funnyhorses schreef:wat mij betreft terecht!
moesten ze hier ook invoeren die zware straffen dan word het een stuk stiller in de maatschappij!
Wie weet is dat wel de rede geweest dat zn vrouw ervandoor is gegaan.
En het is al meer dan eens bewezen dat zwaardere straffen er niet voor zorgen dat misdaden niet meer gepleegd worden. Sterker nog, sinds verkrachting voor levenslang zorgt in enkele staten in the USA is het aantal moorden (vooral in combinatie met verkrachtingen) toegenomen, want het maakt niet heel veel meer uit of je haar alleen verkracht of verkracht en vermoord. Dus dan maar vermoorden heb je 'minder' kans dat ze je herkend als je gepakt word..........Etc.
Ik ben het ermee eens dat de man gestraft moet worden, maar in mijn opinie word hij dat al door internationaal aan de schandpaal te worden genagelt. Gevangenis strafje en een stevige werkstraf (heeft de maatschappij er ook nog iets aan) en eventueel (graaag!) wat geestelijke councelling, gedragstherapeutje ofzow. Kostenplaatje zal niet veel verschillen.
Je hebt ergens de boot gemist als je een ezel pakt, maar ik vind 14 jaar van de pot gerukt, echt waar.
).
Vooral in dat soort landen wordt er nog veel te makkelijk over gedacht en komt het veel te vaak voor.