Twee menpaarden uit het water gehaald in Lekkerkerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Twee menpaarden uit het water gehaald in Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 06:39

Heej mn oude durpie in het nieuws.
Ik zweet bij snelsluitingen al is het klassieke tuig nog zo mooi.
Mes hebben we wel bij, zit in klein tasje (soort fotocameratasje) voor op de bok aan het frame vast.
Maar in een panieksituatie werken snelsluitingen toch echt sneller.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 07:05

Ik heb er helemaal niets van meegekregen, en het is hier vlakbij.
Gelukkig dat ze duikers hebben ingezet en alles goed is met menner en paarden !

horses12a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:23

Ik ken die Paarden ze staan mij ons op stal
en ik woon in lekkerkerk
ze zijn super lief
weten jullie hoe dat komt???
ze zijn op hol gelagen
en toen lieten de eigenaren los
en die paarden zien natuurlijk niks doordat ze oogklappen op hadden
en er zat ook niemand meer op de kar
dus niemand kon die beesten meer sturen en toen waren ze rechtvooruit gerend
en toen in het water gekomen
ik was er bij we waren mijn pony aan het doen en toen en die staat ook op de wetering.
maarjaa........ dus kwamen er allemaal brandweer auto's voorbij en die reden naar de Hoekseweg en daar ong. is het gebeurd.
maar nu is alles weer oke met ze, ze staan weer op het land met mijn pony en het gaat weer helemaal goed met ze

ps. het staat op (www.mediatv.nl) en in de telegraaf van vandaag

xxxx- anoniem

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:27

Jaaajaaa...........

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:50

dat van die nijptang is een goede! :) ben gelijk uit de brand geholpen :D

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:15

tine10 schreef:
Famke160301 schreef:
ruiter1992 schreef:
wat voor mes raden jullie trouwens aan om bij je te hebben tijdens het mennen? mijn mentuig is namelijk vrij dik en ik moet er niet aan denken dat ons dit ook overkomt. Heb wel standaard een mes bij me, maar ik denk dat er toch betere moeten zijn. Wil toch veiligheid boven alles!

Miss een handige tip en werkt vaak sneller als een mes nl. een nijptang, zo één die de hoefsmid gebruikt om de hoeven van je paard te knippen. En waar je ook ijzerdraad/prikkeldraad mee door kunt knippen in geval van nood. (dat kan een mes namelijk niet). Deze zijn vaak goed scherp en je kunt makkelijk door touw/leer heen knippen. Tevens veilig om mee te nemen en tis geen wapen :+

Wel fijn ja dat ze de paarden hebben kunnen redden.

Op zich goede tip, maar past niet zo goed in heuptas. Tenminste niet in die van mij. ;)[/quote]

Hahaha, ja da snap ik, gelukkig zijn ze er ook in een kleiner formaat als de hoefsmid heeft.. en die passen wel in een heuptasje :+

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:20

Tine10 schreef:

Maar het is juist zo belangrijk om het hulpmiddel zelf bij je (dus op je lichaam( te hebben en niet aan je kar. Als je te water raakt, vind je de opgehangen tang echt niet hoor.[/quote]

Ja daar heb je een punt. Alleen is dan de vraag wie dan t tasje bij zich moet dragen, de menner/ster of de groom? Als je als menner/menster onder de omgevallen kar klem ligt, wordt t heel moeilijk om nog bij je heuptasje te komen. Nja zo kunnen we wel bezig blijven. iig altijd zorgen voor een mes of een nijptang op de kar, en waar die zich bevind? Tja de juiste plaats om die dingen op te bergen weet je pas als t mis is gegaan... :+

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:17

je mag idd geen wapens bij je hebben maar in dit geval zie ik het niet als een wapen maar als redmiddel.
met een livehamer in de bus of auto kan je ook iemand zijn hersens inslaan als je wilt, en toch is dit toegestaan.

voor de veiligheid van mij en medeweggebruikers en mn pony had ik altijd dit mes op zak aan mn lichaam, nooit in de wagen zelf.

broekzak of jaszak of net wat je aanhebt. ik denk welzeker dat je in zo een situatie kan reageren door je dieren los te snijden, dit is denk ik instinktief een reactie als je je paarden onder getrokken ziet worden door de wagen, verboden of niet maar zonder ging ik de weg niet op

mijn mes heb ik toen al heel wat jaren terug bij bever gekocht, soort winkel waarje van alles kan kopen voor bijvoorbeeld trektochten enzo, wel een inklapbare

djnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:50

MamboBeach schreef:
Misschien niet zo heel fijn dat dit open en bloot te lezen is. ;)

Lijkt me nou niet echt heel schokkend om te lezen van wie ze waren. Je kan het ook op filmpjes zien namelijk....

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:39

zojuist het filmpje bekeken, wat een relaxte beesten zeg.
In het water geen paniek, zelfs niet als er zo een rare duikbrandweerman op je af komt.

Ook tijdens het uit het water tillen heel relaxt en erna gewoon rustig opstaan en grazen alsof er niets aan de hand is!