Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kimmie_girl schreef:En wat een verhaal ook van Sugar het Belgische trekpaard. Wel grappig dat in Belgie een Vlaams paard heet (uit een reactie van pagina 1)! Hier in NL heet het wel een Belgisch trekpaard.

SuSEQ schreef:Wat ze in Amerika en Canada een "Belgian" noemen, heet hier een Vlaams Paard en geen Belgisch Trekpaard. Natuurlijk is dat wel de letterlijke vertaling van "belgian draft", maar je noemt een quarterhorse toch ook geen kwartpaard?
Dagmar_k schreef:Opgezocht, inderdaad er bestaat een Vlaams Paard, ik begreep dat ze het momenteel aan het terugfokken zijn? Enkel nog in Amerika?
En nog even voor het verschil: Belgisch Trekpaard
MerensBibi schreef:Fantastisch dat deze inspanning geslaagd is, hulde aan de verzorgers!
Misselijkmakend, dat er in en land als Canada ook zulke verschikkelijke 'mensen' wonen, die dit dieren aandoen..
Lowara schreef:het verhaal van het belgische trekpaard vind ik nog erg goed, dier ziet er werkelijk prachtig uit, en zo te horen heeft hij het even moeilijk gehad,maar knapte hij daarna op.
het verhaal van Sugar vind ik persoonlijk gewoon pure dierenmishandeling. dacht dat het een instantie was die voor dierenwelzijn was
een dier met zo'n wond en zoveel pijn gewoon even maanden laten zitten omdat er een veulen uitmoet?
geef d'r dan iets om dat veulen te aborteren, of maak de merrie zelf af, maar je laat toch serieus niet een dier alleen zo ronmdlopen met extreem veel pijn puur omdat je het zelf wil?
superfijn dat het nu goed gaat met merrie en veulen, maar ik vind dit geen hulp meer, maar het doorslaan van het perse in leven willen houden van dieren zonder bij het welzijn van het dier stil te staan
Mindim schreef:Lowara schreef:het verhaal van het belgische trekpaard vind ik nog erg goed, dier ziet er werkelijk prachtig uit, en zo te horen heeft hij het even moeilijk gehad,maar knapte hij daarna op.
het verhaal van Sugar vind ik persoonlijk gewoon pure dierenmishandeling. dacht dat het een instantie was die voor dierenwelzijn was
een dier met zo'n wond en zoveel pijn gewoon even maanden laten zitten omdat er een veulen uitmoet?
geef d'r dan iets om dat veulen te aborteren, of maak de merrie zelf af, maar je laat toch serieus niet een dier alleen zo ronmdlopen met extreem veel pijn puur omdat je het zelf wil?
superfijn dat het nu goed gaat met merrie en veulen, maar ik vind dit geen hulp meer, maar het doorslaan van het perse in leven willen houden van dieren zonder bij het welzijn van het dier stil te staan
Moet je even het topic beter lezen, paard had veel pijn bij binnenkomst, logisch toch, toen was het ontstoken en volgeladen met pus. Moet je het engelse stuk even lezen.
Gini schreef:Is dit bokt? Zijn dit allemaal Nederlandse en Belgische paardenliefhebbers?
Twee paarden die heel diep gezeten hebben, die de hel gezien hebben zijn er door goede zorg, dag en nacht inzet en waarschijnlijk heel veel tranen van de vrijwilligers helemaal bovenop gekomen. Kijk naar die laatste foto van Sugar, wat een prachtig paard is me dat!
En dan? Wat zeggen sommige bokkers? Is dit wel eerlijk geweest, hadden ze geen andere paarden kunnen redden, waarom hebben ze ze niet laten inslapen,...pfffff.
Ik ben echt zooooo blij dat ik geen vrijwilliger ben bij een dierenopvangcentrum. Wat je ook doet, het is nooit goed. Bah!
snater schreef:Ik ben het volledig eens met Lowara, en zij heeft vast net zo goed gelezen als ik. Dus daar verandert de mening heus niet door.
De merrie moet ongelooflijke pijn gehad hebben toen ze bij de organisatie kwam. Ze kwam in december en haar veulen werd in mei geboren. Waarom zo lang wachten? Aborteer je de vrucht, dan help je zo'n paard direct. De kans op complicaties is veel te groot om het risico van wachten te nemen toch?

Lowara schreef:het verhaal van het belgische trekpaard vind ik nog erg goed, dier ziet er werkelijk prachtig uit, en zo te horen heeft hij het even moeilijk gehad,maar knapte hij daarna op.
Gini schreef:Is dit bokt? Zijn dit allemaal Nederlandse en Belgische paardenliefhebbers?
Twee paarden die heel diep gezeten hebben, die de hel gezien hebben zijn er door goede zorg, dag en nacht inzet en waarschijnlijk heel veel tranen van de vrijwilligers helemaal bovenop gekomen. Kijk naar die laatste foto van Sugar, wat een prachtig paard is me dat!
En dan? Wat zeggen sommige bokkers? Is dit wel eerlijk geweest, hadden ze geen andere paarden kunnen redden, waarom hebben ze ze niet laten inslapen,...pfffff.
Ik ben echt zooooo blij dat ik geen vrijwilliger ben bij een dierenopvangcentrum. Wat je ook doet, het is nooit goed. Bah!