Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Melissa

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:54

het filmpje is niet super veel tezien op bloed na.. maar z'n eigenaar moet dat gemerkt hebben echt verschikkelijk vooral voor het paard!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:57

vreselijk zeg :\ arm dier....
Lijkt mij dat je dit niet alleen hoort maar toch ook voelt...
De trailer zal aardig bewegen als je paard er uit "valt"
apart verhaal dat ze niks gemerkt heeft..

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:58

Jeeh wat een verhaal zeg..
Ook een beetje raar dat ze indd niks gevoeld heb..

Arm dier!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:59

We gaan er nu wel allemaal van uit dat het paard levend uit de trailer is gevallen maar het lijkt mij waarschijnlijker dat ie in de trailer is overleden en er vervolgens uit viel. Als ie plat lag is hij misschien ergens onderdoor gegleden.

Blijft raar dat de chauffeur niets heeft gemerkt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:00

Zoals ik het altijd geleerd heb is dat je elke beweging voelt van het paard. Dus als het paard bijv neerstort in de trailer lijkt mij dat je dat als bestuurder zijnde wel zou voelen.
En vooral als je ineens iets extra's moet slepen.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:01

Wat verschrikkelijk! Het zal je maar gebeuren zeg. Ik vraag me wel af hoe een paard zomaar uit een trailer kan vallen? Dat ie de klep heeft open getrapt, oke, kan ik nog bij komen. Maar dat het paard dan ook nog zo lang staat vastgebonden dat hij uit de trailer, achter de klep nog op het asfalt terecht kan komen?

Steef

Dit is toch je ergste nachtmerrie!

Maflinger_S, dat lijkt mij inderdaad logischer.. Anders maakt een paard toch wel heel wat kabaal en heb je het echt wel door!

texelse

afschuwelijk!!
Ik weet ook van mensen die hier een hondje met de riem aan de trekhaak gezet hadden, en vergeten........, maar rijden met een paard gesleept achter de trailer, dat moet je toch voelen als chauffeur, maar ja, daar rijden ze ook wel in andere auto's dan we hier doen.
Vreselijke gebeurtenis..!!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:02

Wat verschrikkelijk! Het zal je maar gebeuren zeg. Ik vraag me wel af hoe een paard zomaar uit een trailer kan vallen? Dat ie de klep heeft open getrapt, oke, kan ik nog bij komen. Maar dat het paard dan ook nog zo lang staat vastgebonden dat hij uit de trailer, achter de klep nog op het asfalt terecht kan komen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:03

Wat een vreemd verhaal...

Katja

Simmie schreef:
bulck schreef:
En kijken in de spiegels doen we niet meer?! Weer een vreemd verhaal, maar wel zonde

Dat was ook mijn eerste gedachte; 3 km lang niet in je spiegels kijken? En wat te denken van overige weggebruikers, doen die niet toeteren, seinen of weet ik veel wat?
De trailer waar ik in Amerika mee reed was zo groot dat je echt de eerste 6 meter erachter niet in je spiegels ziet dus ik kan me voorstellen dat ze daar niets van gemerkt heeft.
Overige weggebruikers moet je maar net tegenkomen het is daar lang niet zo druk als hier op veel wegen.

Het verhaal is vreselijk en ik vraag me ook echt af hoe zoiets kan gebeuren maar het zal geen kwade opzet zijn.

De Amerikaanse trailers hebben geen klep cijsalover.

Steef

IKvraag me trouwens af hoe die dan vaststond? De meeste sluitingen breken namelijk wel als er zoveel kracht op staat

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:04

Jee zeg, het zal je gebeuren, er sneu voor het dier...

Dat de vrouw er niets van heeft gemerkt kan natuurlijk, ze hebben daar enorme bakken van auto's, die ontzettend zwaar zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een keer een paard in een trailer zien staan (NL) die door de bodem was gezakt en niemand had iets gemerkt.
Denk dat je daar niet over kunt oordelen en lijkt me ook niet dat je je paard op zo'n gruwelijke wijze aan zijn endje brengt.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:07

IndianLady schreef:
Zoals ik het altijd geleerd heb is dat je elke beweging voelt van het paard. Dus als het paard bijv neerstort in de trailer lijkt mij dat je dat als bestuurder zijnde wel zou voelen.
En vooral als je ineens iets extra's moet slepen.

het hangt er wel van af wat voor auto je er voor hebt. Als ik met onze Jeep rij merk ik veel minder beweging dan met een gewone personenauto.
Vreselijk verhaal.... |(
Laatst bijgewerkt door shera op 16-06-10 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

damnz, dit is echt te erg voor woorden.
mijn hart slaat 10 x harder over bij het horen en zien van dit filmpje.
echt zielig voor het paard, dat hij/zij zo aan zijn einde moest komen is tragisch.

