Paarden zwemmen in Merwede bij Gorinchem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:31

nobbygaard schreef:
In het water springen is daar levensgevaarlijk, de stroming is daar veel te sterk voor een mens tegenop te zwemmen. Maar vind het bar slecht van de hulpdiensten dat die niets hebben uitgevoerd. Er waren 2 oplossingen te bedenken om die paarden eerder naar te kant te krijgen. Ten eerste staan er genoeg paarden in de omgeving waarvan de eigenaren vast bereid waren geweest om te proberen ze naar de kant te lokken (ze zijn waarschijnlijk Marum al snel vergeten). Maar volgens mij is gewoon niemand in de omgeving op de hoogte gesteld. Of ze hadden uit de omliggende havens mensen kunnen optrommelen om met hun bootjes ze naar de kant te kunnen drijven. Denk dat daar ook genoeg mensen voor te vinden waren. Gelukkig zijn de paarden niets overkomen, maar voor hetzelfde geld waren ze uitgeput geraakt en verdronken of door het schip overvaren. Het is voor zo'n schip namelijk moeilijk in te schatten om te zien of er iets of wat er voor zijn punt zwemt of drijft.
Heb gewoon geen woorden voor de slechte reactie van de hulpdiensten.

ja dat dacht ik ook, onze ponyclub ligt er max 1 km vanaf, wij rijden zelf ook langs dat stuk en idd, het is dat ik t hier op bokt zie staan............

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:39

Wieke schreef:
@ Bleu_Eyes... ik gebruikte ook ergens in een reactie dezelfde term... en dat mag niet... te sarcastisch denk ik... die is door de moderator verwijderd. Maar het is toch fijn dat ik er niet de enige in ben die dat vindt.

Tja, ik kan het nu niet meer wijzigen... dat hoor ik dan dus vanzelf wel ;) Maar daar de Merwede induiken en naar die paarden toezwemmen, dat is niet echt verstandig zullen we dan maar zeggen ;)
Dan heb je niet alleen een paar verdronken paarden, maar ook dikke kans dat je zelf niet meer bovenkomt.

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:12

Zoooo .... :P

Die paarden kunnen goed zwemmen ! :9
Ze hadden het vast warm ofzo ~ 8-)
Hoelang duurde het voordat mensen der waren ? :o

Groetjes Amy :+

Blue_Eyes

Re: Paarden zwemmen in Merwede bij Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:14

Lieve schat, lees even! ;)