Shortlist Dressuurequipe WEG Kentucky bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:16

Een top team +:)+ .

En wat een gezeik over HP :n . Hij rijdt gewoon altijd goede scores en heeft dus echt wel een plaats in het team verdiend!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:31

BarryFG schreef:
Een top team +:)+ .

En wat een gezeik over HP :n . Hij rijdt gewoon altijd goede scores en heeft dus echt wel een plaats in het team verdiend!

Helemaal mee eens bovendien vraag ik me af wie men ipv HP in het team had willen zetten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:32

Janine1990 schreef:
kohtje schreef:
Ik vind HP juist een van de fijnste om naar te kijken!
Niets hectisch .

Ik kan er niet goed de vinger op leggen, naast hectisch past 'te rap' er ook nog wel bij.
Vergelijk het eens met Tango, die gaat dadelijk een stuk hogere ogen gooien.

:? Je bent geen fan van HP... maar je gaat nu Nadine met Tango vergelijken...

Voor zover je deze paarden met elkaar kunt vergelijken... :+

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:33

vur schreef:
horseyfries schreef:
Scores halen op de ene wedstrijd is niet hetzelfde als scores halen op de andere wedstrijd. Kan me dus levendig voorstellen dat Sjef dit team kiest, gezien de scores van Marlies in Rotterdam kan zij daar geen aanspraak op maken.
Bovendien is er ook nog zoiets als "teamsfeer" wat mee gaat spelen, en dan is dit wel het meest geweldige team wat je je voor kan stellen denk ik!

Als het over teamsfeer gaat, is er wel een beter team denkbaar denk ik zo. Maar als professionals onder elkaar, is dat minder belangrijk lijkt me zo. Het is niet zo dat ze van elkaar afhankelijk zijn tijdens de wedstrijd zoals bij een teamsport dat wel het geval is. Ze zijn toch alleen met hun paard in de ring dus teamsfeer? Wel leuk maar niet noodzakelijk. Men moet gewoon presteren naar wat men waard is, teamsfeer of niet. Daar betaalt de KNHS tenslotte zat voor lijkt mij zo (reis en verblijfkosten ed). Of ben ik nu erg zakelijk aan het denken? ;)

Ja, je onderschat nu het verschijnsel teamsfeer. In de jaren '90 zijn er verschillende mensen geweest die totaal niet binnen de groep pasten en ook heel duidelijk hun negatieve stempel op de groep drukten met alle gevolgen van dien. Ze rijden er letterlijk hun eigen rondje maar je leeft zeker drie weken op elkaars lip en dan wil je geen gedoe en geruzie maar juist teamspirit. Het is een feit dat mensen die lekker in hun vel zitten veel beter presteren of het nu prof's zijn of niet. Je hoeft geen ruiters mee te nemen als "chef gezelligheid" (in het verleden ook gebeurd bij de springruiters) die feitelijk niet in het team horen, dat ben ik met je eens.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:42

Janine1990 schreef:
Stekelenburg is keeper bij Ajax 2, niet meer in de eredivisie dus.... Als ik me niet vergis...
Van Basten had indertijd al geen vertrouwen meer in hem. En Van Markwijk zegt: "Ik geloof nog wel in jou!" Hij stelt hem op, en wat een keeper! Geweldig.
Van Marwijk neemt wel een risico, maar is niet gek...
En als ik me niet vergis heeft Stekelenburg weinig selectiewedstrijden gespeelt, maar heeft Van der Sar die gespeeld...

Kijk, dat we het nu over mens en dier hebben, maar de factor nog minder constant, het blijven dieren he?

:oo Pardon???

Stekelenburg speelt gewoon in het eerste van Ajax en heeft zijn sporen wel degelijk verdiend in de eredivisie EN het Nederlands elftal hoor! Bovendien word hij gezien als een waardig opvolger van v/d Sar... Dat van Basten zijn persoonlijke mening jegens Stekelenburg niet onder stoelen of banken kon steken en daardoor Kenneth Vermeer opstelde, in het eerste van Ajax, maakt het nog geen keeper van Ajax 2 en is bovendien ancient history. Van Basten heeft het veld geruimd en Jol weet Maarten Stekelenburg wel op waarde te schatten, net als Bert van Marwijk!

Bovendien is Maarten Stekelenburg een van de beste keepers van de wereld, zo niet de beste... dus als ik jou was zou ik mij eerst maar eens gaan verdiepen in deze materie alvorens onwaarheden te gaan verkondigen, net als je vergelijking tussen Nadine en Tango :roll: :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:56

Kaja schreef:
:oo Pardon???

