Veertien jaar de gevangenis in wegens seks met een ezel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:56

funnyhorses schreef:
wat mij betreft terecht!
moesten ze hier ook invoeren die zware straffen dan word het een stuk stiller in de maatschappij!
Wie weet is dat wel de rede geweest dat zn vrouw ervandoor is gegaan.

En het is al meer dan eens bewezen dat zwaardere straffen er niet voor zorgen dat misdaden niet meer gepleegd worden. Sterker nog, sinds verkrachting voor levenslang zorgt in enkele staten in the USA is het aantal moorden (vooral in combinatie met verkrachtingen) toegenomen, want het maakt niet heel veel meer uit of je haar alleen verkracht of verkracht en vermoord. Dus dan maar vermoorden heb je 'minder' kans dat ze je herkend als je gepakt word..........Etc.

Ik ben het ermee eens dat de man gestraft moet worden, maar in mijn opinie word hij dat al door internationaal aan de schandpaal te worden genagelt. Gevangenis strafje en een stevige werkstraf (heeft de maatschappij er ook nog iets aan) en eventueel (graaag!) wat geestelijke councelling, gedragstherapeutje ofzow. Kostenplaatje zal niet veel verschillen.
Je hebt ergens de boot gemist als je een ezel pakt, maar ik vind 14 jaar van de pot gerukt, echt waar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:58

LHO schreef:
Ethiek is in deze wel van toepassing op het kind, niet op het paard. Het kind weet dat het fout is, heeft er pijn van, etcetera. Er is psychische druk op het kind ("Niet aan je ouders vertellen want anders..."). Daar is bij een paard geen sprake van. En bij een ezel ook niet. (Al denk ik wel dat als er van het kind minder een slachtoffer gemaakt wordt, en minder heisa er omheen, het kind er later minder last van heeft... onze maatschappij is tegenwoordig nogal goed in het creeeren van trauma's en het opplakken van labels - maar dat is een andere discussie ;) ).

Dat het ranzig of raar is daar ben ik het mee eens. Maar goed, dr zijn ook mensen die aan poepseks doen. Moeten ze ook zelf weten. Zolang het paard er geen fysieke schaden van oploopt zouden mensen dit helemaal zelf moeten bepalen.

Ethiek gaat niet alleen over mensen. Ethiek vindt je bijvoorbeeld ook bij dierproeven, en dus ook bij seks met dieren.
Dat een kind weet dat het fout is en er pijn bij heeft is ook niet altijd waar. Een klein kind of baby heeft veel minder verstand en geheugen dan een volwassen zoogdier als een paard en ezel. En als een pedofiel bijvoorbeeld foto's bekijkt van kinderen.. daar weten die kinderen dan helemaal niks vanaf.. Maakt dat het dan wel oké?? Lijkt me niet, toch?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:59

of meteen de kogel!
opgeruimd staat netjes. }>

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:07

funnyhorses schreef:
of meteen de kogel!
opgeruimd staat netjes. }>

? Juist.... :roll:

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:08

LHO schreef:
8nnemiek schreef:
:=
Dus jij vindt sex met dieren oké?

En het is in Nederland gewoon verboden sinds kort hoor..

"Gewoon" is een wat raar woord in deze. Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar als mensen dat willen, dan moeten ze dat vooral zelf weten.

Het huidige verbod gaat helemaal nergens over. Dierenseks waarbij het dier schade oploopt, was namelijk al lang verboden aangezien dat gewoon als dierenmishandeling gezien kon worden. Bijvoorbeeld wanneer je je parkiet neukt. Dan kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat je parkiet daar schade en hinder van oploopt.

