FEI dressuurpony gestolen en binnen een dag weer terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:37

Lotte_Wessel schreef:
hmm.. misschien wilde die "dief" alleen kijken hoe streng ze waren daar.. qua controle.
Dei dief kan het daar natuurlijk al een tijdje hebben geobserveerd. Heeft gezien dat er tussen die tijden minder mensen waren en de mensen die oplette, deden hun rondje om een bepaalde tijd in een bepaalde volgorde. Zo kon de dief precies weten wat en wanneer hij de polny kon pakken. Uiteindelijk wist hij dus ook zo, wanneer hij 's middags de pony weer kon terugbrengen. Nu weet hij ook dat het mogelijk is om een pony/ paard weg te halen daar en zelfs, ondanks de rep en roer, terug te brengen. Hij kan misschien wel een tweede diefstal gepland hebben op een veel waardervoller paard. Kan die dat beestje ook op dezelfde manier weghalen daar. Lekker makkelijk dan toch?!

Ik ben bang dat als de pony echt gestolen is geweest, de mensen nu echt wel veel oplettender zijn. Ook vind ik een FEI pony die zo hoog loopt al een behoorlijk waardevol dier en dit is er sowieso een die opvallend is met het wit omringde oog.

Lotte_Wessel

Re: FEI dressuurpony gestolen en binnen een dag weer terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:42

ja klopt.. dat is wel erg opvallend..
toch vind ik het knap, want je wilt die pony dan terug vinden lijkt mij..
als mijn paard zou zijn verdwenen (helemaal als hij in die prijsklasse zou vallen ;) )dan zou ik op zoek gaan naar camera's, mensen, aanwijzingen of gewoon IETS dat leidt tot de verdwijning/ kidnapping, maar in dit geval kon de pony gewoon weer ongezien teruggebracht worden en alles. Dat is toch vreemd?! Of niet soms.. lijkt me dat je oplet daar, als de pony weg is, en of iemand heeft de dader toch gezien, maar was mede plichtig, die zorgde ervoor dat iedereen daar op het juiste moment weg was en snel deed alsof de pony terug was gebracht door zelf met die pony daar te lopen (niemand weet dat hij eigenlijk op dat moment net uit de trailer kwam.. ) hij was dan gewoon een handlanger. Wie weet...

edit: sorry, vind het leuk om sherlock homes te spelen :D

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:43

Misschien moet ik dat ook eens proberen met Totilas!! Gewoon om even te voelen hoe het is om op zo'n geweldig dier te zitten!!! En dan weer netjes terug brengen!!! :+

Toch een beetje een vreemd verhaal dit!!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:48

0ojillo0 schreef:
Misschien moet ik dat ook eens proberen met Totilas!! Gewoon om even te voelen hoe het is om op zo'n geweldig dier te zitten!!! En dan weer netjes terug brengen!!! :+

Toch een beetje een vreemd verhaal dit!!

IK HELP JE ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:54

Ik rij de vrachtwagen wel, maar dan wil ik ook een rondje :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:58

Oh en dan help ik ook mee, voor een rondje Totilas!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:39

sharonalover schreef:
Is het een hengst? Misschien wilde iemand wel een veulentje voor weinig en wordt hij binnenkort papa? :P

Ik vind hem wel goed bedacht hoor :D Wie weet!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 17:55

Sjaad schreef:
sharonalover schreef:
Is het een hengst? Misschien wilde iemand wel een veulentje voor weinig en wordt hij binnenkort papa? :P

Ik vind hem wel goed bedacht hoor :D Wie weet!

Is al gepost. Het is een ruin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:50

Lotte_Wessel schreef:
hmm.. misschien wilde die "dief" alleen kijken hoe streng ze waren daar.. qua controle.
Dei dief kan het daar natuurlijk al een tijdje hebben geobserveerd. Heeft gezien dat er tussen die tijden minder mensen waren en de mensen die oplette, deden hun rondje om een bepaalde tijd in een bepaalde volgorde. Zo kon de dief precies weten wat en wanneer hij de polny kon pakken. Uiteindelijk wist hij dus ook zo, wanneer hij 's middags de pony weer kon terugbrengen. Nu weet hij ook dat het mogelijk is om een pony/ paard weg te halen daar en zelfs, ondanks de rep en roer, terug te brengen. Hij kan misschien wel een tweede diefstal gepland hebben op een veel waardervoller paard. Kan die dat beestje ook op dezelfde manier weghalen daar. Lekker makkelijk dan toch?!

