Afgelopen weken explosief aantal zadeldiefstallen Nederland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:41

emmsie schreef:
mijn zadel is verzekerd gelukkig

let wel op! een zadel is alleen verzekert als het achter 2 goedgekeurde sloten ligt..
zo is bij ons op de manege 3 jaar geleden alle manegepaarden zadels gestolen en die lagen achter enkel slot en niks werd verzekert. zadels van de eigenaar lagen achter 2 sloten en werden wel vergoed.. schijnt in de voorwaarden te staan van elke (paarden)verzekering

beantsje

Re: Afgelopen weken explosief aantal zadeldiefstallen Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:43

Dat hangt maar net van je verzekering af. Bovendien zijn veel zadels niet via tuigageverzekering verzekerd maar via inboedelverzekering. Voorwaarden kunnen erg verschillen.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:45

Hier in Emmeloord is ook een man langs geweest, op klaarlichte en drukke dag.
Hij werd aangesproken en is daarna weggereden, en daarna reed die naar het huis die op het terrein staat en keek daar naar binnen.
En toen is die weer aangesproken en weggereden.
Bij ons neemt iedereen zijn of haar zadel mee naar huis.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:47

beantsje schreef:
Dat hangt maar net van je verzekering af. Bovendien zijn veel zadels niet via tuigageverzekering verzekerd maar via inboedelverzekering. Voorwaarden kunnen erg verschillen.

Idd, kijk maar eens naar mijn voorbeeld van Interpolis op de eerste pagina.

Zelf zit ik bij Reaal en als ik het goed heb begrepen van een mede-bokker (heb het zelf nog niet nagevraagd :o) valt het daar wel onder de inboedel mits het zadel zich in een bewoond pand bevind. Dat is in mijn geval nog discutable :=

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:54

rachel_j schreef:
Ossie96 schreef:
Bij mij op stal hangt er in de kantine een brief waarin we worden gewaarschuwd door een ander ruitersportcentrum. Daarin staat de beschrijving van de man en van de auto die daar langs is geweest. Ik heb gehoord dat die man bij ons op stal al is gezien, iets conctreets weet ik er niet van maar dat heb ik gehoord. Ik sta op een pensionstal en alle mensen die er niks te zoeken hebben worden direct buiten de deur gezet, we willen geen vreemden om het terrein. Neemt niet weg dat een vreemde altijd meteen wordt opgemerkt, zeker als er niemand op stal is...

heb jij miss de beschrijving van die persoon en auto?
wellicht is die ook bij ons geweest net voor onze spullen gestolen werden.(en wie weet wordt ie op deze manier herkent)

Als ik eraan denk zal ik het morgen even overnemen, er staat ook een kenteken bij.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:29

Gelukkig hebben ze bij ons op de manege al overal xtra sloten opgemaakt, en de zadelkamer word tussen iedere les in gesloten. totdat het tijd is om op te zadelen, maar dan word ie goed in de gaten gehouden ! ook is er nu altijd iemand aanwezig die overzicht houd op de hele manege - ook 's avonds - er is gelukkig (nog) niks gestolen.
Wel zijn er al verschillende keren vreemde mensen geweest, die beetje rondkeken en weer weggingen, ze spraken gebrekkig nederlands.

Als je een vreemd persoon ziet moet je hem altijd even aanspreken, zo weten ze dat er op ze gelet word !

domitjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:55

Wij hebben idd ook de honden maar weer los lopen s'avonds. Lelystad enz komt toch wel erg dichtbij. Zadels mee naar huis is helaas geen optie. Kan niet mee op de scooter :(

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:31

Kan wel op de scooter hoor, gewoon over je stuur hangen! Doe ik ook.
Bij ons is in maart of april ingebroken, 30 zadels weg, terwijl ze in 2 afgesloten zadelkamers lagen en elk zadel zat in een zadelkluisje, ze hebben gewoon alles open gebroken. Ze hebben zelfs geprobeert via een stalraam naar binnen te komen om ook in het manegegebouw zadels te jatten, maar gelukkig heeft een manegepaard ze geblokkeerd.
Er hangen nu camera's overal.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:33

Bij ons zijn ze dit jaar ook langsgeweest om de boel leeg te jatten, nu liggen ze binnen in huis

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:41

Ik heb in alle delen van mijn zadels een merk laten slaan in het leer.
Niet dat dat de dieven ervan weerhoudt mijn zadels te stelen... ze zullen misschien eerder terug gevonden worden.
Je bent niet lekker als die dingen gestolen worden!
Gelukkig ben ik verzekerd tegen diefstal.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:48

