en lente77, uitzonderingen bevestigen de regel toch? Eerst vond ik de cap ook verschrikkelijk, maar nu ik altijd met cap rijd vind ik het vervelend zonder cap te rijden. en als de cap nekletsel veroorzaakt bij een val dan is de cap te groot lijkt me
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Asyaa schreef:Veiligheidshoeden bestaan al lang.
Zijn speciale cappen zonder rand en zijn wat kleiner, daar overheen kan je je hoed zetten (heb je wel een wat grotere hoed nodig).
Het is geen CE goedgekeurd ding, en bied ook niet de zelfde bescherming, maar komt wel dicht in de buurt.
trisca schreef:Ben wel benieuwd naar de cijfers. Iedereen begint nu over het hoedje af te schaffen, maar hoeveel ongelukken gebeuren op het wedstrijdterrein en hoeveel thuis tijdens een training?
Je kan op het hoogste niveau het hoedje wel afschaffen, maar wat lost dat op? Je kan helaas weinig aan doen dat sommige (veel) mensen hun hoofd niet waardevol vinden om goed te beschermen tijdens de training.....
Oakland1990 schreef:trisca schreef:Ben wel benieuwd naar de cijfers. Iedereen begint nu over het hoedje af te schaffen, maar hoeveel ongelukken gebeuren op het wedstrijdterrein en hoeveel thuis tijdens een training?
Je kan op het hoogste niveau het hoedje wel afschaffen, maar wat lost dat op? Je kan helaas weinig aan doen dat sommige (veel) mensen hun hoofd niet waardevol vinden om goed te beschermen tijdens de training.....
Van mij mogen ze het voor iedereen en overal verplichten. Niet meer op een paard zonder, thuis heb je het niet in de hand, maar dan geven ze op z'n minst een voorbeeld op wedstrijd met name aan jonge kinderen.
En dat kapselexcuus vind ik sowieso al waardeloos.
Van mij mogen ze het ook echt overal verplichten. Ik verplicht het op mijn erf en controleer het. Ook geef ik geen les aan iemand die geen cap wil dragen, maar ik kan er weinig aan doen als ze thuis niks op hun hoofd doen. Zelfs het koppelen van verzekering en het dragen van een cap heeft volgens mij weinig zin. Mensen gaan er toch vanuit dat het altijd iemand anders overkomt, totdat ze zelf de pineut zijn...
Annekeee schreef:Ik ben een voorstander van cap!
Maar ik vind een hoedje wel echt sjiek op zo'n hoog niveau.
Ik vind dat het hoedje moet blijven maar dat je in alle klasse een cap zou mogen dragen.
En dat je tijdens het losrijden / lessen / clinic's altijd een cap op moet
Anoniem schreef:Annekeee schreef:Ik ben een voorstander van cap!
Maar ik vind een hoedje wel echt sjiek op zo'n hoog niveau.
Ik vind dat het hoedje moet blijven maar dat je in alle klasse een cap zou mogen dragen.
En dat je tijdens het losrijden / lessen / clinic's altijd een cap op moet
Dat mag toch ook? volgens mij mag anky gewoon een cap op zetten tijdens haar proefjes. Of niet soms?
[/quote]