WEG Kentucky: Reining team bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: WEG Kentucky: Reining team bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:12

Ik vind dat dan een flauwe opmerking, armlou

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:16

Gekopieerd van de KNHSrv site. Dit is de versie van 2008.

Kadercriteria
A kader criteria:
 Om opgenomen te kunnen worden in het A-kader dient men als combinatie (ruiter / amazone en paard) in een cyclus van zes maanden minimaal drie wedstrijden1 (maximaal 1 go-round per dag per paard) te rijden waarbij, bij elk meetellend jurylid, een score van ten minste 71 behaald moet worden. Deze paarden dienen ten minste 6 jaar oud te zijn.
 Een combinatie zal een periode van 12 maanden deel uitmaken van het kader. Gedurende deze periode zal de combinatie zich moeten herkwalificeren door minimaal 3 wedstrijden1 (maximaal 1 go-round per dag per paard) te rijden waarbij, bij elk meetellend jurylid, een score van ten minste 71 behaald moet worden. Deze paarden dienen ten minste 6 jaar oud te zijn.
 Bij deelname aan door de NRHA goedgekeurde wedstrijden met meerdere go-rounds verspreid over meerdere dagen, zullen de uitslagen voor de afzonderlijke go-rounds als afzonderlijke wedstrijduitslagen worden geteld.
 Verplichte lidmaatschappen bij de KNHS Reining Vereniging, DRHA en de NRHA.
 Leeftijd ruiter: 18 jaar of ouder.
 Leeftijd paard: 6 jaar of ouder.
 Aangemeld zijn om als combinatie te kwalificeren voor het kader bij de KNHS afdeling Topsport.
B kader criteria:
 Om opgenomen te kunnen worden in het B-kader dient men als combinatie (ruiter / amazone en paard) in een cyclus van zes maanden minimaal drie wedstrijden2 (maximaal 1 go-round per dag per paard) te rijden waarbij, bij elk meetellend jurylid, een score van ten minste 70 behaald moet worden. Deze paarden dienen ten minste 5 jaar oud te zijn.
 Een ruiter zal een periode van 12 maanden deel uitmaken van het kader. Gedurende deze periode zal de ruiter zich moeten herkwalificeren door minimaal 3 wedstrijden2 (maximaal 1 go-round per dag per paard) te rijden waarbij, bij elk meetellend jurylid, een score van ten minste 70 behaald moet worden. Deze paarden dienen ten minste 5 jaar oud te zijn.
 Bij deelname aan door de NRHA goedgekeurde wedstrijden met meerdere go-rounds verspreid over meerdere dagen, zullen de uitslagen voor de afzonderlijke go-rounds als afzonderlijke wedstrijduitslagen worden geteld.
 Verplichte lidmaatschappen bij de KNHS Reining Vereniging, DRHA en de NRHA.
 Leeftijd ruiter: 18 jaar of ouder.
 Leeftijd paard: 5 jaar of ouder.
 Aangemeld zijn om als combinatie te kwalificeren voor het kader bij de KNHS afdeling Topsport.

Ruiters (als combinatie – ruiter / paard) die zich willen kwalificeren voor het kader moeten zich aanmelden bij de KNHS afdeling Topsport. Pas na ontvangst van de aanmelding kunnen zij in aanmerking komen voor kaderkwalificatie. De ruiter is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inschrijven voor de kwalificatiewedstrijden en de observatiewedstrijden. Tevens dient de ruiter bij deelname aan een voor kwalificatie meetellende Buitenlandse FEI en / of NRHA wedstrijd een kopie van de officiële, ondertekende uitslagen (score-sheets) naar de KNHS afdeling Topsport te sturen binnen twee weken na afloop van de betreffende show.

