En een fijn dier is het zeker. Ondanks, of misschien wel dankzij dit bloed.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Patricia schreef:Als ik die keuze zelf had gemaakt, had je me kunnen verwijten dat ik me 'vast gefokt' had. Laat ik die keuze nu niet gemaakt hebben.
Natuurlijk zijn er hengsten zonder Jazz-bloed voor haar, absoluut. Alleen is het veulen dan niet meer Gelders, en dat is imo toch jammer met een volle Gelderse merrie.
Punt blijft dat ik niet de enige ben met een Gelderse merrie met een behoorlijke scheut Koss-en Unitas-bloed.
Ik verwacht van het stamboek zeker geen pasklare oplossing, zo simpel is het jammer genoeg niet.
Wat ik wel van ze verwacht is dat ze meedenken bij deze problemen en proberen om meer hengsten met 'vrij' bloed goed gekeurd te krijgen.
Nu is dat het afgelopen jaar voor 't eerst in lange tijd gelukt...
Verder jammer dat je, om een punt te maken, weer op de man gaat spelen. Dat is volgens mij niet nodig.
Patricia schreef:Klopt Natasja, dit jaar uitgezonderd.
Dekken met een rijpaardhengst kan wel, maar heeft bij F duidelijk niet de voorkeur. Hij wil graag Gelders blijven. Nu is het dus even afwachten wat het najaarsonderzoek gaat doen.
Om dan maar te dekken met een rijpaard en dan nu al zeker te weten dat je dat veulen al zeker niet blijft, tja, dat is iets wat we ook niet direct willen.
Complete afstamming: Vivian
Alena
Overigens is bij Alena de keuze wel door onszelf gemaakt
Patricia schreef:Klopt Natasja, dit jaar uitgezonderd.
Dekken met een rijpaardhengst kan wel, maar heeft bij F duidelijk niet de voorkeur. Hij wil graag Gelders blijven. Nu is het dus even afwachten wat het najaarsonderzoek gaat doen.
Om dan maar te dekken met een rijpaard en dan nu al zeker te weten dat je dat veulen al zeker niet blijft, tja, dat is iets wat we ook niet direct willen.
Complete afstamming: Vivian
Alena
Overigens is bij Alena de keuze wel door onszelf gemaakt