Paard springt door winkelruit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:52

Als inderdaad het paard wel geslagen is kan ik mij voorstellen dat je van de bok afkomt, ik zou mijn paard ook niet laten slaan.
Maar als het goed is men je niet alleen, dan had ik mijn menmaatje er ook afgestuurd.
Als je goed met elkaar bekend bent, had die dat waarschijnlijk ook wel uit zich zelf gedaan, dan wel gevraagd of het zou mogen, en die voor het paard neer gezet, gezien het drukke verkeer daar, althans zo word het hier genoemd.
Op de foto staat er nog iemand naast het paard en die heeft een rijbroek aan (althans zo lijkt het), wellicht hoorde die er bij?
Lastig hoor zo'n situatie, ik denk dat je het nooit 'goed' kunt doen, blijf je zitten als je paard geslagen word (als dit inderdaad zo zou zijn geweest, dit is nog onduidelijk, misschien leek het er op dat die Belg dat zou gaan doen, je weet het niet.....) is het niet goed, ga je er af, is het ook niet goed.........
En we weten niet wat er vooraf allemaal is gebeurd (kan heel veel zijn en heel vervelend, maar ook iets kleins), maar doorrijden na het veroorzaken van een ongeval is in ieder geval strafbaar, ongeacht wie er fout is.
Het zal nog wel even onduidelijk blijven hoe en wat nu precies.
Veel sterkte met het paard, die is uiteindelijk de dupe geworden en de betrokkenen, ook zeker van de schoenenwinkel!
Ik hoop dat ze de andere partij ook achterhalen.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:48

.
Laatst bijgewerkt door wishmelucky op 07-02-22 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Paard springt door winkelruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:01

arm ding! :(:) soms hoopte ik dat het verkeer wat meer "respect'" had voor menners. ook dat zijn wezens en kunnen schrikken. ongeacht ene paard nou bomproof is.

hij zou in elk geval wel bomproof zijn. andes liep ie heus niet mee in de optocht van sinterklaas..

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:20

Geen paard in de gang maar in je winkel. Die winkelier zal ook een hartverzakking hebben denk ik, hoor je een hoop kabaal, ga je geschrokken kijken, staat er een paard met wagen in je winkel, jemig zeg

Zo te lezen is het naar omstandigheden goed afgelopen met paard/koetsier en winkelier. Gelukig maar, ik wens alle betrokkenen sterkte!

Al het gespeculeer hier vind ik wel weer een beetje jammer, ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:58

Ale ocharme dat dier!
Degene dat weeral er niets mee te maken heeft, geraakt gewond!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:44

even gequote van de link die op de eerste pagina onderaan staat:

Citaat:
boalsebelg
Als paardeneigenaar en dierenliefhebber in het algemeen vindt ik het heel spijtig voor het paard dat dit is gebeurt. Helaas kan ik niet zeggen dat ik erg verbaast ben. Als baarlenaar kom ik deze 'koetsier' dagelijks tegen in en rond het dorp en ik moet zeggen dat hij zich heel asociaal gedraagd in het verkeer. Hij lijkt te denken dat hij overal voorrang heeft, en dat iedereen voor hem en z'n koets maar plaats moet maken. Ik vindt dat je als paardenruiter (of in dit geval koetsier) je defensief in het verkeer moet opstellen en er rekening mee moet houden dat andere weggebruikers niet altijd weten hoe ze op paarden moeten reageren. Het moet van de twee kanten komen en een beetje begrip voor elkaar doet wonderen. Hoe kan je verwachten dat automobilisten rekening met je houden als je met oogkleppen op door het dorp rijdt ? En dan bedoel ik de koetsier en niet het paard zelf ! Zonder te kijken stuurt hij z'n paarden te pas en te onpas de weg op, en doet net of de andere weggebruikers niet bestaan. Als iemand dan een opmerking naar hem maakt dan krijg je een grote mond of hij begint je gewoon uit te lachen.
Ik weet niet wat er vandaag precies gebeurt is, maar ik vermoed dat hij weer eens een keertje voorrang heeft 'genomen' waardoor de 'belgische' automobilist flink geschrokken zal zijn. De koetsier kennende zal er flink heen en weer geroepen zijn, want hij is nou niet echt op z'n mondje gevallen (al zou je dit niet zeggen als je hem zo zielig bezig ziet in het brabant nieuws). Jammer dat het paard de dupe is geworden van het ego van z'n baasje. Ik hoop dat het allemaal achteraf nog meevalt en dat het dier volledig hersteld. Ik hoop ook dat z'n baasje er wat van geleerd heeft, maar daar vrees ik voor.

