Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veel paardenerfen zijn gewoon erg lelijk en met wat kleine simpele tips kan het zo veel beter ingepast worden in het landschap. Als eigenaar heb je daar zelf natuurlijk ook veel plezier van. Als je bijvoorbeeld met heggen gaat werken inplaats van wit lint wordt het al zo veel mooier. (dat wit lint trouwens veiliger is, is niet waar. Ook al heb je zwart lint, een paard weet donderdsgoed waar de omheiningstaat).
rebble schreef:Heb niet alle berichten hier gelezen. Wel heb ik me bezig gehouden met het lostrekken van hetzelfde project in Drenthe.
Bij dit project krijgen eigenaren van paardenbedrijven (particulier en bedrijfsmatig) de mogelijkheid om zich aan te melden voor een erfadvies.
Daarna kunnen ze, met subsidie, besluiten om groen op het erf aan te planten. Het gaat er niet om dat witte linten, kuilbalen, rijbakken en mesthopen verdwijnen, maar dat ze met behulp van hagen, singels en bomen (deels) uit het zicht worden genomen en/of meer worden ingepast in het bestaande landschap.
En het is allemaal vrijwillig!! Als je mee wil doen moet je zelf de gemeente, SBNL of landschapsbeheer benaderen. Zij gaan niet rond om bedrijven aan te wijzen die mee moeten doen!
Dus je kunt het zien als overheidsbemoeienis, je kunt het ook zien als kans om groenstructuren op je erf aan te brengen voor relatief weinig geld!

Steph86 schreef:Joopie, tuurljik ziet het er mooier uit als je alles bijv in hout hebt, maar dat kost een kapitaal en niet iedereen heeft daar het geld voor of wil zijn geld daar aan uitgeven.
Groningen moet het toch vooral van het landschap hebben als het om toerisme gaat... Steph86 schreef:Joopie, tuurljik ziet het er mooier uit als je alles bijv in hout hebt, maar dat kost een kapitaal en niet iedereen heeft daar het geld voor of wil zijn geld daar aan uitgeven.
Wbt witlint, wij hebben dus ook witlint ( en witte palen) en mijn paard blijft wel in de omheinig staan met wit lint, zal er zwart lint om heen staan dan springt hij erover..
Ik denk dat mensen geen moeite hebben met net gespannen lint. Het valt wat meer op, fijn voor de paarden, de gemeentes vinden het minder. Als het maar netjes gespannen is.