Gal verpulvert concurrentie in Aken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:01

Wat een uitzending weer van Studio Sport.. slaat echt nergens op.. :x Hopelijk gaan ze dus (of Eurosport) veel van Kentucky uitzenden!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:06

Gelukkig dan maar, en als de Duitse zenders ook nog wat doen ben ik helemaal blij :)

Ach, ik ben allang gewend dat de NOS na Eijsvogel commentatoren neerzet die én hun mond niet weten te houden, én vaak niet weten waar ze het over hebben. Ik kijk om die reden dus allang niet meer bewust naar de NOS als het om paardensport gaat.

NOS neemt maar 3 sporten serieus: Voetbal, wielrennen en tennis (en in die volgorde). De rest zijn slechts bijverschijnselen voor wat daar de redactie vormt. Ik vraag me al jaren af hoe groot hun oogkleppen zijn, maar ik kan me er niet meer druk om maken zolang andere zenders het maar wel goed uitzenden. :Z

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:16

Het commentaar sloeg inderdaad weer nergens op. Hier nog iemand in huis die geen Totilas-liefhebber is, mijn man (heeft dus echt niets met paarden) vond dat ie een vieze kleur had :? :') En dus was het een lelijk paard :Y) . Die reden is vast nog niet eerder op bokt voorgekomen :P .

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:17

Parzival was vandaag twee klassen beter dan Totilas. De zege van Totilas vind ik eigenlijk een schande. Als je kijkt naar de grote hoeveelheid spanning waar T. onder liep, wat ook nog eens dubbel en dwars terugkomt in de oefeningen, dan was dat ene moment van P., waarbij hij in de piaffe op zijn eigen voet gaat staan, daar toch echt ondergeschikt aan.
Om maar wat te noemen over de fouten van T.:
- aangalopperen tijdens uitgestrekte draf
- galop pirouetten in 4 sprongen (ipv 6), daarbij ook zeer vlak
- takt fout in de passage
- uitgestrekte stap (was meer vrije stap) waarbij onvoldoende contact blijft tussen hand van de ruiter en mond van het paard met als resultaat tijdens het aannemen (terugschakelen naar de verzamelde stap) het tegen de hand inkomen.
- overgang vanuit de galop naar de passage, veel spanning zichtbaar, niet vloeiend.

De aanleuning van P. vond ik ook veel constanter, de proef straalde rust en vertrouwen uit terwijl ik het bij T. chaotisch vond ogen. T. kwam mij ook iets te vaak achter de teugel.
Al met al een zeer onverdiende overwinning.

Dit is mijn mening en natuurlijk is iedereen vrij om erin mee te gaan of het tegen te spreken.

Ook wil ik nog wat zeggen over de proef van Imke, want deze vond ik voor haar doen ook erg goed! En dat mag dan ook niet vergeten worden!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:35

Tsja moeilijk oordelen Parcival of Totilas , Totilas heeft natuurlijk de xfactor , als hij de piste binnenkomt zijn de mensen vaak gehypnotiseerd , ook de jury :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:13

hippa schreef:
Parzival was vandaag twee klassen beter dan Totilas. De zege van Totilas vind ik eigenlijk een schande. Als je kijkt naar de grote hoeveelheid spanning waar T. onder liep, wat ook nog eens dubbel en dwars terugkomt in de oefeningen, dan was dat ene moment van P., waarbij hij in de piaffe op zijn eigen voet gaat staan, daar toch echt ondergeschikt aan.
- uitgestrekte stap (was meer vrije stap) waarbij onvoldoende contact blijft tussen hand van de ruiter en mond van het paard met als resultaat tijdens het aannemen (terugschakelen naar de verzamelde stap) het tegen de hand inkomen.
- overgang vanuit de galop naar de passage, veel spanning zichtbaar, niet vloeiend.

De aanleuning van P. vond ik ook veel constanter, de proef straalde rust en vertrouwen uit terwijl ik het bij T. chaotisch vond ogen. T. kwam mij ook iets te vaak achter de teugel.

Dit is mijn mening en natuurlijk is iedereen vrij om erin mee te gaan of het tegen te spreken.

Ook wil ik nog wat zeggen over de proef van Imke, want deze vond ik voor haar doen ook erg goed! En dat mag dan ook niet vergeten worden!

