Anky rijdt beste reiningproef tot nu toe maar krijgt 0-score

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:17

DDW1190 schreef:
Steef schreef:
Inderdaad een beetje een rare regel :?

goh dan is de Dressuursport heel wat vriendelijker :o

Wat een raar commentaar? Omdat je even moet wachten met belonen is western meteen onvriendelijk? Sorry hoor, maar dan heb je hem nog niet helemaal begrepen. Daarnaast mag je tijdens een dressuurproef net zo goed niet belonen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:18

Nou ja, het blijft een jury sport, dus uit duim gezogen of niet goed gezien, dat kan.. soms gebruiken ze volgens mij camera's (in tegenstelling tot de FIFA :D ) om iets na te gaan..

Dat ze in een stijgende lijn zit, is inderdaad hartstikke goed :j maar ze kan natuurlijk ook wel rijden!

Ik ben alleen benieuwd waarom de 0 score, want die krijg je niet zo heel snel, althans, niet met iets wat op aanraken lijkt, dacht ik.

Rumpleteaser

Re: Anky rijdt beste reiningproef tot nu toe maar krijgt 0-score

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:23

Tja, we baseren die 0 score voor een aanraking nu alleen op een kort artikeltje. Misschien dat ze nog iets fout had gedaan?
Ben dus wel erg benieuwd naar een filmpje van die proef!
Ik heb op Youtube alleen niks kunnen vinden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:25

Nou dat zou inderdaad kunnen :j

Wellicht iets met dr vingers tussen de teugels oid. Maar dat is slechts speculeren als je de proef niet gezien hebt..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:31

Ja, of ff d'r teugels overgepakt ofzo om te belonen....
Maar we blijven inderdaad speculeren.
Filmpje, waar ben je???

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:37

Rody01 schreef:
Wat stom dat je je paard niet mag belonen na de proef...

Je leest niet goed.... natuurlijk mag je je paard belonen maar wel ná het laatste onderdeel en dit is in dit geval een "hesitate"dus voor de leken onder ons een "wachtmoment" ...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:39

dropje2 schreef:
Rody01 schreef:

Je leest niet goed.... natuurlijk mag je je paard belonen maar wel ná het laatste onderdeel en dit is in dit geval een "hesitate"dus voor de leken onder ons een "wachtmoment" ...

Dus net zoiets als dat ze haar paard in een dressuurproef al beloond voor ze afgroet?

En wel een stomme fout als dat moment zo belangrijk is, want als je er zomaar al je punten door verliest.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:41

Jij begrijpt 'm Skygirl!

En inderdaad.. zoiets doe je maar één keer.. :D

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:45

Rody01 schreef:

Je mag wel belonen maar niet tijdens die paar seconden :D
Je zit dan nog in je proef namelijk en volgens mij raakte ze ook haar teugels met haar vrije hand aan en dan is t een nul ;)
Tweede hand gebruiken mag namelijk echt niet ;)
Daarna mag t zoveel je wilt 8-)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:57

Ik kan me best voorstellen dat ze uit over-enthousiasme zoiets doet.....en iedereen maakt wel eens een foutje. Toen ik het las van de 0-score dacht ik eigenlijk meteen, ze is dat natuurlijk gewend van de dressuur-proeven die ze al honderden gereden heeft. Volgens mij beloont ze haar paard dan ook meteen zodra ze klaar is met de laatste pas van de proef.

3daissje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:05

Heel jammer, maar van fout leer je...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:06

Cer schreef:
Ik ben alleen benieuwd waarom de 0 score, want die krijg je niet zo heel snel, althans, niet met iets wat op aanraken lijkt, dacht ik.

Henk van Amstel heeft zo een keer met Sanwood de titel op een NK misgelopen, hij klopte hem op z'n kont na de laatste stop en vergat de back up...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:08

crazycactus schreef:
hij klopte hem op z'n kont na de laatste stop en vergat de back up...

Hihihihi, ook zoiets. Vind het stiekem wel grappig hoor, dat soort fouten/blunders...
Leedvermaak van me, I know. Als ik het zelf zou zijn zou ik wel balen!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:10

@RT dat maakt je menselijk toch... ik heb ook wel eens een rare stunt uitgehaalt tijdens een pattern (zowel reining als trail :o ) we zijn nu eenmaal geen machines (gelukkig maar)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:20

Je mag je paard en de rest van je tuig nooit vastpakken/aanraken tijdens je proef, en aangezien 'hesitate' bij je proef hoort...
Vorig jaar had een meisje dat ze aanstapte na haar spins, dat haar teugels niet goed zaten en ze die even goed deed.
Ze reed super geweldig! Maar ze was al aangestapt dus ook een 0-score omdat ze haar tuig gewoon niet aan mag raken.
Maar goed, dit zal Anky niet meer doen, van je fouten moet je gewoon leren.

Ik zou trouwens graag meer weten over het EK in Zwitserland, en niet alleen over hoe Anky daar heeft gereden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:24

ben wel benieuwd naar een filmpje van Anky's proef :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:28

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:36

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 04-07-22 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:38

Je ontvangt een zero score als je een onderdeel niet uitvoert. Anky voerde de hesitate niet uit, dus o score. Is mij ook eens overkomen, en inderdaad: dat vergeet je nooit weer!!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:41

Een tijdje terug heb ik voor eerste keer een dressuurproef gereden gehad met mijn paard.
Ik was zo trots op haar dat ik haar direct na de proef beloonde en vergat af te groeten. De jury kon er wel om lachen, gelukkig was het toch maar een hor concour.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:43

Moet trouwens iemand een soort van gelijk geven die zei dat de dressuur aardiger was qua jureren... Als bij een westernproef (welk onderdeel dan ook) je paard bokt en ineens een andere kant op gaat heb je ook een 0-score te pakken. In de dressuur kun je gewoon op de Olympische Spelen goud winnen ( Isabelle Werth).

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:49

Sunny schreef:
Je ontvangt een zero score als je een onderdeel niet uitvoert. Anky voerde de hesitate niet uit, dus o score. Is mij ook eens overkomen, en inderdaad: dat vergeet je nooit weer!!

Dat verklaard dus de nul-score! Raadsel opgelost :D

In de dressuur is de puntentelling anders dan in de reining. In de dressuur kennen ze geen nul-score, daar krijg je alleen puntenaftrek, dus daar zal je nooit gediskwalificeerd worden voor het niet groeten of vergeten halt te houden. Je kan overigens wel gediskwalificeerd worden als je paard 3x achter elkaar de ring uitrent, tenminste in de tijd dat ik nog jureerde, ik weet niet hoe het tegenwoordig is.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:52

crazycactus schreef:
Moet trouwens iemand een soort van gelijk geven die zei dat de dressuur aardiger was qua jureren... Als bij een westernproef (welk onderdeel dan ook) je paard bokt en ineens een andere kant op gaat heb je ook een 0-score te pakken. In de dressuur kun je gewoon op de Olympische Spelen goud winnen ( Isabelle Werth).

Ja daar moet ik je ook gelijk in geven inderdaad! Maar quarters zijn over het algemeen dan ook iets cooler dan dressuurpaarden, dat scheelt weer :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:56

Wat een vreemde regel... Dat je er nou aftrek voor geeft omdat het niet mag, oke, maar om nou gelijk een score van 0 ervan te maken.... Raar.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:00

Ik rijd ook western.
En tja dat is nou de regel, op zich had ze die wel kunnen weten, maarja dr eerste wedstrijd is ook wel spannend natuurlijk. Dan vergeet je gewoon wel is wat.
Erg jammer maarja, regels zijn regels