Horse Event: Bokt-probleempaarden gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:35

Goh, was dit april vorig jaar geweest dan had ik hét paard hiervoor gehad. Ze deed alle dingen die in de openingspost staan :+
Gelukkig liet ze zich wel opvoeden en is het niet meer nodig ;)

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:40

Even iets anders: probleempaarden zijn - bijna altijd het - het product van . . . mensen die iets niet goed gedaan hebben tijdens de africhting of opvoeding. En dat vind ik echt zielig, ook voor de mensen, die vaak uit ontwetendheid dingen doen waarvan ze de gevolgen niet konden overzien.

Ik heb altijd geleerd dat mensen en dieren niet verkeerd/ problematisch geboren worden.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:41

JessAndHope schreef:
Je bedoeld nog nooit NIET opgelost.... (foutje, verkeerd gelezen, laat maar!)
Jah duuh, ik snap dat het juiste gedaan moet worden, maar wát is dat juiste?
Daar moet je dus achter zien te komen en dat kan alleen door proberen proberen en proberen. En dan ook nog eens zien te voorkomen dat ze juist dieper in dr probleem wegzakt door al die mensen

Kijken naar het gedrag van het paard en simpel blijven redeneren, niet in problemen denken maar aan oplossingen, het klinkt simpel maar het is ook simpel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:43

Zeker mee eens Lies_Beuker. Als ik kijk naar mijn eigen haflinger. Vroeg ingereden, veel eigenaren in korte tijd gehad, enz.
Helaas zit ik als huidige eigenaar met de problemen. Ik heb ze een eind opgelost, maar de verlatingsangst die hij heeft zit zo diep en kan zo heftig zijn dat hij gevaarlijk kan worden.
Hij is van zichzelf een eerlijk, ondeugend, wakker maar braaf paard. Maar als de angst de kop op steekt (en die kan uit het niets komen) dan kan ik niet tot hem doordringen en is het een totaal ander paard.

WolinLotte

Asyaa schreef:
Trailer inslaan en dan HE Annemarie het fatsoenlijk laten proberen? :+

Zat ik inderdaad ook aan te denken :+

WiskyBokjes

Ik ben er ook van overtuigd dat bij mijn paard vroeger iets is gebeurd. :j Want hij wil zo graag voor je werken maar er zit angst in

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:50

jammer jammer had graag die van mij opgegeven met die kun je niet na buiten die word helemaal neurotisch/panisch en dan slaan alle stoppen door,
Helaas staat die kreupel dus..
Had hem graag opgegeven hiervoor.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:50

Ik ken nog wel een paard die op rust gaat staan voor de trailer en je aan kijkt van ga zelf lekker die trailer in... Ik doe het nu, vandaag, morgen, volgende week, maand jaar niet.
Ik sta hier prima...
conclusie hij doet het alleen als hij het een goed idee vindt,
(en dan ook in 1x). En dit is zeer zeldzaam... En als het je 1x pd lukt kan je de klok er op gelijk zetten dat hij niet mee terug wil.

(zo heb ik ooit op de veluwe gestaan... Uren.. meneer stond op rust en deed niks meer... Uit eindelijk in overleg met de boswachter hem daar gelaten en hem de volgende dag opgehaald.. Toen liep hij er natuurlijk in 1x in.)

mysecrets

Re: Horse Event: Bokt-probleempaarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:56

Ik ga mijn paard opgeven, super dier in de omgang, echt een schat van een dier, maar laat zich niet laden in de trailer, vrachtwagen is geen probleem, maar de trailer, no way. Steigeren, als je niet op tijd bent, laat ze zich omvallen. Grondwerk zit er heel goed in, maar het trailer laden, wat ik zo belangrijk vind, lukt niet en heb ik echt professionele hulp bij nodig. Ik zou er dus met de vrachtwagen heen kunnen...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:08

Lindy1982 schreef:
heb een paard met laad problemen..
Hoe komt hij daar dan??

Ze kunnen hem komen halen.

Ik heb mijn merrie daar een week gehad om laden te leren, eigenlijk uitladen, en die hebben ze opgehaald.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:10

Erretje schreef:
De mijn heeft een trailer-uitlaad-probleem, kan dat ook :o ?

Dat had die van mij ook. Na een weekje daar geen enkel probleem meer!

Dus: ja!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:25

Ik heb het mailtje gestuurd en ik zou wel kunnen komen met de vrachtwagen... Die moet ik dan wel huren want die hebben we niet zelf. Ik ben benieuwd wie er uit worden gekozen. :)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:37

ik ben benieuwd welke kandidaten zich aanmelden :) hopelijk kan ik dit jaar wel komen!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:48

Mijn Wisje zou hier perfect voor zijn....

