Zevenjarig meisje uit Wilp zwaargewond door trappend paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:43

Myra schreef:
Jemig, dat is niet niks.. vreselijk om te horen. Veel sterkte aan familie toegewenst en dat ze herstellende is!

Ylana schreef:
Ik zag het net op HVN. Vreselijk!
En dit is één van de redenen dat mijn kinderen niet bij de paarden mogen komen.
Een nachtmerrie van elke ouder! Het zal je dochter zijn zeg...

Dit vind ik wel een heel overdreven reactie.
Dat er dit soort dingen gebeuren met paarden en kinderen is erg, maar komt niet vaak voor.
De kans dat je kind verongelukt in een auto ongeluk is véle malen groter.
Mag ze dat dan ook niet?

Een auto trapt niet

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:46

lisa_pluisje schreef:
Een auto trapt niet

Nee, en hinnikt ook niet.. :?

Er vallen honderden doden in het verkeer per jaar in NL. Toch wel een stuk meer dan die trappende paarden.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:50

Dat moet je statistisch bekijken, er zijn nl meer auto,s dan paarden :+
En als je zelf kinderen hebt dan ben je er echt wel voorzichtig mee.
Dat merk je vanzelf als je kinderen krijgt.
Tis gewoon vreselijk dat zulke dingen gebeuren.

Nimber

Re: Zevenjarig meisje uit Wilp zwaargewond door trappend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:24

Ik kom er net tot mijn grote schrik achter dat het om de dochter van een bekende van mij gaat.

wat een schok. mijn vorige reactie in dit topic was nog niets vermoedend.

van haar hyves : ****is meerdere malen door een van onze paarden getrapt tegen haar hoofd ze is met de trauma helikopter over gebracht ***** inmiddels kan zei zelf weer ademen ze heeft een deuk een breuk en een stukje los bot in haar hoofd het is nu afwachten als ze bij komt hoe het met haar gaat

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:28

Dat is heftig, ik kan mij het ongeluk van de dochter van Caye ook nog herrinneren. Fijn om te lezen dathet met haar dochter weer goed gaat.

Nimber, sterkte, dat moet inderdaad extra schrikken zijn...beterschap voor het meisje en sterkte!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:30

Nimber schreef:
Ik kom er net tot mijn grote schrik achter dat het om de dochter van een bekende van mij gaat.

wat een schok. mijn vorige reactie in dit topic was nog niets vermoedend.

van haar hyves : ****is meerdere malen door een van onze paarden getrapt tegen haar hoofd ze is met de trauma helikopter over gebracht ***** inmiddels kan zei zelf weer ademen ze heeft een deuk een breuk en een stukje los bot in haar hoofd het is nu afwachten als ze bij komt hoe het met haar gaat

Jeetje! |(
Wens ze maar heeeeeel veeeeel sterkte en beterschap voor hun kleintje!
Echt zo erg dit!!! |(

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:35

Wat erg dit. Hopelijk komt het weer helemaal goed!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:42

Verschrikkelijk. Veel sterkte voor het meisje en betrokkenen! Hopelijk komt ze er weer bovenop.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:01

Laatst bijgewerkt door EllyC op 26-06-10 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:02

Je kunt honderd voorzorgsmaatregelen nemen en duizend keer waarschuwen, het kan gewoon gebeuren. 100% veiligheid bestaat nu een keer niet. Ook niet zonder paarden.

Wat er gebeurd is, kunnen we slechts naar gissen. Onhandige manoevre? Kind in onbewaakt ogenblik alleen bij paard? Schrikreactie? Het overkomt je. we kunnen slechts onszelf gelukkig prijzen dat het ons nooit overkomen is.

Familie; heel veel sterkte gewenst en hopelijk komt het goed!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:03

Het zou je eigen kleine meissie maar zijn... ;(

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:14

Heel veel sterkte toegewenst aan alle bekenden, tja paarden blijven gevaarlijk..
Ik vind het auto vs. paarden argument wel apart trouwens.
Ik heb toch echt vaker een "aanvaring" gehad met een paard als met een auto, "helaas" is het zo dat de gevolgen van een auto-ongeluk vaak veel erger zijn.
Maar ook met paarden kunnen er dus zeer ernstige ongelukken gebeuren

Ik hoop echt dat alles weer goedkomt!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:34

Reactie gewijzigd...
Off topic reactie.

MiriamP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:20

Hoop dat het weer helemaal goed zal komen! Echt vreselijk als dit soort dingen gebeuren.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:48

Wat erg! Duimen dat het meisje er helemaal bovenop komt. :(:)
Het blijven dieren en ook paarden die altijd betrouwbaar zijn geweest kunnen eens trappen. Ik ben een aantal weken terug ook getrapt (gelukkig) in mijn buik.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:53

Zo verschrikkelijk. Ondanks dat de ouders waarschijnlijke alle voorzorgsmaatregelen hebben genomen is er een verschrikkelijk ongeluk gebeurd.
Ik wens alle familieleden en bekende heel veel sterkte! En ik duim dat het meisje hier weer helemaal uit komt!!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:59

Skygirl schreef:
Krijgen we dit weer hoor. Ik mocht vroeger als kind wel bij de paarden komen (ouders waren er wel bij) en had ook een eigen pony, maar omdat ik dat mocht, hielden mijn ouders blijkbaar niet genoeg van me. ;( :')

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen maar dat als je kinderen hebt dat je veel meer het gevaar ziet, veel meer als dat je jong bent. Dat is nou eenmaal zo. Dus niet meteen kwaad worden met dan krijgen we dit weer, want zo bedoel ik het niet! Mijn kinderen mogen ook gewoon bij mijn paarden, maar alleen als ik erbij ben. Kinderen doen nou eenmaal onverwachte dingen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:09

Wat verschrikkelijk dat dit gebeurt is!! Maar een ongeluk zit in een klein hoekje en dat weet ik van veel te dichtbij.

