Biepje schreef:Nutteloos en duur, inderdaad.
dat is rechtstreeks gezegd wat ik bedoelde
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_JL_ schreef:Tijdens zijn zesdaagse China-missie had minister-president Kris Peeters, zelf een fervent paardenliefhebber, verschillende contacten over de moeilijkheden om Vlaamse paarden China binnen te krijgen. Zo had Peeters vrijdag in Hongkong nog een onderhoud in de plaatselijke Jockey Club. Volgens Rik Van Miert, vice-voorzitter van de World Breeding Federation of Sport Horses (WBFSH), zijn de afgelopen dagen "vruchtbare gesprekken" gevoerd.
ik snap het probleem nog steeds niet, maargoed![]()
ben wel benieuwd in welke mate die vereenvoudiging van de bureaucratie voor extra export gaat zorgen...
denk niet dat dat om 1000'en paarden per jaar zal gaan... vind KP's uitstap dus wat nutteloos...
. Met 8 regeringen wordt dat immers nogal moeilijk 
Biepje schreef:Nou ja, wij volgen regelmatig ook niet meer wie er nog MP is en wie niet, en wie ermee gestopt is en wie dan in de plaats komt. Met 8 regeringen wordt dat immers nogal moeilijk
Hij is inderdaad afgereisd voor de wereldtentoonstelling, maar of dat nog nodig was nadat de aftredende eerste minister reeds was geweest...
kynshiri schreef:twas in verband met de wereldtentoonstelling als ik me niet vergis dat hij ook de handelstroeven van ons land wilde uitspelen en daarbij bleek dat de chinezen interesse zouden hebben in BWP sportpaarden... om nog meer medailles te winnen op de olympische spelen in een discipline waarin WIJ (België, NL, Engeland, Duitsland,...) normaal gezien goed zijn
Janine1990 schreef:kynshiri schreef:twas in verband met de wereldtentoonstelling als ik me niet vergis dat hij ook de handelstroeven van ons land wilde uitspelen en daarbij bleek dat de chinezen interesse zouden hebben in BWP sportpaarden... om nog meer medailles te winnen op de olympische spelen in een discipline waarin WIJ (België, NL, Engeland, Duitsland,...) normaal gezien goed zijn
Hmm, die geeft weer een totaal ander zicht op de zaak...
China, ga lekker je eigen sportpaarden fokken, duurt een paar jaar, maar dan heb je ook wat...![]()
Zolang je ze maar niet gaat trainen als jullie schaatsers, dat is best schadelijk namelijk voor mensen en dieren. Je kan mens en dier een houding aanleren maar niet afdwingen
. Om maar te zwijgen van hun turners en kunstschaatsers
Janine1990 schreef:Helaas kan ik het niet vinden, maar uitleggen kan ik het wel.
Je zag bij de OS in februari een shot van een grote ijshal in China, waar kinderen leerden schaatsen.
Nu zijn Chinesen natuurlijk niet zo groot, maar volgens mij waren ze niet ouder dan 10/11 jaar.
Elk kind had een begeleider, en met schaatsen is het de bedoeling dat je zo diep mogelijk gaat zitten, hierdoor kan je je beter afzetten en ga je sneller.
De begeleider drukt het kind werkelijk waar in een houding waarbij tussen knie en borstbeen nog geen 10 cm ruimte is...