Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Likemaaike schreef:Dat is niet normaal maar ook van die hooileverancier je moet het langer laten drogen.
Juut schreef:Likemaaike schreef:Dat is niet normaal maar ook van die hooileverancier je moet het langer laten drogen.
Zonde van zo'n paardje, sterkte voor de mensen die met hem mochten werken!
Gekijk even een vraag; hoe lang moet hooi dan drogen, wil het veilig gevoerd kunnen worden? Ik vind 3 weken namelijk best lang klinken
Suzanne F. schreef:Is de tijd dat het hooi moet liggen geen 6 weken? Ik weet het niet zeker meer.
Insider schreef:Suzanne F. schreef:Is de tijd dat het hooi moet liggen geen 6 weken? Ik weet het niet zeker meer.
Ja voor koeien is 6 weken normaal. Een paard is geen koe dat wordt heel vaak vergeten. Het gaat dus ook vaak goed maar pas als het fout gaat worden mensen wakker helaas. Een half jaar laten liggen voor een paard en dan moet het hooi ook nog 4 á 5 dagen op het land hebben liggen drogen. Dat is paardenhooi. Temperatuur doet er niet toe al is het 45 graden. Er zit vocht in gras en dat duurt voor het gras besterft. Dus 20 graden of 45 graden maakt niet uit uitendelijk kun je het een halve dag eerder in persen als het zo warm is geweest tenzij het vaak genoeg geschud is.
Lilliputter schreef:Er zit wel een verschil tussen hooi en voordroog. Hooi kan vrijwel direct gevoerd worden, voordroog moet 6 weken in de pak zitten.
Ziolette schreef:Suzanne F. schreef:Is de tijd dat het hooi moet liggen geen 6 weken? Ik weet het niet zeker meer.
Idd 6 tot 8 weken besterven voor je het kan geven.
Juut schreef:Likemaaike schreef:Dat is niet normaal maar ook van die hooileverancier je moet het langer laten drogen.
Zonde van zo'n paardje, sterkte voor de mensen die met hem mochten werken!
Gekijk even een vraag; hoe lang moet hooi dan drogen, wil het veilig gevoerd kunnen worden? Ik vind 3 weken namelijk best lang klinken