Zedonk (of Zezel) geboren in Amerikaans wildlife centrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:30

phormicola schreef:
nanette1 schreef:
HAHA die foto is zooo bewerkt........

Nu je het zegt, die dame is gewoon op die zorse geplakt _O-

Nee joh, die is er toch niet op geplakt? :P

Sky_As

Re: Zedonk (of Zezel) geboren in Amerikaans wildlife centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:50

zo schattig!

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:53

liefff! <3

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:57

Wat grappig dat mensen nu allemaal leuk en lief reageren terwijl als je een kat kruist met een ander ras je allemaal pismail krijgt :)

Erg leuk beestje trouwens, er zijn al veel zedonks geboren en ook een aantal zorses, ze zijn allemaal erg mooi.
Waarschijnlijk is dit idd de eerste keer dat het bij HUN gebeurd is, mensen zijn er al een tidj mee bezig.

Groetjes Liset

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:06

Whahahahha die is er echt wel opgeplakt :P

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:45

Wat een leuk dinkie, maar hoezo staat nu al vast dat het diertje onvruchtbaar is? Als het zo moeilijk is om deze twee met elkaar te kruisen (en de geboorte van dit veulentje dus een foutje van de natuur is) dan kan het toch net zo goed ook een foutje van de natuur zijn dat het veulen uiteindelijk wél vruchtbaar is?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:56

Wat een liefjee :+: <3
Die oren ooook <3

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:03

8nnemiek schreef:
Met ezels wordt sowieso al niet snel gewerkt tegenwoordig..
Maar zorses kunnen gewoon worden bereden :j
Afbeelding
Dus waarom zou een zonkey dat niet kunnen he :D
Het duurt alleen een stuk langer om ze goed mak te krijgen.
Ik denk dat een ezel kruising juist wat makkelijker is omdat ezels geen vluchtdieren zijn en paarden wel :)

Und met ezels wordt zowiezo niet gewerkt??..?? Ik heb rommy voor het koetsje en ben begonnen met mennen. Hij kan dit heel erg goed. In de krul lopen neehh...Maar hij kan stap, draf, terug(achteruit) en hoooo. Ik leer hem nu wijken aan de hand. Ik ben ervan overtuigd dat hij meer kan en wil dan menig paard. Dit geld ook voor de meeste andere 16 ezels.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:22

Wat een leuk diertje! Blijf ze leuk vinden. :j

assie schreef:
Lekker idioot. Ben je een opvangcentrum ga je een beetje lopen fokken 8)7 . En dan nog van die vreemde 'extreem zeldzame' kruisingen. Ja duuh! Tuurlijk is het extreem zeldzaam, het hoort namelijk niet.
En het dan raar vinden dat je opvangcentrum 'vol' is....

Laat ik het maar niet gaan hebben over de witte tijgers, want dat is off topic O:) .

Doet overigens niets af aan het onwijs schattige veulentje :+: . Die kan er ook niets aan doen. Die streepjes :+: !

Wat een onzin. Als je de plek hebt, waarom zou je dan niet fokken? Daarbij, ze hebben ze niet zelf op elkaar gezet volgens mij, die dieren lopen gewoon bij elkaar en daar is een veulen uitgekomen, kennelijk hebben ze elkaar gewoon opgezocht. ;) En wat is er mis met deze kruising? Ze kruisen toch ook paarden met ezels, komen fantastische dieren uit. Ik zie het probleem niet. ;)

Natasja91 schreef:
_karin_ schreef:
Ergens wel jammer dat ze onvruchtbaar zijn :+

Dat vind ik dan juist niet jammer.
Dan blijft het in elk geval bij een nakomeling en kunnen ze zelf niet meer verder voortplanten met allerlei eventuele fouten omdat het zo'n vreemde kruising is.

Welke vreemde fouten. :? Het is gewoon eenzelfde kruising als ezel x paard of paard x zebra. Zelfde familie. Wat is het probleem? Muildieren en muilezels hebben zich al eeuwen bewezen als ontzettend sterke dieren met een enorm uithoudingsvermogen, en dat zijn toch echt twee verschillende soorten met elkaar gekruist (en tevens onvruchtbaar, die nakomelingen). Maar fouten, nee. Alleen maar omdat je het niet vaak ziet?
Overigens bestaan dit soort kruisingen al jaren, je hebt er best veel. Het is niet extreem zeldzaam iig.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 27-07-10 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:29

Loetie84 schreef:
Wat een leuk dinkie, maar hoezo staat nu al vast dat het diertje onvruchtbaar is? Als het zo moeilijk is om deze twee met elkaar te kruisen (en de geboorte van dit veulentje dus een foutje van de natuur is) dan kan het toch net zo goed ook een foutje van de natuur zijn dat het veulen uiteindelijk wél vruchtbaar is?

Ezels en zebra's (en paarden) hebben een ander chromosomenaantal. Een muildier, zorse of zonkey heeft dus een oneven aantal chromosomen, en daar kunnen nooit normale eicellen of spermacellen van komen (die altijd precies de helft van het aantal chromosomen hebben, en precies de helft bestaat niet bij oneven). Dáárom zijn zulke kruisingen onvruchtbaar.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:45

schattig!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:50

Dat geluid maken ze echt inderdaad :D
Ik vind het een geweldig geluid, maar hoe omschrijf je het :')

rooslinde24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:01

super schattig :d

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:03

Aaaah, wat lief! Die oren zijn echt te leuk :+: . Ik vind het wel leuk dat er een zonkey is geboren na zo'n lange tijd. Zeldzaam, maar erg leuk!

