Kadaver van veulen aangetroffen in Starkenborgh kanaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:35

Ik kan me niet aan het idee ontrekken dat het touw erom heen is gelegd om het dode veulen uit het water te trekken, dood gewicht is uit een stal al bijna niet te slepen, laat staan uit het water de kant op... vastgelegd aan een net ingeslagen paaltje ( voor dit doel) er zal namelijk een tractor of id aan te pas zijn moeten gekomen om het dier uit het water te trekken.
En.. zoals ook al geschreven werd, het beestje kan op een heel andere plaats tewater zijn geraakt ( zeer aannemelijk). Neemt niet weg, dat het ontzettend jammer is van een ogenschijnlijk gezond veulen, maar om nu te denken dat het moedwillig te water is gelaten, daar geloof ik nou niet in.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:50

Niicole__ schreef:
Krissie0 schreef:

Als je meer weet moet je dan de politie bellen of de Db?

Ik denk dan beide... Dan weet je zeker dat het ''doorkomt''.. :j

Ben je ergens achter gekomen? Ik hoop dat, vooral voor dat arme veulen, die eigenaar moet gestraft worden

Mijn moeder is nog aan het rond vragen net als mijn vader.
Het gekke is dat mijn moeder er rond 8 uur is langsgereden en ook nog een keer rond 1230 en niks heeft gezien. Dus het beestje is er gewoon gedropt en niet zoals mensen denken aan een stick gezet om te grazen want daar kun je geen paarden laten grazen... ( wij hebben vroeger pony's daar in een weiland gehad) Ik kan de plek op mijn duimpje en het is een walkant en dan gelijk een breed kanaal dus er is niet veel plek. Meer bedenkelijk is dat het veulen niet gewenst was of ziek of dood en dat de eigenaar hem daar aan die stick heeft gezet en heeft laten verdrinken. Vreselijk maar zulke mensen lopen dus nog steeds rond.

Mijn moeder zei ook al tegen mij, ze weten dat ze hier altijd alles langs kunnen brengen en als wij er geen plek of tijd voor hebben er dan een goede baas voor zoeken. Ze was flink over de zeik en gaat dus goed rond vragen in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:02

[/quote]
Het gekke is dat mijn moeder er rond 8 uur is langsgereden en ook nog een keer rond 1230 en niks heeft gezien. Dus het beestje is er gewoon gedropt en niet zoals mensen denken aan een stick gezet om te grazen want daar kun je geen paarden laten grazen... ( wij hebben vroeger pony's daar in een weiland gehad) Ik kan de plek op mijn duimpje en het is een walkant en dan gelijk een breed kanaal dus er is niet veel plek. Meer bedenkelijk is dat het veulen niet gewenst was of ziek of dood en dat de eigenaar hem daar aan die stick heeft gezet en heeft laten verdrinken. Vreselijk maar zulke mensen lopen dus nog steeds rond.

Mijn moeder zei ook al tegen mij, ze weten dat ze hier altijd alles langs kunnen brengen en als wij er geen plek of tijd voor hebben er dan een goede baas voor zoeken. Ze was flink over de zeik en gaat dus goed rond vragen in de buurt.[/quote]

Dit is allemaal speculeren !!. Bij een vriendin van mij in de buurt hadden ze een schaap in het kanaal gevonden ( aantal jaargeleden )
en die lag ook vast aan een touw.. Waarschijnlijk doen ze een klein sporen onderzoek want daar kunnen ze zoen ( hoefsporen BV) of het daar geeft gestaan !! als je het beesteje eruit haalt komt er een hoop water mee endergelijk en kan je deus 'bewijs' vernietigen ..

Hoogst waarschijnlijk is dat de reden dat het arme beestje vasst ligt.. ( alsnog laten we dat hopen )

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:05

dowie schreef:

Mijn moeder zei ook al tegen mij, ze weten dat ze hier altijd alles langs kunnen brengen en als wij er geen plek of tijd voor hebben er dan een goede baas voor zoeken. Ze was flink over de zeik en gaat dus goed rond vragen in de buurt.[/quote]

Dit is allemaal speculeren !!. Bij een vriendin van mij in de buurt hadden ze een schaap in het kanaal gevonden ( aantal jaargeleden )
en die lag ook vast aan een touw.. Waarschijnlijk doen ze een klein sporen onderzoek want daar kunnen ze zoen ( hoefsporen BV) of het daar geeft gestaan !! als je het beesteje eruit haalt komt er een hoop water mee endergelijk en kan je deus 'bewijs' vernietigen ..

Hoogst waarschijnlijk is dat de reden dat het arme beestje vasst ligt.. ( alsnog laten we dat hopen )[/quote]

Anders doe je even rustig aan >;)
En doe iets aan je spelling want er zitten zoveel fouten in dat het beroerd leest.
Meerdere boeren zetten op die manier hun pony vast om te laten grazen en lijkt me niet dat de brandweer een koeientouw in de wagen heeft liggen. En veulen lag als het wel los was niet zo aan de kant want het is daar een sterk kanaal met veel schepen per dag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:48

dowie schreef:

Hoogst waarschijnlijk is dat de reden dat het arme beestje vasst ligt.. ( alsnog laten we dat hopen )

Weinig speculatie aan wat Krissie0 zegt hoor... :+ Dat dier heeft daar sowieso niet staan grazen, er rijden daar auto's langs met 80km/h of sneller en de bermkant is niet echt iets waar je je dier neer wilt zetten om te begrazen, tenzij je natuurlijk ongelukken wilt...

