Drie paarden dood tijdens Canadees rodeo-evenement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Drie paarden dood tijdens Canadees rodeo-evenement

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:32

Maar het wordt hiet praktisch stil gezwegen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:33

Nessah schreef:
Ik snap niet dat die cowboys dat doen zonder enige bescherming ( alleen een handschoen).. Je zou toch echt een cap moeten verplichtingen, minimaal.. Sommige jongens zien eruit alsof ze jonger dan 25 jaar zijn, mijn kind zou dit zonder bescherming echt niet mogen.. Mijn moeder is al kwaad als ik met mijn slippers mijn paard poets.. Al zien sommige vallen er wel erg spectaculair uit zeg, zo vind ik het ook niet sneu voor die paarden..

Er zijn wel mannen die body protectors dragen en helmen, maar die worden uitgemaak voor sissy's en geloof me.... iedere zichzelf respecterende cowboy (en geloof me dat zijn echte mannen) wil daar dus absoluut niets van weten.
Ze beginnen hier al op hele jonge leeftijd mee, zelfs op de middelbare school word er al aan rodeo gedaan, de hele jonge kinderen beginnen met sheeprodeo waar ik zelf wat meer problemen mee heb omdat schapen erg stressgevoelig zijn.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:33

Dat Wild horse racing is niet erg prettig om te zien... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:35

Citaat:
Then a bucking horse named Cinder Mountain broke its back during rodeo competition in the afternoon and had to be euthanized. The horse tossed Steed Cline during the novice saddle bronc event.

Duidelijk lijkt me ;) Stond ook al in de OP, dus snap niet waarom daar dan niets over gezegd kan worden?
Bron:http://www.cbc.ca/canada/calgary/story/2010/07/12/calgary-stampede-horses-killed-euthanize-chuckwagon-buck.html

en wat meer detail
Citaat:
"It's what they refer to as an empty buck when the horse has already thrown its rider, or it's already off its back anyway, and the horse bucks again and unfortunately it breaks its back," said Stampede spokesman Doug Fraser.

Read more: http://www.cbc.ca/canada/calgary/story/ ... z0tYOE98SN

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:38

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 13-07-10 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:38

Nee heel sneu is dat Grr. Zo zijn er wel meer filmpjes en onderdelen te vinden waar ook ik niet achter sta.

Wat moeten we er dan over kwijt Mindim?? Ik zie genoeg reacties met 2 zijn er ongelukken en de ander is te voorkomen geweest omdat het een rodeo paard is en dat mag niet mishandeling blabla. Ook in het springen kan het gebeuren door in een hindernis te vallen, in de draverij met sulky en al over de reling te vliegen. Het is allemaal even erg! Het blijft altijd zielig erg om op zo een manier je paard te moeten verliezen. Maar het gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:42

Ik zeg ook niet dat het in andere takken niet gebeurt. Ik hoor hier echter alleen wat over de paarden wiens dood niets met rodeo te maken hebben, daar behoeft geen detail. Maar een derde paard dat wel rodeo gerelateerd het loodje heeft gelegd, daar moet eerst meer detail over en daar wordt voor het gemak niet over gesproken. Waarom niet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:44

Omdat er meteen doorgetrokken wordt naar het feit dat het op een rodeo is gebeurt, en men meteen op de rodeo loopt af te katten.

Ik vind een sterfgeval op een Eventing net zo erg hoor. Maar niemand hoor je in een topic waar bericht wordt over dat sterfgeval op een Eventing wedstrijd, dat de hele Eventing maar de laan uit moet...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:46

Wat wil je er verder nog over kwijt dan Mindim?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:49

Cayenne schreef:
http://www.montrealgazette.com / Nieuwsredactie
Zijn ruiter, cowboy Steed Cline: "Ik voel me wel een beetje naar, maar dit is nu eenmaal de rodeo en het leven gaat door. Het kan nou eenmaal niet allemaal perfect gaan."