[edit] Trouwens nooit geweten dat Zebra's zo'n raar geluid maken :+ . Ik dacht dat die gewoon hinnikten :') .

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:46

De natuur zal vast niet voor niets maken dat deze dieren onvruchtbaar zijn, maar wat een droppie <3

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:58

wat een schatje!

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:36

wat een lief ding :)
ik ken het zebrageluid van 1 of andere docu, maar zou dit diertje niet het geluid van de moeder maken? of zit ik er weer helemaal naast :+

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:40

Cayenne schreef:
Het is inderdaad open voor bezoek, maar die mogen natuurlijk niet op de velden en in de dierverblijven komen.
Ze zijn afhankelijk van bezoek en donaties.
Ik las dat ze ook een baby-grizzly hebben. Ze zullen wel mee doen aan fokprogramma's, want witte tijgers zijn enorm zeldzaam en bijna uitgestorven.

Witte tijgers enorm zeldzaam? Mwah... Ik kwam laatst deze pagina tegen... http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... ref=search , dat in combinatie met andere (wel wetenschappelijke) pagina's geeft me niet echt het beste beeld van witte tijgers. Tijgers die scheel zijn en allerlei andere defecten hebben, vind ik nu niet iets wat je moet promoten en fokken. Kansen op reintroductie worden er ook niet veel beter van. Maar goed, ik zal niet verder off topic gaan ;)

En @Fiffill: ik heb iets tegen dit soort kruisingen (en kan het helaas niet volledig met feiten beargumenteren :o ). Zo'n kruising als een muildier bijvoorbeeld is alleen positief voor de mens. Evolutionair gezien levert het geen voordeel op voor het dier zelf. In het wild zouden zebra's en ezels nooit met elkaar in contact komen, dus zou deze kruising niet ontstaan. Ik vind het onnatuurlijk.
Ook vind ik dat een rescue-center niet zou moeten fokken. Zulke centra zijn er om opvang te bieden aan dieren die het nodig hebben, dan moet je er niet nog een stel nieuwe dieren bij fokken, ténzij je plek hebt voor die dieren (en dat is vaak niet het geval).
Nou moet ik er bij zeggen dat ik momenteel tot aan mijn nek in de tijger-stamboeken in Europese dierentuinen zit en een beetje té gefocused ben op 'goede' tijgerkruisingen, met daarbij komend het tijger-plaatsgebrek in de dierentuinwereld, dus mijn visie is natuurlijk lichtelijk gekleurd. ;)

En nogmaals, de zonky zelf vind ik onwijs schattig, maar het is niet iets wat ik zou nastreven.

Madeliefje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:52

Waarom zijn nou juist dat soort schatjes onvruchtbaar!? Zou toch mooi zijn als daarvan een hele kudde zou rondlopen :).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:58

Het gaat hier om een ongelukje, de dieren zijn zelf op elkaar geklommen (dat maak ik tenminste uit de tekst op). Ze worden niet massaal gefokt. :) Ik zie het probleem niet zo.
Overigens denk ik dat er voor zo'n beestje snel een plekje te vinden is. ;)

Wie weet fokken ze helemaal niet, maar stonden de zebra's en ezels van verschillende geslachten wel bij elkaar omdat ze toch niet verwacht hadden dat daar een veulen uit zou komen.

Nog een foto van het diertje:
Afbeelding

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:39

wat een knapperd zeg..... <3

Tineeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:19

Die is zoo schattig!!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:18

Die beentjes. <3

Wat een droppig veulen zeg!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:58

Fiffill schreef:
Het gaat hier om een ongelukje, de dieren zijn zelf op elkaar geklommen (dat maak ik tenminste uit de tekst op). Ze worden niet massaal gefokt. :) Ik zie het probleem niet zo.
Overigens denk ik dat er voor zo'n beestje snel een plekje te vinden is. ;)

Ja, voor deze wel. Hij is tenslotte onwijs schattig.
Mag ik even doemdenken? Als mensen ze dan leuk vinden (wat logisch is), dan worden er ineens een heleboel van dit soort 'ongelukjes' geboren. En ik zeg niet dat dat bij dit rescue centrum gebeurt hoor, maar goed, we kennen allemaal het verhaal wel van de mini-tea-cup chihuahua's en de lassie honden, toch? Er hoeven maar een paar broodfokkers in dit gat in the markt te springen en hop, daar heb je een overvloed aan zedonks. En volgens mij gaan die beestjes écht geen makkelijke karaktertjes hebben, dus de mensen die zo'n schattig veulentje kopen zijn er al snel flauw van en dan? Slachthuis? Eeuwig in je eentje op de wei?

Fiffill schreef:
Wie weet fokken ze helemaal niet, maar stonden de zebra's en ezels van verschillende geslachten wel bij elkaar omdat ze toch niet verwacht hadden dat daar een veulen uit zou komen.

Ik geloof best dat ze niet fokken, maar als ze dit dachten, dan zijn ze wel heel naïef hoor.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:00

Wat een droppiee <3