Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:13

Dit stond inderdaad zaterdag in 'Dagblad de Limburger' dit is natuurlijk niet voor niets zo.
Laten we allemaal maar hopen dat dit beestje een waardig plekje krijgt waar hij kan genieten van zijn RUST!

x_Irisje_x

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:18

Ik kan maar 1 ding zeggen: arme arme pony!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:18

jammer dat het zo moet eindigen...
Jammer dat ik niet de staatsloterij heb gewonnen anders wist ik het wel :)
Maar hopenlijk krijgt Pow een lekker oude dag op de wei :)

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:19

Ik hoop voor deze pony dat ie een goed tehuis krijgt waar hij de rest van zijn leven mag blijven en van zijn welverdiende rust mag genieten.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:19

pietsie schreef:
ik hen anderhalve maand geleden men. Fokker gesproken en op mijn vraag hoe het met p&p was antwoorde hij....erg slecht ,bij de kogel helemaal kapot ,kan nooit meer de ring in.
Toen vroeg ik ...en voor de dekdienst ? Toen zei hij....hij is zo kapot dat hij waarschijnlijk niet eens meer kan springen op de bok.

jeetje dat is heftig.. arme pony... hopelijk krijgt ie een goed plekje
neem aan dat ie dan ook niet pijnvrij is

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:21

Begrijp ik nu dat de Fam.Fokker dan de rechtzaak heeft verloren tegen Fam.v.d. Pasch?

P&P is door iedereen gebruikt en verdient geen onzekere toekomst meer.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:21

hallo die pony merkt niet dat hij per opbod verkocht wordt.

Voordat iedereen de eigenaren afkraakt dit is iets wat je niet wil maar als je failliet bent ben je alles kwijt en heb je niets meer te zeggen. De pony heeft er geen last van hij moet zo een rondje lopen en wat laten zien meer niet. Denk dat je als eigenaren meer baalt omdat je toch je paard weg ziet gaan.

Als hij de bok niet meer kan opspringen vraag ik mij af hoe lang hij nog een goed leven heeft in het weiland. Een verkeerde bok en het is afgelopen. Heel eerlijk gezegt hoop ik dat dat hem bespaart blijft en hem eerder uit zijn lijden verlossen.

Hopelijk koopt een hengstenhouder hem die met beleid met hem omgaat beweging geeft en nog wat mee kan doen ivm nafok.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:23

Was het verhaal vorig jaar niet dat er beslag was laten leggen op hem zodat hij juist niet in de executieverkoop zou verdwijnen? Is dat dan ineens weer veranderd ofzo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:23

hij is niks meer waard............ de kiloprijs is hij waard, en voor die waarde zal hij ook verkocht worden........

heel, heel triest

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:24

ik hoop dat er een bekende nederlandse paardeneigenaar een bod doet op dat dier en hem zo een waardig afscheid geeft

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:25

Ik hoop het ook, KiWiKo...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:25

HouvanPonys schreef:
He, wat sneu dat het op zo'n manier moet.. hoop dat hij goed terecht komt, bij iemand waar hij oud kan worden.. (als ze hem kunnen betalen)

aangezien hij de sport niet meer in kan(chronisch kreupel dus ook recreatief gaat dan imo niet meer lukken) en dekken nog twijfelachtig is ivm dezelfde blessure, zal hij maar weinig waard zijn....
daarnaast is hij ook "al" 17 jaar, kans op voldoende herstel op zo'n leeftijd is vrijwel nihil.
ontzettend zonde!
zowel voor het dier, als voor alle mensen er omheen.
anderzijds, P&P heeft er geen weet van dat hij geveild word op deze manier...hij heeft al zoveel verschillende mensen op z'n rug gehad, dat het hem worst zal wezen waar hij nu naar toe gaat.
het is alleen wel te hopen dat degene die hem koopt, respect heeft voor al zijn waardevolle prestaties maar ook genoeg respect heeft om P&P zijn wel verdiende rust te gunnen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:28

Maaar bij wie ligt momenteel het eigendom dan. Er wordt gezegd mevrouw Pasch. Is die dan failliet?
Pony is idd de kiloprijs waard. Hij kan niet meer lopen en niet dekken.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:29

Maar je koopt geen pony om hem in te laten slapen...

caro29

Helaas heb je nu wel een grote kans dat iemand hem als leerpony gaat kopen omdat alle knopjes erop zitten ondanks zijn "gebreken" en omdat het stoer is om P&P te hebben.

Woody2015

Wat sneu, erm ding, hier mg wel wat aangedaan worden.]
Beest heeft zijn hele leven van alles edaan en meegemaakt en word nu min of meer afgedankt.
Wat moet je er ook nog mee als hij chronisch kreupel is, hoop dat hij toch nog ergens van zijn oude dag mag genieten......

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:30

Yvette10 schreef:
Begrijp ik nu dat de Fam.Fokker dan de rechtzaak heeft verloren tegen Fam.v.d. Pasch?

Nee, ws moet R. Pasch nu 160.000 euro terug betalen aan de familie Fokker, en dat heeft ze niet, vandaar de verkoop? De fam Fokker heeft gelijk gekregen.

Ben het met je eens dat zeker hij een goede oude dag verdient. Las elders op bokt dat iemand hem wel wilde als leerpony voor haar dochter (niet voor wedstrijden), dat risico ga je nu dus lopen. Echt zielig, dat beestje moet gewoon lekker de wei in en meer niet.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:30

misschien iets voor de paardenkamp in Soest? Een beroemde pony die van zijn oude dag kan genieten als dat nog mogelijk is?
Kunnen al de fans hem regelmatig bezoeken.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:31

KiWiKo schreef:
ik hoop dat er een bekende nederlandse paardeneigenaar een bod doet op dat dier en hem zo een waardig afscheid geeft

Of 1 van de dames die er zo giga veel mee gewonnen heeft!
Laatst bijgewerkt door Monica24 op 24-05-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:32

Monica24 schreef:
KiWiKo schreef:

Of 1 van de dames die er zo giga veel mee gewonnen hebben!

Die geven liever geld uit aan een duur nieuw KWPN-mormel waarmee ze NOG meer kunnen winnen, vrees ik...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:33

Monica24 schreef:
KiWiKo schreef:

Of 1 van de dames die er zo giga veel mee gewonnen hebben!

kijk dat zou nou netjes zijn.......... meer dan 1000 euro zal die niet kosten, een kapot paard op de veiling.........

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:34

Monica24 schreef:
Yvette10 schreef:

Nee, ws moet R. Pasch nu 160.000 euro terug betalen aan de familie Fokker, en dat heeft ze niet, vandaar de verkoop? De fam Fokker heeft gelijk gekregen.

Ben het met je eens dat zeker hij een goede oude dag verdient. Las elders op bokt dat iemand hem wel wilde als leerpony voor haar dochter (niet voor wedstrijden), dat risico ga je nu dus lopen. Echt zielig, dat beestje moet gewoon lekker de wei in en meer niet.

Dat was IMO een grapje !

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:35

Zal een ontzettend mooi gebaar zijn van die amazones.
Volgens mij hebben sommige pappie's wel wat geld, dus zal die mooi in de weide bij de DvB kunnen lopen.
Maar echt zonde van deze pony, ik hoop dat hij op een vaste plek komt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:35

Monica24 schreef:
Yvette10 schreef:

Gatver............ die ponie heeft beide families zoveel gegeven........... en dit is hun dank????????

bah, krijg hier zo een nare smaak van ............. getveredemme...........

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:36

Ik hoop dat Power nog een waardig afscheid krijgt ... eigenlijk. aan de hand ofzo.