Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bolerotjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:12

jeetje wat een sukkels.
ten eerste welke idioten vangen zo een paard!.
kom op je gooit toch niet zulke hekken rakelings voor een paard zoals in het filmpje gebeurde k vind het niet zo gek dat dat paardje viel!..
als ze ze dan toch ZOOOO onder voed vinden wat ik mee vind vallen pak dan een emmer met biks een stapel halstertouwen en vangen maar en dan ook een voor 1 .. een paard wat ECHT honger heeft komt wel hoor het had een hoop leed bespaard.

edith2

Re: Paard gewond bij inbeslagname AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:14

Nare berichten en uit de flimpjes blijkt geen enkele betrokkenheid / deskundigheid vd mannen die er alleen maar lopen te draaien, triest!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:15

Maar deze wijze van laden, is vragen om ongelukken? Wie doet er nu paarden op deze wijze, met bouwhekken opjagen om te beladen? Waarom geen eerste hulp verlenen, veterinaire verzorging is men verplicht ook deze organisatie? Hoe men ook staat te schreeuwen, alle laten het paard en zo ook de anderen aan hun lot over?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:17

Daar erger ik me ook mateloos aan dat er totaal geen actie wordt ondernomen. AID weet er duidelijk geen raad mee.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 20-05-10 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:17

Wellicht dat de fokker of mensen van de stal simpel weg niets mochten doen. Ik weet niet precies hoe dat in elkaar zit maar kan me dat zo voorstellen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:24

rainbow8

Re: Paard gewond bij inbeslagname AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:53

Wat een stelletje klootzakken!!!!!! En die moeten er verstand van hebben?? Pffffffffffffffffff.

CaPrIoLe`79

Re: Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:09

Ik heb vaak zat jonge paarden mee moeten laden, maar zo lomp als hier heb ik nog nooit gezien. Wat een beulen!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:11

Nou, het kan best zijn dat die paarden verwaarloosd of weet ik veel wat zijn..
Maar paarden laden en dergelijke doe je zo toch ook echt niet..
Je mag je paard niet verwaarlozen, maar moesten ze de mijne zo meenemen, ik zou er ook vet pissed over zijn..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:12

Ik vind de paarden er niet goed bij staan, ik zou mijn 'dure sportpaard van 10.000 euro' hier echt niet stallen, er schort daar wel wat aan de verzorging.

Maar zoals de AID hier gehandeld heeft, is natuurlijk te belachelijk voor woorden.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:13

@ kelly: dat is ook het 2e filmpje wat al in dit topic geplaatst is.
het gaat om hetzelfde dier.

er kan altijd wat gebeuren met laden, of ze nu jong of oud zijn.
maar wat er in dit filmpje gebeurd kan imo gewoon niet.
er lopen 3 jonge paarden in een smalle doorgang, het voorste paard valt(kan niet precies zien hoe dat komt) en ligt vast met 1 been, de andere paarden lopen er omheen/springen erover.
het is niet helemaal duidelijk omdat er nog wat paarden door het beeld lopen.
de mannen van de AID hebben het dier van een afstand "geholpen", ze stonden allemaal aan de andere kant van het hek of op de kuilbalen.
dat je vervolgens het dier op 3 benen terug laat lopen en er gewoon niet meer naar omkijkt, getuigd niet echt van vakbekwaamheid...
het dier had niet meer van z'n plaats moeten komen en direct door een veearts geholpen dienen te worden.
in dat gangetje hadden ze hem bijv. makkelijk een halster om kunnen doen.
echt, ik heb hier werkelijk geen woorden voor.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:21

:( jemig wat een sukkels. Vinden ze dat paarden redden? ze stellen de hele actie verkeerd op en vervolgens blijven ze er duf bijstaan. De paarden konden er beter uitzien, maar deze `reddingsactie`is echt schandalig.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:26

Wat een lompe beulen van de AID! :(
Ze stonden daar misschien niet ideaal, maar nu belanden ze van de regen in de drup. :(

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:27

de dierarts die opgeroepen was om te verklaren of de dieren wel of niet verwaarloosd waren heeft nog gewaarschuwd dat het laden voor de dieren teveel stress zou opleveren,want zij had die te kleine vrachtwagen natuurlijk al zien staan...ze had aangeboden om erbij te blijven voor eventuele problemen enz. maar volgens de AID was dat niet nodig want ze hadden het al zo vaak gedaan en wisten wat ze deden...nou dus niet...stelletjes eikels...volgens haar waren het ook gewoon ingehuurde chauffeurs die erbij waren, dus die laden misschien gewoonlijk wel slachtvee ofzo...nou dus die doen niet zo moeilijk met een paar paarden...

LiekeeeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:30

Echt te gek voor woorden dat de AID zo komt 'helpen'. bah bah bah ...