Stekelenburg speelt gewoon in het eerste van Ajax en heeft zijn sporen wel degelijk verdiend in de eredivisie EN het Nederlands elftal hoor! Bovendien word hij gezien als een waardig opvolger van v/d Sar... Dat van Basten zijn persoonlijke mening jegens Stekelenburg niet onder stoelen of banken kon steken en daardoor Kenneth Vermeer opstelde, in het eerste van Ajax, maakt het nog geen keeper van Ajax 2 en is bovendien ancient history. Van Basten heeft het veld geruimd en Jol weet Maarten Stekelenburg wel op waarde te schatten, net als Bert van Marwijk!

Bovendien is Maarten Stekelenburg een van de beste keepers van de wereld, zo niet de beste... dus als ik jou was zou ik mij eerst maar eens gaan verdiepen in deze materie alvorens onwaarheden te gaan verkondigen, net als je vergelijking tussen Nadine en Tango :roll: :D

_/-\o_
offtopic
van Bommel speelde ook niet bij van Basten, maar nu wel bij van Marwijk, en kijk nou wat een goede voetballer dat is. :)

Maar wat ik me afvraag, waarom geen Hans Peter?

Hij lijkt me een waardig lid van het team en hij rijdt goede scores, dus waarom niet?

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:59

Ik zie persoonlijk Hans Peter liever met Tango dan met Nadine.. Maar dit is puur naar het plaatje gekeken, en zegt niks over de prestaties. Daarbij vind ik het eigenlijk vanzelfsprekend dat Hans Peter in het team zit! Ik zou niet weten wie er (buiten Anky) anders in zijn plaats zou moeten..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:17

vur schreef:
horseyfries schreef:
Scores halen op de ene wedstrijd is niet hetzelfde als scores halen op de andere wedstrijd. Kan me dus levendig voorstellen dat Sjef dit team kiest, gezien de scores van Marlies in Rotterdam kan zij daar geen aanspraak op maken.
Bovendien is er ook nog zoiets als "teamsfeer" wat mee gaat spelen, en dan is dit wel het meest geweldige team wat je je voor kan stellen denk ik!

Als het over teamsfeer gaat, is er wel een beter team denkbaar denk ik zo. Maar als professionals onder elkaar, is dat minder belangrijk lijkt me zo. Het is niet zo dat ze van elkaar afhankelijk zijn tijdens de wedstrijd zoals bij een teamsport dat wel het geval is. Ze zijn toch alleen met hun paard in de ring dus teamsfeer? Wel leuk maar niet noodzakelijk. Men moet gewoon presteren naar wat men waard is, teamsfeer of niet. Daar betaalt de KNHS tenslotte zat voor lijkt mij zo (reis en verblijfkosten ed). Of ben ik nu erg zakelijk aan het denken? ;)

Om op het juiste moment te pieken spelen alle factoren mee, dus ook teamsfeer. Gaat niet om "gezelligheid", maar om het voorkomen van strubbelingen zodat iedereen gefocust kan zijn op zijn eigen ding en niet met randverschijnselen bezig is. Als we het dan toch over voetbal hebben, kijk maar eens hoe dat bij het Franse team desastreus was, terwijl het stuk voor stuk individueel topvoetballers zijn!

Ik vraag me wel af wat dan volgens jou het betere team is als het over teamsfeer gaat?

Chantaliiejj

Re: Shortlist Dressuurequipe WEG Kentucky bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:38

Super team
Suc6!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:43

Sorry Kaja, ik zal meteen bij de priester mijn zonden overdenken :Y)

Wat betreft Tango vs. Nadine, waarom zou ik ze niet mogen vergelijken? Blijft een feit dat ik geen fan ben van de manier waarop HP rijdt. Maar als ik dan mag kiezen, liever Tango dan Nadine.
Wat betreft onze keeper en het hele voetbal, dit is wat ik hoorde van een vriend.