Dat geeft toch ook weer een ander licht op de zaken... verder hoop ik gewoon dat het paard er niet een te ernstig trauma aan overhoudt, arm beestje :(:)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:06

he bah, heel vervelend voor paard, koetsier en winkelbetrokkenen natuurlijk!
snap dat je ontzettend schrikt als er zomaar een paard + wagen je winkel binnen komt vliegen...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:45

Ja, het is heel naar wat er gebeurt is. Vooral voor het paard... Als ik het citaat van Biancaa zo lees is dit ook weer een verhaal met meerdere kanten.....

HvH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:46

Niet best dit!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:20

Grrrrr mensen kunnen ook niet normaal doen!!
Je bent met een dier en dat blijft gevaarlijk, of hij nou bomproof is of niet, ze kunnen altijd schrikken...
Ik hoop maar dat die **** nog vinden, het is niet voor niks dat hij verdwenen is, hij heeft heus wel door dat hij iets verkeerd heeft gedaan!
Laatst ook, lopen we met een paar pony's en kleine kinderen erop een rondje buiten, gaan er een stelletje mafketels expres toeteren, die pony's schrokken natuurlijk niet, maar het is zo dom, wat als ze wél schrikken met die kindjes erop....domme mensen heb je toch...

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:14

*sprakeloos*

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:17

Biancaa schreef:
even gequote van de link die op de eerste pagina onderaan staat:

Citaat:
boalsebelg
Als paardeneigenaar en dierenliefhebber in het algemeen vindt ik het heel spijtig voor het paard dat dit is gebeurt. Helaas kan ik niet zeggen dat ik erg verbaast ben. Als baarlenaar kom ik deze 'koetsier' dagelijks tegen in en rond het dorp en ik moet zeggen dat hij zich heel asociaal gedraagd in het verkeer. Hij lijkt te denken dat hij overal voorrang heeft, en dat iedereen voor hem en z'n koets maar plaats moet maken. Ik vindt dat je als paardenruiter (of in dit geval koetsier) je defensief in het verkeer moet opstellen en er rekening mee moet houden dat andere weggebruikers niet altijd weten hoe ze op paarden moeten reageren. Het moet van de twee kanten komen en een beetje begrip voor elkaar doet wonderen. Hoe kan je verwachten dat automobilisten rekening met je houden als je met oogkleppen op door het dorp rijdt ? En dan bedoel ik de koetsier en niet het paard zelf ! Zonder te kijken stuurt hij z'n paarden te pas en te onpas de weg op, en doet net of de andere weggebruikers niet bestaan. Als iemand dan een opmerking naar hem maakt dan krijg je een grote mond of hij begint je gewoon uit te lachen.
Ik weet niet wat er vandaag precies gebeurt is, maar ik vermoed dat hij weer eens een keertje voorrang heeft 'genomen' waardoor de 'belgische' automobilist flink geschrokken zal zijn. De koetsier kennende zal er flink heen en weer geroepen zijn, want hij is nou niet echt op z'n mondje gevallen (al zou je dit niet zeggen als je hem zo zielig bezig ziet in het brabant nieuws). Jammer dat het paard de dupe is geworden van het ego van z'n baasje. Ik hoop dat het allemaal achteraf nog meevalt en dat het dier volledig hersteld. Ik hoop ook dat z'n baasje er wat van geleerd heeft, maar daar vrees ik voor.