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:33

Wat is de Aid weer lekker bezig zeg...
Zo zet je geen jonge paarden op een trailer/vrachtwagen dat is vragen om ongelukken wat nu ook gebeurd. Misschien maar eens goed dat er iets gebeurd wat de Aid zelf heeft veroorzaakt en vast is gelegd of film en foto. Het had natuurlijk nooit mogen gebeuren maar misschien heeft het een reden gehad.
Mijn hart brak toen ik het meiske hoorde zeggen poepie ik hou van jouw. Arm meiske die dit heeft moeten zien.

Ben wel erg benieuwd hoe het met het paard is.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:34

De manier van paarden vangen was niet erg subtiel nee (zacht uitgedrukt). Maar waarvoor staan die hekken daar eigenlijk? Zijn die er neergezet door de AID of dienen die als afscheiding?
De AID is iig niet op de juiste manier te werk gegaan (hopelijk worden ze gedwongen hier iets van te leren!), maar ze mogen de paarden niet zomaar in beslag nemen. Allereerst zijn er waarschuwingen aan vooraf gegaan en er zullen wat dingen zijn die niet goed waren en gewoon niet verbeterden. Die dieren zijn niet veel te mager, maar wel te mager. Zo zou ik mijn paard iig niet willen laten staan. Dat de AID een fout maakt, betekend niet dat de paarden onterecht in beslag zijn genomen. Beide dingen zijn niet zomaar goed te praten. De AID zal verantwoording moeten opnemen voor de verwondingen van dit paard. Of de verantwoording volledig op de AID valt hangt denk ik ook af van de omstandigheden: wie zorgde voor de onveilige situatie waardoor de verwonding is ontstaan? Alleen de AID door lomp gedrag of ook de eigenaar door een onveilige omgeving (als dat van toepassing is)?
Ik moet wel zeggen dat ik het over het algemeen goed vind dat er iets zoals de AID bestaat waardoor in beslag name mogelijk is als dit nodig word geacht.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:38

Of het terecht is dat die paarden in beslag genomen zijn weet ik niet, ik ken de achtergrond niet dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Maar dat geeft de AID niet het recht die paarden op een dergelijke wijze te laden.

Maar dat filmpje waar het mis gaat met dat ene paard daar schrok ik toch wel van. Onvoorstelbaar op wat voor lompe manier die paarden ingeladen worden. Heb je die hekken goed bekeken? Her en der missen er spijlen, die punten die er dan uit steken zijn gewoon levensgevaarlijk. En bij deze hekken steken die punten ook aan de boven en onderkant uit. Je kan er donder op zeggen dat die jonge paarden in paniek raken als ze op een dergelijke manier worden ingeladen. Zo raar is het dus niet dat er één onder de voet gelopen wordt. En met die levensgevaarlijke hekken verbaasd het me ook niks dat er een een dergelijke wond oploopt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:47

Jeetje dat is abnormaal!

Ze jagen die paarden gewoon over dat arme beest heen, terwijl hij vast ligt!
Ik vind die man die naar ze aan het roepen is ook heel goed *\o/*

Ik krijg aan het einde ook wel tranen in mijn ogen als ik dat meisje zo huilend tegen dat paardje hoor zeggen; hee kom eens hier, ik houd van jou.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:01

Eerst een kwartier mn laptop met rustgelaten, anders zou ik zeker een ban riskeren met mijn taalgebruik..

Wat ik hier zie.. dat slaat echt alles. Hoe het verhaal totaal in elkaar steekt ga ik me niet over uitlaten.. dat is moeilijk te oordelen vanaf hier..

Wat ik wel zie, is dat er totaal geen actie wordt ondernomen :\ en ja de AID staan er als een stel kneuzen bij, om kotsmisselijk van te worden.. Tegen het einde van het filmpje had de DA al lang in zn auto moeten zitten om elk moment het erf op te kunnen rijden.. Maakt niet uit door wie die gebelt is, maar zoiets hoort gewoon direct te gebeuren..

Hier draait mijn maag van om, bah! wat een dierenleed..

Word de hoogste tijd dat hier in nederland eens animal cops komen, die opgeleid zijn en weten waar ze mee bezig zijn..
In een land als nederland is er nog veel te veel onkunde op dit gebied, en waar zijn de rechten van de dieren in een land die mensenrechten zo hoog in het vaandel heeft?

Hier wordt een beest volgens de wet nog steeds gezien als een fiets.. tijd voor verandering dacht ik zo..

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:02

Wat meer achtergrondinformatie ter info van 18 mei j.l.:

Citaat:
Vandaag heeft de fractie van Trots op Nederland een werkbezoek gebracht aan de paardenfokkerij 'Morning Stables' aan de Hultenseweg.