CM_

Als ik de beelden zo zie lijkt het een pony te zijn geweest.

In Amerika rijden ze niet met stations zoals hier, maar vaak een stuk zwaarder materieel.

Het is dus niet geheel ondenkbaar dat de bestuurder niets gevoeld heeft.

Neemt niet weg dat het een misselijkmakend ongeluk is.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:08

Wat verschrikkelijk. Je zult maar uitstappen en je realiseren wat er gebeurd is terwijl jij nietsvermoedend gas zat te geven, wat zal die vrouw een afgrijselijk schuldgevoel hebben. En dan het paard, je moet er niet aan denken, ik hoop maar dat het op slag dood was toen het viel, verder nadenken doen we maar niet ;(

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:09

bah verschrikkelijk verhaal!

maar ik kan me wel indenken dat de bestuurder het niet heeft gemerkt. De auto's/trailers waarmee ze daar rijden zijn stuk groter dan hier, dus kan idd maar zo zijn dat het niet in de gaten hebt....
Maar desondanks een naar verhaal

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:10

Als ik die vrouw op het filmpje zou moeten geloven, dan zou de eigenaar dus maar een beetje gelachen hebben toen ze met hem/haar kwam praten?

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:10

Jeetje, wat gebeurd daar allemaal in Amerika.
Wat verschrikkelijk als je dat moet meemaken.
Maar ik vraag me af hoe het paard eruit is kunnen vallen en hoe kun je dat niet merken?

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:11

gatver :S bahh.. wat een horrorverhaal
vreselijk.. je zou het maar zien! ( er achter rijden ofzo! )

het is alleen zo'n vreemd verhaal.. hoe kan een paard uit de trailer vallen? dan moet de klep toch open zijn gevlogen? & dat heb je toch in de gaten?
vreemd hoor..

en enorm sneu voor t paard :(

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:14

Maar wat is dat hier nu toch met die trailers? In Amerika rijden ze heus niet allemaal met die 'vans' zoals je ze kent uit films.
En verder verandert dat niets aan de zaak, integendeel, met zo'n open trailer, zou je nog meer moeten opletten, idd door het mogelijk vallen, onderuitgaan en dan wegglijden.

Dus als je al niet kijkt, dan voel je al een paard vallen, een paard dat valt, gaat echt niet rustig blijven liggen. Elke beweging voel je aan je stuur. Ma bon als het paard dan wegglijdt en vervolgens echt uit de trailer valt. heb je een verplaatsing in de trailer naar het achterste punt, dus wederom voel je dat op je motor. als het dier dan ook nog eens eruit valt, krijg je en de trailer die plots ligt, wordt en direct terug achteruit getrokken zal worden door het achterhangend gewicht. Een paard weegt toch al gauw een 400 kg, dus dat moet je gewoon voelen of allessinds eens doen opletten. Verder als je in je spiegels kijkt op zo'n baan (licht heuvelend en met bochten) dan moet je dat merken.
Hoewel het paard enkel van de klap wss al wel niet meer te redden viel.
Erg ongeluk, maar iets klopt gewoon niet

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:14

jemig, wat erg!! de eigenaar zou echt niks gemerkt hebben hoor, als ze van het paard af wilde had ze m ook naar de slager kunnen brengen. echt een horror verhaal!
erg gek dat de touwen/ halster niet gebroken zijn!
maar die vrouw in het filmpje is wel erg hoor. bah wat een naar mens....

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:15

Wie heeft er een foto van de trailers die ze in America gebruiken. Dat ze daar andere auto's en trailers gebruiken was inmiddels wel duidelijk door een aantal berichten dat is neergezet door mensen die er geweest zijn.

Arm dier, ik hoop dat het niet te veel geleden heeft.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:15

Joto schreef:
Als ik die vrouw op het filmpje zou moeten geloven, dan zou de eigenaar dus maar een beetje gelachen hebben toen ze met hem/haar kwam praten?

shock?