Dat geeft toch ook weer een ander licht op de zaken... verder hoop ik gewoon dat het paard er niet een te ernstig trauma aan overhoudt, arm beestje :(:)

Ook ik ben de koetsier al eens in baarle tegen gekomen en ik moet zeggen dat ik hem ook niet zo vriendelijk zie rond rijden.
Hij racet met zijn paarden nogal door de straten en houdt weinig rekening met andere weggebruikers. Ook is hij, ongeveer een half jaartje geleden, met een van zijn paarden onderuit gegaan op de rotonde door het te hoge tempo. Het paard heeft toen een paar maanden in de kliniek moeten staan.. Persoonlijk ken ik hem niet, maar ik vind hem wel wat onverantwoord met zijn paarden omgaan.
Neemt natuurlijk niet weg dat de automobilist ook in fout was.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:06

Jeetje, wat er ook gebeurd mag zijn, het is gewoon sneu dat het paardje er de dupe van is... Terwijl het paardje de enige is waarvan we zeker weten dat hij niks fout heeft gedaan!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:21

dat bedoelde ik ook marliee, het paard staat daar wel in zijn bloed en met pijn, omdat de mens weer eens onvoorzichtig is geweest en het maakt dus niet uit wie het was...

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:39

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:46

Jolliegirl schreef:
CharleyT schreef:
Niet handig, van je koets afstappen, weinig tot geen controle meer. De emoties zullen wel hoog opgelopen zijn.

Is altijd achteraf gepraat... : had ik maar niet dit, dit was niet handig, dit was handiger, had ik maar niet dat... dit...en ga zo maar door.

't zal je maar overkomen zeg.... paard is er nog goed vanaf gekomen!

Is geen kwestie van achteraf gepraat.

Het eerste wat een koetsier leert is NOOIT afstappen van de wagen.
Je hebt dan geen controle meer.
Is gewoon een wet voor menners!

Maar het is in en in triest wat er is gebeurd voor paard en menner.

Hoop dat het paard weer voor de wagen kan.

Heb zelf ook door een ander persoon een zwaar ongeluk gehad met paard en wagen, maar mijn merrie doet het gelukkig weer, maar kost veel tijd, liefde en geduld!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:07

Dat de koetsier er om bekend staat dat hij onverantwoord rijdt met zijn paarden, werpt wel een ander licht op de zaak.

Maar voor het paard is het intriest, hij maakt iets heel engs mee , en staat inderdaad in zijn eigen bloed, omdat sommige mensen hun ego's belangrijker vinden, dan het welzijn van een paard.

triest dit.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:11

Apple schreef:
Oef :oo

Dan wil je ook niet toevallig je schoenen aan het passen zijn :=

Whahaha.. sorry :') , nee dat lijkt me ook niet echt zo fijn, als je op dat moment schoenen aan het passen bent..

Wel echt sneu voor het paard.. arm diertje weet niet wat hij overkomt, door zijn adrealine.... gelukkig mankeert hem verder niks ernstig :(:)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:42

Ik heb net een nieuwsuitzending gezien waarin die koetsier zegt dat er zaterdag weer gekeken wordt naar het paard en dat er een kans is dat ie naar de slager moet.
Volgens mijn behoorlijk overdreven om meelijden te wekken.

Je hoort hem niet vertellen hoe het gebeurt is.
Gezien de reacties over de schandalige rijstijl die deze man hanteert met paard en koets zal hij dat ook liever niet doen.

Die automobilist is fout geweest, dat staat buiten kijf.
Maar automobilisten hoeven echt niet alles te accepteren van een koetsier die alle regels aan z'n laars lapt en scheldend en tierend voorrang eist.
Heb ook gelezen dat ie een half jaar op een rotonde met paard en koets onderuit is gegaan omdat hij veeeeeeel te hard de bocht nam.

