Boze vader krijgt boete voor afrossen van pony dochter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Boze vader krijgt boete voor afrossen van pony dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:12

Pappa is een super voorbeeld voor zijn kind zeg wauw.
Hij mag trots zijn op zichzelf.

Straf helemaal terrecht.. had hoger en zwaarder mogen zijn.

Van mij had ie een rotschop onder zijn hol gehad... dit is non done....

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:12

hippa schreef:
tahnee1987 schreef:
500 euro maar???
daar moet nog een "0" bijgeplakt worden!
wat denkt die nou!
beetje een pony schoppen..... :(

Ja, idd zeker een "0" maar mogen er voor mij ook wel twee zijn...

Het blijft Nederland he?! ;)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:16

Als mijn vader dat bij mijn paard zou doen zou ik hem zelf aanvliegen denk ik! -:(-
Idioot gedrag.. Paarden zijn al beperkt in hun vrijheid, als ze ook niks meer fout mogen doen.. :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:18

Goed zo, dat zal die zak leren, om een dier onnodig te mishandelen, t blijven toch dieren en dat je valt van je paard/pony tja dat is het risico dat je neemt als je een dier wilt berijden.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:28

Aukelizzy schreef:
Arme pony...Als die man het dier al zo aanpakt in het bijzijn van andere mensen wil ik niet weten hoe hij straft als er niemand in de buurt is... ;(

Dat was ook het eerste wat er bij mij in me opkwam,
Wat een idioot om lekker ongegeneerd een pony af te ranselen! Bah,

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:35

:( Straf is nog veel te laag. Die man zou zeker de eerste 10 jaar niet meer in de buurt van een pony/paard mogen komen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:36

Ziek persoon die man. Ik was destijds ook lid daar en kende die man wel, ziet er zo vriendelijk en aardig uit.....tja, tot zijn ware aard naar boven komt :( Boete vind ik persoonlijk veel te laag, arme pony en ook arm kind!

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:37

Het meest bizarre vind ik eigenlijk dat die man meteen naar zo'n paard toe loopt. Dan ren je toch naar je kind????? Dat beest zie je later wel, toch? Als hij al zo overtrokken reageert op een dier, wat doet hij dan wel niet als een persoon haar iets expres of per ongeluk 'aandoet'?
Zo'n man kan wel wat therapie gebruiken lijkt mij.. geen gezond gedrag dit.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:41

heel eerlijk?
mijn dochtertje van 6,5 is in het najaar ook ineens door haar pony eraf gegooid, een vreugdebok, maar voor haar teveel en ze werd dus gelanceerd.........
ben als n gek op mn dochtertje afgegaan, mn hart zat in mn keel, en heb even diep adem gehaald alvorens ik haar pony pakte.
ook al was het van de pony geen opzet.........mn moederinstinct voerde toch even de boventoon.......
kan mezelf dus de emotie van de bewuste vader wel voorstellen, maar dat had ie onder controle moeten houden, dus wat ook mij betrefd is de boete terecht.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:44

Die man spoort niet zeg!
Pff.. jeetje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:45

Hulde!!! We gaan langzaamaan de goede kant op met dierenrechten hier in Nederland!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:46

Straf helemaal terrecht......had hoger en zwaarder mogen zijn.
wat een eikel zeg.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:48

Zo, die slaat even lekker door. Fijne vent!
Ik vind de straf terecht :j

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:01

Die straf mogen ze gerust vaken toepassen. Meestal blijft het bij een waarschuwing..
Net goed, al vrees ik dat hij het hiermee niet zal leren, maar laat ons hopen..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:06

Niet dat ik vind dat je je paard nog een schop mag verkopen, maar in deze situatie lijkt het inderdaad op schrik afreageren dus ik denk niet dat het in dit geval nuttig was.
Ik ben ook vaak genoeg van mn knol gevallen, maar in de meeste gevallen schrok hij er zelf ook van dus dan stap ik weer op alsof er niks aan de hand is en ga ik gewoon direct verder
Doet soms wel verschrikkelijk veel pijn maar volgens mij werkt t wel

jury schreef:
Of de pony echt last/pijn had zoals de rechter toelicht, is nog maar de vraag en dan moet hij ook boetes gaan uitdelen aan soortgenoten in de wei!
oei, nu krijg ik heel bokt over me heen :D .