Ik denk dat jij een slechte dief zou zijn, als je dan het risico van stelen gaat nemen pak je toch meteen het paard dat je wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:35

Afbeelding

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:53

Haha! Bijpassend

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:53

Cayenne schreef:
Niicole__ schreef:
Normaal gesproken houd je overdag toch zicht op je stallen ;)
En als er een getuige was, was er dus zeker iemand op stal ;)

En zowiezo, als er een pony gejat is zou extra toezicht ook nog wel handig zijn voor de zekerheid! ;)

Kan ook een buur zijn geweest of iemand die toevallig langs fietste, je weet het niet.
En wij waren ook niet altijd op stal hoor. Je moet ook weleens weg, en het is binnen een paar tellen gedaan :)

Als er die nacht een toppony gestolen is, lijkt het me dat je wel een beetje extra op let ;)
En ongezien&geluidloos (oren hebben ze daar namelijk ook wel) een auto+trailer parkeren, klep openen, pony losmaken, pony uitladen, met pony naar stal lopen, pony in de box zeten, weg gaan, trailer dichtdoen, en weg rijden in niet in een paar tellen..

En als je zulke paarden hebt staan let je daar na mijn mening beter op ;)

Maar goed, dat is mijn mening, gelukkig heeft niet iedereen overal dezelfde gedachtes over ;)

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:02

Sonja schreef:
Vreemd verhaal. Als iemand 'alleen maar' doping had willen toedienen dan was insluipen makkelijker/veiliger geweest. Offffff het moet een niet zo 'ongewenste' actie zijn en er is een alibi nodig.

Ik bedoelde natuurlijk ook de niet ongewenste variant ;) Pony loopt over 2 weken een belangrijke wedstrijd, maar tobt al weken met (bv?) rechtsvoor, of een stijve schouder. Maar die wedstrijd komt dichter- en dichterbij, en die wil zo graag gewonnen worden....

Nu wil ik niemand beschuldigen hoor, maar je weet nooit ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:24

Navy schreef:
Sonja schreef:
Vreemd verhaal. Als iemand 'alleen maar' doping had willen toedienen dan was insluipen makkelijker/veiliger geweest. Offffff het moet een niet zo 'ongewenste' actie zijn en er is een alibi nodig.

Ik bedoelde natuurlijk ook de niet ongewenste variant ;) Pony loopt over 2 weken een belangrijke wedstrijd, maar tobt al weken met (bv?) rechtsvoor, of een stijve schouder. Maar die wedstrijd komt dichter- en dichterbij, en die wil zo graag gewonnen worden....

Nu wil ik niemand beschuldigen hoor, maar je weet nooit ;)

Ik heb hier het zelfde idee over. :j

sprigan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:48

heeft iemand een foto van de pony??
kan deze niet vinden op internet.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:22

Afbeelding

Stond in de beginpost.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:02

Is de getuige ook verdachte?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:07

Ik geloof dit niet... hier zit een luchtje aan.. een stinkend luchtje,..
dit klopt gewoon niet..

Fijn dat eht dier weer terug is.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:20

Sonja schreef:
Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat er iets in het lichaam aangebracht, of juist eruit verwijderd is. De vermoedelijke tijd van afwezigheid is voldoende voor bv een operatie...

Was eigenlijk ook mijn gedachte. Iets inspuiten zou ook kunnen als het paard nog in de stal stond, dan zou iets weghalen logischer zijn.

Maar aan de andere kant, vraag ik me af hoe onbeveiligd die stal is. Geen enkele stal die ik ken, kun je zomaar een paard meenemen. Ten eerste moet je toch een auto met trailer aanhoren komen? Ten tweede lijkt me dat er iets van beveiliging is, een hek met slot en/of een slot op de stallen. En dan moeten ze dat paard nog is 's nachts meenemen, lijkt me dat de andere paarden daar ook onrustig van worden aangezien het niet echt een tijdstip is om de stal te verlaten. En het laden zal ook wel niet geluidloos zijn gegaan, laat staan een paard dat over het erf loopt, nee dat hoor je ook niet :Y)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:22

Operatie, daar zie je littekens/wonden van ;)
lijkt me niet dat ze dat ongemerkt kunnen doen

Mel_Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:57

jeetje het zou je maar gebeuren je pony weg en dan staat ie in eens weer in zijn stal.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:59

sharonalover schreef:

dacht ik ook meteen aan ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:03

melizz13 schreef:
sharonalover schreef:

dacht ik ook meteen aan ;)

Het is een ruin.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:05

ja dat las ik later ook ;)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:06

Jolliegirl schreef:
Operatie, daar zie je littekens/wonden van ;)
lijkt me niet dat ze dat ongemerkt kunnen doen

Tegenwoordig maken ze maar kleine sneetjes(zo'n 1 á 2 cm) bij een operatie, zoiets zou al gauw over het hoofd gezien kunnen worden. Maar je hebt wel een punt, als ze het dier onderzocht hebben zal zoiets wel naar boven gekomen zijn.