Dus, volgens mij spoort die koetsier van geen kant en is naar mijn idee de grootste schuldige in dit verhaal!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:58

Nou ik denk dat dat best kan kloppen, dat hij andere mensen irriteerd door zijn gedrag met paard en wagen, dan is het ook vragen om problemen.
Ook weten veel mensen niet hoe het werkt met paarden en begrijpen niet dat ze altijd kunnen schrikken en hoe gevaarlijk het is.
Ik vind wel dat het de koetsier zijn verantwoording is om als eerste te zorgen dat je paard ten aller tijde geen gevaar loopt, ookal is het sinterklaas himself die begint met ruziezoeken, dat doet er niet toe.
Het blijft gewoon altijd gevaarlijk in het verkeer met een paard, het is jammer dat medeweggebruikers niet weten waar ze mee te maken hebben, de koetsier wel dus die zou beter moeten weten!
Maar ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat mensen rare dingen doen als een paard zien, terwijl ze wél weten dat een paard kan schrikken, het liefst zou ik soms die gasten wel eens aan willen pakken!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:05

Citaat:
Gezien de reacties over de schandalige rijstijl die deze man hanteert met paard en koets zal hij dat ook liever niet doen.

Ik heb hem gisteren op de radio anders horen vertellen wat er volgens hem gebeurd was.
Hij reed schijnbaar op de voorrangsweg en de automobilist (met aanhanger) dacht er nog wel even voor te kunnen schieten. Dat kon niet en hij raakte blijkbaar met de aanhanger nog het paard of de koets(?). Blijkbaar kwam hij even later terug om verhaal te halen omdat zijn auto beschadigd zou zijn en reed hij daarbij het paard klem. Toen de koetsier van de koets af klom om het paard weer op de weg te krijgen (dat ging niet vanaf de bok) begon de man te schreeuwen en sloeg met zijn hand op de auto, waardoor het paard ervandoor ging.

Let wel: ik zeg niet per se dat het waar is, maar dit is wat ik hem gisteren op de radio heb horen vertellen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:22

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Ik heb hem gisteren op de radio anders horen vertellen wat er volgens hem gebeurd was.
Hij reed schijnbaar op de voorrangsweg en de automobilist (met aanhanger) dacht er nog wel even voor te kunnen schieten. Dat kon niet en hij raakte blijkbaar met de aanhanger nog het paard of de koets(?). Blijkbaar kwam hij even later terug om verhaal te halen omdat zijn auto beschadigd zou zijn en reed hij daarbij het paard klem. Toen de koetsier van de koets af klom om het paard weer op de weg te krijgen (dat ging niet vanaf de bok) begon de man te schreeuwen en sloeg met zijn hand op de auto, waardoor het paard ervandoor ging.

Let wel: ik zeg niet per se dat het waar is, maar dit is wat ik hem gisteren op de radio heb horen vertellen.

Bovenstaande geloof ik best, maar is niet het volledige verhaal denk ik. Zijn eigen aandeel hierin en zijn reactie jegens de automobilist zie ik hierin niet terug. En gezien de reacties in deze topic van bekenden of dorpsbewoners zal dat ook zeker niet mild geweest zijn.

Hij maakt het verhaal jegens zichzelf een heel stuk mooier dan de werkelijk is.

Als zijn gedrag op de openbare weg werkelijk is zoals mensen hier zeggen, mogen ze hem van mij verbieden met koets de weg op te gaan. Dan is ie een gevaar voor medeweggebruikers en het paarden die hij heeft.
Zulke mensen verpesten het voor degene die zich wel aan de regels houden.

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:23

Arm paard! Stomme belg!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:38

Het verhaal heeft twee kanten zo te lezen :\

Hoop dat het paard erbovenop komt :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:55

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100708_001

kijk, bokt wordt zelfde genoemd in een artikel :+

Citaat:
De Nederlandse politie meldt dat het paard waarschijnlijk een oor zal moeten missen maar op www.bokt.nl vertelt een ooggetuige dat de schade aan het oor meevalt.

Hoop dat het paard weinig overhoud aan dit ongeval.....