Paard te water en verdrinkt in de Oude Rijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liess1

Re: Paard te water en verdrinkt in de Oude Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:15

wat vreselijk, heb van het weekend nog tegen mijn zoon een verhaal vertelt over mijn opa die heel lang geleden met zijn 2 span in de vliet in Leidschendam kwam met kar en al..Hij heeft de paarden kunnen redden..Het had zo'n impact op die man,dat hij er altijd over vertelde (hij kon het nog na vertellen) maar hij was een ander mens na het ongeluk.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:19

Was het in Alphen... Dat is hier erg dichtbij! Wat een vreselijk ongeluk zeg..

EmmaGonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:26

Het is het verzorgpaard van een vriendin van mij, ik woon aan de zelfde straat.
Verschrikkelijk dit!

Toen de boer op de bok ging zitten is het paard geschrokken, op een een of andere manier is het hoofdstel losgeraakt en is het paard in paniek met kar en al de Rijn ingerend. De boer is er afgesprongen.
Het paard heeft zich in het water los weten te maken van de kar, maar heeft er nog geen half uur in gelegen. Brandweer en politie waren na 10 minuten al ter plaatse.

Roos sterkte met het verlies!
Laatst bijgewerkt door EmmaGonja op 12-07-10 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:29

Mooi dat iemand voor ons wat duidelijkheid kan maken, dan hoeven we niet meer te gissen wat er echt is gebeurt. De journalisten hebben het dus gewoon erg scheef neergezet.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:31

Ohh vreselijk zeg.
Nachtmerrie voor iedere menner ;(

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:32

ahh, echt heeeeel zielig.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:39

Arme paard.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:48

ik snap het even niet helemaal. het paard heeft zich in het water los weten te maken van de kar maar is toch verdronken?
en op de fotos dat het paard uit het water wordt getrokken,zie ik wel dat het een halster is wat het paard om heeft?
ga er dan gemakshalve even van uit dat ie dat dus ook omhad toen ie te water ging.

sry maar k vind het verhaal n beetje vreemd.

vreselijk voor het paard dat hij op deze manier aan zijn einde heeft moeten komen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:57

Zo iets hebben wij ook een keer op school gehad, alleen toen viel het paard het kanaal in.
Dat is 2 meter omlaag met een stijle wand om hoog.
Ook met kar en al,

Helaas ook dood ..

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:59

rachel_j schreef:
ik snap het even niet helemaal. het paard heeft zich in het water los weten te maken van de kar maar is toch verdronken?
en op de fotos dat het paard uit het water wordt getrokken,zie ik wel dat het een halster is wat het paard om heeft?
ga er dan gemakshalve even van uit dat ie dat dus ook omhad toen ie te water ging.

sry maar k vind het verhaal n beetje vreemd.

vreselijk voor het paard dat hij op deze manier aan zijn einde heeft moeten komen.

dat halster zullen ze in het waten om hebben gedaan om hem vast te kunnen houden. er werd hier al geschreven door iemand dat het hoofdstel was uitgegaan en het paard het water was in gerend. de kanten zijn heel steil en daar kan zo'n dier nooit alleen uitkomen.

het is geen vreemd verhaal, het is een ongeluk, eerst even goed lezen....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:00

rachel_j, je komt niet zomaar als paard uit de Oude Rijn geklommen, dat kan alleen met hulp van de brandweer (en als dat dan iets te lang op zich laat wachten...) Het is daar ook nog zo diep dat staan er ook niet in zit denk ik zo.

