PvdD-standpunt tegen bijvoeren van dieren valt erg slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stoffel

Re: PvdD-standpunt tegen bijvoeren van dieren valt erg slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:50

D pvdd is een grote onzin partij wat hebben ze nu voor elkaar gekregen de afgelopen jaren?

een baal hooi heeft meer verstand dan de hele pvdd

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:54

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 04:53

Ouwehand kan de pot op..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:19

Siamsmeesje schreef:
Beseft iedere voorstander van de PvdD hier wel, dat de PvdD als uiteindelijke doelstelling heeft het houden van dieren te verbieden? In welke vorm en op welke manier dan ook....

Dan kan je je leuke pony/paard dus ook verder wel vergeten....

Dat alleen lijkt mij al reden genoeg om vooral niet op ze te stemmen, als je tenminste nog lang wilt genieten.

Precies! Dat lijken veel mensen ook niet te beseffen. PvdD wil niet dat dieren voor ons vermaak en sport worden gehouden. Dus ook paardensport zal ze best een doorn in het oog zijn.

Verder geloof ik dat de meesten hier wel erover denken zoals ik. ;)
Janine1990 schreef:
nuka schreef:
ze moeten bij mij ook geen vinger afsnijden zonder verdoving hoor (liever helemaal niet :D )
maar ben toch echt voor verdoving.
heb ook wel eens gezien hoe ze een puppy coupeerden (toen het nog mocht)
afschuwlijk, en dat alleen omdat WIJ dat willen (heb gelijk mijn eigen puppy ver bij de dierenarts weggehouden en die heeft een heel leuk kwispelstaartje!), vind het met dit het zelfde, wij willen geen stinkvlees dus laten we ze maar pijn lijden, mij niet gezien

Moet je eens op boerderij.nl zoeken over castreren van biggen.
Stond vorig jaar eens een heel artikel in over een boer, hoe verschrikkelijk hij het vond om ze te castreren. In verband met hun welzijn... Blauw aanlopen door paniek e.d. Geestelijk is het zwaarder voor die jonkies dan lichamelijk... Omdat ze zo jong zijn hebben ze nog geen idee wat er met ze gebeurd en raken ze in paniek... En goed ook....

Dit staat allemaal wel buiten de PvdD. Straks wordt castreren (ook verdoofd) verboden. Vind ik (en ik kom uit de varkenshouderij) een goede zaak! Is nergens voor nodig. En als er straks goede middelen zijn om de 'stinkers' (vlees van geslachtsrijpe beren wat erg gaat stinken tijdens het braden) eruit kunnen worden geselecteerd, dan is het geen probleem meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:20

Iemand Hart van Nederland gisteren gezien?
Ik heb de muts niet eerder gezien, maar wat een afgang. Hoe serieus neem je jezelf en je werk als je met zo'n muts naar Prinsjesdag komt? 8)7

Duke: Ik heb nog nooit stinkend vlees geroken, hoe ruikt dat dan? Ben ik erg nieuwsgierig naar...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:46

Ik weet het ook niet. :n Komt omdat dat gewoonweg niet verkocht kan worden. Al het vlees in onze supermarkten was eerst van gecastreerde varkens, nu van verdoofd gecastreerde varkens en straks van beren (ongecastreerde mannelijke varkens) die de geur niet meer uitscheiden door foktechnische ontwikkelingen (als het goed is). (Oh, en uiteraard ook vlees van zeugen ligt in de winkel, maar dat stinkt sowieso niet. ;) )
Het schijnt vreselijk te stinken.

Slachterijen en supermarkten zijn als de dood om per ongeluk stinkvlees te verkopen (altijd bang voor de consument), dus ze nemen altijd het zekere voor het onzekere. De kans dat je dus stinkend berenvlees koopt, is nihil.

Bovendien stinkt het vlees van beren alleen als ze geslachtsrijp zijn. Die leeftijd bereiken ze normaal niet. Alleen varkens die iets achter in groei blijven en dus wat langer op de varkenshouderij verblijven, kunnen geslachtsrijp zijn en zodoende stinkend vlees hebben. Maar dat zijn maar een aantal procent van de dieren op de slachterij. Toch wil de slachterij dat risico niet nemen en weigeren per definitie beren.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:25

Janine1990 schreef:
Ik heb nog nooit stinkend vlees geroken, hoe ruikt dat dan? Ben ik erg nieuwsgierig naar...