Dat is waarover ik een beetje viel. Niemand van ons rijdt daadwerkelijk rodeo ( toch?) en iemand die dat wel doet zegt dat de rodeo nu eenmaal zo is.. Dat vind ik frappant, dat iemand die er midden in zit zegt dat dit bij de rodeo hoort.
Maar goed, waarschijnlijk is het een ongelukkige woordkeuze.

Wel fijn dat er mensen dingen ophelderen, zo leer je nog eens van elkaar :)

Ook eventing en rodeo kan je niet vergelijken. Ja, aan allebei zit een hoger risico.. Maar de eventing zijn paarden die super goed getraind zijn en onder begeleiding van een goede ruiter een hindernis nemen waar ze ervaring in hebben. Een rodeo paard is zo gefokt en wordt niet getraind ( zoals ik dat hier lees). Dus die vergelijking gaan imo niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:52

Cassidy schreef:
Omdat er meteen doorgetrokken wordt naar het feit dat het op een rodeo is gebeurt, en men meteen op de rodeo loopt af te katten.

Ik vind een sterfgeval op een Eventing net zo erg hoor. Maar niemand hoor je in een topic waar bericht wordt over dat sterfgeval op een Eventing wedstrijd, dat de hele Eventing maar de laan uit moet...

Vind ik ook net zo erg, net zo als elk geval, waar een dier het leven laat doorhet plezier van de mens. Maar goed.

Ik vind echter niet dat je er over heen kunt lezen en het er maar niet over moet hebben, omdat de sport anders in een kwaad daglicht komt te staan. Ik vind dat er vrij laconiek op gereageerd wordt eerder en het komt over van: tja jammer dan.
Rodeo hoeft om mij de laan niet uit, net als het racen met paarden niet (wel de races met de hagen, waar menig paard het leven laat). Bepaalde onderdelen vind ik echter vrij dieronvriendelijk en hoeven om mij niet als vermaak van de mens plaats te vinden. De dieren die in deze takken om komen, zijn dood ter vermaak van de mens.

Dressuur heeft met LDR en hyperflexie ook een smet, technieken van de springsport hebben ook niet een schoonheidsprijs verdiend.
Als het genoemd moet worden ten bate van het dier dan graag, je kop in het zand steken en het er maar niet meer over hebben, werkt alleen dierenleed ten bate van de sport in de hand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:54

Maar wat wil je erover zeggen dan Mindim?

Cassidy

Nee Nessah, bepaalde onderdelen van de rodeo zijn ook Cutting, Working Cowhorse, Team Penning, Barrel Racing...noem eens wat. Rodeo is niet alleen Bucking Bronco, Bull Riding of Wild Horse Races. Dus wat dat betreft kun je die onderdelen wel degelijk met Eventing vergelijken...

Anoniem

Cer schreef:
Wat wil je er verder nog over kwijt dan Mindim?

Waarom zou je het er niet over willen hebben Cer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:55

Cer schreef:
Maar wat wil je erover zeggen dan Mindim?

Ik praat tegen dovemansoren schijnbaar ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:55

Lees nou eens wat ik vraag...

Je mag het er uiteraard over hebben, maar het enige wat jij zegt is 'waarom er niet over hebben' en 'er wordt niks over gezegd'.

Dus ik vraag: "wat wil je erover zeggen dan?" Want vooralsnog zeg jij er ook niet zoveel over.. :-)
Zeg er dan zelf iets inhoudelijks over.. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:56

Cer schreef:

Je mag het er uiteraard over hebben, maar het enige wat jij zegt is 'waarom er niet over hebben' en 'er wordt niks over gezegd'.

Dus ik vraag: "wat wil je erover zeggen dan?" Want vooralsnog zeg jij er ook niet zoveel over.. :-)

Laat maar, je begrijpt me niet, ik heb mijn mening erover al genoemd.
Lezen is een kunst he ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:59

Cassidy schreef:
Nee Nessah, bepaalde onderdelen van de rodeo zijn ook Cutting, Working Cowhorse, Team Penning, Barrel Racing...noem eens wat. Rodeo is niet alleen Bucking Bronco, Bull Riding of Wild Horse Races. Dus wat dat betreft kun je die onderdelen wel degelijk met Eventing vergelijken...