Maar groot vee (paarden/koeien/...) merken er echt niets van. Zoals eerder werd aangegeven, de dierenarts steekt een hele arm in de doos van je paard. Dan staat er toch ook niemand naast te blaten dat de dierenarts mogelijk de G-spot van je paard raakt? ;)

_O- _O- _O- :')

Sorry maar van deze post pieste ik bijna in m'n broek :D

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:09

Wat heeft Lady Gaga en homo's hier in godsnaam mee te maken..die vent neukt een ezel en krijgt daarvoor 14 jaar...so what..hij nam dat risico toch om zijn pikkie in die ezel te duwen..en dat hij dus niet helemaal apk is blijkt..hij kan nu lekker lang nadenken over zijn wippie..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:09

Bonita_Bon schreef:
funnyhorses schreef:
wat mij betreft terecht!
moesten ze hier ook invoeren die zware straffen dan word het een stuk stiller in de maatschappij!
Wie weet is dat wel de rede geweest dat zn vrouw ervandoor is gegaan.

En het is al meer dan eens bewezen dat zwaardere straffen er niet voor zorgen dat misdaden niet meer gepleegd worden. Sterker nog, sinds verkrachting voor levenslang zorgt in enkele staten in the USA is het aantal moorden (vooral in combinatie met verkrachtingen) toegenomen, want het maakt niet heel veel meer uit of je haar alleen verkracht of verkracht en vermoord. Dus dan maar vermoorden heb je 'minder' kans dat ze je herkend als je gepakt word..........Etc.

Ik ben het ermee eens dat de man gestraft moet worden, maar in mijn opinie word hij dat al door internationaal aan de schandpaal te worden genagelt. Gevangenis strafje en een stevige werkstraf (heeft de maatschappij er ook nog iets aan) en eventueel (graaag!) wat geestelijke councelling, gedragstherapeutje ofzow. Kostenplaatje zal niet veel verschillen.
Je hebt ergens de boot gemist als je een ezel pakt, maar ik vind 14 jaar van de pot gerukt, echt waar.

En zo denk ik er ook over. Scheelt een hoop typewerk ;)

8nnemiek

Re: Veertien jaar de gevangenis in wegens seks met een ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:17

Voordeel aan zo'n belachelijk hoge straf is misschien wel dat het andere mensen afschrikt, en ze wel 2x nadenken voordat ze zoiets proberen :) Vooral in dat soort landen wordt er nog veel te makkelijk over gedacht en komt het veel te vaak voor.

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:19

uhm juist.... met je ik moest nog wat hahahah pffff

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:29

8nnemiek schreef:
LHO schreef:
Ethiek is in deze wel van toepassing op het kind, niet op het paard. Het kind weet dat het fout is, heeft er pijn van, etcetera. Er is psychische druk op het kind ("Niet aan je ouders vertellen want anders..."). Daar is bij een paard geen sprake van. En bij een ezel ook niet. (Al denk ik wel dat als er van het kind minder een slachtoffer gemaakt wordt, en minder heisa er omheen, het kind er later minder last van heeft... onze maatschappij is tegenwoordig nogal goed in het creeeren van trauma's en het opplakken van labels - maar dat is een andere discussie ;) ).

Dat het ranzig of raar is daar ben ik het mee eens. Maar goed, dr zijn ook mensen die aan poepseks doen. Moeten ze ook zelf weten. Zolang het paard er geen fysieke schaden van oploopt zouden mensen dit helemaal zelf moeten bepalen.

Ethiek gaat niet alleen over mensen. Ethiek vindt je bijvoorbeeld ook bij dierproeven, en dus ook bij seks met dieren.
Dat een kind weet dat het fout is en er pijn bij heeft is ook niet altijd waar. Een klein kind of baby heeft veel minder verstand en geheugen dan een volwassen zoogdier als een paard en ezel. En als een pedofiel bijvoorbeeld foto's bekijkt van kinderen.. daar weten die kinderen dan helemaal niks vanaf.. Maakt dat het dan wel oké?? Lijkt me niet, toch?

Op een baby ga je ook niet 20kg bagage binden om hem vervolgens 15 km te laten kruipen, of wel? Dat doen we met ezels wel. Er zit wel wat verschil tussen mensen en dieren. Of rijd je regelmatig op een baby door de bak? Als je immers die vergelijking de ene kant op maakt...