Ow dat is zo goor! Het ruikt naar varkens in de stal, alleen dan 20 keer zo erg :7 Maar dat is mijn persoonlijke omschrijving...
Het is eigenlijk net zoals lamsvlees :o Dat smaakt ook zoals die beesten in het echt ruiken :+ Alleen bij berenvlees is dat velen malen erger.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:27

Duke
[quote="sporter schreef:
BarbaLala schreef:
Ik stem wel trouw pvdd.
Iedere partij heeft sterke en minder sterke punten.

Ach ja het is maar net hoe serieus je de politiek neemt.

_O-

:?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:00

ik ben een maand geleden ook op de OVP geweest en het eerste wat ik dacht was inderdaad ook bomenkerkhof. Bijna niets stond nog overeind, allemaal kadavers van edelherten, oude kadavers en verse kadavers. Ook zagen we een konik die op sterven na dood was... Nee dan liever overbevolking en dat ze worden afgeschoten, kunnen ze tenminste nog iets met het vlees doen ipv laten wegrotten, want de vossen en aasvogels krijgen de kadavers niet op. Ik rook de dood zo intens daar.... niet normaal

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:38

Ik vind het ook not done om dieren te laten verhongeren. Zorg dan dat er niet zoveel komen en dan vind ik geboortebeperking het meest diervriendelijke alternatief.

Je kunt zeggen wat je wilt maar de PvdD heeft wel gezorgd dat dierenwelzijn in de picture gekomen is en al zijn sommige dingen die ze promoten erg ver gezocht, mensen gaan wel bewuster denken over dieren en de omgang ermee. Dus wat dat betreft hebben ze een pluim verdiend.

Zie ik de naam van Gerda Verburg voorbij komen en het CDA. Nou geef mij maar een badkuip want ik word spontaan onpasselijk van dat hele stelletje. Als er 1 club verkeerd bezig is op werkelijk alle gebieden dan zijn zij het wel.
Gerda Verburg de dierenmoordenaar die om helemaal niets duizenden onschuldige en ook niet ziek zijnde geiten heeft laten vermoorden. Hoe kan zo iemand nog in de spiegel kijken en dat belachelijke kapsel laat ik dan nog terzijde, maar dat zegt ook wat over haar persoonlijkheid (aandacht zoeken).
Dan laat ik de MKZ en de Vogelgriep nog buiten beschouwing.

Politici verdienen altijd te veel wat ze ook maandelijks ontvangen want ze hebben van onze hele samenleving een zooitje gemaakt en dat alles voor geld, macht en/of aandacht. Niemand geloofd toch serieus dat ze er gaan zitten om idealen uit te dragen.

Kijk graag eens naar de argumenten op http://www.stemniet.nl

Als iedereen maar blijft stemmen zal het er ook niet beter op gaan worden. De enige eerlijke manier om een land te besturen is door referenda over ale belangrijke beslissingen in te voeren, maar daar durven de heren en dames politici niet aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:50

Lente: Weet je wel wat er gebeurd als je niet stemt? Dan gaan alle stemmen naar de partij die de meeste stemmen heeft gekregen van wel-stemmers. Het stemmen uitbannen is natuurlijk in ieder geval voor deze verkiezing nog niet aan de orde.......

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:51

@lente: als je het niet eens bent met de politiek dan is niet stemmen wel het domste wat je kunt doen... verdiep je eens in bijvoorbeeld de definitie van democratie. Dat zou degene achter de site ook eens moeten doen. Want jullie hebben beide duidelijk geen idee van hoe het systeem echt werkt.

