Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
janderegelaa schreef:Die 5000 paarden lopen op een grondgebied dat vele malen groter is dan Nederland en wij hebben er hier zeker meer dan 150.000 (!). 30 keer zoveel als daar dus.
Het is puur om economische redenen voor de boeren daar dat ze willen afschieten. Niet omdat ze enorme overlast veroorzaken.
xx_Kelly_xx schreef:Tuurlijk zijn het mooie paarden en is het zonde, maar we mogen koeien wel afslachten en fokken voor het vlees? En deze paarden niet want dat is zielig? Denk dat ze een heel mooi leven hebben gehad maar soms moeten we moeder natuur een handje helpen om het leefbaar te houden voor iedereen.
Als je niet wilt dat dieren afgeslacht worden voor het vlees, moet je vegetarïer worden in mijn ogen. Dan heb je recht van spreken inplaats te zeggen dat dit zielig is terwijl je je boterhammetje met ham zit weg te peuzelen.
Linda_Bien schreef:xx_Kelly_xx schreef:Denk dat dat in Australïe ook gebeurt. Dit is mijn mening.
Dat magmaar om te veronderstellen dat je maar eerst vegetariër moet worden en dan pas recht van spreken hebt over deze wilde paarden vind ik geen juiste redenering.
Liseleen_ schreef:Belachelijk? Nee, dat vind ik niet. Die paarden worden daar als ongedierte gezien, en vergelen met de vele kangaroes. Het zijn 'pests'. 6000 is ook wel enorm veel. Afschieten ben ik ook niet voor, een hek omheen zetten en voor anticonceptie zorgen wel. Maar ze moeten vervolgens weer niet van de honger omkomen.Echt belachelijk eigenlijk.