Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:onley schreef:Mijn konijnen staan in de schaduw en weten nog noiet waar ze het moeten zoeken van de hitte
Dat had ik bij de mijne ook verwacht maar die lijken er niets om te geven grappig genoeg.
Zal wel komen omdat ze in de winter binnen konijnen zijn en dus eigenlijk nooit onder de 20 graden leven.
FriesWytske schreef:Onze paarden gaan niet eens in de schaduw staan. Ook al kunnen ze daar komen. We zorgen er wel voor dat hun waterbak altijd vol is.
Lowara schreef:Hier de paarden overdag buiten staan, en vooral de warmbloeden zoeken de schaduw veel op. de koudbloeden blijven stug vol in de zon doorvreten. wel haal ik ze ana het eind van de dag compleet bezweet eruit, echt sneu
-----------------------------------------------------------------------------------
zelf vind ik onze kippen het meest eng. ivm dat 2 weken geleden een vos er 2 heeft doodgebeten, moeten de resterende 2 opgesloten blijven in hun kippenren de komende tijd.
is een nachthok ( bovenstuk) met daaronder een megagroot loopgedeelte met gaas.
leuk en aardig,maar een van de kippen broed nu al 1.5 week in dat nachthok, en dat hok staat dus VOL in de zon halverwege de dag( en veeeeel te groot om te verplaatsen, is echt zo'n megahok)
iemand enig idee hoe ik dat arme beest kan afkoelen zonder iets open te zetten zodat de boel niet kan ontsnappen en alsnog vossen voer wordt?
SJANNE_DARK schreef:ik lees veel en zie veel dat mensen op het heetst van de dag de sproeiers aan zet. Dit is er dom wand het gras verbrand hier door. Je kan het beter in de avond doen. Het is natuurlijk wel lekker om op het heetst van dan de dag als de paarden bij voorbeeld ochtend hebben buiten gestaan, ze dan af te spuiten en dan lekker op stal.
daarom krijgt men vaak geel gras. Dit zie je ook veel bij voetbal velden