Pff ik weet hoe dezemensen zich voelen, was er kapot van toen mijn spullen gestolen waren 3 weken terug! Gelukkig al na een week heel bizar teruggevonden maar ik was er kapot van! :j

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:52

MelanieB schreef:
Pff ik weet hoe dezemensen zich voelen, was er kapot van toen mijn spullen gestolen waren 3 weken terug! Gelukkig al na een week heel bizar teruggevonden maar ik was er kapot van! :j

waaar heb je alles terug gevonden dna? :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:55

Bij m'n buren :') Jep, dat is raar. pb maar als je het verhaal wilt horen ;)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:09

Bij ons in Lelystad zijn ze op 1 juli 2010 ook al geweest. Ze hebben maar liefst totaal 17 sloten opgeknipt van hekwerk, zadelkamer en alle zadelkasten. 9 zadels zijn er meegenomen.
Iedereen neemt nu zijn spullen mee naar huis het is triest dat dit zo moet.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:48

Ik heb sinds ik mijn Prestige zadel aangekocht, dat zadel alle dagen mee gesleept van huis naar stal. Ik heb dus alleen mijn hoofdstel als waardevol in de kast liggen. Ik moet er niet aan denken dat mijn zadel weggehaald word. Dan maar elke dag met dat zadel sjouwen. Wel het veiligst.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:00

MelanieB schreef:
Bij m'n buren :') Jep, dat is raar. pb maar als je het verhaal wilt horen ;)

Bij je buren?
Huh?

Mijn zadel ligt wel op stal, maar mijn paard staat niet op een pensionstal.
En mijn zadel is niet zo heel duur.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:14

Ik heb gelukkig een wat ouder zadel en bovendien staan er maar 5 paarden op de stal waar ik sta dus ik denk niet dat dat aantrekkelijk is om te beroven. En bovendien hebben de eigenaren van de stal 2 honden. Maar je weet maar nooit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:20

Eigenlijk moeten we gewoon onze eigen FBI of CSI hebben in nederland die dat stelletje rare gasten eens gaat opsporen :)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:14

t .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:26

Dit is de tekst vanuit Emmeloord met goede beschrijving:
(heb de tekst gewoon van hyves gekopieerd en misschien herkent iemand zijn kenteken ;) :D)

HEEEEEEEEEL belangrijk voor ieder die het lezen wil Emmeloord 14-07-2010 Onderwerp: Zadeldief Zaterdag 10 juli vond er een concours plaats op ons centrum dus zo als altijd druk en veel mensen aanwezig. Ik zelf keek bij het opzadelen van de les met kinderen. Op het zelfde moment loopt er een man voorbij die in de zadelkamer gaat staan en om zich heen keek. Ik sprak de man aan hij zei: Ik kijk alleen even naar de paarden. Daarna loopt hij verder en gaat de pensionstal in waar duidelijk staat dat het verboden is voor onbevoegden. In een keer was hij weg en zag ik hem bij mijn woonhuis staan met zijn auto 10 meter ervoor bij. Hij stond door al mijn ramen naar binnen te gluren . In de tussentijd had ik de politie gebeld en ben in zijn auto gaan kijken, de auto was een grijs bestelbusje en had geblindeerde ramen met soort van witte wolken op de achterruit. Voor zo ver ik kon zien lagen er twee zadels en andere spullen onder een deken in de achterbak van het bestelbusje. Toen kwam de man aanrennen en werd kwaad op mij waarna hij vertrok. De politie was later aanwezig die zijn er nog achter aan gegaan maar konden hem niet meer vinden. Een dag later kwam de politie om te melden dat deze persoon bekend is bij de politie voor diefstallen ook i.v.m. zadels. Omschrijving van de man: ; Ongeveer 1.80m lang ; Licht getint ; Donker haar ; Snor ; Strohoedje ; Tatoeage op zijn bovenarm Omschrijving auto: ; Grijze Seat bestelauto ; Ramen achter geblindeerd soort wolkjes print ; Groene streep aan de zijkant van de auto ; Sticker twee hondenpootjes aan de achter/zijkant. ; Kenteken: VR-ZM-65 Dus collega%u2019s wees alert de komende tijd op jullie stal en erf want voordat u het weet staan ze bij u in de stal. Met vriendelijke groet, Bedrijfsleider Ruitersportcentrum Emmeloord S.E.Evers

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:05

Elmars_Floor schreef:
Dit is de tekst vanuit Emmeloord met goede beschrijving:
(heb de tekst gewoon van hyves gekopieerd en misschien herkent iemand zijn kenteken ;) :D)

HEEEEEEEEEL belangrijk voor ieder die het lezen wil Emmeloord 14-07-2010 Onderwerp: Zadeldief Zaterdag 10 juli vond er een concours plaats op ons centrum dus zo als altijd druk en veel mensen aanwezig. Ik zelf keek bij het opzadelen van de les met kinderen. Op het zelfde moment loopt er een man voorbij die in de zadelkamer gaat staan en om zich heen keek. Ik sprak de man aan hij zei: Ik kijk alleen even naar de paarden. Daarna loopt hij verder en gaat de pensionstal in waar duidelijk staat dat het verboden is voor onbevoegden. In een keer was hij weg en zag ik hem bij mijn woonhuis staan met zijn auto 10 meter ervoor bij. Hij stond door al mijn ramen naar binnen te gluren . In de tussentijd had ik de politie gebeld en ben in zijn auto gaan kijken, de auto was een grijs bestelbusje en had geblindeerde ramen met soort van witte wolken op de achterruit. Voor zo ver ik kon zien lagen er twee zadels en andere spullen onder een deken in de achterbak van het bestelbusje. Toen kwam de man aanrennen en werd kwaad op mij waarna hij vertrok. De politie was later aanwezig die zijn er nog achter aan gegaan maar konden hem niet meer vinden. Een dag later kwam de politie om te melden dat deze persoon bekend is bij de politie voor diefstallen ook i.v.m. zadels. Omschrijving van de man: ; Ongeveer 1.80m lang ; Licht getint ; Donker haar ; Snor ; Strohoedje ; Tatoeage op zijn bovenarm Omschrijving auto: ; Grijze Seat bestelauto ; Ramen achter geblindeerd soort wolkjes print ; Groene streep aan de zijkant van de auto ; Sticker twee hondenpootjes aan de achter/zijkant. ; Kenteken: VR-ZM-65 Dus collega%u2019s wees alert de komende tijd op jullie stal en erf want voordat u het weet staan ze bij u in de stal. Met vriendelijke groet, Bedrijfsleider Ruitersportcentrum Emmeloord S.E.Evers

Dit is ook de tekst waar ik het over had. Ik was het vergeten over te nemen op stal, gelukkig is iemand mij voor!
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:10

Vitaquilla schreef:
emmsie schreef:
mijn zadel is verzekerd gelukkig

let wel op! een zadel is alleen verzekert als het achter 2 goedgekeurde sloten ligt..
zo is bij ons op de manege 3 jaar geleden alle manegepaarden zadels gestolen en die lagen achter enkel slot en niks werd verzekert. zadels van de eigenaar lagen achter 2 sloten en werden wel vergoed.. schijnt in de voorwaarden te staan van elke (paarden)verzekering

Nop, weet niet waar je dat gevonden hebt hoor.
Mijn spullen waren gestolen, en die lagen gewoon in de stal zonder slot erop. ;) Maar wel bij ons huis met daaromheen omheining (maar ook niet op slot)
Maar alles werd toch echt vergoed ;)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:10

Wij moesten van de verzekering aangeven dat het achter slot en grendel lag in een gesloten ruimte. Daarbij moesten we aantonen dat de deur geforseerd was en niet toevallig opgelaten.

(Bij ons was het natuurlijk zo duidelijk als wat met een ijzeren geforseerde deur met dik slot erop, daarna nog 17 sloten opgeknipt van de zadelkasten en het hekwerk dus geen problemen gehad met de verzekering, alleen vond het uitgekeerde bedrag wat aan de lage kant.)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:42

Bij ons lagen de zadels in eén gesloten kast in de schuur met ongesloten buitenstallen maar geen problemen gehad met de verzekering en alles terug gekregen.

cathrinhazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:11

ik zie die plaatsen hierboven. ik was in zoetermeer op de manege en daar hing het ook met kenteken plaat en zo, dat weet ik niet uit me hoofd maar weet wel dat het een zilveren busje was.
ik kan wel kijken en het neerzetten
dus een zilveren busje.
zoetermeer ligt in zuid holland.
dus het gaat om nog eenzadel dief of misschien wel over de zelfde.
miss op markplaats ofso bij zadels kijken en als je dan ziet dat 1 persoon heel veel zadels verkoopt..
ik hoop dat hij gepakt word en ohja: er was dus daar in de buurt bestolen en dat was op opendagen, zo lijkt iedereenverdacht.