Bij dierproeven heb je nog de factor pijn die meedoet. Daar is hier geen sprake van (zowel: Dan is straffen gepast, zoals wanneer je je parkiet doet).

Het is echt een beetje achterlijk om te denken dat het beest er last van heeft. Nogmaals, het is raar, apart, als een collega bij het koffieautomaat verteld hoe hij de dag ervoor zn ezel genomen heeft, sta je toch wat raar te kijken.. maar dat is met wel meer dingen zo, en die zijn ook niet verboden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:40

Pfoei, ik schrok even!

Ik heb namelijk pas een autistisch jongetje betrapt die dit deed. Ik was al bang dat hij ook 14 jaar achter de tralies kon verdwijnen. Dat wens ik hem toch zeker niet toe. Die pony stond gewoon lekker te eten en heeft er denk ik nauwelijks iets van gemerkt. De eigenaar van de pony (die het jongetje goed kent) heeft ook geen aangifte gedaan.

Gelukkig is dit in Kenia. Hoewel... Ik weet niet of je daar 14 jaar gevangenis wel overleeft. Het is in ieder geval heel iets anders dan de gevangenis hier.

Dat wij dit niet vinden kunnen zit tussen onze oren, niet bij het paard. Een merrie die niet hengstig is zal zich niet laten dekken. Een mensenpikkie staan merries eigenlijk altijd toe. Dat betekent dat ze het niet als dekken beschouwen. En inderdaad: opvoelen doen we ook gewoon.

Ik vind het ook niet kunnen maar weet eigenlijk zelf niet goed waarom. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik het walgelijk vind dat mannen zo seksbelust kunnen zijn en dan weinig onderscheid maken. Dan ben je als partner ook niet veel meer dan een ezel. ;) 'Als er maar een gat in zit'.
Die fasciantie die sommige mannen hebben voor de piemel van een paard vind ik ook walgelijk. Mijn ex heeft een keer foto's gemaakt van de piemel van mijn paard. Daar merkt een paard al helemáál niks van, en toch heb ik het de volgende dag uit gemaakt...

Die 14 jaar is in ieder geval buiten alle proporties.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:41

Dat ben ik wel met je eens LHO maar of de ezel er nu wel of niet last van heeft..die man is naar mijn mening ziek in zijn hoofd..nu pakt hij een ezel en wat is zijn volgende kronkel..pakt hij dan wel een stok of iets dergelijks om dat te voorkomen sluiten ze hem op..oke 14 jaar wat extreem maar een fikse straf vind ik normaal..

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:46

SJEE je moet toch wel erg ziek in je hoofd zijn om seks met een ezel te hebben...Hoe kan zo'n ezel dat ''oke'' vinden?? Raar....14 jaar cel...In nederland moet je eerst iemand hebben vermoord....Voor je zo'n straf krijgt.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:13

Ik denk dat vele mensen echt niet beseffen wat 14 jaar is! 3 jaar hooguit voor zo'n straf vind ik!

Vermoorden of martelen enz. daar vind ik wel dat er hoge straffen mogen opstaan.
Laatst bijgewerkt door magli op 29-07-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:17

Abeltje77 schreef:
xTinkertje schreef:
ik zou zeggen net goed!
Het is mischien lang maar hij weet dat het niet mag klaar!

Ja nu kunnen mensen zeggen dat het bij een mens (verkrachten) niet zo lang duurt maar het spijt me zeer hoor maar kan die ezel praten ???

Ik vind dat je mens en dier in dit opzicht echt niet mag onderscheiden.
Verkrachting bij een mens of dier vind ik even erg!