Toen ik een jaar of 10 was waren mijn nichtje(11) en ik bij onze tante op bezoek. Aan het eind van hun straat was een park waar een paard stond. Wij gingen er altijd naar toe maar er was ons verboden in de wei te gaan..... Mijn nichtje dacht dat dat wel kon, want op de manege mocht dat ook als je je paard/pony moest halen. Helaas bleek dit lieve dier een dominante hengst te zijn. Mijn nichtje heeft een flinke klap op haar hoofd gehad van een voorbeen voorzien van ijzer en viel neer. Ze is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis met een schedelbreuk. Ze is 10 minuten bij geweest, net lang genoeg om een uitbrander te krijgen van haar vader. Ineens was ze weg, dood.

Ik hoop van harte dat dit meisje nog een toekomst staat te wachten met een voor haar leefbare manier. Ik duim dat meisje meer geluk mag hebben als mijn nichtje, dat ze maar weer snel kan buiten spelen.

@Nimber, heel veel sterkte gewenst voor jou en de familie van het meisje

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:21

Het is zo snel gebeurt.
Heb zelf een dochtertje van 5 en die is stapel op de paarden,maar zonder ons komt ze de stalgang niet in,en de weide zekers niet,wanneer er paarden verzet worden moet papa op haar passen of moet ze aan het eind van de gang achter het touw wachten.
maar dan nog kan er iets fout gaan, veel geluk en sterkte voor het meisje en der familie.

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:27

Wat een vreselijk verhaal, zag het gisteravond al bij HvN.
Maar wat ik ook zag was dat de 2 paarden die ze in het filmpje lieten zien (weet natuurlijk niet of het paard dat trapte daar bij zat) beiden helemaal ingepakt waren ivm vliegen, muggen en dazen!
Dus ik dacht gelijk ,dat is vette pech paard trapt en meiske staat er toevallig achter!

Hopelijk houdt ze er niets aan over

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:58

Jeetje zeg! Dat is dichtbij!
Is er al meer bekend over om wie het gaat, en hoe ze het nu maakt?

marjolijnN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:15

pfff ik las het hier gister idd. Toen kreeg ik echt kippenvel. Nu was ik op mijn hyves en blijkt het het dochtertje van een kennis van mij te zijn. Ken de moeder van school en de paarden. Echt heel erg. Zo komt het wel heel dichtbij. :n Het meisje is van de beademing, maar nu is het afwachtten hoe ze wakker wordt. Ze heeft een deuk, breuk en een stukje bot dat los zit in haar hoofd.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:25

Christi schreef:
Wat verschrikkelijk dat dit gebeurt is!! Maar een ongeluk zit in een klein hoekje en dat weet ik van veel te dichtbij.

Toen ik een jaar of 10 was waren mijn nichtje(11) en ik bij onze tante op bezoek. Aan het eind van hun straat was een park waar een paard stond. Wij gingen er altijd naar toe maar er was ons verboden in de wei te gaan..... Mijn nichtje dacht dat dat wel kon, want op de manege mocht dat ook als je je paard/pony moest halen. Helaas bleek dit lieve dier een dominante hengst te zijn. Mijn nichtje heeft een flinke klap op haar hoofd gehad van een voorbeen voorzien van ijzer en viel neer. Ze is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis met een schedelbreuk. Ze is 10 minuten bij geweest, net lang genoeg om een uitbrander te krijgen van haar vader. Ineens was ze weg, dood.

Ik hoop van harte dat dit meisje nog een toekomst staat te wachten met een voor haar leefbare manier. Ik duim dat meisje meer geluk mag hebben als mijn nichtje, dat ze maar weer snel kan buiten spelen.

@Nimber, heel veel sterkte gewenst voor jou en de familie van het meisje

Wow, heftig om dat zo dichtbij mee te maken! En extra heftig voor haar vader, dat het zo gelopen is :(:)
Beterschap voor dit meisje

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:18

Het gaat hier ook om een bekende van mij..Het is inderdaad behoorlijk schrikken.Vanacht is het meisje even bijgekomen maar wist zich verder niets te herinneren...Inmiddels slaap ze nu nog steeds

Grrrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:29

Oh wat verschrikkelijk. Dit is nog bij mij in de buurt ook... Iedereen heel veel sterkte gewenst!
Ik kreeg echt een beetje traantjes van jouw verhaal, Christi. Wat heftig zeg. De reacties van ouders die hun kind niet alleen laten bij een paard, vind ik zeker niet overdreven.