Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:45

_Lotte_ schreef:
Op bokt, zal het even zoeken :)
Edit filmpje: http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 2594#p2594

Wauw, wat een knapperd.
Dit vind ik persoonlijk een zeer, zeer mooi paard kwa proporties.
Kan al een flink robbertje lopen! Achterbenen komen er flink goed bij (vind ik persoonlijk mooier).

Totilas en edwar, top, mooie kuur.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 20-07-10 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:46

Sugar_glider schreef:
Wat ik het leukste van de hele video vind is dat Totilas na het afgroeten zo heerlijk relaxed blijft.

Gewoon een heerlijke stap, lekker om zich heenkijken, oortjes heen en weer terwijl ie terug naar de losrijdbaan stapt. Alsof ie een buitenritje maakt. Zalig!

:j Hij geniet écht van alle aandacht en applaus, alsof hij wéét dat het allemaal voor hem is~!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:48

maar waarom moet het dan minder voor jou??
iedereen kwijlt van dit paard, iedereen is er vol van...
blijkbaar is dit wat men op dit moment wil zien.
en als je goed rijd, kom je in de picture.
als je goed rijd, wil je paard dit voor je doen.
Edward is enorm nuchter.
ook hij weet hoe het kan lopen in de sport, en hij geniet nu van zijn succes EN van Totilas.
en heb je Toot weleens aan een los teugeltje zien draven?dat is maar heel simpel hoor...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:50

Isabell heeft ook een hele goede nieuwe opvolger staan die meer beweging heeft dan Warum Nicht en Satchmo,ik denk dat ze daarmee beter in de buurt van Totilas kan komen.Maar ergens heeft ze wel een punt..zij reed super netjes haar kur,rijtechnisch heel knap in orde maar haar paard valt in het niet bij de kwaliteit van Totilas..dus wint dan de beste ruiter of het beste paard?

Edward is heerlijk nuchter,maar eerlijk gezegd loop ik niet warm voor een uitgestrekte draf van Totilas waarbij voornamelijk de voorbenen gestrekt worden.Daar mis ik toch een stukje van achter naar voren rijden bij,maar zijn piaffe en passage vind ik wel echt geweldig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:52

Elisa2 schreef:
Edward is heerlijk nuchter,maar eerlijk gezegd loop ik niet warm voor een uitgestrekte draf van Totilas waarbij voornamelijk de voorbenen gestrekt worden.Daar mis ik toch een stukje van achter naar voren rijden bij,maar zijn piaffe en passage vind ik wel echt geweldig.

Ja precies. Piaffe/passage zijn geweldig. Uitgestrekte draf zou ik meer van achteren naar voren willen zien. Zoals ze dat noemen: Meer verlenging in het frame en meer bodem nemen.

Wat is de nieuwe troef van Isabell?

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:53

Ik heb hem zien lopen in mechelen paar jaar terug toen hij nog niet in de echte topsport wereld zat , en toen liep hij ook al heel goed. En ik denk ook dat hij toen hij nog een jaarling was ook al heel goed kon bewegen en hij presenteerd zich graag dat zie je zo.
Maar hem uit de topsport weg halen denk ik niet dat ze gaan doen. Zeker niet omdat het goed gaat en klikt tussen Edward & Totilas. En Anky op Totilas zou ik helemaal niet doen. Vindt dat ze allebei een andere manier van rijden hebben :)
En die girasol gaat er ook wel op een of andere manier geraken maar denk nooit zo hoog als Totilas omdat hij een hengst is en hengsten presenteren zich zowieso meer dan merrie's.
Maarja ieder zijn mening en we zullen allemaal wel genieten van dat pracht paard en zijn bewegingen (:

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:53

Ik heb hem zeker aan een losse teugel zien draven, dan is hij in de benen minder extreem ja, maar heeft zeker nog een hoop uitstraling en souplesse waar ik warm voor loop :))

Ze doen het onwijs goed nu en dit is idd wat iedereen wil zien en ja, ze doen het natuurlijk goed aan hun scores te zien.

