Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petulan schreef:Met andere woorden je vindt dat hij zn mond moet houden omdat hij gefrustreerd is omdat niet al zijn hengsten ggk zijn?
hilden1971 schreef:Ja je kunt niet altijd het voordeel van de twijfel krijgen, en dan nog het lef hebben om nu wel commentaar te leveren. Ook voor hen breken er andere tijden aan. Het stamboek zoekt andere paarden om vooruit te komen en niet zoals we veel zien bij bv VDL continu dezelfde bloedvoeringen in de hoop dat die combi zo goed werkt. Nieuw bloed betekend nieuw bloed, waarbij ik vind dat het KWPN eindelijk verder durft te kijken dan de afgelopen jaren. Het wordt nu misschien toch echt een stamboek ipv de elite continu aan top stamboek.
Heike schreef:Ik ben het ook eens met Lilliputter.
Verder denk ik dat door het jurysysteem dat we nu hebben veel ruiters onnodig beloond worden als ze het paard in de krul trekken. Kijk maar eens naar een gewone B wedstrijd. De ruiters die plukken en zagen, waarbij het paard geen aanleuning heeft, staan vaak bovenaan. Deze ruiters worden zo beloond. Daarmee geef je een signaal dat dit dus de bedoeling is en dat de ruiters op de goede weg zijn.
Zolang de juryleden zulke gevallen beloond, wordt daar ook op getraind.
Het rustig aan doen, rijden met beleid, is een punt waar de KNHS achter staat. (Happy Athlete) Jammer is dat het toch steeds belangrijker is om je paard in de krul te rijden dan netjes in balans en met goede aanleuning.
Maar goed dat is weer een hele andere zaak. Ik denk dat het heel goed zou zijn als de hengsten eigenaars een eigen ruiter kunnen aanleveren samen met de hengst. Zo voorkom je een heleboel discussie.
CharleyT schreef:Ach ja, laten we het jureren erbij halen. Ondanks of dankzij dit ''slechte'' jureren hebben we inmiddels wel de hele wereldtop aan dressuurruiters in Nederland.
MargreetB schreef:superwoman schreef:Lijkt me idd verstandig![]()
Ik kan me de frustratie best voorstellen als je paard steeds slechter ipv beter gaat lopen door de "testruiter". Het gaat om veel geld wat in zo'n paard is geinvesteerd en ook om de "naam" van de hengstenhouder wat anti-reclame kan betekenen...
Dat zou geen eerlijk beeld geven.... Dan zijn de paarden (lees: hengsteneigenaren) met de beste ruiters in hun voordeel. Daarnaast zullen die ruiters altijd in het belang van de hengst (eigenaar) denken en niet in de eerste plaats aan het belang van het stamboek (= een juist, eerlijk en compleet beeld van een hengst krijgen).
sporter schreef:hilden1971 schreef:Ja je kunt niet altijd het voordeel van de twijfel krijgen, en dan nog het lef hebben om nu wel commentaar te leveren. Ook voor hen breken er andere tijden aan. Het stamboek zoekt andere paarden om vooruit te komen en niet zoals we veel zien bij bv VDL continu dezelfde bloedvoeringen in de hoop dat die combi zo goed werkt. Nieuw bloed betekend nieuw bloed, waarbij ik vind dat het KWPN eindelijk verder durft te kijken dan de afgelopen jaren. Het wordt nu misschien toch echt een stamboek ipv de elite continu aan top stamboek.
Dit is wel de grootste onzin in heel dit topic.
Hoe kom je erbij dat het stamboek andere paarden zoekt? Dit zijn gewoon een hoop uit je mauw geschudde aannamens. Klinkt mij in de oren alsof je gruwelijk jaloers bent op de grote fokkers![]()
Verder is het compleet offtopic het gaat over de ruiters namelijk.
Ik kan me voorstellen dat er commentaar op de ruiters is. Maar als je leest wat angelique als testruiter krijgt kan ik me voorstellen dat de betere ruiters niet staan te springen om de jongen hengsten te trainen.
hilden1971 schreef:Los van het feit wat Angelique wel of niet verdiende zij is diegene die er niet mee wil doorgaan, en niet alleen om de centjes hoor.
M.b.t. het jaloers zijn op grote fokkers is echt pure lulkoek van de bovenste plank. Dacht je nu werkelijk dat wanneer de hengsten van de heer van de Lageweg wel waren goedgekeurd hij deze mening nog steeds zou verkondigen. Natuurlijk niet, dan was het het beste stamboek weer eens geweest zoals voorheen, en bij een minder jaar staan we op onze tenen als een k...n kind. Men spreekt wel eens van 'Fokken is Gokken'. Het gokken ging dit jaat verkeerd niet meer niet minder. Jaloers, nee nooit ik gun een ieder hier als fokker ooit een ggk hengst. Fokken is passie om een goed, en hopelijk ook een mooi veulen op de wereld te mogen zetten, welke mag uitgroeien tot een goed sportpaard. Wij hebben het geluk dat wij goede paarden hebben kunnen fokken en dat is een stukje trots wat men je niet meer kan afnemen, ook dit gun ik een ieder van harte.
joyce B schreef:CharleyT schreef:Ach ja, laten we het jureren erbij halen. Ondanks of dankzij dit ''slechte'' jureren hebben we inmiddels wel de hele wereldtop aan dressuurruiters in Nederland.
Die wereldtop is niet begonnen bij de huidige juryleden in de B, die huidige top is grotendeels getraind door andere topruiters...
Je raakt niet aan de top door gejureerd te worden, je raakt aan de top door een goed paard, talent, doorzettingsvermogen en heeeeel veeeel zeer goede begeleiding en een schep geld om dat te kunnen bekostigen...
CharleyT schreef:Ach ja, laten we het jureren erbij halen. Ondanks of dankzij dit ''slechte'' jureren hebben we inmiddels wel de hele wereldtop aan dressuurruiters in Nederland.
joyce B schreef:Die wereldtop is niet begonnen bij de huidige juryleden in de B, die huidige top is grotendeels getraind door andere topruiters...
Je raakt niet aan de top door gejureerd te worden, je raakt aan de top door een goed paard, talent, doorzettingsvermogen en heeeeel veeeel zeer goede begeleiding en een schep geld om dat te kunnen bekostigen...
CharleyT schreef:Ja ja, je kan alles uit de kast halen met trainen en paarden kopen, maaaaaaar, je zult je toch over moeten geven aan beoordeling tijdens de wedstrijd. Ooit is iedere topruiter ook begonnen in de B of L.
Citaat:De toppaarden die nu (nog steeds) presteren, zijn vaak met beleid opgeleid en met beleid ingezet. Die worden meestal niet overhaast opgeleid maar krijgen de kans om in het werk te groeien.
Voor het opleiden en testen van topppaarden, zouden ze ook topruiters en trainers moeten gebruiken, die de paarden in alle rust op aanleg kunnen testen, zonder te veel (prestatie)druk...