Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:06

wat vervelend allemaal zeg, ik ken de stalbaas persoonlijk , en vindt dit heel erg sneu voor hem :o

en ook sneu voor de eigenaren van de paarden , maar de staleigenaar kenende gaat dit weer helemaal goed komen

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:13

easygoing schreef:
Zelf vond ik een aantal reacties ook nogal heftig, zelfs wat te heftig als je het mij vraagt.
Op de staleigenaar na is er niemand die nu echt zwaar getroffen is, turrlijk is het uitermate vervelend dat je paardje er staat en je nu niet kan doen wat je graag zou willen met dit weer. Maar zoals iemand als schreef zijn de paarden in goede handen en lopen ze heerlijk in de wei.

Mallow, je verteld nu dat je de TS (mij dus) niet aanviel maar als ik je berichtjes terug lees dan denk ik daar wel ietsje anders over. Juist door zo te reageren gaan mensen dus hun vraagtekens zetten, take it easy.

Oh en Marjo_Wystan, nee ik ben niet uit op leedvermaak als ik dat was dan had ik dit verhaal wel een heel andere draai gegeven en het lekker het paardenwereldje in geholpen buiten Bokt.
Snap het doel van jouw berichtje dan ook niet helemaal.

Niemand zwaar getroffen..? Tuurlijk zijn de eigenaar en bewoners het aller aller ergste getroffen, je huis kwijt, dat is het ergste wat iemand kan overkomen. Dat wens je niemand toe! Maar derest is ook alles kwijt, alles waar iedereen hard voor gewerkt heeft, is 'weg'.
Voor sommigen is dat misschien alleen maar 'materieel', maar, voor anderen kan het heel veel betekenen. In 1 klap alles kwijt, wat allemaal veel geld heeft gekost.
Dus er zijn wel degelijk andere mensen zwaar getroffen vind ik.
Maar misschien kan je daar niet zo goed over oordelen als je er zelf geen gedupeerde van bent, dat snap ik. Maar zeg dat dan niet gelijk :)

easygoing

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:15

Ja sorry das idd waar er waren ook mensen die hun huis daar hadden en ja die zijn zeker kei en keihard getroffen net als de stal eigenaar. Sorry mijn fout.
Maar ik doelde eigenlijk meer op de mensen die hun paard daar in pension hebben. Het is een lastige situatie waarin hun verkeren maar de echte zware last rust niet op hun schouders. Dat was wat ik bedoelde.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:25

Citaat:
Niemand zwaar getroffen..? Tuurlijk zijn de eigenaar en bewoners het aller aller ergste getroffen, je huis kwijt, dat is het ergste wat iemand kan overkomen. Dat wens je niemand toe! Maar derest is ook alles kwijt, alles waar iedereen hard voor gewerkt heeft, is 'weg'.Voor sommigen is dat misschien alleen maar 'materieel', maar, voor anderen kan het heel veel betekenen. In 1 klap alles kwijt, wat allemaal veel geld heeft gekost.Dus er zijn wel degelijk andere mensen zwaar getroffen vind ik.
Maar misschien kan je daar niet zo goed over oordelen als je er zelf geen gedupeerde van bent, dat snap ik. Maar zeg dat dan niet gelijk :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:30

Ik neem toch niet aan dat de pensionklanten heel veel geld in de opbouw van de stal gestoken hebben? En dat er wel heel hard gewerkt is kan ik me zelf wel voorstellen maar de persoon die er het hardste voor geknokt heeft, de stal eigenaar dus, die is alles kwijt zowel financieel, materieel en emotioneel.
De bewoners zijn hun huis tijdelijk kwijt en misschien wel voorgoed, deze mensen hebben het zwaar.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 05-07-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:30

En ik wilde nog op deze stal gaan staan.... Heel erg blij dat ik dat niet heb gedaan niet eens om de brand en asbest maar over hoe kinderachtig de mensen die daar op stal staan hier reageren erg kinderachtig.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:34

easygoing schreef:
Ik neem toch niet aan dat de pensionklanten heel veel geld in de opbouw van de stal gestoken hebben? En dat er wel heel hard gewerkt is kan ik me zelf wel voorstellen maar de persoon die er het hardste voor geknokt heeft, de stal eigenaar dus, die is alles kwijt zowel financieel, materieel en emotioneel.
De bewoners zijn hun huis tijdelijk kwijt en misschien wel voorgoed, deze mensen hebben het zwaar.

En dit is dus precies de rede dat wij zo heftig reageren...
Juist omdat hij zo keihard heeft geknokt voor alles, en we dit soort 'speculaties' dus willen voorkomen, om misverstanden te voorkomen.. En vooral bovenstaande berichten te vermijden..
Wij als pensionklanten hebben inderdaad niet zoveel te verduren als de stalbaas, maar ook wij zijn alles kwijt wat op het terein lag..

