Chinezen erg geinteresseerd in Belgisch gefokte paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:54

Biepje schreef:
Nutteloos en duur, inderdaad.

dat is rechtstreeks gezegd wat ik bedoelde :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:55

_JL_ schreef:
Tijdens zijn zesdaagse China-missie had minister-president Kris Peeters, zelf een fervent paardenliefhebber, verschillende contacten over de moeilijkheden om Vlaamse paarden China binnen te krijgen. Zo had Peeters vrijdag in Hongkong nog een onderhoud in de plaatselijke Jockey Club. Volgens Rik Van Miert, vice-voorzitter van de World Breeding Federation of Sport Horses (WBFSH), zijn de afgelopen dagen "vruchtbare gesprekken" gevoerd.
ik snap het probleem nog steeds niet, maargoed ;)

ben wel benieuwd in welke mate die vereenvoudiging van de bureaucratie voor extra export gaat zorgen...
denk niet dat dat om 1000'en paarden per jaar zal gaan... vind KP's uitstap dus wat nutteloos...

Ja, daar staat dat Kris Peeters een minister-president is, maar niet waarvan..
Er staat ook China-missie, maar niet dat het een missie náár China is.
Het kon evengoed een minister-president van een of andere organisatie in China zijn... Of van de WBFSH... :+

Maargoed, sorry dat ik zo'n onnozele Nederlander ben.. -.-

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:56

Nou ja, als je er voor allerlei andere zaken toch al bent kun je dit best meteen meenemen, helmaal als het je interesse heeft.
nergens staat dat hij speciaal hiervoor is afgereisd.

Kan best een 6daagse algemene handelsmissie geweest zijn toch.

(zo niet, inderdaad, erg overdreven)

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:57

en idd, hij kan ook best 6 dagen achter zijn bureau hebben zitten bellen met China :D
(maar als ie slim is, heeft hij er een mooi reisje van gemaakt!)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:58

_JL_ schreef:
orienta schreef:
Welnee, Nederlanders zijn toch helemaal geen golddiggers :D

eventjes herinneren aan het stereoptype beeld van de nederlanders: gierig :+

JL toch :oo

:Y)

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:58

Nou ja, wij volgen regelmatig ook niet meer wie er nog MP is en wie niet, en wie ermee gestopt is en wie dan in de plaats komt :P . Met 8 regeringen wordt dat immers nogal moeilijk :+

Hij is inderdaad afgereisd voor de wereldtentoonstelling, maar of dat nog nodig was nadat de aftredende eerste minister reeds was geweest...

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:01

twas in verband met de wereldtentoonstelling als ik me niet vergis dat hij ook de handelstroeven van ons land wilde uitspelen en daarbij bleek dat de chinezen interesse zouden hebben in BWP sportpaarden... om nog meer medailles te winnen op de olympische spelen in een discipline waarin WIJ (België, NL, Engeland, Duitsland,...) normaal gezien goed zijn
Laatst bijgewerkt door LaVieDivine op 28-05-10 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:01

Biepje schreef:
Nou ja, wij volgen regelmatig ook niet meer wie er nog MP is en wie niet, en wie ermee gestopt is en wie dan in de plaats komt :P . Met 8 regeringen wordt dat immers nogal moeilijk :+

Hij is inderdaad afgereisd voor de wereldtentoonstelling, maar of dat nog nodig was nadat de aftredende eerste minister reeds was geweest...

Hoeveel geld kosten die mensen jullie wel niet? :oo
In Nederland wordt al een probleem gemaakt van de Koninklijke familie die zoveel geld gebruikt aan vakanties, en dat het volk dat voor ze mag ophoesten. Het budget is dan ook fors teruggedraaid (voor Royale begrippen dan).

Overigens heeft het voor Nederland in het persbericht gestaan dat het toen ging om een handelsmissie, precies weet ik het niet meer. Dus zal het hierbij ook wel over zijn gegaan...

