Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
norski schreef:Volgend jaar worden er beren, wolven en hyena's toegevoegdJummie
Ow en de hyena's krijgen een winterjas aan anders hebben ze het koud.
Wat een flut experiment, welke bimbo heeft dit ooit bedacht :s
Lovely schreef:Is er nu niemand op dit paardenforum die de link legt met paarden die in de winter ook dwangmatig 24/7 lekker buiten gehouden worden?
Lovely schreef:Is er nu niemand op dit paardenforum die de link legt met paarden die in de winter ook dwangmatig 24/7 lekker buiten gehouden worden?
Zoolgangster schreef:Dat er niemand verantwoordelijk kan worden gesteld, omdat de dieren zogenaamd geen eigenaar hebben, vind ik idioot. Wie beheert dat stuk grond? Wie liet die dieren daar los?
Als een paard, waarvan de eigenaar onbekend is, ligt te creperen in een weiland, reken maar dat de eigenaar van dat stuk land een boel heeft uit te leggen aan de instanties die zich bemoeien met het welzijn van dat dier. En is het paard al dood, dan is de eigenaar van dat land zelfs verplicht om het kadaver af te (laten) voeren.
Maar de beheerders van de Oostvaardersplassen gaan vrijuit. Heel vreemd.
Huertecilla schreef:Dat doe ik al![]()
Ik noém het al gedomesticeerde paarden houden binnen een omheining.
Ik schríjf al dat de universele vrijheden voor het houden van gedomesticeerde dieren van toepassing zijn.
Exáct zoals bij alle paardhouden. Buiten en op stal.
Onder de streep is het belangrijkste daarbij de vrijheid om natuurlijk gedrag te vertonen met als randvoorwaarde dat de eigenaar/houder de veiligheid en gezondheid moet waarborgen.
Het betreft bij de Oostvaardersplassen een erg zichtbare paardhouderij welke op belastinggeld draait. Daar heeft de publieke opinie het allergrootse recht van spreken over want de belastingbetalers sponsoren dit.
Lovely schreef:Dus nee, alleen maar buiten en sober leven is niet het antwoord op de welzijnsvraag.
Lovely schreef:Hermelientje, volkomen mee eens.
Er is waarschijnlijk een groep iemanden die dit beleid bedenkt en een andere groep iemanden die dit beleid uitvoert en er is kennelijk geen enkele groep iemanden die dit beleid kritisch bekijkt en bijstelt of in het algemeen ingrijpt. Dus de politiek, lagere overheden, staatsbosbeheer en onderknuppels: bedankt!
Hermelientje schreef:(dat je met grote grazers vanzelf een prachtig parkachtig landschap krijgt).