Dat kun jij wel vinden, maar dat IS het natuurlijk niet.

dat IS het dus wel... dieren hebben evenveel rechten als mensen,. daar moet de mens een keertje naar kijken.. al die achterlijke dingen die gebeuren.. seks met een kind is even erg als seks met een ezel. ze zijn BEIDE onschuldig en kunnen er BEIDE niks aan doen
alleen omdat wij mensen zogenaamd hoog in de samenlevening staan en zogenaamd alles mogen doen met dieren, betekent NIET dat ze minder zijn dan de mens.. ze staan juist boven ons, aangezien zij GEEN schade richten aan de natuur en de aarde..
pff snap sommige reacties echt niet..

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:29

In datzelfde land mag je waarschijnlijk gerust je ezel een paar stokslagen verkopen, maar als je je piemel erin hangt mag je veertien jaar de gevangenis in.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:31

Beste Peca, dat is erg naief gedacht. Mijn paard is voor mij als mens met gevoelens, emotioneel gezien net zoveel waard als mijn beste vrienden. Alleen heeft een paard zulks besef niet. Een ezel kan iets onprettig vinden, maar het schaad hem lichamelijk niet en hij blijft het niet telkens in zijn hoofd afspelen, hij zal niet het gevoel hebben dat het aan hem ligt en dat hij het had kunnen voorkomen en een ezel zal zich ook niet schamen of zich vies voelen. Zulke verbanden kan een ezel niet leggen. Een kind en een volwassene wel. DAT maakt een verschil. Hoe hoog dieren bij mij ook in het vaandel staan, dit is niet hetzelfde als een mens.
De man, en ik herhaal, verdient straf maar 14 jaar?! Enig idee hoelang 14 jaar is? Vreselijk

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:32

Anoniem schreef:
Abeltje77 schreef:
[
Dat kun jij wel vinden, maar dat IS het natuurlijk niet.

dat IS het dus wel... dieren hebben evenveel rechten als mensen,. daar moet de mens een keertje naar kijken.. al die achterlijke dingen die gebeuren.. seks met een kind is even erg als seks met een ezel. ze zijn BEIDE onschuldig en kunnen er BEIDE niks aan doen
alleen omdat wij mensen zogenaamd hoog in de samenlevening staan en zogenaamd alles mogen doen met dieren, betekent NIET dat ze minder zijn dan de mens.. ze staan juist boven ons, aangezien zij GEEN schade richten aan de natuur en de aarde..
pff snap sommige reacties echt niet..

Nou sorry hoor maar als er iets "gepakt" moet worden heb ik liever dat ze m'n paard pakken dan mijn kind. Bij mijn paard zal het hooguit wat kriebelen en veel psychische schade zal ze er niet van oplopen. Ik vind beide niet goed te praten maar mijn kind gaat me toch wel een stap verder.

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:41

O MIJN GOD :oo

Ik kan me maar 1 straf verzinnen; hakkie takkie weg met 't zakkie. Hupsakee!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:44

Le_onie schreef:
O MIJN GOD :oo

Ik kan me maar 1 straf verzinnen; hakkie takkie weg met 't zakkie. Hupsakee!

Kom nou toch. Jij bent ook voor het afhakken van handen in geval van diefstal?

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:45

excuse me ? Vergelijk jij dit met een diefstal ? Die man moet een beetje geschift zijn in zijn hoofd om zoiets te bedenken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:47

@ladylay Homo is niet raar, en heeft al helemaal niks met dierverkrachting te maken,

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:52

Le_onie schreef:
excuse me ? Vergelijk jij dit met een diefstal ? Die man moet een beetje geschift zijn in zijn hoofd om zoiets te bedenken.

En om iets te jatten hoef je niet geschift te zijn? Diefstal is wmb een graadje erger dan dit.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:53

Le_onie schreef:

Ze vergelijkt de DAAD niet met diefstal, maar de manier van straffen :roll:

Diefstalstraf in vroeger tijden: hand eraf.

Jij zegt nu: hij heeft die ezel 'verkracht' (al zie ik een ezel nog geen 'nee' balken) dus zijn zaakje eraf.

Onzin natuurlijk, daar niet van.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:54

En inderdaad, opvoelen is fysiek gezien een stuk ingrijpender (omtrek arm versus omtrek piemel :D ).