Voorzitter Open vld raakt gewond na val van paard *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JaBa

Re: Voorzitter Open vld raakt flink gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:44

Amen. De arrogantie van bokt swingt hier weer de pan uit...

Sammie

Re: Voorzitter Open vld raakt flink gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:03

www.gva.be

Alexander De Croo heeft het ziekenhuis van Aalst verlaten. De voorzitter van Open Vld onderging een operatie na een zware val van zijn paard, waarbij hij breuken opliep aan de voet en de elleboog. Hij zal nog enkele maanden moeten revalideren.

"Er is heel wat revalidatie nodig om de arm weer volledig te kunnen strekken", zei De Croo dinsdag bij het verlaten van het ziekenhuis. "Aan mijn voet is het echter een redelijk eenvoudige breuk." Het verdict luidt: 6 weken in de plaaster en 3 maanden revalidatie.

De Croo is zondag gewond geraakt bij een val van een paard. Hij woonde in Michelbeke samen met zijn vader de jaarlijkse ruiterommegang bij. Volgens zijn echtgenote Annik Penders werd het paard onrustig door het lawaai van de fanfare, is het paard gevallen en kwam Alexander onder het paard terecht. Volgens zijn vader Herman is het paard gevallen omdat het met zijn hoefijzer van een boordsteen is gegleden.

"De schade valt wel mee", aldus Alexander De Croo. "Gelukkig had ik mijn helm op. Het paard stelt het overigens ook goed." De politicus werd zondagavond geopereerd in het ziekenhuis van Aalst. "Deze val komt uiteraard zeer ongelegen, maar mijn werk zal er niet veel onder lijden. Voor politiek heb je vooral je hoofd nodig."

De Croo is de tweede politicus die gewond raakt bij een val van een paard op drie maanden tijd; Kris Peeters (CD&V) viel in maart van zijn paard en brak daarbij zijn heupkom.

Kijk hier voor een filmpje (halverwege de pagina)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:32

Yoika schreef:
Ondertussen om het scherm nog wat te vullen : Tips voor Alexander de Croo

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... g/1.807359

Als je het mij vraagt gemakkelijker gezegd dan gedaan ... Een paard dat echt valt gaat dan ook ongeloofelijk snel ...

Ja, inderdaad

Heel handige tips :')
Mijn reflexen zijn toch niet snel genoeg om mijn benen op te trekken als mijn paard valt.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:30

s0173957 schreef:
Al die politici in België vinden het 'leuk staan' als ze paard rijden... en aanhoudende hebben ze iets voor!
Goed voor het imago van onze sport denk ik dan...

Ook misschien nog een onnodige reactie, maar vader Herman is een oprechte dierenvriend en deze mensen doen dit niet voor de luxe ... als je hun boerderij ziet, bomvol fantastische vertrekken voor veel dieren, tot op de puntjes verzorgd. Deze mensen doen wel degelijk aan paardrijden om dezelfde reden als de meeste van ons ;)
Maar goed, kan gebeuren ! Ligt hier in het concurentie-ziekenhuis van hierthuis (ouders zijn alletwee van het andere aalsterse ziekenhuis) en dat is maar goed ook!! Ons moeder is nu alweer aan het beven door het zoveelste ongeluk met paarden die op OperatieKwartier toekomen :P

In elk geval, hoeveel pech kan je hebben ?! Je elleboog én voet, dus krukken zit er ook niet bepaald in %)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:37

Ik heb mijn elleboog vorig jaar september ook gebroken, op 3 plaatsen en het was ook nog een open breuk.
Komt nooit meer helemaal goed. Mijn arm blijft enigszins krom en een beetje pijnlijk.
Ken hem verder niet maar het is wel vervelend!