Ach, ben blij dat ik niet alle wijsheid in pacht heb, kan ik hier ook nog wat leren, nietwaar? ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:47

Het is ook maar net waar je je druk overmaakt natuurlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:20

Tango nu al naar de Wereldruiterspelen sturen is natuurlijk compleet irrelevant. Dat dier heeft bijna nul komma nul ervaring op dit nivo en was anderhalve maand geleden nog letterlijk bang voor zijn eigen schaduw. Die gaat eerst wel een jaar of langer internationale ervaring opdoen, en dan ziet ie wel weer verder.
Daarnaast zijn Nadine en Tango twee compleet verschillende paarden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:32

Cayenne schreef:
Tango nu al naar de Wereldruiterspelen sturen is natuurlijk compleet irrelevant. Dat dier heeft bijna nul komma nul ervaring op dit nivo en was anderhalve maand geleden nog letterlijk bang voor zijn eigen schaduw. Die gaat eerst wel een jaar of langer internationale ervaring opdoen, en dan ziet ie wel weer verder.
Daarnaast zijn Nadine en Tango twee compleet verschillende paarden.

Dat begrijp ik ook wel Cayenne, ik heb dat ook niet gezegd (mocht je dat verkeerd hebben begrepen??). Ik denk alleen dat Tango hogere ogen gaat gooien dan Nadine. Dat heb ik gezegd.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:00

Uiteindelijk bedoel je dan? ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:18

Hihi, ja horseyfries, dat was ik vergeten!

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:14

@ sporter >>> beetje late reactie ....

maar waar baseer jij je op ????
Waarom zou de combinatie Jeanette Hazen & Nartan volgens jou niet in aanmerking zijn gekomen voor een teamplaats ???
Pls explain :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:09

Er is geen beter team dan dit op het gebied van prestaties, maar ik geloof niet dat iedereen zo goede vrienden is van elkaar en dat de teamsfeer op zijn best zou zijn met dit team. Maar ja, dat doet verder helemaal niet terzake vind ik. Op de Nederlandse concoursen hoeven ze ook niet allemaal vrienden te zijn om te kunnen presteren. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:42

Dit vind ik een nogal rare suggestie. Edward en Hans Peter zullen dolblij zijn dat ze samen in een team zitten, Imke kan heel goed met hen opschieten, en Adelinde lijkt me nu ook niet de moeilijkste?
Als je A zegt, zeg dan ook B en zeg wat volgens jou het beste team was qua sfeer?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 07:44

waarom moeten ze goed met elkaar op kunnen schieten? Iedereen rijdt voor zichzelf.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:33

Janine1990 schreef:
Sorry Kaja, ik zal meteen bij de priester mijn zonden overdenken :Y)

Wat betreft Tango vs. Nadine, waarom zou ik ze niet mogen vergelijken? Blijft een feit dat ik geen fan ben van de manier waarop HP rijdt. Maar als ik dan mag kiezen, liever Tango dan Nadine.
Wat betreft onze keeper en het hele voetbal, dit is wat ik hoorde van een vriend.

Ach, ben blij dat ik niet alle wijsheid in pacht heb, kan ik hier ook nog wat leren, nietwaar? ;)

Je kunt het afdoen met een lachertje... of in jou geval een dooddoener, maar als je een punt wilt maken doe dit dan met juiste informatie! "Horen zeggen" maakt het alleen nog maar erger... :Y)

Tango is niet te vergelijken met Nadine, komt op hetzelfde neer als een appel met een peer vergelijken!
Als je op basis van "het plaatje" kiest kan ik het wel begrijpen, maar goed, dat is waar elke leek naar kijkt, het plaatje... :+

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:39

Michael1104 schreef:
waarom moeten ze goed met elkaar op kunnen schieten? Iedereen rijdt voor zichzelf.

Tja, mijn idee. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:30

Jouw idee was dat er een beter team was maar als ik dan vraag te zeggen welke dat dan is dan krijg ik geen antwoord?
Roep je dan maar wat? Wie denk jij dat niet in dit team past qua sfeer?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:20

horseyfries schreef:
Jouw idee was dat er een beter team was maar als ik dan vraag te zeggen welke dat dan is dan krijg ik geen antwoord?
Roep je dan maar wat? Wie denk jij dat niet in dit team past qua sfeer?

Namen noem ik niet, want dat heeft geen zin. Bovendien is dat ook niet van belang volgens mij. Dat was eigenlijk de reden om te reageren op de stelling dat er geen beter team is wat betreft de teamsfeer. Maar het enige wat telt is, wie de beste resultaten neer kan zetten en dat is volgens mij dit team. Vooropgesteld dat Anky bij haar beslissing blijft. ;)
Laatst bijgewerkt door vur op 09-07-10 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:26

Dit is idd het beste team op alle gebied ;)

BliVi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:33

Ik vind het wel een goed team!
Edward Gal is erg sterk op dit moment! 8-)