Jij kunt het dus duidelijk zoveel beter onder woorden brengen dan ik :) Ik ga helemaal met je mee.

Emilia

Re: Gal verpulvert concurrentie in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:19

Net terug uit Aken en ik vond Totilas GEWELDIG! En top gedaan van NL, gewoon 1, 2 en 3!!!

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:41

hippa schreef:

Jij hebt er duidelijk de theorieboeken op na geslagen!! Geweldig al die vaktermen!
De constante aanleuning van P zie ik toch meer als een niet losgelaten betonblok, terwijl T met zoveel gemak en losheid waanzinnig kan schakelen! Maar goed dat is mijn mening!

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:50

Ik heb alleen de kur van totilas gezien, ik vond het weer een kippenvel proef hoor. Ondanks de fouten, ik zag er een paar taktfouten in, en de uitgestrekte stap was wel schandalig, kom op zo verlaat ik mijn proef! En af en toe iets spanning, maar ik vind dat toti zijn hals iets meer 'laat vallen'. In het begin was hij zo hoog in de krul, hij begint nu iets te zakken! En de overgang uitgestrekte galop naar draf heeft edward bijna altijd fout, volgens mij is die nog nooit vlekkeloos gegaan ?

Jammer dat ik adelinde nergens kan terug vinden! :(

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:22

jus schreef:
Tsja moeilijk oordelen Parcival of Totilas , Totilas heeft natuurlijk de xfactor , als hij de piste binnenkomt zijn de mensen vaak gehypnotiseerd , ook de jury :D

sluit me daar wel bij aan, alhoewel ik even fan ben van beide paarden vond ik ook wel dat Parzival de overwinning verdiende

de Kur van Isabel vond ik Qau muziek echt niets zo belachelijk zelfs sterke proef gereden , dat wel maar diene muziek mag ze best wel ergens dumpen

en vond Jeroen De Vroe wel sterk rijden met iets te weinig punten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:31

palo2 schreef:
hippa schreef:

Jij hebt er duidelijk de theorieboeken op na geslagen!! Geweldig al die vaktermen!
De constante aanleuning van P zie ik toch meer als een niet losgelaten betonblok, terwijl T met zoveel gemak en losheid waanzinnig kan schakelen! Maar goed dat is mijn mening!

Ik denk het, jij zegt het. :) In mijn beleving had Adelinde een heul ander paard tussen benen en in handen dan Edward.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:34

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-10 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:35

Ik heb het gemist helaas, maar wat een topscore weer :D

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:38

Ik wil wel eens weten wat voor een score edward kreeg als die foutjes weg waren :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:43

Niet zoveel meer want hij heeft geen cruciale onderdelen verpest ;)

Ik heb nog eens zitten nadenken over die opmerking van de galoppirouette. Het viel me inderdaad op dat hij maar vier sprongen doet, maarrrr dit komt omdat hij zo gaat zitten dat hij de pirouette ook ontzettend klein maakt. Die zes tot acht sprongen die normaal zijn voorgeschreven gaan uit van grotere pirouettes, ik heb nog nooit een paard pirouettes zo op een dubbeltje zien draaien als Totilas dat doet. Hij doet ze verder helemaal volgens het boekje, dus ik denk dat hij in dit geval het "boekje voorbijstreeft" en daarom dus nog altijd tienen krijgt voor zijn pirouettes. Het zou immers ook belachelijk zijn om te zeggen dat hij ze groter moet maken om toch aan de minstens zes sprongen te komen.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:03

Ik vind de kur van Werth een beetje druk , ik hou ook van vrolijke muziek maar dit is een beetje too much , vind ook de nederlandse ruiters meer een met het paard ( rustiger zitten )

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:14

jus schreef:
, vind ook de nederlandse ruiters meer een met het paard ( rustiger zitten )

klopt en wat ook heel erg opvalt bij de duitse ruiters /amazones dat die wel neig last hebben met de piaffe

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:23

Kom ook net terug uit Aken. Het is niet normaal hoe ,het vooral Duitse publiek, helemaal uit hun dak gingen voor een Nederlander.(maar vooral voor Totilas natuurlijk).
Heb ook echt genoten van Imke. En Adelinde was ook weer subliem.
Muziek van Isabell vond ik echt vreselijk! En ik snap het ook niet want ze had bijna alleen maar zang in dr muziek maar dat mag toch niet?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:35

Wauww! Nog meer Totilas!!
Geweldigggg!!! *\o/*

Ik ben toch zo benieuwd naar de nakomelingen van Totilas!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:37

raizarobin schreef:
Kom ook net terug uit Aken. Het is niet normaal hoe ,het vooral Duitse publiek, helemaal uit hun dak gingen voor een Nederlander.(maar vooral voor Totilas natuurlijk).
Heb ook echt genoten van Imke. En Adelinde was ook weer subliem.
Muziek van Isabell vond ik echt vreselijk! En ik snap het ook niet want ze had bijna alleen maar zang in dr muziek maar dat mag toch niet?

Ik had zelf een beetje het idee dat het publiek een beetje lacherig deed over haar muziek..Tenminste zo kwam het bij mij over in het stadion.

KaatjeTippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 00:28

Isabell Werth zei laatst in een interview : Ik heb het idee dat ik in Nederland meer gewaardeerd wordt dan in Duitsland

Gelukkig leest Edward vrijwel zeker niet dit kippen-geneuzel op Bokt want anders kan hij straks zeggen : Ik heb het idee dat ik in het buitenland meer gewaardeerd wordt dan in Nederland.

De uitslag van de kur op muziek in Aken was exakt zoals het moest zijn. Alleen had ik Victoria Max Theurer één of twee plaatsen hoger gezet.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 00:54

heb net met de link kur van adelinde gezien en die van imke en edward.
vind die van adelinde echt super!! die mooie wissels precies op de muziek echt prachtig...
jammer dat ze idd afentoe iets te snel was voor de muziek maar echt top.
totilas natuurlijk ook heel mooi maar al met al vind ik het totaalplaatje van adelinde mooier dan totilas was.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 09:40

Ik denk eigenlijk dat als Totilas ze in 6 sprongen moet doen (doelend op de tekst van Hippa) dat Edward een arbeidspirouette moet rijden (of hoe noemen ze dat?).

Zo klein als hij ze nu maakt, zijn ze niet te doen in 6 sprongen.

Ik vind het een fantastische bok.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:51

Eerlijk gezegd, vond ik dit niet de beste kür van Totilas maar nog steeds een zeer sterk gereden kür! Ja, een paar fouten maar die wegen niets op tegen de andere hogere punten die hij heeft gekregen. Ik vind wel dat de galopseries enorm zijn verbeterd, veel rechter gesprongen en hij bleef in de eners nu ook vanachter gelijk meegaan. De stap vind ik ook veel beter.
De kür van Adelinde vond ik heel goed en zij liet zien hoe je een piaffe rijdt, netjes op de plaats.
Ik schakelde echt net te laat in om Imke en Isabell te zien maar heb Laura Bechtoldsheimer nog wel gezien. Verschrikkelijk, wat zat die te werken met haar handen zeg!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:30

@hippa:
Totilas is niet gespannen, maar hij is erg expressief. Bijvoorbeeld de overgang naar de uitgestrekte stap is zo relaxt, hij stapt dan zo ontspannen en ruim, nee ik geloof niet dat hij gespannnen is. En bij de uitgestrekte draf komen zijn achterbenen wel mee, actiever dan bij de meeste paarden maar omdat zijn voorbenen nog zoveel hoger komen lijkt het net of zn achterbenen niet meekomen. Jou opmerking over dat de teugels te los zijn; geen grote fout vind ik, ik zie dat liever dan een paard wat zo vast wordt gehouden zoals Adelinde en Laura deden. Parcival oogt mijns inziens meer gespannen dan Totilas. Adelinde had de stang zo strak vast dat ie soms horizontaal stond. Ja zn piaffe is op de plek maar hij gaat totaal niet zitten. Totilas piaffeerd zoals het hoort, zakt enorm met zn achterhand. De wissels om de pas; Parcival zie je toch echt licht zwabberen, Totilas niet.
Al met al vind ik Totitas technisch beter dan Parcival. Zoveel losser, zoveel meer elasticiteit, ritme, balans. Dat is echt uniek.