KWPN merrie
1.70 m.
geb 22-7-2003
Obelisk x Rex Magna
In bezit sinds Okt 2004

100% gezond maar accepteerd geen ruiter op haar rug, althans niet meer dan beetje stappen met los teugeltje.
Het vreemde is dat zadlmak maken voorspoedig ging en de 10e keer erop was al helemaal alleen het bos in!
6 weken zadelmak en we reden al een wedstrijdje!
Helaas heeft ze toen haar been openghaald, kon niet gehecht dus in t verband en boxrust, trapte zichzelf toen een schieffel en dus weer boxrust maar heb haar toen 6 mnd de wei opgedaan.
Weer opgepakt, gaan rijden, helemaal braaf, en toen ineens begon het geklier en gestaak en daarbij liep ze erg scheef en uit balans waardoor ze de neiging had om te gaan vluchten.
Tot ze dus ineens omhoog kwam en we omklapten en ik richting ziekenhuis ging.

Wis heeft toen 11 dagen op de Lingehoeve gestaan, scintigrafie van het hele lichaam, foto's, echo's alles onderzocht omdat er werd gdacht aan rugproblemen of andere akelige dingen waardoor ze pijn zou hebben met iemand op haar rug, maar ze helemaal gezond en toch gaat ze soms ineens helemaal in de staak.

Nadat ik met haar was omgeklapt en geen enkele africhtingsstal in de buurt er nog raad mee wist ben ik op de AdB manier gaan rijden.
2,5 maand heeft ze in training gestaan en het leek allemaal erg goed te gaan en toen ineens weer volldig staken, omhoog en achterover gegaan.
Dit keer lag ik er met alleen mn been onder, een jaar eerder heb ik er helemaal onder gelegen toen ze uit het niets met het uitstappen ineens omhoog kwam en meteen omklapte.
Achteraf bleek nu dat het zadel te krap was geworden bij de schouders en overgevoelig als ze is was dat voor haar wrsch de reden om zo de staak in te gaan.
Inmiddels is er een nieuw zadel maar het ontbreekt me de moed om er zelf weer op te stappen...

Aan de longe is ze 100% braaf en loopt keurig haar rondjes, daar ben ik ook weer fanatiek me bezig maar het probleem zit hem dus echt in de ruiter erop.

Heb er tig DA's, fysio's, osteopaten, tandartsen enz enz bijgehad, maar niemand lijkt te kunnen vinden wat het probleem is omdat ze bij alle onderzoeken 100% gezond is.
Je kan het zo gek niet bedenken of er is naar gezocht(werd gdacht aan kissing spines, artrose in hals, tumor in hoofd of tumor in eierstokken, werkelijk alles is op iedere mogelijke manier onderzocht en alles is in orde.

Inmiddels ben ik dus tamelijk blut hierdoor ook ivm DA kosten van de andere paarden dus een paar maanden in training zetten zit helaas niet in, en zelf er als 1e weer op durf ik gewoon echt niet meer...dat voelt ze ook aan dus is ook geen goed idee.

Opgeven wil ik niet doen met haar, heb haar nml gekocht toen mijn andere paard werd afgekeurd voor de sport en had zo gehoopt in haar mijn nieuwe wedstrijdpaard te vinden.
Ze is zelfs op dezelfde dag geboren als Quentin, maar dan 10 jaar later. Had echt het gevoel alsof t zo moest zijn en zij Q zijn opvolgster zou zijn.
Helaas is dat dus anders gelopen, en tot overmaat van ramp moet Quentin binnenkort worden ingeslapen omdat hij nu echt op is(had hem teruggkocht van de verzekring)
en Hilde (de fries van mn moeder) die ik het laatste 1,5 jaar heb gereden en uit heb gebracht op wedstrijden heeft en ernstige blessure en de vraag is of dat volledig goedkomt dus ik heb weer 3 paarden op stal waar ik niets mee kan terwijl ik zo graag wil en altijd zo voorzichtig met ze ben!

Nu hebben ze gezegd dat ik mijn volldige aandacht & tijd in Wis moet stoppen om van haar een braaf rijpaard te maken, omdat zij anders ook wegmoet samen met Quentin... en eerlijk gezegd denk ik dat ik dan gek word omdat er 2 jaar geleden ook al 2 paarden zijn afgemaakt...
Bovendien zijn mijn paarden mijn maatjes en gaan ze niet weg 'omdat ze niet luisteren' of 'omdat ze niet goed genoeg meer zijn' of wat dan ook!
Heb ook niet voor niets mijn afgekeurde paarden zo lang mogelijk gehouden en ook na het afkeuren ze alle mogelijke medische zorg gegeven om het ze zo fijn mogelijk te maken, en zo heb ik er ook echt alles voor over om van Wis een fijn rijpaard te maken!
Ik wéét dat het erin zit want het begon allemaal zo voorspoedig, en als ik haar aan de longe zie lopen dan is ze ZO braaf en doet zo goed haar best dat ik bijna de neiging heb er maar gewoon op te gaan zitten, alleen ja dat durf ik dus gewoon echt niet en zeker niet thuis helemaal in mn eentje.