Vergadering Fysiek

In de vergadering Fysiek van 17 mei 2010 heeft de fractie van TROTS, vragen gesteld aan wethouder de Vries over de status van vergunningen voor dit paardenbedrijf. Door de komst van de NS-werkplaats naar Berkel-Enschot was er voor deze paardenfokker geen plaats meer en werd de locatie aan de Hultenseweg aangewezen. Voor de realisatie van de plannen van deze paardenfokker is het essentieel om op deze nieuwe locatie zijn stallen te bouwen.

Vergunningen

Gedurende een periode van nu bijna 2 jaar zijn alle essentiële vergunningen door de gemeente Tilburg nog steeds niet verstrekt. Door het ontbreken van deze vergunningen is het onmogelijk om de stallen te gaan bouwen en moeten een aantal van zijn paarden noodgedwongen zonder schuilmogelijkheid buiten staan. Dit alles tot vandaag. Ironisch genoeg, precies de dag volgende aan de vragen van TROTS, is door de AID besloten om deze paarden in beslag te nemen. Dit in verband met vermeende verwaarlozing. Ondanks toelichting van twee onafhankelijke, ter plaatsen gekomen dierenartsen dat dit NIET het geval was, heeft de AID haar recht tot ontruiming gehandhaafd.
Bij het ter plaatse toezien op deze ontruiming is de bijgesloten ontstemde foto gemaakt van een paard dat onjuist behandeld wordt. Het paard ligt opgesloten tussen stalen hekken en pakken voer op de achtergrond. Haar benen steken onder de stalen hekken naar voren. Volgens de advocaat van de paardenfokker zijn de dienstdoende ambtenaren onbekwaam wat ook blijkt uit de foto. Tijdens het laden van deze paarden, in een voor paardenvervoer ongeschikte vrachtwagen, werden stalen hekken gebruikt. Tijdens het opjagen van een deel van de paarden is één paard gevallen en met zijn hoef onder dit stalen rek gekomen. Bij het opstaan blesseerde het paard zijn hoef, waarbij een slagaderlijke bloeding ontstond. Dit paard moest in allerijl, met afzonderlijk vervoer, naar een paardenkliniek afgevoerd worden, alwaar het beest een herstelperiode wacht van minimaal 1 maand aldus de verzorgers.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:13

Perrokai schreef:
Wat meer achtergrondinformatie ter info van 18 mei j.l.:

Citaat:
Tijdens het laden van deze paarden, in een voor paardenvervoer ongeschikte vrachtwagen

tja als ik naar het filmpje kijk dan komt maar een ding in me op: ONprofessioneel! ze mogen nog blij zijn dat er geen echte grote paniek is geweest tussen de paarden! meen je wat dan allemaal kan gebeuren als die beestjes zo dicht op elkaar staan en omringt door kuilbalen en hekken! en daarbij ik heb inderdaad ook paarden gezien die er veel erger aan toe waren en waar niets aan gedaan werd omdat hij droog in een stal staat (ja dat ie er 7dagen 24uur per dag staat dat was dan jammer :( ) maargoed om weer even ontopic te zijn: weet iemand waar paarden heengaan als ze in beslag zijn genomen van de AID? is dat een soort opvangcentrum of bij particulieren?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:14

Tranen in mijn ogen voor dat paard met die hoef :n
Sneu.. heel sneu.. ;(

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:22

DE AID gaat ook zeker niet vrij uit hierin.

Maar de eigenaar ook TOTAAL niet.
Iemand zegt hier:
Enters mogen wel een beetje schraal zijn.
Dat klopt.
Maar die magere paarden zijn echt geen enters meer hoor.

Als ik z'n mager paard koop op de markt (stel he)
Dan durf ik hem de eerste 3mnd echt niet voor het huis in het zicht van de mensen tet zetten hoor.
Ook al heb ik het niet op mijn geweten.

Ik vind ze echt te schraal.

AID is hier ook heel slecht bezig.
Dat vind ik misschien nog wel erger, (mischien? dat is erg!) maar als het goed is krijgen de paardjes het straks wel een stuk beter.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:23

Volgens mij worden ze op speciale opvanglokaties ondergebracht.

Ik vind sommige paarden er echt wel behoorlijk slecht uit zien maar dat is getuige bovenstaand stukje niet de enige reden. Het niet aanvragen, krijgen of verlenen van vergunningen twee jaar lang en het verzuimen van het bouwen van een onderkomen zoals stal of iets twee jaar lang.
Tja er gebeurt een ongeluk, dat kan in principe en zoals zij het doen met die hekken is het risico erg groot dat er iets fout gaat. Maar als er dan iets gebeurt, reageer dan ook gelijk adequaat...dat dier heeft pijn, weet niet waar hij het zoek moet en men staat en kijkt er naar. Dat begrijp ik niet.......
De fokker roept echter wel zelf zijn mensen terug en zegt dat er gefilmd moet worden......snap ik wel maar toch hield je mij niet tegen in dit geval want hier kan ik niet naar kijken.......ook door flashbacks dus misschien te emotioneel..... |(