Maar het paard met de gebroken rug kwam toch door dat bokken ( als leek zijnde noemde ik dat rodeo) dus dat bedoelde ik meer.. Dat kan je niet vergelijken met de eventing imo.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:00

Mindim schreef:
Cer schreef:

Laat maar, je begrijpt me niet, ik heb mijn mening erover al genoemd.
Lezen is een kunst he ;)

Duidelijk uitleggen ook :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:01

Ik heb het nog eens goed gelezen en dit is wat jij schrijft:
Citaat:
Bepaalde onderdelen van rodeo vind ik echt helemaal niets en weinig diervriendelijk.
De dood van twee van de drie paarden was niet rodeo gerelateerd. De derde echter wel en daar hoor ik hier in dit topic echter weinig over.

Citaat:
Maar het wordt hiet praktisch stil gezwegen.

Citaat:
Duidelijk lijkt me Stond ook al in de OP, dus snap niet waarom daar dan niets over gezegd kan worden?

Citaat:
Maar een derde paard dat wel rodeo gerelateerd het loodje heeft gelegd, daar moet eerst meer detail over en daar wordt voor het gemak niet over gesproken. Waarom niet?

Citaat:
Ik vind echter niet dat je er over heen kunt lezen en het er maar niet over moet hebben,

Daar haal ik geen mening uit :?

Ja deze wel
Citaat:
Bepaalde onderdelen vind ik echter vrij dieronvriendelijk en hoeven om mij niet als vermaak van de mens plaats te vinden.
Is dat jouw mening over dit geheel?

Ja dat dier is dood, verongelukt tijdens de sport, heel naar, daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik kan er simpelweg niks anders over zeggen :?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:04

Nessah schreef:
Cassidy schreef:

Maar het paard met de gebroken rug kwam toch door dat bokken ( als leek zijnde noemde ik dat rodeo) dus dat bedoelde ik meer.. Dat kan je niet vergelijken met de eventing imo.

Je had het over goed getrainde en ervaren paarden. Een Eventingpaard dat goed getraind en ervaren is, kan ook een misstap maken, niet goed afzetten, zijn benen laten hangen boven de sprong, of oververmoeid raken en daardoor een ongeluk krijgen dat dodelijke gevolgen heeft. Een bucking Horse is niet meteen ongetraind, en elk Bucking Horse is ooit een keer ook met zijn bucking carrier begonnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:08

Cassidy schreef:
Duidelijk uitleggen ook :P

Goh, julie zijn wel lichtgeraakt hoor. Ik leg wel duidelijk uit, maar jullie snappen het niet. Jullie noemen wel de misstanden in andere sporten, maar over jullie eigen schijnen jullie het liever niet hebben, waarom niet? Omdat je vind dat je sport daardoor in een slecht daglicht komt te staan, zoals jij noemt Cassidy?
Ik noem dat je kop in het zand steken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:10

Nee hoor Mindim, jij leest ook niet goed..

Ik kan er verder echt niet meer over zeggen dan dat het heel vervelend en naar is... maar meer ook niet .. wat valt er verder nog over te zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:11

Cer schreef:

Kan niet zeggen dat je nou zelf noemenswaardig inhoudelijk bent geweest in dit topic ;)
Cassidy is het meest inhoudelijk hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:14

Cer schreef:
Nee hoor Mindim, jij leest ook niet goed..

Ik kan er verder echt niet meer over zeggen dan dat het heel vervelend en naar is... maar meer ook niet .. wat valt er verder nog over te zeggen?

Maw, jammer dan?
Als in een sport regelmatig doden vallen tijdens de wedstrijd, is dat dan niet iets waar je het over kunt hebben, hoe het komt en of je het nog kunt maken. Dat je over dit specifieke paard het niet kan hebben snap ik, maar als dit een terugkomend iets is, lijkt het me toch iets wat bespreekbaar moet zijn, om het misschien in de toekomst te voorkomen?

Edit: ik zou dat ook zeggen in andere takken van paardensport, niet alleen over bepaalde onderdelen van rodeo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-10 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt