Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hippa schreef:Parzival was vandaag twee klassen beter dan Totilas. De zege van Totilas vind ik eigenlijk een schande. Als je kijkt naar de grote hoeveelheid spanning waar T. onder liep, wat ook nog eens dubbel en dwars terugkomt in de oefeningen, dan was dat ene moment van P., waarbij hij in de piaffe op zijn eigen voet gaat staan, daar toch echt ondergeschikt aan.
Om maar wat te noemen over de fouten van T.:
- aangalopperen tijdens uitgestrekte draf
- galop pirouetten in 4 sprongen (ipv 6), daarbij ook zeer vlak
- takt fout in de passage
- uitgestrekte stap (was meer vrije stap) waarbij onvoldoende contact blijft tussen hand van de ruiter en mond van het paard met als resultaat tijdens het aannemen (terugschakelen naar de verzamelde stap) het tegen de hand inkomen.
- overgang vanuit de galop naar de passage, veel spanning zichtbaar, niet vloeiend.
De aanleuning van P. vond ik ook veel constanter, de proef straalde rust en vertrouwen uit terwijl ik het bij T. chaotisch vond ogen. T. kwam mij ook iets te vaak achter de teugel.
Al met al een zeer onverdiende overwinning.
Dit is mijn mening en natuurlijk is iedereen vrij om erin mee te gaan of het tegen te spreken.
Ook wil ik nog wat zeggen over de proef van Imke, want deze vond ik voor haar doen ook erg goed! En dat mag dan ook niet vergeten worden!
hippa schreef:Parzival was vandaag twee klassen beter dan Totilas. De zege van Totilas vind ik eigenlijk een schande. Als je kijkt naar de grote hoeveelheid spanning waar T. onder liep, wat ook nog eens dubbel en dwars terugkomt in de oefeningen, dan was dat ene moment van P., waarbij hij in de piaffe op zijn eigen voet gaat staan, daar toch echt ondergeschikt aan.
- uitgestrekte stap (was meer vrije stap) waarbij onvoldoende contact blijft tussen hand van de ruiter en mond van het paard met als resultaat tijdens het aannemen (terugschakelen naar de verzamelde stap) het tegen de hand inkomen.
- overgang vanuit de galop naar de passage, veel spanning zichtbaar, niet vloeiend.
De aanleuning van P. vond ik ook veel constanter, de proef straalde rust en vertrouwen uit terwijl ik het bij T. chaotisch vond ogen. T. kwam mij ook iets te vaak achter de teugel.
Dit is mijn mening en natuurlijk is iedereen vrij om erin mee te gaan of het tegen te spreken.
Ook wil ik nog wat zeggen over de proef van Imke, want deze vond ik voor haar doen ook erg goed! En dat mag dan ook niet vergeten worden!
jus schreef:Tsja moeilijk oordelen Parcival of Totilas , Totilas heeft natuurlijk de xfactor , als hij de piste binnenkomt zijn de mensen vaak gehypnotiseerd , ook de jury
palo2 schreef:hippa schreef:Parzival was vandaag twee klassen beter dan Totilas. De zege van Totilas vind ik eigenlijk een schande. Als je kijkt naar de grote hoeveelheid spanning waar T. onder liep, wat ook nog eens dubbel en dwars terugkomt in de oefeningen, dan was dat ene moment van P., waarbij hij in de piaffe op zijn eigen voet gaat staan, daar toch echt ondergeschikt aan.
Jij hebt er duidelijk de theorieboeken op na geslagen!! Geweldig al die vaktermen!
De constante aanleuning van P zie ik toch meer als een niet losgelaten betonblok, terwijl T met zoveel gemak en losheid waanzinnig kan schakelen! Maar goed dat is mijn mening!
raizarobin schreef:Kom ook net terug uit Aken. Het is niet normaal hoe ,het vooral Duitse publiek, helemaal uit hun dak gingen voor een Nederlander.(maar vooral voor Totilas natuurlijk).
Heb ook echt genoten van Imke. En Adelinde was ook weer subliem.
Muziek van Isabell vond ik echt vreselijk! En ik snap het ook niet want ze had bijna alleen maar zang in dr muziek maar dat mag toch niet?