledig eens met Lowara, en zij heeft vast net zo goed gelezen als ik. Dus daar verandert de mening heus niet door.
De merrie moet ongelooflijke pijn gehad hebben toen ze bij de organisatie kwam. Ze kwam in december en haar veulen werd in mei geboren. Waarom zo lang wachten? Aborteer je de vrucht, dan help je zo'n paard direct. De kans op complicaties is veel te groot om het risico van wachten te nemen toch?

Paard had pijn bij binnenkomst, ontstoken, pus, er zat hooi in en zelfs hadden zich ijspegels gevormd, ja dat deed zeer, er staat nergens dat het paard gedurende 5 maanden vreselijke pijnen heeft moeten lijden. Dat bedoelde ik met goed lezen.
Als de ontsteking weg is, is de ergste pijn ook verdwenen. Paard staat met een gat in het hoofd en de oortjes naar voren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:43

Lowara schreef:

Misschien moet jij eens een mail sturen naar die instantie en vragen om uitgebreidde uitleg.
Als ik 1 ding wil geloven via internet is het wel dat deze mensen het dier absoluut niet hebben laten lijden en dat ze het dier op een zo goed mogenlijke manier de tijd hebben laten doorbrengen tot ze geholpen kon worden.

Ik vind het verhaal van het verlamde veulen wat afgelopen week op de voorpagina stond vele malen erger en egoistischer dan deze merrie.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:19

Gini schreef:

voel me een soort van aangesproken en zal proberen uit te leggen hoe ik het bedoel. Al ben ik eigelijk niemand een antwoord schuldig :o

Wat ik dus probeer te schrijven:

Het is allemaal vrijwilligers werk, krijgen donaties ect
Prachtig allemaal, echt super.
Maar nu zijn deze 2 paarden gered, en zien er idd super uit, wie had dat ooit gedacht.
Maar wat nou, als zij weer dit soort ellende aantreffen, kan je dan weer rekenen op zoveel geld. Een arts die weer gratis een dure operatie doet.
Op zo,n moment denk ik dan, had die paarden een lijdensweg bespaard ( die hebben ze gehad, kan niet anders gezien de kwaal)Had humaan ze laten inslapen. Want voor het bedrag dat ze nu aan deze paarden kwijt waren, hadden ze nog zoveel andere paarden kunnen helpen. Ik denk namelijk niet dat mensen blijven doneren, niet zulke grote bedragen.
Begrijp je een beetje hoe ik het bedoel?

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:54

Wauw, wat knap van die organisatie zeg.
Dat gat lijkt wel gefotoshopt, echt vreselijk erg.
Hoe zou dat gekomen zijn? Dat kan niet zo éen twée drié gebeuren!

Respect voor die organisatie! :D