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:09

Janine1990 schreef:
dowie schreef:

Weinig speculatie aan wat Krissie0 zegt hoor... :+ Dat dier heeft daar sowieso niet staan grazen, er rijden daar auto's langs met 80km/h of sneller en de bermkant is niet echt iets waar je je dier neer wilt zetten om te begrazen, tenzij je natuurlijk ongelukken wilt...

Dank je wel, gelukkig nog iemand die weet waar het veulen gevonden is _/-\o_

Janine1990

Re: Kadaver van veulen aangetroffen in Starkenborgh kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:11

Was makkelijk te zien aan de foto's :Y)
Woon in de buurt, kom er ook wel eens langs. Leuke weg om echt op te scheuren...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 11:12

Inderdaad, als je enigzins bekend bent in de buurt dan weet je dat dat geen plek is om een paard/pony te laten grazen.
Die is gewoon pure dierenmishandeling.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:18

Janine1990 schreef:
Was makkelijk te zien aan de foto's :Y)
Woon in de buurt, kom er ook wel eens langs. Leuke weg om echt op te scheuren...

Haha dat deden wij altijd met onze new forest pony's helemaal langs het kanaal scheuren, daarna oversteken en richting Aduard scheuren in volle rengalop :D :D
Ow heerlijke tijden waren dat zeg *D

En niet te vergeten met onze scooters en brommers :o Je kon daar mooi kijken hoe hard ze gingen (zowel pony's als scooters )

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:24

Oh jeetje O.o Dit is bij mij in de buurt! Ik woon in Noordhorn, en inderdaad, ik kan er niet met mijn kop bij dat iemand dit dier ter begrazing aan de kant van de weg gezet heeft :n

Mocht dit dier de strop al om hebben toen het gevonden was, dan weet ik zeker dat we een ongeluk mogen uitsluiten :n

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:28

Duidelijk dat dat veulen dus niet aan dat paaltje heeft gestaan, zo'n klein paaltje trekt zelfs het kleinste veulen zo uit de grond, dus die speculaties slaan nergens op.

Zeker als er veel scheepvaart is, kan het veulen van kms ver komen, en zal het inderdaad vast zijn gezet op deze wijze zodat het niet verder zal drijven, in je eentje krijg je zo'n dier er niet uit.

missnoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:40

Denk niet dat het paaltje het overleefd zou hebben als het veulen erin zou zijn gevallen, en komt dan toch in een keer een aardig groot gewicht op, en het paaltje lijkt me nou niet bepaald sterk..

Ik denk ook inderdaad dat ze het veulen even hebben vastgelegd zodat die op de plaats blijft liggen tot dat ze het weg halen. En het lijkt me ook logische dat ze het zo hebben vastgemaakt( bij de benen ect gaat niet lukken.. en dit is een makkelijke knop die niet los schiet)

milouschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:13

arm beestje :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:17

Anders doe je even rustig aan >;)
En doe iets aan je spelling want er zitten zoveel fouten in dat het beroerd leest.
Meerdere boeren zetten op die manier hun pony vast om te laten grazen en lijkt me niet dat de brandweer een koeientouw in de wagen heeft liggen. En veulen lag als het wel los was niet zo aan de kant want het is daar een sterk kanaal met veel schepen per dag.

Anders doe je even rustig aan ?? Misschien moet je het lezen met een normale toon er in !! En iets aan me spelling doen ?? Er staan 3 woorden fout kan gebeuren . Dus ik weet niet waar dit vandaan komt !! En ja de brandweer heeft touwen bij zich en misschien heeft een voorbijganger het beestje 'vastgelegd' ...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-10 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:20

dowie: Misschien moet je het Van Starkenborgh kanaal eens langs fietsen/rijden, zo te zien woon je hier ver ver vandaan en heb je geen idee wat het moet voorstellen hier in het hoge Noorden....

Even goed quoten zou ook wel prettig zijn hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:30

Sorry van het quoten :-) is vanaf me telefoon ... Niemand weet nog hoe het zit en tsja laten we hopen dat het niet met opzet is geweest !! Dat paaltje zou waarschijnlijk zijn losgekomen door het gewicht van het veulen maar zo te merken is mijn menig niet gewenst omdat ik niet weet waar het is !! Zoals ik vanaf de foto's kan zien lijkt het er op dat het veulen is vastgelegd nadat het gevonden is !! Voor de duidelijkheid dit is niet aanvallend bedoeld ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:32

Waarom denkt men dat het paaltje los zou komen? Er staan daar wel meer paaltjes, de meesten zitten meer dan een meter onder de grond. Die trek je niet zomaar los hoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:38

Laten we anders met elkaar even afwachten of/tot er duidelijkheid is voordat we elkaar gaan beschuldigen van loze argumenten endergelijke :-) .. We weten allemaal nog niet hoe het zit !!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:49

DIe duidelijk gaan we denk ik niet krijgen, mijn ouders hebben rond gevraagd maar niemand weet van zo'n veulentje..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:31

En op 112marum staat ook geen nieuws... Alleen dat er rapport wordt opgemaakt...

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:40

In dat rapport word gezet hoe het veulen is gevonden en misschien welke doodsoorzaak maar denk niet dat er een uitgebreid onderzoek naar komt.