die kan daar dus gewoon een verslag van maken
en een hengstenshow vind ik persoonlijk veel minder interessant dan een verrichtingsexamen !! op een verrichtingsexamen zie je de ware prestaties van een paard/pony... ipv een "showtje"
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
die kan daar dus gewoon een verslag van maken
marjolein88 schreef:de journaliste is toch aanwezig bij de jurybespreking
?? ben je er wel eens bijgeweest ?? 
ponyparadijs schreef:Ik ben ook van mening dat er tijdens die besprekingen van de jury's dingen worden gezegd die helemaal niet geschikt zijn voor andere mensen.

eldango schreef:Wat ik dan een beetje mis is wat voor advies hun geven. Dus wat voor merrie hun erbij zouden gebruiken.
Zoek voor volgend jaar een hengst die sterk veredeld maar wel met maat en een goed achterbeen.
Kan eigenlijk nergens die informatie vinden.
Dat ze een 8 voor draf krijgen is mooi maar kan er weinig mee. Waarom is het een 8. Wat zijn de plus en de minpunten.
Daar zou ik graag informatie over willen. Fijn zou zijn als alle hengsten overzichtelijk op 1 site zou staan met alle info.
eldango schreef:Wat ik dan een beetje mis is wat voor advies hun geven
Ik vond het echt een erg fijn gesprek
Rianneke schreef:eldango schreef:Wat ik dan een beetje mis is wat voor advies hun geven
Bel het nrps eens op voor foktechnisch advies...
Ik heb afgelopen winter gebelt/gemailt met uitgebreide info van mijn merries... En wij hebben gewoon rustig alle hengsten uit het hengstenboek doorbesprokenIk vond het echt een erg fijn gesprek
Rianneke schreef:Maar marjolein als fokker zijnde ga je toch ook kijken/meer informeren naar hengsten? Dus dan zie je ze zelf lopen en persoonlijk heb ik dan niet eens punten nodig. Of het bevalt me wat ik zie in combi met de merrie, of ik denk die hengst kan in gangenwerk niks doen bij mijn merrie dus dat word em niet...
Janine1990 schreef:Aan de telefoon een merrie bespreken??? Lijkt me niet echt heel eenvoudig...

Rianneke schreef:eldango schreef:Wat ik dan een beetje mis is wat voor advies hun geven
Bel het nrps eens op voor foktechnisch advies...
Ik heb afgelopen winter gebelt/gemailt met uitgebreide info van mijn merries... En wij hebben gewoon rustig alle hengsten uit het hengstenboek doorbesprokenIk vond het echt een erg fijn gesprek
marjolein88 schreef:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1178068
Kijk dit is dus een verslag van een verrichtingsbeoordeling. Dit zelfde stuk stond gepubliceerd in het NRPS nieuws...
weet jij nu als fokker hoe een hengst heeft gelopen?
eldango schreef:Net alsof de medewerker ziet dat er bij een paard een G voor draf heeft staan mij precies kan vertellen waarom deze een G is en dat van alle hengsten.
Als dat zo is dan is het toch ook gewoon mogelijk dit te onderbouwen in het blad
marjolein88 schreef:maar moet dan iedereen gaan mailen en bellen?? wat nou als iedereen dat gaat doen !