lijntje87 schreef:ok, wat ik dus in die link lees is dat het paard ineens vaart minderde waardoor zij eraf viel ( waarschijnlijk een noodstop of schijnbeweging) Dat deze oefening werd gedaan op een harde buitengrond en dus niet de rijbaan, en dat de instructrice niet genoeg of niet de juiste opleiding had gevolgd om deze groep les te geven. Hierdoor heeft de manege het risico te groot gemaakt dat er ongelukken konden gebeuren, wat dus ook is gebeurd. Het zou een gekker verhaal zijn als deze dame eraf was gevallen tijden een les in de daarvoorbestemde rijbaan onderleiding van een goed opgeleide intructrice. Maar dat was helaas niet zo
Ik lees dus niet een noodstop omdat de ruiter het paard nog heeft aangedreven en zij dus door had dat het paard vaart minderde. Verder zie ik 2 tegenstrijdige verhalen over de opleiding van de instructrice, dus ik vind niet dat je zomaar kan stellen dat de instructrice niet genoeg opgeleid was. En een (harde) buitengrond is een onderdeel van deze oefening denkend aan het CBR en daarbij is niet elke rijbak even zacht. Tijdens de buitenrit had de ruiter ook op een hardere ondergrond terecht kunnen komen.
Ook al is het de schuld van de eigen energie van het paard, hij had ook kunnen struikelen oid, waarom draait de manege dan 75% op voor de kosten (ja de verzekeringsmaatschappij...)? Puur omdat het zijn bezit is dus?
Ik heb je link niet gelezen LDRD, het was me iets te veel om door heen te worstelen.
.