Edit: diegene achter de site is zelfs te laf om een naam bij zijn teksten te vermelden. Je reinste opruierij dus.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:20

Het is wel heel makkelijk om met modder te smijten en te zeggen dat ze niets verdienen. :n
Je kan het met ze eens zijn of niet. Maar hard wordt er wel gewerkt in Den Haag. Gemiddelde werkweek van een kamerlid is 80 uur ofzo. Ze moeten altijd bereikbaar zijn, benaderbaar en een gezinsleven of sociale leven leidt er ernstig door. En dat allemaal uit voornamelijk idealist oogpunt, want in het bedrijfsleven kan je veel meer verdienen.
Als je zoveel kritiek hebt, zou ik zeggen, stap dan zelf in de politiek en begin bij je eigen woonplaats. M.a.w. laat maar zien dat je het beter kunt.
En tuurlijk kun je iedere partij wel iets (of veel) negatiefs over zeggen. Maar je kan niet 17 miljoen mensen tegelijk tevreden houden. En je moet vaak comprissen sluiten, waardoor je al politicus eigenlijk geen enkele partij echt helemaal tevreden kan stemmen.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:30

Jammer dat al die compromissen meestal, compromissers zijn waarvan de pvdd de grootste misser is

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:51

heb verschillende stemwijzers gedaan, kom toch steeds bij de pvdd terecht, meestal in ieder geval bij de eerste 3 en de rest wisselt.
moet dan toch wat zeggen.
blijf erbij dat ze opkomen voor de gene die niet voor zich zelf kunnen praten, ik doe het graag voor ze.

jammer dat niet alles is zoals ik het zou willen, maar inderdaad dan zou ik zelf een partij moeten oprichten, maar geen geld, geen tijd en te weinig politiek inzicht (ben ik eerlijk in)

blijft een moeilijke keuze maar nijg toch weer naar de pvdd
gelukkig heb ik nog ruim een week :D

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:59

inderdaad weinig politiek inzicht

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:09

stoffel schreef:
inderdaad weinig politiek inzicht

wat een gelul nou toch, laat iedereen lekker zijn eigen mening houden, en als jij het beter weet, ga dan lekker zelf in den haag zitten, ik geef het tenminste toe, maar geloof niet dat jij het licht heb uitgevonden.

RESPECT voor anderen en andere meningen graag.
een discussie is oke, daar zijn we hier voor, maar dan wel onderbouwd en niet gewoon maar iemand de grond in boren, is niet nodig!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:28

Stemwijzers ga ik niet vanuit. Ik weiger PvdD te stemmen, terwijl ik het daar op 9 punten mee eens ben. En als ik dan die punten vergelijk met de stelling die er bij hoort, nou veeg me op... Waardeloos! Het komt nauwelijks overeen...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:22

Ik vind stemwijzer sowieso misleidend. De vraagstelling is erg suggestief. Bovendien, hoe kun je nu van 30 stellingen verwachten dat je een goede keuze kunt maken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:29

Duke schreef:
Ik vind stemwijzer sowieso misleidend. De vraagstelling is erg suggestief. Bovendien, hoe kun je nu van 30 stellingen verwachten dat je een goede keuze kunt maken?

Ja, euh? Niet?

Helaas gaan veel te veel mensen hier wel op af... :\

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 01:13

poeh zeg iedereen gaat nu afgeven op de pvdd, wat vinden andere partijen eigenlijk van dat bijvoeren. Hebben die het er sowieso wel over? of wordt het niet eens belangrijk gevonden over te hebben...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:59

Bonnieknol schreef:
poeh zeg iedereen gaat nu afgeven op de pvdd, wat vinden andere partijen eigenlijk van dat bijvoeren. Hebben die het er sowieso wel over? of wordt het niet eens belangrijk gevonden over te hebben...

Ja hoor, er is een poosje geleden een spoeddebat over geweest. Staat ongetwijfeld tussen de gerelateerde nieuws-items... Dussss....

Ohja, nog even iets over de stemwijzer. M'n moeder vertelde vanochtend dat ze bij Edwin Evers op 538 alledrie de stemwijzer hebben gedaan. En bij alledrie kwam er PvdD uit. Mijn conclusie: Ze zetten in hun standpunten wat het volk wil, en gaan in de kamer zitten voor de dieren. Nou sorry, dát is misleidend...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:16

Janine1990 schreef:
Bonnieknol schreef:

Ja hoor, er is een poosje geleden een spoeddebat over geweest. Staat ongetwijfeld tussen de gerelateerde nieuws-items... Dussss....