Halster kan altijd omgedaan zijn, misschien door de helpers om het paard met zn hoofd omhoog te houden.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:04

@floortje;
ik heb het wel degelijk gelezen, en ook naar de fotos gekeken, het halster in het water omdoen om hem vast te kunnen houden? het lijkt me een beetje onwaarschijnlijk dat "omstanders/leken" het voor elkaar krijgen om bij een doodsbang paard een halster om te doen.
ik lees heus wel dat het een ongeluk is, niemand laat met opzet zijn paard verzuipen, ik zet echter mijn twijfels bij hoe het verteld wordt.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:05

Halster kan altijd omgedaan zijn, misschien door de helpers om het paard met zn hoofd omhoog te houden.

dus die hebben al zwemmend bij een panisch paard een halster om gekregen?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:14

Je kunt blijven gissen, maar het is gebeurt en het is een ontzettend tragisch ongeluk!
En je kunt blijven doorgaan met het, wat als..., misschien als..., ze hadden moeten.....
Maar het feit is er en het paard krijgen de eigenaren er niet meer terug, het lijkt me dat ze nu aan steun meer hebben dan aan verwijten...

Rosalinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:17

thnx emma
Laatst bijgewerkt door Rosalinx op 12-07-10 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:18

|( echt te zielig

EmmaGonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:35

Het is in het persbericht een beetje vreemd geschreven, maar zoals ik al heb verteld. Zo is het echt gegaan. Rosalinx was erbij en het was haar verzorgpaard.
Ik wil graag medeleven voor haar, het zijn en blijven dieren, hoe goed je ook aan de veiligheid denkt.

Het paard heeft idd een halster om, deze had hij nog om. Waarschijnlijk hebben de duikers het tuig afgehaald.

R.I.P. Carolus

engeltje1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:14

Ook wij hadden zo'n klik-systeem op de wagen, maar als je paarden onder water liggen, waarvan je er 1 haar hoofd boven water moet houden, terwijl je weet dat de ander al verdronken is, dan ben je op zo'n moment even compleet van de wereld, omdat je maar aan 1 ding kunt denken en dat is je paarden!! We waren met zijn 3-en, ik hield de merrie boven water met haar hoofd ( en neem van mij aan dat dat op een gegeven moment loeizwaar wordt!! ) een vriendin was helemaal de weg kwijt en liep langs de waterkant te zwalken en de eigenaar was aan het proberen om van alles te doen om de merrie los te krijgen, terwijl het zo makkelijk is, dus oordeel niet te snel, ik kan begrijpen als de beste dat als de eigenaar in de buurt is, dat hij het spoor behoorlijk bijster is!! En wat ik ook lees is dat de menner op het erf op het paard zat ( misschien deed hij dat wel vaker en was het paard ontzettend braaf, maar bijvoorbeeld een wespensteek, daar kunnen ze van gaan vliegen?!?!?!) en dat het paard daarna op hol sloeg, en een paard in paniek kan ver komen in korte tijd... Al met al is het gewoon klote voor het dier en de eigenaar, want dit zal echt niet zijn bedoeling zijn geweest!!

In ieder geval veel sterkte gewenst voor de eigenaar, want hij zal behoorlijk veroordeeld worden door de meeste mensen!!!

EmmaGonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:23

Er staat een fout in het persbericht, de boer (de menner) zat gewoon op de bok.
Toen het paard op hol sloeg is de boer er nog afgesprongen, hierna is Carolus met wagen en al de Rijn in gerent. Met alle gevolgen van dien..

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:37

wil even duidelijk maken dat ik het absoluut heel erg vind voor de betreffende personen!!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:10

Ah wat erg zeg..tragisch ongeluk |(

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:12

ik wil alle betrokkenen en vooral ook de verzorger heel erg veel sterkte wensen,met dit grote verlies.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:23

Heel veel sterkte, wat een vreselijk ongeluk. Ik zag ze wel eens rijden, een mooie combinatie. Volgens mij was die man ook heel ervaren, maar zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:56

Vreselijk, als je met man en macht probeert je paard te redden en dan nog moet toezien het het mislukt en er niets is wat je kunt doen.
De nachtmerrie van iedere menner...

Veel sterkte voor de betrokkenen.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:25

bah wat vreselijk weer. arm dier :(:) . met het gewicht van die kar erbij had hij totaal geen kans. ik hoop dat het een beetje snel gegaan is en dat hij niet te lang geleden heeft. ik hoop ook dat er iets uitgevonden word voor dit soort situatie's zodat je de kar snel los kan maken van het paard.