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:39

welke brand?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:42

Ja maar voor jullie is het voor materieel wat je dus kwijt bent, niet je hele leven wat wel zal gelden voor een aantal andere gedupeerde aldaar. Vandaar dat ik de reacties van een aantal nogal overdreven vind vooral omdat er juist helemaal niets kwaads verteld werd over de stal.Kijk jij bent jong van jou kan ik het nog ergens wel begrijpen maar er zijn er een aantal die toch echt al redelijk de 20 in schieten en net zo reageren als jij doet. Door dat soort dingen komen er juist verhalen. Nogmaals zoals andere ook al schreven is dit niet iets waar de staleigenaar zich voor moet schamen (en de pensionklanten al helemaal niet), dit kan nou eenmaal gebeuren. Gaat het hier over verwaarlozing, mishandeling of heel andere ernstige feiten dan is het weer een heel ander verhaal. Als het dan niet zou kloppen ja dan kan ik zulke reacties zeer zeker wel begrijpen. Maar dat is nu helemaal niet aan de hand.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:45

Ik ga hier niet eens meer op reageren.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:45

Overigens help je de staleigenaar er meer mee door rustig te blijven en mensen op een nette manier vertellen wat er wel aan de hand is. Eventueel in grove lijnen zodat er niet teveel op details ingegaan zal worden. Op de manier zoals een aantal nu doet gaan mensen met heel andere ogen kijken naar de stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:46

Idd want de pensionklanten die gedragen zich hier heel erg vreemd alsof er heel wat te verbergen is. Maar een brand kan iedereen gebeuren en asbest.. tjaa dat heb je volgens mij op elke stal nog wel.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:47

Er wordt ik grote lijnen verteld wat er aan de hand is, dmv de punten aan te kaarten welke niet kloppen in de openingspost.
De eigenaar van stal zit ook op bokt, dus als hij behoefte heeft om zijn problemen aan bijna heel paardenhoudend nederland te vertellen, zal hij dat zelf wel beslissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:49

Nee er wordt niets aangegeven alleen maar dat TS dit topic heeft geopend voor leedvermaak en dat wat er op RTV was niet waar is. Verder alleen maar dat de staleigenaar erg veel verdriet heeft maar dat kunnen we zelf ook nog wel bedenken.

Snap niet waarom jullie zo moeilijk doen, brand en asbest is geen schande hoor. Kan iedereen gebeuren.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:51

Idd het is niet het nieuwsitem wat nu de stal onderuit trekt maar de pensionklanten. Zelf zou ik daar als staleigenaar nog minder blij mee zijn.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:52

Jullie hebben nog niet de tijd genomen om de filmpjes te bekijken dus !

Ts: je hebt er andere dingen bijgehaald en dat is de reden dat ik denk dat het je niet alleen daarom gaat, verder ga je nu ook nog aangeven dat de staleigenaar niet blij met zijn pensionklanten moet zijn.. Hoe bedoel je "ik probeer het hele zooitje op te stoken"

Zoals al heel vaak gezegd; hoe kun je openheid van zaken geven als die zaken er nog niet zijn?

Mag ik vragen wat er vreemd is aan het gedrag van de pensionklanten?? Iedereen roept maar dat we openheid van zaken moeten geven, kom gezellig langs zou ik willen zeggen en probeer daarna maar het hele verhaal te vertellen :D Knappe meid die dat kan doen :j

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:53

het feit dat er 100 jaar geleden brand is geweest, en nu asbest, daar kan inderdaad niemand om heen.. Dat is ook niet hetgeen waar iedereen zo fel tegen is.
Denk dat t toch wel prettig is als alle posts goed gelezen worden :)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:53

breezy302 schreef:
Nee er wordt niets aangegeven alleen maar dat TS dit topic heeft geopend voor leedvermaak en dat wat er op RTV was niet waar is. Verder alleen maar dat de staleigenaar erg veel verdriet heeft maar dat kunnen we zelf ook nog wel bedenken.

Snap niet waarom jullie zo moeilijk doen, brand en asbest is geen schande hoor. Kan iedereen gebeuren.

Er is geen brand geweest }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:54

Dat bedoel ik. De pensionklanten zorgen nu voor een slechte naam. Brand en asbest kan iedereen overkomen en de pensionhouder kon daar denk ik ook niets aan doen.

Ben in elk geval wel blij dat iedereen nog leeft en er alleen materiele schade is. Jullie zullen zo nu nog wel niet denken maar materiaal is te vervangen..

Marjo_Wystan: Ik wil wel langskomen hoor, wilde zelfs op deze stal gaan staan maar heb dat toen niet gedaan door andere redenen en wilde juist deze week even langsgaan om te vragen of dat nog mogelijk was...

Mallow

Goed idee marjo, kom maar is langs, en kom ons maar is vertellen hoe het zit :)
En vertel dan meteen de staleigenaar even over dit topic!

Anoniem

Marjo_Wystan schreef:
breezy302 schreef:

Er is geen brand geweest }:0

Sorry ik kan niet lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:55

Mallow schreef:
Goed idee marjo, kom maar is langs, en kom ons maar is vertellen hoe het zit :)
En vertel dan meteen de staleigenaar even over dit topic!

Zoals ik al zei wil ik wel langskomen, hebben jullie enig idee wanneer dat weer mogelijk is?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:55

breezy302 schreef:
Dat bedoel ik. De pensionklanten zorgen nu voor een slechte naam. Brand en asbest kan iedereen overkomen en de pensionhouder kon daar denk ik ook niets aan doen.

Ben in elk geval wel blij dat iedereen nog leeft en er alleen materiele schade is. Jullie zullen zo nu nog wel niet denken maar materiaal is te vervangen..
Marjo_Wystan: Ik wil wel langskomen hoor, wilde zelfs op deze stal gaan staan maar heb dat toen niet gedaan door andere redenen en wilde juist deze week even langsgaan om te vragen of dat nog mogelijk was...

Zeker waar :j, maar er zit helaas wel heel veel emotionele waarde aan..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:56

Moderatoropmerking:
Ik wil er even op wijzen dat het niet de bedoeling is om een plaatser van een nieuwsartikel aan te vallen op de inhoud van het bericht. Ook zou ik het fijn vinden als er vanaf nu gewoon on topic wordt gegaan. Bedankt alvast.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:56

De stal is gewoon open hor! Weet alleen niet of de stalbaas zoveel behoefte heeft aan mensen die alles al weten voor de stalbaas zelf ook maar iets op papier heeft :)