:=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:06

Alane schreef:
WildWings schreef:
En terecht!

Volgens mij waren er in het vorig topic mensen die dit nog begrijpelijk vonden ook in het kader van 'misschien was de pony wel heel vervelend' of 'ja nouja vadergevoelens'...

Ik praat het niet goed, maar kan me het wel voorstellen :j

Een grote vent die een pony 5 tot 8 keer voor zijn sodemieter schopt kan jij je voorstellen?

Ik was er niet bij, maar ik gok dat vaders niet binnen 3 seconden bij de pony was en dat in dit geval de pony geen idee heeft gehad waarvoor het gestraft werd.

Kijk, krijg ik een lel van een paard, krijgt hij een schop voor zijn kont, maar 5 tot 8 keer een pony schoppen omdat je jezelf niet in kunt houden vind ik ver gaan!

Dus, in mijn ogen is deze boete niet meer dan terecht, sterker nog, ik vind hem ook te laag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:08

Ik ben niet blij met de 500 euro boete. De vader zal daar ook boos om zijn en misschien zijn woede wel weer op de pony afreageren. Gevangenisstraf vind ik een beter alternatief

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:20

Boete had van mij wel hoger gemogen.
Pony op z'n donder geven mag van mij best, maar dan moet dat wel op het juiste moment gebeuren en op gepaste manier. Om zo'n beest nou 8 keer te gaan schoppen is natuurlijk helemaal 'overkill'.

Ik neem trouwens aan dat het om een privé-pony ging en niet een manege- of clubpony? In dat laatste geval had ik, als ik voorzitter van die vereniging was geweest, besloten om meneer (kind niet, die kon er niks aan doen) voortaan ook toegang tot het terrein te ontzeggen. Als het inderdaad een eigen pony betreft, hoop ik maar voor de pony dat het een eenmalig incident was en dat deze vader zich niet vaker op het diertje heeft afgereageerd... :n

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:48

laat die boete maar zitten, van mij mogen ze die vent schoppen!!!

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:51

Goed zo! *D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:51

zozo, nederland wordt idd strenger! :D Vind het een stap in de goede richting.

jury schreef:
Denk niet dat deze boete stand houdt bij hoger beroep (als dat mogelijk is).
Schoppen in deze situatie volledig onterecht en onzinnig nl. uit schrik dat je kind eraf gevallen is.

Of de pony echt last/pijn had zoals de rechter toelicht, is nog maar de vraag en dan moet hij ook boetes gaan uitdelen aan soortgenoten in de wei!
oei, nu krijg ik heel bokt over me heen :D .

haha mij zeker niet hoor, vooral niet als je ziet hoe paarden elkaar soms afranselen in de wei :')

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:53

dus omdat dat kind eraf pleurt, reageert hij zijn agressie maar even af op die pony? 't arme beest..

ik heb mijn pony heus ook wel eens een trap verkocht toen ze mij sloeg, maar wie schopt een pony nou vol 5 TOT 8 KEER in de buik?!! Die pony heeft waarschijnlijk niet eens echt wat fout gedaan. Ik ben al zo vaak gevallen, maar ik reageer dat NOOIT op het paard waar ik op rij af. Eraf vallen doe je zelf, vind ik. Je kunt een pony dan hoogstens een tik geven, meer niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:01

Als je niet wilt dat je jong van een pony valt, moet je ze niet laten paardrijden..

Gebeurt het dan onverhoopt alsnog dat je kind eraf mietert, dan vind ik het not done als je het beest zo afranselt..

Lekker voorbeeld zo'n vader.. Kind leert hiermee dat als er iets gebeurt je er gewoon maar als een dolle op los moet trappen..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:01

Jibbel schreef:
Hmm..en nadat hij thuiskwam na de rechtszaak heeft hij de pony vast nog een paar rotschoppen verkocht vanwege die boete..

Leuk zo'n geldboete, maar uiteindelijk pak je het probleem niet aan.

Wat heb jij dan in gedachte om het wel aan te pakken?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:03

breezy302 schreef:
Ik ben niet blij met de 500 euro boete. De vader zal daar ook boos om zijn en misschien zijn woede wel weer op de pony afreageren. Gevangenisstraf vind ik een beter alternatief

En als ie uit de gevangenis komt is ie dan wel poeslief tegen die pony? Ben al blij dat er een straf uitgedeeld wordt.