Selectie Internationale Kampioenschap
Uitsluitend combinaties (bij voorkeur A- & B kaderleden) met een paard van 6 jaar of ouder kunnen in aanmerking komen voor selectie voor het Internationale Kampioenschap, waarbij de combinatie (ruiter / amazone en paard), gedurende de voorafgaande zes maanden (van de nominatieve inschrijving van het Internationale Kampioenschap) in ten minste 1 kwalificatiewedstrijd aan de kwalificatie eis voldaan dient te hebben. Indien een ruiter / amazone meerdere paarden heeft opgenomen in een kader zal de meest geschikte / best presterende combinatie (dit ter beoordeling van de bondscoach) (op het moment van de nominatieve inschrijving van het Internationale Kampioenschap) worden geselecteerd. Om als combinatie definitief te worden

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:34

+:)+

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:34

armlou schreef:
Bij ons op het werk werdt al gezegt...
Zal ze in Oktober ook aan de military van Boekelo gaan deelnemen??

hahaha we kwamen allemaal niet meer bij!!
ja redt je jezelf in de dressuursport niet meer, dan jezelf belachelijk maken als beginner in de western :s

ben geen fan van Anky maar ze presteert nog steeds in de dressuursport..
en ik denk niet dat jij op het niveau van haar zit...dus een beetje jammer zo'n opmerking..

En ze maakt zichzelf niet belachelijk in de westernsport, ze doet het best leuk..maar ik had liever een ander in haar plaats gezien!

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:41

Loody schreef:
ben geen fan van Anky maar ze presteert nog steeds in de dressuursport..
en ik denk niet dat jij op het niveau van haar zit...dus een beetje jammer zo'n opmerking..

Ik zeg ook niet dat ik op haar niveau rij, maar degene die bij ons op stal deze opmerking plaatste wel!
die is al geregeld concurent van Anky geweest ;)

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:58

Misschien is het ook wel zo dat als je Reserve bent is het niet zeker dat je gaat of moet rijden.
Daarbij zal geen enkel televisie programma opkijken van de reining sport.
Het komt eigenlijk Nooit op tv.
Maar nu gaat Anky (misschien hoeft ze helemaal niet te starten) en dan zijn televisie programma's er in één keer wel bij.
Dus wie weet kunnen wij de reining volgen op studiosport en hoeven wij niet meer achter ons pctje te zitten kijkend naar de livestream!!

(toch zou ik zeker ook een andere ruiter willen zien)

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:43

armlou schreef:

ja redt je jezelf in de dressuursport niet meer, dan jezelf belachelijk maken als beginner in de western :s

triest dat mensen zo jaloers kunnen reageren

en respectloos naar haar prestatie's en de beslissing van de Bondscoach/sport

zuure kinderachitge reactie m.i

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:51

vessuvius helemaal met je eens...
Elders op bokt werden ook al zulke reacties gegeven...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 07:46

Ik denk dat het goede reclame voor de westernsport is dat Anky nu ook western rijdt. Als Anky in Kentucky aan de start verschijnt levert dat waarschijnlijk wel beelden op de Nederlandse tv op. Daar moeten we blij mee zijn: meer aandacht voor de sport, meer westernbeoefenaars, meer sponsoren, meer geld.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 08:48

vessuvius schreef:
triest dat mensen zo jaloers kunnen reageren

en respectloos naar haar prestatie's en de beslissing van de Bondscoach/sport

zuure kinderachitge reactie m.i

Welke westernprestaties (waarmee ze deze reserveplek verdient heeft) bedoel je precies? :o?

Of geef je hiermee toe dat je ook vind dat we Anky moeten sturen omdat ze in de dressuur zoveel gepresetterd heeft?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:07

Sammyoo schreef:
Ik denk dat het goede reclame voor de westernsport is dat Anky nu ook western rijdt. Als Anky in Kentucky aan de start verschijnt levert dat waarschijnlijk wel beelden op de Nederlandse tv op. Daar moeten we blij mee zijn: meer aandacht voor de sport, meer westernbeoefenaars, meer sponsoren, meer geld.