LaVieDivine

Re: Chinezen erg geinteresseerd in Belgisch gefokte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:02

oja een koninklijke familie hebben wij ook nog hoor...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:02

kynshiri schreef:
twas in verband met de wereldtentoonstelling als ik me niet vergis dat hij ook de handelstroeven van ons land wilde uitspelen en daarbij bleek dat de chinezen interesse zouden hebben in BWP sportpaarden... om nog meer medailles te winnen op de olympische spelen in een discipline waarin WIJ (België, NL, Engeland, Duitsland,...) normaal gezien goed zijn

Hmm, die geeft weer een totaal ander zicht op de zaak...
China, ga lekker je eigen sportpaarden fokken, duurt een paar jaar, maar dan heb je ook wat... :P
Zolang je ze maar niet gaat trainen als jullie schaatsers, dat is best schadelijk namelijk voor mensen en dieren. Je kan mens en dier een houding aanleren maar niet afdwingen :')

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:03

Gna, die mensen kosten ons hopeloos veel geld en ze maken alleen maar ruzie ;) . En dan maar zagen dat er een begrotingstekort is :+

Bij ons ging het voornamelijk om de tentoonstelling, maar ik vermoed dat zo'n bezoek ook onder de noemer van handelsmissie valt :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:04

Janine1990 schreef:
kynshiri schreef:

Hmm, die geeft weer een totaal ander zicht op de zaak...
China, ga lekker je eigen sportpaarden fokken, duurt een paar jaar, maar dan heb je ook wat... :P
Zolang je ze maar niet gaat trainen als jullie schaatsers, dat is best schadelijk namelijk voor mensen en dieren. Je kan mens en dier een houding aanleren maar niet afdwingen :')

om maar niet te beginnen over sommige nederlandse en belgische ruiters :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:05

Als je het over Rollkur hebt, mwah, ik zie daar minder kwaad in dan een stel Chinezen te paard... Heb je gezien hoe ze hun schaatsers 'africhten'???

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:06

ik heb het niet over rollkur hoor dat woord heb ik niet gebruikt :D

Nee nog niet gezien hoe ze schaatsers "africhten"
knopen ze die in een houding? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:07

Ongeveer, ik zoek het even voor je op en dan edit ik m'n berichtje..

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:10

Dat is inderdaad een vreselijke manier :n . Om maar te zwijgen van hun turners en kunstschaatsers

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:11

oei word nu wel heel nieuwschierig :D

pindy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:22

Zou mij niet verwonderen als die Chinezen uiteindelijk zelf gaan fokken. Doet mij een beetje denken aan de bloemenhandel. Nld haalde al die Chinezen naar Aalsmeer en gaf alle kennis weg en wat krijg je nu? China met de ambitie om de grootste bloemenveiling op te zetten en het gaat ze ook lukken. Aan de andere kant, if you can not beat them, join them.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:25

Helaas kan ik het niet vinden, maar uitleggen kan ik het wel.
Je zag bij de OS in februari een shot van een grote ijshal in China, waar kinderen leerden schaatsen.
Nu zijn Chinesen natuurlijk niet zo groot, maar volgens mij waren ze niet ouder dan 10/11 jaar.
Elk kind had een begeleider, en met schaatsen is het de bedoeling dat je zo diep mogelijk gaat zitten, hierdoor kan je je beter afzetten en ga je sneller.
De begeleider drukt het kind werkelijk waar in een houding waarbij tussen knie en borstbeen nog geen 10 cm ruimte is... :n

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:28

Janine1990 schreef:
Helaas kan ik het niet vinden, maar uitleggen kan ik het wel.
Je zag bij de OS in februari een shot van een grote ijshal in China, waar kinderen leerden schaatsen.
Nu zijn Chinesen natuurlijk niet zo groot, maar volgens mij waren ze niet ouder dan 10/11 jaar.
Elk kind had een begeleider, en met schaatsen is het de bedoeling dat je zo diep mogelijk gaat zitten, hierdoor kan je je beter afzetten en ga je sneller.
De begeleider drukt het kind werkelijk waar in een houding waarbij tussen knie en borstbeen nog geen 10 cm ruimte is... :n

gelukkig zie ik zon klein chineesje nog niet een paard naar beneden drukken :D
nee maar serieus, ik kan me er ook geen voorstelling bij maken van chinezen volop in de dressuur/springsport

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:30

Nee, ik ook niet..
Helaas zijn Chinezen ontzettend handig, en is overal een oplossing voor. Zeker een land waar nog maar weinig kennis is...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:47

een chinese vriendin van mij is 1.50, en wees maar zeker dat ze kan rijden..
snap niet goed wat hun grootte daarmee te doen heeft?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:53

Zeggen we dat ze groot moeten zijn om te rijden dan? :')

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:03

had het op O'tjes opmerking: ik zie zo'n klein chineesje nog geen paard naar beneden drukken
vrees niet dat hun lengte daar wat mee te maken heeft ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:04

Misschien moet je even lezen wat er eerder werd gezegd... Dan weet je precies waar Orienta op doelt... -.-