Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vinurr schreef:Nou, voortaan neem ik een schep, een bezem en een kruiwagen mee als ik buiten ga rijden! Geweldig idee.
laetitia schreef:Ben ik het helemaal mee eens. Ik rij ook wel op het fietspad, maar wel met de bijbehorende fatsoensregels wetende dat ik er officieel niet hoor, waaronder het weghalen van wat er aan de achterkant van paardlief uitkomt. Moet ik wel toegeven dat ik erg makkelijk praten heb, paardlief is klein, staat makkelijk stil en poept amper buiten. Maar toch...vind het gewoon niet meer dan netjes en de reacties die je krijgt als je eens met drollen aan het stoeien bent, daar alleen al doe ik het wel voor.Een fietspad is bedoelt voor fietsers, niet voor ruiters. Als je dan toch gebruik maakt van het fietspad wees dan toch zo netjes om de poep van je paard aan de kant te schoppen.

laetitia schreef:Ik vind het nogal de omgekeerde wereld Renee.
Andere mensen die niets van paarden weten moeten maar leren hoe zo'n dier reageert? En omdat het voor de ruiter moeilijk is om weer op te stappen moeten andere mensen maar dealen met de paardenmest? Omdat het voor ons teveel moeite kost???
Wat een mentaliteit.
Verder heb je nog talloze situatie's die ook voor ruiters gevaarlijk zijn door ontwetendheid maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is dat ook voor die mensen zonder paarden het handig zou zijn. Wie zegt er dat het me teveel moeite kost? Ik vind het gewoon onnodig dat ene hoopje mest is namelijk binnen een paar dagen weg. Waar ik woon is paardrijden zeer populair. Er rijden een heleboel ruiters hier en toch is het niet vergeven van mest. Niemand neemt het mee naar huis en ook de berm ligt niet vol. Dus rara waar blijft het juist ja de natuur verwerkt het gewoon. laetitia schreef:Vind de reacties hier behoorlijk vreemd. Waar is jullie fatsoen?
We leven allemaal samen en je leefomgeving een beetje leefbaarder maken kan zoveel irritaties schelen.
Een fietspad is bedoelt voor fietsers, niet voor ruiters. Als je dan toch gebruik maakt van het fietspad wees dan toch zo netjes om de poep van je paard aan de kant te schoppen.
Ruiters worden vaak gezien als arrogant en de vele negatieve reacties in dit topic bevestigen dit vooroordeel behoorlijk...
(Daarbij zijn er in de omgeving van Apeldoorn meer dan voldoende ruiterpaden van kilometers lang waar je dagen rond kan zwerven op de Veluwe.)
Pinkey schreef:Citaat:als je niet meer op je paard kan komen heb je mijns inziens niets te zoeken buiten
nou lekker ben jij.
Ik kom moeilijk op me pony omdat me knieën helemaal kapot zijn, dus zou ik van jouw niet mogen buitenrijden?
In de bak kan ik niet rijden vanwege de pijn dus dan maar helemaal niks?
Jij hebt echt een bord voor je kop.
dat is slim! echt waar...ferropaard schreef:deze meneer heeft er duidelijk niet veel verstand van.
en zorg dat er fatsoenlijke ruiterpaden komen dan hoeven hun er geen last van te hebben!