Ohja, nog even iets over de stemwijzer. M'n moeder vertelde vanochtend dat ze bij Edwin Evers op 538 alledrie de stemwijzer hebben gedaan. En bij alledrie kwam er PvdD uit. Mijn conclusie: Ze zetten in hun standpunten wat het volk wil, en gaan in de kamer zitten voor de dieren. Nou sorry, dát is misleidend...

Dat klopt inderdaad precies zoals jij het zegt. Het is een populistische partij. Tijdens het spoeddebat over de Oostvaardersplassen kon je merken dat ze van dieren helemaal geen verstand hebben, ze weten er niets vanaf. Het is ook helemaal geen partij voor de dieren het is een partij tegen jagers (en boeren). Een aantal bokkers, waaronder ik, heeft ze vragen gesteld over dat bijvoeren. Eén van mijn vragen was of ze wisten dat in alle grote natuurgebieden in het buitenland de regel gehanteerd wordt dat een strenge winter met bijvoeren gelijk is aan een milde winter zonder bijvoeren. Dus als bijvoeren volgens hun "een ramp" is want dan komen er teveel dieren dan is een milde winter even erg. Verder heb ik nog een vraag gesteld over geboortebeperking zoals voorgesteld werd door Ormel van het CDA (net als bij olifanten in Afrika door middel van immunocontraceptie). Ook heb ik ze gevraagd of ze konden uitleggen waarom bijvoeren zou leiden tot jaarlijks afschieten van 70% van de kudde zoals zij beweerden. Ik kon niet snappen hoe je van een kudde die jaarlijks met ongeveer 35% groeit 70% kunt afschieten. (Ik heb het geprobeerd met mijn salaris ik krijg 35% meer en probeer 70% meer uit te geven maar het wil maar niet lukken).

Het enige antwoord dat ik kreeg was een belachelijke standaard brief waarin stond dat zij tegen "het neerknallen van dieren zijn". Dat er runderen een gruwelijke en zeer onnatuurlijke dood stierven doordat ze uit wanhoop riet gingen eten wat hun magen helemaal niet kunnen verwerken dat leek ze ook niet te interesseren.

Als je echt van dieren houdt kan ik maar één advies geven: Stem niet op de PvdD

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:59

Ik hou me juist verre van de politiek omdat ik het een heel smerig machtsspelletje vindt. Iedereen maakt de ander zwart en uiteindelijk is de belastingbetaler altijd de pineut want Den Haag komt altijd geld tekort.
Dat is ook niet gek als je alles weggeeft aan de verkeerden (defensie/wapenindustrie, banken, in Nederland gevestigde buitenlandse ondernemingen die zelf mogen bepalen hoeveel belasting ze betalen 1% of zo en de Nederlandse ondernemers en werknemers mogen 50% 'doneren')

Helaas zijn veel mensen nog steeds niet wakker geschud....zelfs niet na 8 jaar wanbeleid.

Het is al jaren de omgekeerde wereld: wij zijn de melkkoeien van de overheid in plaats dat zij het volk vertegenwoordigen.
Er worden zomaar wetten ingevoerd zonder dat iemand er iets van weet, ja als je elke staatscourant die uitgebracht wordt helemaal doorspit. Hoeveel nieuwe soorten belasting zijn er de laatste 10 jaar niet ingevoerd.

Als de politiek eens verstandig met het geld zou omgaan was er meer dan genoeg geweest, maar het wordt weggeven om vriendjes tevreden te houden. Daar kan toch niemand het mee eens zijn. We kunnen niet met ons kleine landje de hele wereld voeden en in welvaard laten leven, laat staan iedereen hier laten wonen en onderhouden.

Ik hoop van harte dat mensen 9 juni een verstandige keuze maken en als ze dan gaan stemmen, stemmen op een partij waar ze het met het partijprogramma helemaal mee eens zijn en niet omdat het de minst slechte keus is of om zogenaamd balans te brengen ten opzichte van andere partijen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:22

Lente: Het is maar net de manier waarop je naar het leven kijkt he? Je kunt dankbaar zijn voor wat je krijgt hier in Nederland, of altijd zeuren dat het beter moet.
Het moet beter, ja... Maar motiveer die mensen in Den Haag ook een beetje zeg... Ze vertegenwoordigen het volk, of je wilt of niet....