Ik vind dat het minder moet omdat ik hem nu over zijn top vind lopen, bijna alsof het niet echt meer is. Hij moet gewoon oppassen in die uitgestrekte draf dat hij niet tegen zijn neus slaat met die benen. En van achteren vind ik het dan wat flauwtjes, komt niet mooi mee vind ik.

Hier een quote van iemand uit een ander topic van Edward&Toot, duidelijk uitgelegd en hoe ik er ook over denk:

Miska schreef:
Hoe ga ik dat hier nu duidelijk uitleggen... :P

Maar ik zal een poging doen.
Ik gebruik even je avatar als voorbeeld, aangezien die wel mooi overeen komt.
Het achter onderbeen \ hoort in dezelfde lijn als het voor boven been. \
En dat is bij sommige paarden vrij stijl, maar het kan ook verticaler zijn alleen dat hoort imo altijd gelijk op te gaan.
Snap je wat ik bedoel?
Bij jouw paardje is dat bijna gelijk en geeft een beeld dat goed in balans is.

Ik heb wat plaatjes gevonden.

Natuurlijk evenwicht:
Afbeelding

Dit is rijkunstig evenwicht:
Afbeelding

En dit is echte verzameling:
Afbeelding

Bij onze Totilas komt het achterbeen niet eens in de buurt met het voorbeen op bepaalde foto's, behalve foto 6 dat komt aardig in de richting, maar nog niet helemaal.
Het voorbeen reikt tot grote hoogte, maar het achterbeen haalt dat niet eens.
Foto 2 & 3 ook, daarbij krijg ik een tuigpaard voorbeen idee.
Het voor bovenbeen is helemaal verticaal, terwijl het achterbeen zo hoog niet komt.
Ik vind het geen mooi beeld geven. :n

Overmatig ruggebruik: (fout)
Afbeelding

Gebruik buikspieren: (goed)
Afbeelding

Duidelijk genoeg?
Dat is wat ik graag wil zien en dat mis ik bij onze Edward en Totilas.
Maar misschien bekijk ik het wel verkeerd.
Ik ben natuurlijk maar een leek en hij is de prof. ;)
Jammer genoeg is dat wat de jury tegenwoordig onder dressuur verstaat, terwijl het imo veel beter kan!
Het lijkt allemaal heel spectaculair, maar ik vind het er nog niet eens in de buurt komen. :n

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:54

Ja precies! maar goed hij heeft ook nog puntjes om aan te werken net zoals andere ruiters en dan kan ie nog hoger scoren denk ik.Ik gun het hem inieder geval van harte,Edward is zo'n leuke vriendelijke man.

De nieuwe troef van Isabell is een rheinlander,ben even de naam kwijt.Even kijken of ik hem kan vinden,die heeft ook echt hele goede bewegingen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:56

Elisa2 schreef:
Maar ergens heeft ze wel een punt..zij reed super netjes haar kur,rijtechnisch heel knap in orde maar haar paard valt in het niet bij de kwaliteit van Totilas..dus wint dan de beste ruiter of het beste paard?

het gaat toch om de beste combinatie? Soms verpest de ruiter een onderdeel en soms het paard. Edward KAN het maximale (naar zijn zeggen zit er nog meer in dus bijna het maximale) uit dit paard halen dan is het toch de beste ruiter op het beste paard? Correct me if I'm wrong.

Ashley__

Ik gun het hem ook zeker :j Deze kans heb je niet vaak om zo'n super talentvol paard onder je kont te hebben ;)

Sjoert

@ Suzanne F:
Ik denk die Don Johnson (v. Don Frederico)
Daar ken ik ook al enkele bewegingtoppers van :)) )

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:57

Ach, ik ga een GP paard verder niet verbeteren.. Je komt er niet zomaar, paard is niet perfect maar komt wel erg in de buurt!