Ik hoop dus écht dat het team van Annemarie mij & Wis kan helpen!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:51

Renske, ik hoop echt dat jouw paard uitgekozen wordt, je verdient het ook na al die pech die jij gehad hebt!

@Sjoerd: ik heb nog wel een paar leuke foto's in mijn profiel die je mag gebruiken ;)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:54

Th0mas schreef:
Ik vind een beetje lang duren, HE is pas in september. Ik zou niet al die tijd met een probleempaard rondlopen... :+

Soms loop je er al maanden/jaren mee rond maar wil je niet opgegeven alleen is oplossen helaas ook nog niet gelukt ondanks dat je zo ongeveer al het denkbare hebt geprobeerd!!

Mijn Wisje heb ik ook alweer 1,5 jaar niet opgezeten, ben wel aan het longeren maar zit er dus nog niet op...
Wat moet ik dan doen? Haar maar wegbrengen naar de slacht? Verkopen als fokmerrie en haar een onduidelijke toekomst insturen?
Of doorgaan met zoeken naar oorzaak&oplossing?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:54

horseyfries schreef:
Renske, ik hoop echt dat jouw paard uitgekozen wordt, je verdient het ook na al die pech die jij gehad hebt!

@Sjoerd: ik heb nog wel een paar leuke foto's in mijn profiel die je mag gebruiken ;)

Bedankt Jenny! Dat doet me goed :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:16

als het laadprobleem heel groot is heb je kans dat hun het paard ophalen met een 4 paards trailer.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:34

Ik werd ook hierop gewezen om mijn paard op te geven.

Ben heel benieuwd wat er uitgekozen word
Laatst bijgewerkt door Toushie op 23-06-10 08:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:43

Paarden met een trailerlaadprobleem halen we voor jullie op! We trainen ze daar dus niet, maar zetten ze gewoon met behulp van onze hekken op de trailer en rijden naar HE. De daadwerkelijk training gebeurd dus daar... :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:46

Ben benieuwd hoeveel inzendingen er al zijn.. De kans is klein dat je gekozen wordt :=
Kan je trouwens nog een filmpje achteraf sturen?

yzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:58

Naam van het paard Ysbrantsje
Ras Fries
Leeftijd 11
Geslacht merrie
Korte, duidelijke beschrijving van het probleem ze slaat met haar hoofd en in galop gaat ze bokken.

groetjes yzlover

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:09

Voor alle mensen met een trailerprobleem, ik had er een! Vorig jaar ben ik geholpen op Horse Event. Enorm vechten voor de trailer. Was al op auto's gevallen, hoofd open, enz, enz. ik was enorm zenuwachtig toen Annemarie kwam om hem op te halen. Er was zoveel gebeurd!. Ze vertelde me exact wat ze ging doen. Dat ze het dier niet ging trainen, maar zou doen wat nodig was om hem rustig opd e trailer te krijgen. ghet duurde exact 5 minuten. In alle rust. echte professionals dus. ze hebben daar zo hun handigheidjes voor. Na horse Event kreeg ik nog een training. Soms weigert mijn paard nog wel eens, maar ik weet nu hoe ik het op moet lossen! Het werd mij al snel duidelijk dat ik ook veel moest leren! Altijd doen dus!

Ik ben daarna nog een aantal keren geweest en heb ze zien werken met extreme rijproblemen. Geweldig om te zien. En ook hoe open ze zijn wat wel en niet lukt of kan. Toppers dus!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:15

ojele schreef:
Voor alle mensen met een trailerprobleem, ik had er een! Vorig jaar ben ik geholpen op Horse Event. Enorm vechten voor de trailer. Was al op auto's gevallen, hoofd open, enz, enz. ik was enorm zenuwachtig toen Annemarie kwam om hem op te halen. Er was zoveel gebeurd!. Ze vertelde me exact wat ze ging doen. Dat ze het dier niet ging trainen, maar zou doen wat nodig was om hem rustig opd e trailer te krijgen. ghet duurde exact 5 minuten. In alle rust. echte professionals dus. ze hebben daar zo hun handigheidjes voor. Na horse Event kreeg ik nog een training. Soms weigert mijn paard nog wel eens, maar ik weet nu hoe ik het op moet lossen! Het werd mij al snel duidelijk dat ik ook veel moest leren! Altijd doen dus!

Ik ben daarna nog een aantal keren geweest en heb ze zien werken met extreme rijproblemen. Geweldig om te zien. En ook hoe open ze zijn wat wel en niet lukt of kan. Toppers dus!

Was jij diegene met dat paard dat moeite had met druk achter zich? Zodat ze gingen trainen met een balk steeds even achter het paard en weer terug?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:21

Heb mijn pony ook opgegeven, heb net als ojele een extreem laadprobleem. Pony beschadigd zichzelf hierbij ook behoorlijk en als het even kan iedereen die in d'r buurt staat ook. Denk dat ik één van de 100 ben, maar het is het proberen absoluut waard..