timilon schreef:aangezien jij m'n post dus NIET goed hebt gelezen, zeg ik hier nogmaals dat ik val over het stijve ACHTERbeen.
en dat ik het heel vreemd vind, dat hij met een konijnengalop een 9 krijgt.
en ik vergelijk NIETS met Totilas, dat maak jij ervan!
ik geef hier mijn mening, mbt de 2 filmpjes die ik van Is Orlow gezien heb, en daarin vind IK hem erg tegenvallen.
en in de filmpjes is er geen Totilas of ander bewegingswonder te zien, dus ik baseer mijn mening enkel en allen op wat deze hengst mij laat zien.
Je noemt Totilas niet maar de manier waarop je praat geeft aan dat je IS Orlow wel met de huidige GP paarden vergelijkt.
Ik lees ook geregeld discussie's dat de dressuurfokkerij baat zou hebben bij springbloed, waarom is dat denk je?
Echt niet omdat zo'n springpaard een geweldig ondertredend achterbeen zal geven of een zweefmoment van 5 seconden...
Het gaat om de lange termijn, misschien dat het veulen wat hieruit komt nog niet direkt overtuigd maar wat hij/zij aan nakomelingen kan geven icm goede hengsten/merrie's zal zeker een vooruitgang zijn.
En een konijnengalop? Dan moet je me toch eens vertellen wat je daarmee bedoeld en hoe je 't wel graag zou zien...
Overigens denk ik dat die mensen een betere hengstenkeuze kunnen maken dan de meeste 'boktdeskundigen', met zo'n merrie zet je er echt geen hengst op omdat ie zo'n leuk koppie heeft of alleen zwarte veulens kan geven.