Ik ben echt fan van deze combinatie.. Het spettert zo erg! Zelf leken, denkt aan vriendlief, ziet het verschil. Ik heb deze combinatie een paar keer live gezien.. Echt wauw!

Ik wens ze dan ook nog heel veel succes nu en in de toekomst :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:58

Overigens zie ik bij Totilas gelukkig wel een goed gebruik van de buikspieren, Miska. Maar ben het eens dat het wel iets langgelijnder zou mogen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:59

Bonita_Bon schreef:
Overigens zie ik bij Totilas gelukkig wel een goed gebruik van de buikspieren, Miska. Maar ben het eens dat het wel iets langgelijnder zou mogen.

:j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:59

Bonita:dat is waar,maar soms als je 2 gelijkwaardige ruiters hebt dan wint degene met het beste paard.

http://www.horsesandsports.de/wp-conten ... 200310.jpg
Deze kan geweldig lopen,El Santo van Ehrentusch,ik denk dat als ze deze wat meer bevestigd heeft in de gp dat ze veel dichter in de buurt van Edward kan komen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:00

Ik ben hier geqoute en plaats ook ff de post die ik net in dat andere topic geplaatst heb! :P

Hier zie je Edward Gal op Gribaldi.

2002
Afbeelding

Dit zijn ze ook weer samen...

2004
Afbeelding

En nog een keer...
2007
Afbeelding

Waar is het achterbeen gebleven? :?

Dan vind ik het eerste beeld toch echt wel het mooist! :j
Zien jullie overeenkomsten met hoe Totilas nu loopt?
Geeft je toch wel te denken wat de manier van trainen is...
Ik wil niet miepen, want zowel Gribaldi als Totilas zijn mooie paarden ansich, maar iedereen ziet toch dat het achterbeen lang niet (meer) mee komt!
Laatst bijgewerkt door Miska op 20-07-10 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:01

Miska schreef:
Ik ben hier geqoute en plaats ook ff de post die ik net in dat andere topic geplaatst heb! :P

Hier zie je Edward Gal op Gribaldi.

1996
Afbeelding

Deze foto is niet uit 1996 maar uit 2002. En dat weet ik omdat ik erbij was toen de foto gemaakt werd.
Edit: Ik snap je punt wel hoor. Ben het er ook mee eens dat het achterbeen meer mag doortreden.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 20-07-10 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Miska

Re: Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:02

Ook goed! :P

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:02

Nou ja, wanneer die ook gemaakt is, het gaat om de manier van lopen, dat achterbeengebruik, daar doelt Miska op ;)

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:03

Nou miska..bel hem op en leg het hem even uit!
Vind hij vast leuk. :D

Fijne combi en ik geniet iedere keer weer.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:04

Tja, zou ik kunnen doen alleen zou hij het van mij aannemen?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:04

crabbybitch _O- Haha ja, dat zal zeker lukken/werken :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:05

En volgens mij vertrekt ie daar vanuit een passage naar een uitgestrekte draf..de foto's zijn allemaal vanaf een andere beweging gemaakt.Gribaldi heeft nooit echt een goed achterbeen gebruik gehad.Maar in passage en piaffe boog ie hem uiteraard het meeste en daarom kon ie ook heel mooi verheven passageren.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:06

Nou bedunkt zeg, op die foto die dan van 2002 blijkt te zijn zie ik toch een goed achterbeen gebruik. En dan die latere foto's een stuk minder, wat je nu dus ook ziet bij Toot.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:08

Sjongejonge, en kijk eens op welke momenten die foto's gemaakt zijn.....

De eerste in de prijsuitreiking met een deken en waarschijnlijk applaus zodat hij zijn benen nog wat aantrekt en de volgende zijn gewoon hele akelige foto's.

Als je echt een vergelijk wilt maken moet je eens kijken naar wat voor akelige dweil Gribus was in zijn jonge jaren. Ik vind het een wonder dat ze die zo aan de gang hebben gekregen.