ben ik het niet mee eens .
laat ze maar toeschouwer zijn of groom van rieky,,op dit niveau kan je niet aankomen met iemand die dit puur hobby matig beoefend en waar de prestaties ook nog na zijn.
ik vind dit alles behalve goede reclame voor de reiningsport.
wel als ze straks verder is en constante scores kan rijden zie ik haar graag terug en dan is het zeker een mooie pr voor de sport :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:45

Moniek schreef:
wel als ze straks verder is en constante scores kan rijden zie ik haar graag terug en dan is het zeker een mooie pr voor de sport :D

Zeker weten! :j
Al durf ik wel te twijfelen over of reining dan meer op de NL tv te zien zal zijn. Hooguit eens een vijf tellen sliding stop van Anky oid. Op dat punt heb ik niet zo heel veel vertrouwen in de redactie van bv Studio Sport, het blijft toch 'cowboytje spelen' totdat de sport écht veel meer ingeburgert raakt en dat duurt denk ik toch nog wel even...

En al ben ik het ook niet helemaal eens met Anky als reserve, ze hoeft idd ook niet naar beneden gehaald te worden. Die paar proefjes die ik gezien heb waren beslist heel netjes en aardig voor iemand die nog maar zo'n korte tijd rijdt (vind ik als afentoereiningproevenkijker). Ik denk gewoon dat Kentucky te vroeg is. Ben wel heel benieuwd hoe haar prestaties zullen zijn tegen de tijd dat de volgende WEG plaatsvindt. Ik blijf het leuk vinden hoor, dat ze durft te proeven aan een andere discipline en er zoveel lol aan heeft! En dan ben ik nog niet eens een Ankyfan...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:00

helaas zal de nos niet veel uitzenden ,,reining is een ondergeschoven kindje.
de paardensport in het algemeen is een maar min opvulling bij de NOS,,helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:06

Er wordt hier totaal voorbijgegaan aan de dingen waar Anky wel een kei in is, zoals focussen en presteren onder grote druk.
Daarnaast genereert ze een heleboel pers, zowel nationaal als internationaal.
Het hele gebeuren krijgt nu veel meer pers-aandacht dan zonder Anky en het lijkt me dat de sport daar ook bij gebaad is.
Bovendien blijft er geen enkele potentiële medaillekandidaat thuis omdat zij reserve is ;)

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:31

Lia_ schreef:
Er wordt hier totaal voorbijgegaan aan de dingen waar Anky wel een kei in is, zoals focussen en presteren onder grote druk.
Het hele gebeuren krijgt nu veel meer pers-aandacht dan zonder Anky en het lijkt me dat de sport daar ook bij gebaad is.
Bovendien blijft er geen enkele potentiële medaillekandidaat thuis omdat zij reserve is ;)

+:)+

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:51

Lia_ schreef:

nee daar word niet aan voorbijgegaan en wat ze heeft gedaan is een wereldprestatie ze heeft nederland op de kaart gezet wat dressuur betreft!!
het gaat erom dat ze nog niet dat niveau kan rijden wat daar verwacht word en gereden word.
haar paard kan het wel ,alleen de ruiter nog niet,wat heel normaal is anderes zal de reiningsport wel een lachertje moeten zijn als ze meteen met een 74 de bak uit rolt.
ik zie haar graag in de reining heel graag zelfs,,maar liever nu niet op deze wedstrijd met zoveel belangen.
dan zeg ik wacht nog even en kom de vogende keer terug want nogmaals ik zie haar graag op de rug van een quarter :D

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:03

de WEG moet je niet gebruiken voor publiciteit, dat is een grote wedstrijd waar goed gereden moet worden.
en dat Anky nog niet zo lang western rijdt is ook niet waar, ze rijdt al verschillende jaren.
maar goed, het heeft niet zo veel zin om hierover te discusieëren, want de Jong maakt nog steeds de keuzes..

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:25

armlou schreef:

:(:) Verder gaat het goed met je??

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:36

word dit trouwens nog ergens uitgezonden???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:40

Misschien op FEI-TV :)